نسل یازدهم هوندا سیویک بهعنوان خودروی سال ۲۰۲۲ آمریکای شمالی انتخاب شده است. داوران این رقابت، محصول کامپکت هوندا را به خاطر قیمت مناسب، راحتی، قابلیت اطمینان و رانندگی لذتبخش تحسین کردند. این ویژگیها باعث شدند سیویک بتواند بر رقبای قدرتمندی مثل لوسید ایر غلبه کند. در همین حال، دو بخش دیگر رقابت خودروی سال ۲۰۲۲ آمریکای شمالی تحت سلطهٔ فورد بوده و برانکو و ماوریک به ترتیب جوایز شاسیبلند سال و پیکاپ سال را از آن خود کردهاند.
برای انتخاب این خودروها، تیمی متشکل از ۵۰ داور حدود ۴۰ خودروی مختلف را بررسی کردند که این تعداد در مرحلهٔ نیمهنهایی به ۲۳ و در فینال به ۹ خودرو کاهش یافت. لوسید ایر، آئودی A3، کادیلاک CT5-V بلکوینگ، جنسیس G70، کارما GS-6، مازراتی MC20 مرسدس بنز S کلاس و EQS، سوبارو BRZ، تویوتا GR86 و فولکسواگن گلف R شرکتکنندگان دیگری بودند که در بخش خودروی سال در کنار سیویک برای دستیابی به مقام اول تلاش میکردند. همهٔ این خودروها سریعتر و قویتر از سیویک هستند اما داوران که تحت تأثیر شایستگیهای فراوان این خودروی کامپکت ژاپنی قرار گرفتند، آن را بهعنوان خودروی سال ۲۰۲۲ انتخاب کردند.
یکی از اعضای هیئتداوران دربارهٔ این خودرو میگوید:
اگر خودروسازان به ساخت فقط یک خودرو محدود میشدند، آن خودرو باید هوندا سیویک باشد. سیویک تقریباً هر ویژگی مثبتی که بتوانید به آن فکر کنید را دارد که قیمت پایین، مصرف سوخت مناسب، کارایی، راحتی، قابلیت اطمینان و رانندگی جذاب ازجملهٔ آنها هستند
در بخش شاسیبلند سال هم رقابت سختی در جریان بوده است زیرا برانکو باید با کراساوورهای الکتریکی و پیشرفتهای شامل مزدا MX-30، فولکسواگن ID.4، شورلت بولت EUV، هیوندای آیونیک ۵، جیپ واگنییر و گرند واگنییر، هیوندای توسان و فولکسواگن تائوس رقابت میکرد.
یکی از اعضای هیئتداوران دربارهٔ این خودرو میگوید:
فورد برانکو رقیب قابلی برای رانگلر است که همچنین از ظاهر و تجهیزات الکترونیکی لازم برای رقابت با لندروور دیفندر هم برخوردار است
ماوریک با ساختار یکپارچهٔ خود، برای رسیدن به جایزهٔ پیکاپ سال ۲۰۲۲ رقبای کمتری داشت اما همهٔ آنها بسیار سرسخت بودند. جیامسی هامر EV، ریویان R1T، نیسان فرونتیر، تویوتا تاندرا، هیوندای سانتا کروز، ریویان R1T و فورد F150 رپتور همگی خواهان این جایزهٔ بودند اما ماوریک به لطف پیشرانهٔ هیبریدی کممصرف و قیمت بسیار مناسب، همهٔ آنها را مغلوب کرد.
یکی از اعضای هیئتداوران دربارهٔ این خودرو میگوید:
فورد ماوریک پس از مینیون کرایسلر در دههٔ ۸۰، اولین خودرویی است که سگمنت جدیدی را ایجاد کرد. دیگر رقبای این بخش خیلی گران یا پرمصرف بودند. ماوریک اولین خودروی ارزانقیمت، کممصرف و پایهای بازار است که ازقضا کارایی یک پیکاپ را هم ارائه میکند
شاعر
۲۴ شهریور ۱۴۰۱انتخابهای شایسته ای بودند.
M
۲۴ شهریور ۱۴۰۱انتخاب من سانتاکروز النترا جنسیس🇰🇷🇰🇷🇰🇷
بهراد
۲۴ شهریور ۱۴۰۱بابا باز این بحثارو شروع نکنین جان خودتون.
Amir
۲۴ شهریور ۱۴۰۱دوست عزیز اصلا ریپلای نکنین کامنتای ایشون رو به نظر من
Royal Driver UK 70
۲۴ شهریور ۱۴۰۱اره ارزششو نداره جواب این M رو داد. حواسش باشه چرخه هیوندا کنده نشه یهو👀
بهراد
۲۴ شهریور ۱۴۰۱اخه مشکل من اینه چرا یه ادم انقدر باید بیکار باشه که ۱۰۰ تا اکانت درست کنه برای بحث های بچگانه 😐
NAVID۰۰۹۸
۲۴ شهریور ۱۴۰۱پِخخخخخ😂
Royal Driver UK 70
۲۵ شهریور ۱۴۰۱اقای نوید۹۸ آیا از شغل خود به عنوان یک ژاپنی فنی که با کره ای فنای بی آگاه و کودک مبارزه میکنه راضی هستید؟ 😂
آرین
۲۴ شهریور ۱۴۰۱اگر تست درایو سیویک si و type R رو تو یوتیوب ببینید، لذتی که راننده از راندن اون ماشین میبره رو شما هم از پشت مانیتور متوجه میشید.
M
۲۴ شهریور ۱۴۰۱النترا N لولش میکنه جاپونی ها رشوه دادن🤣🤣🤣
Porsche
۲۴ شهریور ۱۴۰۱یعنی چقدر یه فرد باید بیکار باشه چند دهه تا فیک بزنه و جو رو خراب کنه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ شهریور ۱۴۰۱خودِ فورد هم فکر نمیکرد ماوریک چنین گُل بکنه !!!
ماوریک مثل این خونه نُقلیها میمونه که هم کار راه بندازه ، هم هزینههای پائینی داره ، هم مشتری زیاد داره ، هم …. !
meysam
۲۴ شهریور ۱۴۰۱خدایی هر سه مورد واقعا درست انتخاب شدند
من شخصا از همون اول بشدت تحت تاثیر ماوریک قرار گرفتم
آخه چطور همچین ماشینی با این قیمت ساختن ؟؟
hadi6
۲۴ شهریور ۱۴۰۱دقیقا بهترین گزینه ها انتخاب شدن 👌🏼
هوندا سیویک فورد ماوریک و برانکو هر سه تا شون بهترین کلاس خودشونن…
فکر میکردم GR86 هم برنده بشه…
AMD
۲۴ شهریور ۱۴۰۱هر سه تا جزو بهترین هی کلاس خودشونن.
این کره ای فنا هم بدونن برای مخ زنی بی تی اس فنا نمیخواد فن ماشینهای کره شوند😂(چون سن اکثرشون به ۲۰ نمیرسه پس این رفتارا طبیعیه)
HesamS500
۲۴ شهریور ۱۴۰۱فورد و هوندا ثابت کردند برای کیفیت خوب قیمت بالا نیاز نیست
R@min
۲۴ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا حاشیه سود پایینی دارن و بشدت تلاش می کنن که این رویه حفظ شه وگرنه ارزش بالاتری دارن.
بی خیال اسم
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ببخشید اقا رامین شما طرفدار فورد هستید؟
واسم سوال شد
ببخشید قصد چیزی هم ندارم در حد سوال هست فقط😅
R@min
۲۴ شهریور ۱۴۰۱فکر می کنم عکس پروفایلم مشخص کننده باشه.
بی خیال اسم
۲۴ شهریور ۱۴۰۱آها
گفتم شاید طرفدار تمام آمریکایی ها باشید
راستی می شه دلیل انتخابتون رو توضیح بدید
چرا فورد؟
ببخشید مزاحم وقت شما می شم
R@min
۲۴ شهریور ۱۴۰۱من طرفدار کل این صنعت هستم نه فقط یه تیکه خاص. فورد بخاطر مشتری مداریش دوست دارم همیشه طبق خواسته طرفدار ماشین ساخته تا اینکه چیزی رو به زور جا بندازه.
بی خیال اسم
۲۴ شهریور ۱۴۰۱آها یعنی کل صنعت ماشین بازی رو دوست دارید
ببخشید
فورد رو برتر می دونید یا جنرال موتورز؟
می دونم ممکنه زیاد مقایسه منطقی نباشه
ولی من یک سرچ کردم دیدم جنرال موتورز تو مشتری مداری امتیازش از فورد بیشتر بوده
R@min
۲۴ شهریور ۱۴۰۱مشتری مداری امتیاز چهارتا سایت با معیارهای نامعلوم نیست. منظور حرفم رو میشه در نسل جدید ماستنگ که تو دوره تب الکتریکی سازی همچنان موتور v8 رو حفظ کرد به عنوان مثال در نظر گرفت.
رقابت جی ام و فورد هم بیشتر به سمت فورد متمایل هست البته که جی ام هم بسیار موفق بوده و هست.
Royal Driver UK 70
۲۴ شهریور ۱۴۰۱خیلی از این رامین خوشم میاد واقعا بافهمه و درست حرف میزنه ایول.
بی خیال اسم
۲۴ شهریور ۱۴۰۱میشه لطف کنید بگید به چه دلیل متمایل به فورد هست؟
آخه مثلا لینکلن که لوکس ساز فورد هست در برابر کادیلاک در زمان الان براش مشکل ساز نیست زیاد امار فروش هم داره این رو می گه کادیلاک اسکالید وی هم دیگه تیر تمام کننده😅
تو ماسل کار ها قبول دارم موستانگ در الان خیلی بهتر از کامارو هست
اخه موستانگ یک ماسل کار همه کاره هست
هم پیست هم درگ و….
ولی کامارو که قوی ترین نسخش یعنی zl1 1le فقط به درد پیست میخوره
ولی مثلا تو همین خاصیتش هم تو چند تا پیست از شلبی جی تی ۵۰۰ سریع تر بوده
تو بحث دیگه یعنی سوپراسپورت یا همون سوپر کار های این دو شرکت یعنی فورد جی تی و شورلت کوروت
که شورلت کوروت داره با zo6 جدید که موتورش با الهام از فراری ۴۸۵ هست و در حال حاضر قوی ترین ۸ سیلندر تنفس طبیعی جهان هست و داره می ترکونه و نسخه های zr1 و زورا هم که بیان دیگه غول های مرحله آخر شورلت و جنرال موتورز هست
فورد جی تی خبری دیگه ازش ندارم و تا حالا ندیدم مثلا فورد بیانیه ای بده بگه داریم رو فورد جی تی جدید کار می کنیم
تو بحث تکنولوژی مثلا تو یکی از مباحث
فکر می کنم سوپر کروز یا همون نسخه جدیدش اولتراکروز جنرال موتورز از بلو کروز فورد یک مقدار سر تر باشه
تو پیکاپ که حرفی ندارم چون بهترین پیکاپ فول سایز حال حاضر اف ۱۵۰ هستش
تو مسابقات فکر می کنم فورد برتر باشه
مثلا فورد تو رالی هست پرافتخارترین تیم آمریکایی در لمانز
حالا نسکار رو نمی دونم ولی فکر کنم توش شورلت اول باشه تو مجموع قهرمانی ها
برانکو از فورد هم که الان از بهترین آفرودر های جهان هست و همینطور بهترین افرودر آمریکایی رقیبی ازش تو جنرال نمی بینم
این رو هم می دونم فورد بومی ساز ترین کارخانه جهان هست
حالا اگه موضوع دیگه ای تو مقایسه از قلم گذاشتیم لطفا بگید شما😅
خیلی ممنونم
R@min
۲۴ شهریور ۱۴۰۱مقایست صرفا در همین ۲۰ ساله اخیره اما منظورم عقبه تقریبا صد ساله دو برند هست.
راجب تک تک مقایسه هاتون میشه ساعت ها بحث کرد که قبلا اینجا بحثای زیادی شده.
در کل رقابت فورد و جی ام باعث شد که صنعت خودروسازی آمریکا زنده بمونه و پیشرفت های زیادی هم ایجاد کرد.
بی خیال اسم
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ببخشید آقا رامین می شه خودم شماره ام رو بدم یا شما
فرقی نداره
تو واتساپ صحبت کنیم
ببخشید می دونم سرتون هم شلوغه
حالا لطفی بکنید راجع به این ها برای بنده توضیحاتی بدید
بی خیال اسم
۲۵ شهریور ۱۴۰۱حالا آقا رامین من خودم نمی دونم طرفدار کدوم باشم
من خودم به شخصه یک مقدار متمایل به فورد هستم ولی از اون طرفم نمی تونم بعضی از چیز های جنرال موتورز رو نادیده بگیرم😅
بی خیال اسم
۲۵ شهریور ۱۴۰۱آقا رامین ببخشید می تونید برام یک خلاصه بگید از مقایستون در عقبه صدساله هردو کمپانی
احمدرضا
۲۴ شهریور ۱۴۰۱باریکلا به نسل جدید سیویک
تو هر رقابتی امسال رفته اول شده
Erfan
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ژاپنی ها بار دیگر نشان دادند که بازی با اعداد و تعداد آپشن ها و اینا نمیتونه باعث برتری مطلق یه ماشین بشه.
بلکه یه ماشین اصالت.کیفیت.لذت میخواد که کشور های آسیایی ک دار هیچی عددی در برابر ژاپن نیستند😂😅
Erfan
۲۴ شهریور ۱۴۰۱حالا ک مثل کره شمالی دوستان کره جنوبی فن به شما بر نخوره😂
Phonix
۲۴ شهریور ۱۴۰۱سیویک هم اپشن کم نداره
صدرصد اپشن در کنار کیفیت مهمه
برای خریدار
Hamid
۲۴ شهریور ۱۴۰۱سیویک از بغل چقد کادیلاکه
بی خیال اسم
۲۴ شهریور ۱۴۰۱همه عالی و منطقی
شاپور
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ماوریک با این قیمت و کیفیت یه شاهکاره
R@min
۲۴ شهریور ۱۴۰۱در زمان معرفی هم برانکو هم سیویک کاملا مشخص بود استاندارد کلاسشونو ارتقا میدن.
علی
۲۴ شهریور ۱۴۰۱جای تویوتا کمری خالیه . کلا جای تویوتا و لکسوس خالیه
Phonix
۲۴ شهریور ۱۴۰۱لابد هوندا و فورد بهتر کار کردن
درسته تویوتا بزرگترین سازنده هست
تاریخ خوبی داره و کیفیت و مشتری مداری داره اما برای بهترین شدن تو جمع برترین ها ویز های دیگه ای هم لازمه
JDM lover
۲۴ شهریور ۱۴۰۱واقعا هوندا گل کاشت تو این نسل سیویک
انتخاب برانکو و ماوریک هم کاملا درست بود
داوود
۲۴ شهریور ۱۴۰۱به نظر من مزدا ۳ هم میتونست برابر با سیویک باشه
کرگدن باواریا
۲۴ شهریور ۱۴۰۱امریکایی ها عقل تو کلشونه ؛ پولشونو دور نمیندازن.
Royal Driver UK 70
۲۴ شهریور ۱۴۰۱افرین. انتخاب عاقلانه ای بود. سیویک و برانکو واقعا محبوب و موفق هستن.
Phonix
۲۴ شهریور ۱۴۰۱اقا این سیویک از وقتی بزرگ شده
داره حق آکورد رو میخوره:)
برادران در شرکت هوندا رسیدگی کنند
sina
۲۴ شهریور ۱۴۰۱باح باح سیویک دوست داشتنی
نسل قبلش سال 2015 خودروی سال شد
نسل جدیدش امسال
واقعا این ماشین بی نظیره
دانیال
۲۴ شهریور ۱۴۰۱هوندا عشق لاینتهی