هوندا

آماده برای چهارمین سیویک تایپ R

نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴: ظاهرا هوندا به مراحل پایانی تولید مدل های ۲۰۱۵ سیویک Type R رسیده چراکه قرارست در سال آینده میلادی خط تولید آن به حرکت بیفتد. ولی تا آن زمان فعلا با یک مدل مفهومی سروکار داریم . . .

Honda Civic Type R Concept II
Honda Civic Type R Concept II

هوندا در چهارمین نسل سیویک Type R قرارست برای اولین بار از یک انجین ۴ سیلندر توبو استفاده کند که یعنی Type R حالا یک رقیب جدی برای هاچ بک های تند و تیزی مانند لئون کوپرا، گلف R و فوکوس ST است. فراموش نکنیم که هوندا با نسخه تولید نهایی (مدل ۲۰۱۵) همین خودرو، در تلاش است رکورد جدیدی را برای خودروهای دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ رینگ برای خود ثبت کند؛ رکوردی که گفته می شود حتی از NSX نیز بهترست.

بعد از رونمایی کانسپت اولیه Type R که همین امسال در اتوشوی ژنو ۲۰۱۴ رونمایی شد، حالا نوبت به دومین نسخه این کانسپت با ظاهری نسبتا جدیدتر رسیده. کیت بدنه این خودرو که شامل گلگیرهای عضلانی، هواکش های کاپوت، رکاب های عریض، دیفیوزر و همچنین باله بزرگ عقب که چراغ سوم ترمز درون آن جاسازی شده واقعا جذاب و گیراست.

در قسمت فنی نسل چهارم سیویک Type R مجهز به تعلیق بهینه سازی شده جدیدی بنام Adaptive Damper است که می تواند در هر ثانیه میزان نرمی یا سفتی کمک های جلو و عقب را بصورت خودکار تغییر دهد.

همانطور که گفته شد انجین این هاچ بک، یک پیشرانه ۲.۰ لیتری i-VTEC توربوست که در دور موتور ۷۰۰۰ می تواند حداکثر قدرت ۲۸۰ اسب بخار را به کمک گیربکس ۶ سرعته دستی به محور جلو منتقل کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خیلی باحاله دمت گرم هوندا که داری می ترکونی من که عاشق سیویک واکوردم آکورد الان از همه ی خودرو های هم سطح خودش توایران بالاتر و قشنگ تره مثل سوناتا اپتیما کمری…

    1. انزو

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      از لحاظ کیفیت و دوام که از روی موتور های cg125میشه فهمید هوندا چیکارس.اینم بیشتر از هر چیز جلوش و رنگش خیلی خوشکله.

    2. DRAGONBORN

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      چه خوشگل شدی امشب

    3. amir55

      ۱۲ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      مقداری خوشمان آمد،.!

  2. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط اپل ... فقط رئال »

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    بله دیگه…
    همه رو به جلو حرکت میکنن

    پدال جان ما هنوز در اولین نسل پراید موندیم چهارمین سری سیویک Type R پیشکشت…

    1. DRAGONBORN

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      اسم با مصمایی داره خوشم میاد از اسم و طرحش

  3. SuperVeloce

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    عجب غولیه!280 اسب بخار!اونم4سیلندر!

    1. DRAGONBORN

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      280 اسب بخار بچه غولم نمیشه چه برسه به غول!!!!!!

  4. SuperVeloce

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    ضمنا رضا تو داری سایپا رو با هوندا مقایسه می کنی؟من اگه یه پیچشو داشتم با کل سایپا عوضش نمی کنم.(…)تو سایپا.

    1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط اپل ... فقط رئال »

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      نه عزیزم من هوندا رو با سایپا مقایسه نمیکنم:

      …ایران با این همه معدن و کشاورزی و نفت و گاز رو با ژاپنی که همش آتشفشانه و نیم متر زمین برا کشاورزی و یه معدن درست و حسابی نداره مقایسه کردم…

      — وضع زندگیمونو با اونا مقایسه کردم

      — بدبختیامونو با خوشبختیاشون مقایسه کردم

      سایپا که…هیچی ولش کن!

  5. زیگما

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    هوندا cr-z یا سیویک هاچبک؟
    مسئله این است
    :D

    1. DRAGONBORN

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      مساله چیست؟
      بگین ما هم بدونیم

      1. زیگما

        ۱۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        مسئله انتخاب بین هوندا سیویک هاچ بک و هوندا cr-z هست

        1. خاوری

          ۱۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1102 ديدگاه)

          بنظرم زیگماجان CR-Zرو نباید با سیویک TYPE Rمقایسه کرد…سیویک رقباش معلومن.گلف R..سئات کوپرا..اپل آسترا OPC …کلا این رده از بازار سابقه ش مشخصه.. ولی CR-Zیه تازه وارده…
          کلامن خیلی با دور موتور سیویک حال میکنم..تا7000 دور میگیره..عجیبه برام واقعا

        2. زیگما

          ۱۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          آره راست میگیا
          خاوری جان باید بیام چند جلسه پیشت تا تمام مدلای سئات رو بهم یاد بدی :D

        3. خاوری

          ۱۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1102 ديدگاه)

          برو :-) مسخره میکنی ؟! واقعا چرا!!!؟ :-)

        4. زیگما

          ۱۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          نه مسخره چیه خاوری جان
          من بیجا کنم استادمو مسخره کنم
          چون سئات و اوپل و بعضی دیگه از خودروسازا تو بازار امریکا نیستن، مدل هاشون رو یاد نگرفتم

  6. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط اپل ... فقط رئال »

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    پدال جان ممنون که کلا زدی تمام مکالمات بین من و superveloce رو تخته کردی!

  7. Ahmad..F12

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    آفرین به هوندا

    از همه لحاظ عالیه

    اسپرت و شیک

    قدرتمند و با کیفیت

  8. MASOOUD

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    نمی دونم قدرت ماشین چه جوری تقسیم میشه؟؟؟، ولی ماشینی که بتونه کنترل 280 اسب را، رو چرخای جلوش داشته باشه واقعا شاهکاره.

  9. 4MATIC

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    280 اسب خیلی زیاد هم نیست ولی خوب شده ولی اگهRWDبودبهتربود

  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    به نظر من که زنگ خطر جدی ایی هستش .

  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    همه چیز عالیه به جز دوتا نکته :

    1 – ترکیب رنگ ابی و قرمز . اه اه اه .

    دوم ارم به اون خوشگلی رفته در پس زمینه ی قرمز گوجه ایی . خدایا چی بگم .

    از هوندا بعید بود .

  12. 4MATIC

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    میلاد می شه بگی این زنگ خطربرای کدوم ماشیناست به نظرمن که نیست

    1. e36

      ۱۲ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (917 ديدگاه)

      آره بگو ؟؟

  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    فولکس گلف و فورد فیستا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا