فوردهوندا

هوندا سیویک و فورد برانکو و ماوریک، خودروهای سال 2022 آمریکای شمالی

نسل یازدهم هوندا سیویک به‌عنوان خودروی سال ۲۰۲۲ آمریکای شمالی انتخاب شده است. داوران این رقابت، محصول کامپکت هوندا را به خاطر قیمت مناسب، راحتی، قابلیت اطمینان و رانندگی لذت‌بخش تحسین کردند. این ویژگی‌ها باعث شدند سیویک بتواند بر رقبای قدرتمندی مثل لوسید ایر غلبه کند. در همین حال، دو بخش دیگر رقابت خودروی سال ۲۰۲۲ آمریکای شمالی تحت سلطهٔ فورد بوده و برانکو و ماوریک به ترتیب جوایز شاسی‌بلند سال و پیکاپ سال را از آن خود کرده‌اند.

برای انتخاب این خودروها، تیمی متشکل از ۵۰ داور حدود ۴۰ خودروی مختلف را بررسی کردند که این تعداد در مرحلهٔ نیمه‌نهایی به ۲۳ و در فینال به ۹ خودرو کاهش یافت. لوسید ایر، آئودی A3، کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ، جنسیس G70، کارما GS-6، مازراتی MC20 مرسدس بنز S کلاس و EQS، سوبارو BRZ، تویوتا GR86 و فولکس‌واگن گلف R شرکت‌کنندگان دیگری بودند که در بخش خودروی سال در کنار سیویک برای دستیابی به مقام اول تلاش می‌کردند. همهٔ این خودروها سریع‌تر و قوی‌تر از سیویک هستند اما داوران که تحت تأثیر شایستگی‌های فراوان این خودروی کامپکت ژاپنی قرار گرفتند، آن را به‌عنوان خودروی سال ۲۰۲۲ انتخاب کردند.

یکی از اعضای هیئت‌داوران دربارهٔ این خودرو می‌گوید:

اگر خودروسازان به ساخت فقط یک خودرو محدود می‌شدند، آن خودرو باید هوندا سیویک باشد. سیویک تقریباً هر ویژگی مثبتی که بتوانید به آن فکر کنید را دارد که قیمت پایین، مصرف سوخت مناسب، کارایی، راحتی، قابلیت اطمینان و رانندگی جذاب ازجملهٔ آن‌ها هستند

در بخش شاسی‌بلند سال هم رقابت سختی در جریان بوده است زیرا برانکو باید با کراس‌اوورهای الکتریکی و پیشرفته‌ای شامل مزدا MX-30، فولکس‌واگن ID.4، شورلت بولت EUV، هیوندای آیونیک ۵، جیپ واگنییر و گرند واگنییر، هیوندای توسان و فولکس‌واگن تائوس رقابت می‌کرد.

یکی از اعضای هیئت‌داوران دربارهٔ این خودرو می‌گوید:

فورد برانکو رقیب قابلی برای رانگلر است که همچنین از ظاهر و تجهیزات الکترونیکی لازم برای رقابت با لندروور دیفندر هم برخوردار است

ماوریک با ساختار یکپارچهٔ خود، برای رسیدن به جایزهٔ پیکاپ سال ۲۰۲۲ رقبای کمتری داشت اما همهٔ آن‌ها بسیار سرسخت بودند. جی‌ام‌سی هامر EV، ریویان R1T، نیسان فرونتیر، تویوتا تاندرا، هیوندای سانتا کروز، ریویان R1T و فورد F150 رپتور همگی خواهان این جایزهٔ بودند اما ماوریک به لطف پیشرانهٔ هیبریدی کم‌مصرف و قیمت بسیار مناسب، همهٔ آن‌ها را مغلوب کرد.

یکی از اعضای هیئت‌داوران دربارهٔ این خودرو می‌گوید:

فورد ماوریک پس از مینی‌ون کرایسلر در دههٔ ۸۰، اولین خودرویی است که سگمنت جدیدی را ایجاد کرد. دیگر رقبای این بخش خیلی گران یا پرمصرف بودند. ماوریک اولین خودروی ارزان‌قیمت، کم‌مصرف و پایه‌ای بازار است که ازقضا کارایی یک پیکاپ را هم ارائه می‌کند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. شاعر

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (235 ديدگاه)

    انتخابهای شایسته ای بودند.

