هوندا

معرفی هوندا سیویک RS، هاچبک اسپرت با گیربکس دستی

سیویک RS به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۸۰ اسب بخار قدرت مجهز است و از کمک‌فنرهای جدید، تعلیق سفت‌تر و ترمزهای بزرگ‌تر بهره می‌برد.

هوندا در فیس‌لیفت سیویک در بازار آمریکا، پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو را از نسخه‌های معمولی حذف کرد اما در بازار ژاپن این موتور همچنان برای سیویک هاچ‌بک ارائه می‌شود. حال نیز هوندا یک نسخهٔ هیجان‌انگیز بنام سیویک RS را با این موتور و گیربکس دستی معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید غیر از گیربکس دستی، به سیستم تطبیق دور موتور و فلایویل سبک‌تر هم مجهز شده درحالی‌که هوندا پاسخ موتور را هم به‌منظور فراهم کردن رانندگی جذاب‌تر بهبود داده است.

کمک‌فنرهای جدید، سیستم تعلیق سفت‌تر، ترمزهای جلوی بزرگ‌تر و کاهش ۵ میلی‌متری ارتفاع هم از دیگر تغییرات فنی این خودرو هستند. سیویک RS در بیرون هم به رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی، نشان‌های قرمز RS، سپر جلوی متفاوت مجهز شده درحالی‌که تمام تزئینات کرومی با تریم مشکی جایگزین شده‌اند. در داخل خودرو شاهد دوخت قرمز به همراه دسته‌دندهٔ آلومینیومی با گردگیر چرمی هستیم. اضافه شدن حالت‌های رانندگی اسپرت و شخصی هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های این هاچ‌بک نیمه داغ هستند.

ابتدای امسال، هوندا پروتوتایپی از سیویک RS را در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرد. در آن زمان تصور می‌شد این خودرو به نسخهٔ قوی‌تری از پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ سیویک Si مجهز خواهد بود اما متأسفانه این‌طور نیست و این نسخه از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ سیویک معمولی استفاده می‌کند که با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور، ۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور کمتری نسبت به سیویک Si دارد. بااین‌حال، ترکیب گیربکس دستی با مجموعه‌ای از ارتقاءهای فنی، سیویک RS را به پکیج جذابی تبدیل کرده است زیرا این روزها پدال کلاچ را بیشتر در خودروهای اسپرت انحصاری و تولید محدود می‌بینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. mosafer

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    کلاچ داره میشه اپشن

    موافقم 14
    مخالفم 4
  2. ali_x76

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (393 ديدگاه)

    اول که تیتر رو خوندم فکر کردم نسخه‌ قویتری از تایپ R ساختن.

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. SMS

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (574 ديدگاه)

      یعنی چی پیشرانه رو کوچک کنند مگه ۲ لیتری چش بود ؟

  3. froG-driVer

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    خوشا آن 1.5 لیتر توربویی که تو باشی،
    ولی من آکورد رو بیشتر دوست دارم.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. داوودع

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    پسر چقد خوشگلی

  5. گات

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    ای جان گیربکس دستی
    ولی من سیویک تایپ R و اکورا اینتگرا تایپ اس رو ترجیح میدم

  6. ممد

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه ماشین بروز می‌خوام
    دنده دستی
    جمع و جور
    با ترمز دستی معمولی
    فرمون هیدرولیک ، نه برقی

    (متاسفانه نیست تو بازار امروز دنیا)

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. تاکلی

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (72 ديدگاه)

      چرا هست ولی در بازارهای هند و برزیل و مکزیک هست

    2. 911

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (599 ديدگاه)

      چرا نیست ؟
      ایران خودرو و سایپا دو لگن ساز ایرانی همه ی آپشن هایی رو که نام بردی دارن به علاوه ملاقات حضوری با ازراییل!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا