هوندا درعینحال سرمایهگذاری روی توسعهٔ خودروهای الکتریکی و هیدروژنی، معتقد است که میتوان تا سال ۲۰۴۰ و پسازآن همچنان از پیشرانههای درونسوز استفاده کرد.
هرچند اروپا و تعدادی از ایالتهای آمریکا قصد دارند تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای درونسوز نو را ممنوع کنند اما به گفتهٔ هوندا، مطالعات این شرکت نشان میدهد که تولید این موتورها میتواند تا سال ۲۰۴۰ و پسازآن ادامه پیدا کند. مدیرعامل هوندا «توشیهیرو میبه» در مصاحبهٔ اخیر خود با رویترز گفته است که این شرکت هماکنون در حال انجام مطالعات امکانسنجی روی طیف متنوعی از تکنولوژیهای آینده از باطریهای پیشرفته گرفته تا وسایل نقلیهٔ هوایی است. این مطالعات همچنین سوختهای مصنوعی کربن پایین را هم بررسی میکند که میتواند به حفظ پیشرانههای درونسوز برای یک یا دو دههٔ دیگر کمک کند.
به گفتهٔ میبه، خودروهای پرفورمنس، کامیونها و سایر وسایل نقلیهٔ سنگین احتمالاً برای مدت طولانیتری در آینده موتورهای درونسوز را زنده نگه خواهند داشت. وی ۳۰ سال است که در حوزهٔ توسعهٔ پیشرانه فعالیت دارد و بنابراین شخصاً به دوران الکتریکی علاقهمند نیست ولی بااینحال میگوید:
من باید احساس خودم را از آنچه که برای بیزنس بهتر است جدا کنم
به همین دلیل، علیرغم بررسی گزینههای مختلف، هوندا روی الکتریکیسازی و تکنولوژی پیل سوختی هم تمرکز دارد. بدین منظور، این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۴۰ میلیارد دلار روی توسعهٔ تکنولوژیهای هیبریدی و تمام الکتریکی سرمایهگذاری کند تا سهم این خودروها از کل فروش خود را تا پایان دهۀ جاری به ۴۰ درصد برساند.
برای رسیدن به این هدف، هوندا قصد دارد ماه آینده یک واحد تجاری مستقل برای توسعه فعالیتهای برق و باطری خود ایجاد کند. یکی از اقدامات این واحد سرمایهگذاری در جایگاههای شارژ مشابه شبکهٔ سوپرشارژرهای تسلا خواهد بود. همچنین سرمایهگذاری ۴۰ میلیارد دلاری هوندا شامل جوینت ونچر ۳.۵ میلیارد دلاری با شرکت LE Energy Solution برای تولید باطری در اوهایو از سال ۲۰۲۵ هم میشود. از این باطریها در خودروهای الکتریکی آیندهٔ هوندا استفاده خواهد شد.
البته پیش از آن، هوندا در ابتدا دو شاسیبلند الکتریکی بنامهای هوندا پرولوگ و آکورا ZDX را از طریق همکاری با جنرال موتورز روی پلتفرم اولتیوم این شرکت تولید خواهد کرد. این دو خودرو که در کارخانهٔ جنرال موتورز در تنسی تولید میشوند، در سال ۲۰۲۴ به بازار خواهند آمد و سپس نوبت به خودروهای الکتریکی با پلتفرم اختصاصی هوندا خواهد رسید که در سال ۲۰۲۶ با باطریهای پیشرفتهٔ خود این شرکت در ایالاتمتحده عرضه خواهند شد.
Volvo fh
۱۴ اسفند ۱۴۰۱مثل اینکه کلأ ژاپنیها علاقه ایی به برقی شدن ندارن،چون ماشینهای درونسوزشون تو کل دنیا جا افتادن،الان باید دوباره از اول شروع کنن،شاید بعد از برقی شدن ماشینها جایگاهشون رو از دست بدن مثل مقاومت نوکیا علیه اندروید که باعث نابودیش شد.ولی در کل مجبورن به این سمت حرکت کنند.
اگه آمریکا نبود،شاید تا صد سال دیگه هم کسی سمت برقی نمیرفت،دنیا درحال تغییر و حرکت به سمت برقی هست که ارزش سهام تسلا از تویوتا بیشتر میشه
Saeed
۱۴ اسفند ۱۴۰۱اینکه بده
علی
۱۴ اسفند ۱۴۰۱دمت گرم هوندا !!! میخوای یه تنه جلوی گلوبالیسم جهانی بایستی ! کاش بقیه شرکتهای خودروهای درون سوز هم همین کار را بکنن
Amir Abbas
۱۴ اسفند ۱۴۰۱معلومه که اصلا خبر رو نخوندی و همینجوری یه چیزی از خودت درآوردی. ضمنا هیچ میدونستی که دلیل ورشکستگی نوکیا این بود که اصلا به سمت و سوی روش اپل نرفت اما الان تو داری اینو با ژاپنی ها مقایسه میکنی که یه مقایسه اشتباه هست. دلیل دارم که چرا اشتباه هست. ببین مگه خودروساز های ژاپنی دارن برقی نمیشن؟ درسته که دیر شروع کردن ولی دارن برقی میشن از اونطرف نوکیا هیچ تغییری در خودش نداد ولی ژاپنی ها دارن کلا عوض میشن. متوجه این موضوع هستی که بعد میگی هیچ علاقه ای به برقی شدن ندارن؟. تویوتا هم که کلا مدیر عاملو عوض کرد. ضمنا شما هیچ نگرانی ای راجب جایگاه ژاپنی ها نداشته باش چون با توجه به دلایلی که گفتم تا ابد شماره یک های جهان خواهند بود.
مازیار
۱۴ اسفند ۱۴۰۱مثل اینکه مدیرعامل هوندا هم هوس تعطیلات کرده😄
Reza
۱۴ اسفند ۱۴۰۱مسأله اینه که مثلاً تا 10 یا 15 سال دیگه که خودرو های الکتریکی از درون سوز بیشتر میشن دیگه به اون اندازه گاز های مضر تولید نمیشه پس دیگه دلیل خاصی نداره که جلوی چند تا خودرو درون سوز رو بگیرن!
خودرو ها و موتورسیکلت های برقی هیجان بنزینی ها رو ندارن.
یعنی انگار خودرو های الکتریکی ناجی بنزینی ها میشن.
(البته به شرطی که برق رو از سوخت های فسیلی درست نکنم)
امید وارم سوخت های کربن خنثی یا کربن کمتر ساخته بشن.
رامتین
۱۴ اسفند ۱۴۰۱هوندا واقعا کارش درسته. نسبت به تویوتا شرکت کوچیکتریه ولی کاملا از نظر کیفی همتراز و سرآمده.
زیزیگولو
۱۴ اسفند ۱۴۰۱امیدوارم حداقل کمپانی هوندا روی این موضوع پافشاری کنه و بتونه تولید موتورای بنزینی رو ادامه بده ……. کسی چی میدونه شاید ادامه حیات موتورای بنزینی رو مدیون کمپانی هوندا بشیم
sina
۱۴ اسفند ۱۴۰۱کاش اینجوری باشه واقعا سید
Hamilton1970
۱۴ اسفند ۱۴۰۱همه امیدواریم که اینطور باشه الی الخصوص اینکه پورشه هم اواخر ۲۰۲۲ سوخت مصنوعیش رو معرفی کرد و روی ۹۱۱ تستش کرد امیدها رو بالاتر میبره برای زنده موندن پیشرانه های درون سوز
Taha Malek
۱۴ اسفند ۱۴۰۱حیف جواهر های Vtec که آرزوی هر تیونی ان نیست؟
ولی این موضع گیری ها یه امید هایی به ما ماشین بازا میده
دانیال
۱۵ اسفند ۱۴۰۱هوندا عشق لاینتهی