    موافقم 45
    مخالفم 1
    1. M

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      انتخاب من سانتاکروز النترا جنسیس🇰🇷🇰🇷🇰🇷

      موافقم 5
      مخالفم 80
      1. بهراد

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (243 ديدگاه)

        بابا باز این بحثارو شروع نکنین جان خودتون.

        موافقم 27
        1. Amir

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (301 ديدگاه)

          دوست عزیز اصلا ریپلای نکنین کامنتای ایشون رو به نظر من

          موافقم 11
          مخالفم 1
        2. Royal Driver UK 70

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1293 ديدگاه)

          اره ارزششو نداره جواب این M رو داد. حواسش باشه چرخه هیوندا کنده نشه یهو👀

          موافقم 9
          مخالفم 1
        3. بهراد

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (243 ديدگاه)

          اخه مشکل من اینه چرا یه ادم انقدر باید بیکار باشه که ۱۰۰ تا اکانت درست کنه برای بحث های بچگانه 😐

          موافقم 10
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        پِخخخخخ😂

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. Royal Driver UK 70

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1293 ديدگاه)

          اقای نوید۹۸ آیا از شغل خود به عنوان یک ژاپنی فنی که با کره ای فنای بی آگاه و کودک مبارزه میکنه راضی هستید؟ 😂

          موافقم 5
          مخالفم 4
  2. آرین

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    اگر تست درایو سیویک si و type R رو تو یوتیوب ببینید، لذتی که راننده از راندن اون ماشین می‌بره رو شما هم از پشت مانیتور متوجه می‌شید.

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. M

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      النترا N لولش میکنه جاپونی ها رشوه دادن🤣🤣🤣

      موافقم 3
      مخالفم 56
      1. Porsche

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        یعنی چقدر یه فرد باید بیکار باشه چند دهه تا فیک بزنه و جو رو خراب کنه

        موافقم 30
        مخالفم 2
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      خودِ فورد هم فکر نمیکرد ماوریک چنین گُل بکنه !!!

      ماوریک مثل این خونه نُقلی‌ها میمونه که هم کار راه بندازه ، هم هزینه‌‌های پائینی داره ، هم مشتری زیاد داره ، هم …. !

  3. meysam

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    خدایی هر سه مورد واقعا درست انتخاب شدند
    من شخصا از همون اول بشدت تحت تاثیر ماوریک قرار گرفتم
    آخه چطور همچین ماشینی با این قیمت ساختن ؟؟

    موافقم 29
    مخالفم 1
  4. hadi6

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    دقیقا بهترین گزینه ها انتخاب شدن 👌🏼
    هوندا سیویک فورد ماوریک و برانکو هر سه تا شون بهترین کلاس خودشونن…
    فکر میکردم GR86 هم برنده بشه…

    موافقم 15
    مخالفم 2
  5. AMD

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    هر سه تا جزو بهترین هی کلاس خودشونن.
    این کره ای فنا هم بدونن برای مخ زنی بی تی اس فنا نمیخواد فن ماشینهای کره شوند😂(چون سن اکثرشون به ۲۰ نمیرسه پس این رفتارا طبیعیه)

    موافقم 19
    مخالفم 4
  6. HesamS500

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (129 ديدگاه)

    فورد و هوندا ثابت کردند برای کیفیت خوب قیمت بالا نیاز نیست

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. R@min

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      اتفاقا حاشیه سود پایینی دارن و بشدت تلاش می کنن که این رویه حفظ شه وگرنه ارزش بالاتری دارن.

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. بی خیال اسم

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        ببخشید اقا رامین شما طرفدار فورد هستید؟
        واسم سوال شد
        ببخشید قصد چیزی هم ندارم در حد سوال هست فقط😅

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          فکر می کنم عکس پروفایلم مشخص کننده باشه.

