هوندا

هوندا سیویک Type R S، نسخه‌ سبک‌ وزن رکورددار نوربرگ‌رینگ؛ رونمایی شد

سیویکی که به‌تازگی رکورد نوربرگ‌رینگ را شکسته، نسخه‌ای جدید بنام Type R S است که با حذف تجهیزاتی مثل سیستم تهویه و سنسورهای پارک، وزن کمتری دارد.

چندی پیش هوندا سیویک تایپ R با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۴.۸ ثانیه رکورد سریع‌ترین خودروی محرک جلوی پیست نوربرگ‌رینگ را شکست اما توضیحات هوندا نشان می‌دهد که این یک تایپ R معمولی نیست. درواقع، این خودرو Type R S نام دارد که از نسخهٔ معمولی سبک‌تر است. این نسخه اما احتمالاً فقط در اروپا عرضه خواهد شد زیرا هوندا در توضیح رکوردشکنی سیویک گفته است:

لپ تایم با یک تایپ R زده شد که نسخهٔ سبک‌تری از آخرین مدل [سیویک] است. این فقط در بازارهای فرمان چپ اروپا قابل خریداری خواهد بود و با نام Type R S شناخته می‌شود.

طبق گزارش‌ها، در این نسخهٔ S تجهیزات زیادی حذف شده است. گفته شده در این نسخه آینه‌های جانبی به‌صورت دستی تنظیم می‌شوند و از سیستم تهویه هم خبری نیست. دیگر تغییرات Type R S هم شامل حذف کاور روی صندوق بار، قلاب‌های داخل صندوق، قابلیت تیره شوندگی خودکار آینهٔ دید عقب، سنسورهای پارک و چراغ آفتاب‌گیر می‌شود. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست وزن این نسخه چقدر از تایپ R معمولی کمتر شده و قیمت آن چه تغییری خواهد داشت.

هوندا در رابطه با این خودرو گفته است:

لپ تایم با استفاده از لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ کانکت ثبت شد که امکان سفارش مستقیم آن‌ها از میشلین وجود خواهد داشت.

این عبارت نشان می‌دهد که هوندا لاستیک‌های Type R S رکوردشکن را در اروپا مستقیماً ارائه نمی‌کند درحالی‌که در آمریکا لاستیک‌های میشلین مذکور در نمایندگی‌های خود هوندا قابل سفارش هستند. درهرحال، برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو باید تا زمان معرفی کامل و رسمی صبر کنیم. تغییرات Type R S اما صرفاً در بخش کاهش وزن بوده و پیشرانه دست‌نخورده باقیمانده است. این یعنی در نسخهٔ سبک‌تر تایپ R شاهد همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور خواهیم بود که به گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    به به
    چه رخی داره لامصب 💥💥

    موافقم 34
    مخالفم 2
  2. F

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خب پس یکمی اما و اگر زیاد شده برای این رکورد زنی.

    موافقم 13
    مخالفم 9
  3. احمدرضا

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (749 ديدگاه)

    واسه چند کیلوگرم این همه تجهیزات مفید حذف کردن واقعا عجیبه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  4. Hamilton1970

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    دوستانی که خریدن این ماشین رو یه پنکه هم کنارش بخرید این ماشین سیستم تهویه نداره!😂
    ولی جدا از شوخی واقعا این ماشین حرفهای زیادی برای گفتن داره در پیست و کلا در این سگمنت

  5. محمدهادی

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    یکی از بزرگترین افسوس های من در زمان حیاتم،عدم دسترسی ساده و آسان به تایر های میشلن برای خودروی شخصیم بود و هست و خواهد بود
    واقعا هیچوقت لذت سواری زیر تایرهای میشلن پایلوت رو حتی در خواب هم درک نکردیم!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا