هوندا از یک شاسیبلند مسابقهای دیوانهوار با نام CR-V هیبرید ریسر رونمایی کرد. این محصول تک ساخت قدرت قابلتوجه ۸۰۰ اسب بخار را ارائه میکند.
در ساخت CR-V هیبرید مسابقهای بخشهای مختلفی از داخل کمپانی هوندا همکاری داشتهاند و کار هدایت پروژه نیز بر عهده بخش توسعه پرفورمنس خودروساز موردبحث بوده است. البته همانطور که گفتیم شاسیبلند مسابقهای هوندا فقط به تعداد یک دستگاه تولید شده و بنابراین خبری از CR-V هیبرید مسابقهای با آن بال بزرگ در عقب و پیشرانهای گیرا در خیابانها نخواهد بود. البته تماشاگران میتوانند در برخی مسابقات خاص ایندی کار چنین خودرویی را تماشا کنند.
شاسیبلند خانوادگی هوندا واقعاً یک هیولای مسابقهای است که زیر پانلهای بدنه CR-V پنهان میشود هرچند خود ژاپنیها تلاش چندانی برای پنهان کردن این واقعیت نداشتهاند. نیمه پایینی خودرو از فیبر کربن ساخته میشود و قوس چرخ های بزرگ و دربهای پروانهای به آن متصل میشوند تا کابین را به نمایش بگذارند. یک شاسی لولهای سفارشی به عنوان زیرساخت خودرو عمل میکند اما بخش بالایی هنوز هم به ششمین نسل CR-V و بدنه فولادی آن تعلق دارد. البته تنها استثنا در این بخش بال بزرگ پشتی خودرو خواهد بود.
دربهای عقب باز نمیشوند و به بخشهای خاصی متصل شدهاند هرچند لولای پشتی باعث میشود برخی بخشهای فنی خودرو را مشاهده کنید. با باز شدن بخش عقب هوندا CR-V هیبرید مسابقهای گیربکس ۶ سرعته پدال شیفتردار Xtrac و پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی هیبریدی ایندی کار را مشاهده خواهید کرد. مجموعه فنی خودرو جایی قرار دارند که معمولاً صندلیهای عقب را در آنجا میبینیم. اگرچه قوای محرکه خودروی موردبحث کپی کاملی از پیشرانه هوندا در مسابقات ایندی کار ۲۰۲۴ نیست اما پیشنمایشی از آن محسوب میشود.
پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۲ لیتری هوندا با سوخت مسابقهای ۱۰۰ درصد تجدید پذیر کار میکند و هیبریدی است. رئیس بخش توسعه پرفورمنس هوندا تائید کرده است مجموعه یاد شده ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند هرچند جزئیات بیشتری از آن در دست نیست. بجای باتریها شاهد سیستم ذخیرهای ابر خازن هستیم که بیشباهت به لامبورگینی نیست و باعث افزایش قدرت کل خودرو در بازههای زمانی کوتاه میشود. مدیر هوندا میگوید:
دلیل اصلی وجود ابر خازنها قدرت خودروست. ابر خازنها در قدرت و دور بالا واقعاً خوب هستند و ایمنی را نیز بهبود میبخشند.
دلیل اصلی تولید هوندا CR-V هیبرید مسابقهای به دست آوردن دادههای ارزشمند است. در واقع محصول یاد شده را میتوان یک آزمایشگاه متحرک دانست که برای بررسی جنبههای مختلف عملکرد و برقی سازی محصولات توسعه مییابد. دانش به دست آمده از این محصول میتواند در فعالیتهای موتور اسپرت آتی هوندا بکار رود هرچند فعلاً برنامهای برای حضور CR-V مسابقهای در رویدادهای ورزشی وجود ندارد. شایان ذکر است ترمزهای ۱۵ اینچی برمبو و سیستم تعلیق جلوی برگرفته از خودروی مسابقهای NSX GT-3 در شاسیبلند هوندا دیده میشوند. به این موارد باید سیستم تعلیق دالارا IR-18 ایندی و ترمزهای ۱۴ اینچی برمبو در بخش عقب را نیز اضافه کرد. رینگهای ۲۰ اینچی نیز لاستیکهای پهن را در خود جای دادهاند. بال بزرگ پشتی نیز با اسپلیتر جلوی ویژه برای بهبود داون فورس همکاری میکند. مدیر هوندا میافزاید:
در حال حاضر تمرکز ما روی برقی سازی، مدیریت انرژی و چیزهایی است که برای مسابقه مهم هستند و پس از آن بررسی احتمال استفاده از تکنولوژیهای جدید در خودروهای جادهای مطرح میشود و میخواهیم از CR-V به عنوان یک آزمایشگاه استفاده کنیم
زمانی که از مدیر هوندا درباره احتمال تولید نسخه اسپرت تر و قویتر از CR-V جادهای پرسیده شده او گفت پاسخی به گمانهزنیها درباره محصولات آتی نمیدهد. همانطور که گفته شد هوندا CR-V هیبرید مسابقهای در چندین رویداد ایندی کار ۲۰۲۳ حضور خواهد یافت.
بهنام
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ارتفاعشو آوردن پایین هاچبک شده . واقعا اگه هاچبک بود جذابتر بود .
RENAULT5
۱۰ اسفند ۱۴۰۱دقیقا همین منو متعجب کرده بود
زیزیگولو
۱۰ اسفند ۱۴۰۱انصافاً هوندا سی آر وی تونسته تو رده خودش با وجود ماشینای زیادی که تو این کلاس هستش خودی نشون بده
❤BMW❤
۱۰ اسفند ۱۴۰۱چه 🤩خوشگله
مبین پژویی f16
۱۰ اسفند ۱۴۰۱کاشکی ت کشور خودمون ایران مثل این ماشین ها تولید کنیم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ اسفند ۱۴۰۱عزیزم ملت به هاچبک چینی با قیمت وافعی راضی هستن
سوپرماشین هیبرید 800 اسب بخار نخواستیم، 100 تا 150 اسب بخار کفایته