          موافقم 5
          مخالفم 1
      2. بی خیال اسم

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        آها
        گفتم شاید طرفدار تمام آمریکایی ها باشید

        راستی می شه دلیل انتخابتون رو توضیح بدید
        چرا فورد؟

        ببخشید مزاحم وقت شما می شم

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          من طرفدار کل این صنعت هستم نه فقط یه تیکه خاص. فورد بخاطر مشتری مداریش دوست دارم همیشه طبق خواسته طرفدار ماشین ساخته تا اینکه چیزی رو به زور جا بندازه.

      3. بی خیال اسم

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        آها یعنی کل صنعت ماشین بازی رو دوست دارید

        ببخشید
        فورد رو برتر می دونید یا جنرال موتورز؟

        می دونم ممکنه زیاد مقایسه منطقی نباشه

        ولی من یک سرچ کردم دیدم جنرال موتورز تو مشتری مداری امتیازش از فورد بیشتر بوده

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          مشتری مداری امتیاز چهارتا سایت با معیارهای نامعلوم نیست. منظور حرفم رو میشه در نسل جدید ماستنگ که تو دوره تب الکتریکی سازی همچنان موتور v8 رو حفظ کرد به عنوان مثال در نظر گرفت.

          رقابت جی ام و فورد هم بیشتر به سمت فورد متمایل هست البته که جی ام هم بسیار موفق بوده و هست.

        2. Royal Driver UK 70

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1293 ديدگاه)

          خیلی از این رامین خوشم میاد واقعا بافهمه و درست حرف میزنه ایول‌.

      4. بی خیال اسم

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        میشه لطف کنید بگید به چه دلیل متمایل به فورد هست؟

        آخه مثلا لینکلن که لوکس ساز فورد هست در برابر کادیلاک در زمان الان براش مشکل ساز نیست زیاد امار فروش هم داره این رو می گه کادیلاک اسکالید وی هم دیگه تیر تمام کننده😅

        تو ماسل کار ها قبول دارم موستانگ در الان خیلی بهتر از کامارو هست
        اخه موستانگ یک ماسل کار همه کاره هست
        هم پیست هم درگ و….

        ولی کامارو که قوی ترین نسخش یعنی zl1 1le فقط به درد پیست میخوره
        ولی مثلا تو همین خاصیتش هم تو چند تا پیست از شلبی جی تی ۵۰۰ سریع تر بوده

        تو بحث دیگه یعنی سوپراسپورت یا همون سوپر کار های این دو شرکت یعنی فورد جی تی و شورلت کوروت

        که شورلت کوروت داره با zo6 جدید که موتورش با الهام از فراری ۴۸۵ هست و در حال حاضر قوی ترین ۸ سیلندر تنفس طبیعی جهان هست و داره می ترکونه و نسخه های zr1 و زورا هم که بیان دیگه غول های مرحله آخر شورلت و جنرال موتورز هست

        فورد جی تی خبری دیگه ازش ندارم و تا حالا ندیدم مثلا فورد بیانیه ای بده بگه داریم رو فورد جی تی جدید کار می کنیم

        تو بحث تکنولوژی مثلا تو یکی از مباحث
        فکر می کنم سوپر کروز یا همون نسخه جدیدش اولتراکروز جنرال موتورز از بلو کروز فورد یک مقدار سر تر باشه

        تو پیکاپ که حرفی ندارم چون بهترین پیکاپ فول سایز حال حاضر اف ۱۵۰ هستش

        تو مسابقات فکر می کنم فورد برتر باشه
        مثلا فورد تو رالی هست پرافتخارترین تیم آمریکایی در لمانز
        حالا نسکار رو نمی دونم ولی فکر کنم توش شورلت اول باشه تو مجموع قهرمانی ها

        برانکو از فورد هم که الان از بهترین آفرودر های جهان هست و همینطور بهترین افرودر آمریکایی رقیبی ازش تو جنرال نمی بینم

        این رو هم می دونم فورد بومی ساز ترین کارخانه جهان هست

        حالا اگه موضوع دیگه ای تو مقایسه از قلم گذاشتیم لطفا بگید شما😅

        خیلی ممنونم

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. R@min

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          مقایست صرفا در همین ۲۰ ساله اخیره اما منظورم عقبه تقریبا صد ساله دو برند هست.

          راجب تک تک مقایسه هاتون میشه ساعت ها بحث کرد که قبلا اینجا بحثای زیادی شده.

          در کل رقابت فورد و جی ام باعث شد که صنعت خودروسازی آمریکا زنده بمونه و پیشرفت های زیادی هم ایجاد کرد.

      5. بی خیال اسم

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        ببخشید آقا رامین می شه خودم شماره ام رو بدم یا شما
        فرقی نداره
        تو واتساپ صحبت کنیم
        ببخشید می دونم سرتون هم شلوغه
        حالا لطفی بکنید راجع به این ها برای بنده توضیحاتی بدید

        موافقم 3
        مخالفم 2
      6. بی خیال اسم

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        حالا آقا رامین من خودم نمی دونم طرفدار کدوم باشم
        من خودم به شخصه یک مقدار متمایل به فورد هستم ولی از اون طرفم نمی تونم بعضی از چیز های جنرال موتورز رو نادیده بگیرم😅

        موافقم 2
        مخالفم 1
      7. بی خیال اسم

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        آقا رامین ببخشید می تونید برام یک خلاصه بگید از مقایستون در عقبه صدساله هردو کمپانی

        موافقم 2
        مخالفم 1
  7. احمدرضا

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    باریکلا به نسل جدید سیویک
    تو هر رقابتی امسال رفته اول شده

    موافقم 15
    مخالفم 1
  8. Erfan

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    ژاپنی ها بار دیگر نشان دادند که بازی با اعداد و تعداد آپشن ها و اینا نمیتونه باعث برتری مطلق یه ماشین بشه.
    بلکه یه ماشین اصالت.کیفیت.لذت میخواد که کشور های آسیایی ک دار هیچی عددی در برابر ژاپن نیستند😂😅

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. Erfan

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      حالا ک مثل کره شمالی دوستان کره جنوبی فن به شما بر نخوره😂

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. Phonix

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (336 ديدگاه)

        سیویک هم اپشن کم نداره
        صدرصد اپشن در کنار کیفیت مهمه
        برای خریدار

  9. Hamid

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (309 ديدگاه)

    سیویک از بغل چقد کادیلاکه

    موافقم 5
    مخالفم 5
  10. بی خیال اسم

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    همه عالی و منطقی

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. شاپور

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (320 ديدگاه)

    ماوریک با این قیمت و کیفیت یه شاهکاره

    موافقم 3
    مخالفم 3
  12. R@min

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    در زمان معرفی هم برانکو هم سیویک کاملا مشخص بود استاندارد کلاسشونو ارتقا میدن.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. علی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    جای تویوتا کمری خالیه . کلا جای تویوتا و لکسوس خالیه

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Phonix

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      لابد هوندا و فورد بهتر کار کردن
      درسته تویوتا بزرگترین سازنده هست
      تاریخ خوبی داره و کیفیت و مشتری مداری داره اما برای بهترین شدن تو جمع برترین ها ویز های دیگه ای هم لازمه

  14. JDM lover

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    واقعا هوندا گل کاشت تو این نسل سیویک
    انتخاب برانکو و ماوریک هم کاملا درست بود

  15. داوود

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    به نظر من مزدا ۳ هم میتونست برابر با سیویک باشه

  16. کرگدن باواریا

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (777 ديدگاه)

    امریکایی ها عقل تو کلشونه ؛ پولشونو دور نمیندازن.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. Royal Driver UK 70

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    افرین. انتخاب عاقلانه ای بود. سیویک و برانکو واقعا محبوب و موفق هستن.

  18. Phonix

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (336 ديدگاه)

    اقا این سیویک از وقتی بزرگ شده
    داره حق آکورد رو میخوره:)
    برادران در شرکت هوندا رسیدگی کنند

  19. sina

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    باح باح سیویک دوست داشتنی
    نسل قبلش سال 2015 خودروی سال شد
    نسل جدیدش امسال
    واقعا این ماشین بی نظیره

  20. دانیال

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا