در این درگ شاهد رقابت هوندا سیویک تایپ R جدید با فولکسواگن گلف R، مرسدس A35 AMG، آئودی S3 و بامو M135i خواهیم بود.
نسل جدید هوندا سیویک تایپ R بهتازگی راهی بازار شد و بنابراین اولین کاری که باید انجام داد، قرار دادن این هاچبک داغ ژاپنی در برابر رقبای اصلی در مسیر ۴۰۰ متر درگ است. کارواو در جدیدترین ویدئوی خود دقیقاً همین کار را انجام داده و سیویک تایپ R را به مصاف چهار رقیب قدرتمند برده که همگی آلمانی هستند.
مت واتسون پشت فرمان فولکسواگن گلف R نشسته که از نسخهٔ ویژهٔ جشن بیستسالگی است و قدرت بیشتری نسبت به نمونهٔ معمولی دارد. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ فولکسواگن در این نسخه ۳۳۳ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرغتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود تا این گلف ۱۴۸۰ کیلوگرمی را حرکت دهد.
رقیب بعدی پسرعموی لوکس و شیکپوش گلف یعنی آئودی S3 است. مثل هاچبک فولکسواگن، زیر کاپوت این ماشین هم یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل است و نیروی خود را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. بااینحال، این موتور در اینجا با تولید ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور از گلف R ضعیفتر بوده و S3 با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرمی کمی هم سنگینتر است.
بااینحال، آئودی روی کاغذ نسبت به بامو M135i برتری دارد زیرا هاچبک باواریاییها نهتنها با وزن ۱۵۲۵ کیلوگرمی، خودروی سنگینتری است بلکه قدرت کمتری هم دارد. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بامو ۳۰۶ اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر آن از همهٔ خودروهای این جمع بیشتر است. انتقال نیرو نیز در اینجا بجای گیربکس دوکلاچه توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سنتی صورت میگیرد.
قدرت موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مرسدس A35 AMG دقیقاً با M135i برابر است اما ۵۰ نیوتن متر گشتاور کمتری نسبت به رقیب باواریایی دارد و با وزن ۱۵۵۵ کیلوگرم، سنگینترین عضو گروه هم محسوب میشود. انتقال نیروی موتور در اینجا مثل هاچبکهای گروه فولکسواگن توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه انجام میشود و طبیعتاً سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد.
و درنهایت به خودرویی میرسیم که کل این درگ به خاطر آن ترتیب داده شده است. برخلاف چهار هاچبک آلمانی این رقابت، سیویک تایپ R جدید از یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده میکند که نیرو را فقط به چرخهای جلو میفرستد و خبری از لانچ کنترل هم نیست؛ بنابراین حداقل در آغاز درگ، هاچبک هوندا قطعاً ضعیفتر از رقبا عمل خواهد کرد اما پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن با ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور، قویترین نمونه در این جمع محسوب میشود. تایپ R همچنین با وزن ۱۴۲۹ کیلوگرمی، سبکترین خودروی این رقابت هم بهحساب میآید.
بنابراین، آیا سیویک تایپ R جدید به لطف قدرت بیشتر و وزن سبکتر میتواند حریف رقبای چهارچرخ محرک خود شود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
Reza Waffen SS
۲ بهمن ۱۴۰۱فیتیله پیچ شدن سامورایی توسط ورماخت 💪
احمدرضا
۲ بهمن ۱۴۰۱لذت رانندگی این سامورایی فیتیله شده می ارزه به کل اونا
انتخابم سیویک
آقا میلاد
۲ بهمن ۱۴۰۱النترا N بزرگ باید این آلمانی ها را فیتیله پیچ کند .
بهنام
۲ بهمن ۱۴۰۱اگه یاتاقان نزنه ..
Car love
۲ بهمن ۱۴۰۱ساموراییشون ترسید گاز بده چرخ در بره وگرنه اگه گاز میداد همه رو میزد 🔥
Dian
۲ بهمن ۱۴۰۱ولی انصافا همشون خوب بودن
phonix
۲ بهمن ۱۴۰۱برادر من دنده دستی و محور جلو با اتوماتیک و چهار چرخ ؟
هر چن به نظرم رانندش خوب نبود( خودش میگفت حرفه ایه:/ ) چون نباید انقدر فاصله میوفتاد چون هم قدرتش خوب بود هم گشتاورش هم سبک تر بود
Ehsan
۲ بهمن ۱۴۰۱سامورایی با قیمت بیشتر از لوکس سازا و فنی مشخصات بالاتر شمشیرش پلاستیکی از آب دراومد!
Mahdi
۲ بهمن ۱۴۰۱هرچی هست آتیش نمیگیره
Ehsan
۲ بهمن ۱۴۰۱حالا با این اکانت تازه اومدی ولی با اکانتا قبلی که دیدی اخرین خبر راجع فراخوان آتش سوزی تو پدال مال هوندا بود 😂
Iman1199
۴ بهمن ۱۴۰۱سیویک هوندا گند زد حد اقل بایستی با توجه به تک دف بودنش تو رولینگ خوب عمل کنه ولی تو رولینگ هم باخت
النترا n هم باید بره کشکشو بسابه چون همینی هم که داره به لطف آلمانی ها داره که همینشم به پای خود آلمانی ها کلا نمیرسه
phonix
۵ بهمن ۱۴۰۱چه فشاری میخوره این بازیکن از هوندا سیویک
نکنه کارشناسان همه مجلات اشتباه میکنن؟
نظر خودتون رو برای ما بگین جناب
علت مقایسه یه ماشین تک محور پیست محور رو که دندهش دستیه رو با اونا بگید
بماند که اختلاف با گلف کم بود
Iman1199
۵ بهمن ۱۴۰۱کسی این ها رو باهم مقایسه نکرد اتفاقا تو این کلاس سیویک انتخاب خودمه ولی ازش انتظار بیشتری داشتم تو رولینگ باید بهتر ظاهر میشد
درضمن این رو همه میدونن که تک محور دنده دستی تو درگ از سکون میبازه اینجا بحثی نیست کاملا طبیعیه
ولی همین ترکیب تو درگ رولینگ میتونه عملکرد مناسب تری داشته باشه که نداشت
پس شما داری فشار میخوری فقط از نظری که من دادم والاغیر
phonix
۶ بهمن ۱۴۰۱اختلاف در استارت در حرکت کمتر بود ولی معلومه ماشین دنده اوتوماتیک ضرایب تعویض دنده بهتری داره و سریع تر دنده عوض میکنه
ماشین دنده دستی اینطور هست؟ اگر قدرتش خیلی بیشتر بود شاید میشد ولی نه بماند که راننده سیویک اشغال بود ( خودشون گفتن حرفه ای هست ولی خود واتسون دنده ای بهتر میرونه)
نسخه نسل قبل هم با این ماشین ها کورس انداختنو و ویدیوش پره اونا با همین ماشین ها فاصله کمتر داشتند حالا این که هم قوی تره هم سبک تره و هم گیربکس بهتری داره نتونه؟
الله اکبر
Iman1199
۶ بهمن ۱۴۰۱خسته نباشی دلاور خب منظور منم همین بود گفتم تو رولینگ ازش انتظار بیشتری داشتم که نشد خودتم همین رو گفتی
HesamS500
۲ بهمن ۱۴۰۱جانم مرسدس و گلف
البته سیویک هم عالیه
قیمت هاشون هم قابل توجه!
حسین
۴ بهمن ۱۴۰۱عذر میخوام
درگ برنامه ریزی شده
برای تخریب سیویک
اشاره مت واتسون به
مقایسه قیمت و مشخصات فنی
سیویک با فولکس و غیر منطقی نشون دادنش
تا گزاشتن هدفمند راننده تو درگ
بنظرم پتانسیل سیویک بیشتر بود
تو این درگ
قطعا بهتر میتونست راه بره
تو رولینگ ها بی دلیل عقب می افتاد
مگر المانی ها طبق معمول در تعداد اسباشون
زیاده روی کرده باشن
ک ضعیف تره احتمالش
سریع بودن آلمانی ها و مهندسیشون قبول دارم
اما سیویک اینجا بهتر راه می رفت
آزمایش ترمز هم اختلاف عجیب بود واقعا
فولکس گلف هم همیشه اختلافش
بالا بود و اینجا نسخه قوی ترش
انچنان عالی عمل نکرد
بجاش ضعیف ترین عضو در اعداد
همه رو پیچید به هم 😂
چه درگی انصافا
911
۲ بهمن ۱۴۰۱قطعا هوندا.
اینجا سامورایی پرچمش بالاست 💪💪💪💪
Iman1199
۴ بهمن ۱۴۰۱اینجا ساکورایی پرچمش پایینه کلا پرچمش پاره شد داده بدوزن
hssn
۲ بهمن ۱۴۰۱با تو جه به محرک جلو بودن و گیربکس دستی که باعث این اختلاف برای سیویک بود، عملکرد نسبتا متناسبی رو ارائه کرد، رقابتشون توی پیست جذابتره
Mehvar
۲ بهمن ۱۴۰۱اگه دو سه تا درگ اضافه میزد این شمشیییییرررر سامورایی احتمال در رفتن محور عقب رو داشت
S
۲ بهمن ۱۴۰۱بنز هر جا باشه حرف اول میزنه مثل همین رقابت دقیقا 👌❤️
phonix
۲ بهمن ۱۴۰۱تقویت بود
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳ بهمن ۱۴۰۱داش تو مقاله کلمه تقویت ندیدم
❤BMW❤
۲ بهمن ۱۴۰۱سلطان بیمر
وی
۲ بهمن ۱۴۰۱ولی هیچ کدوم اینا حس یه هوندا سیویک ek تیون شده با بک فایرو بهم نمیده
محمدهادی
۲ بهمن ۱۴۰۱واقعا ب ام و در نسل جدید هلچبک پرفورمنس خود یک تخریب همه جانبه انجام داده!
اون ویژگی های آتشین نسل های قبلی کجا،این چهره اقتصادی و بدون ویژگی های جذاب کجا
اصن تنها برگ برنده ی همیشگی سری یک هاچبک نسبت به رقبا محور محرک عقب بودنش بود،این چه خیانتی بود به این ماشین کردن
رسما ماشینو کردن یک ام پی وی محور جلوی اقتصادی!
آخخخخ خداااا…
انتخابم قطعا گلف همیشه قهرمان🔥
محمدهادی
۲ بهمن ۱۴۰۱راستی نکته سوال برانگیزی که اینجا وجود داره اینکه
حالا که هدف نبرد هاچ بک های داغ بوده تو این کلیپ،خب چرا بالاترین نسخه های آلمانی هارو نیاوردن پای کار؟!
A45
RS3
علت مشخصه،بیشتر زیر ضربه نرفتن هوندا سیویک نازنین
هوندا جان خسیسیت اومد یه ۱۰۰ تا اسب دیگه بذاری رو سیویک جدید؟برای تو کاری داشت این؟؟
phonix
۳ بهمن ۱۴۰۱قیمتش زیاد میشد
هدفش درگ نیست هدفش پیسته که ظاهرا خوب هم عمل کرده
ماجرای سیویک و گلف از بقیه جداس
بنز و بیمر و ائودی هرچقدر کار کنن مثل اون دوتا نمیشن
حقیقتا هم خیلی بد دنده داد خود واتسون بهتر دنده دستی کار میکنه تا این راننده حرفه ای
hssn
۳ بهمن ۱۴۰۱A45 و RS3 جز hyper hatch ها محسوب میشن ولی اینا hot hatch هستن که یه پله پایینتر از RS3 و A45 و کلا کلاس hyper hatch قرار میگیرن
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳ بهمن ۱۴۰۱جانم بنز
محمد
۴ بهمن ۱۴۰۱باسلام
لطفا اگه امکان داره زیر نویس هم بزارید ممنون میشیم