سرمایهگذاری هوندا در توسعهی خودروهای تمام برقی با همکاری شرکتهای چینی ادامه دارد. این برند اصیل ژاپنی، سهامداری اصلی دانگفنگ -هوندا و GAC -هوندا است.
تولید انبوه دو خودروی الکتریکی جدید هوندا e:NS1 و e:NP1 در کلاس کراساور آغاز شده است. مدل مفهومی e:N2 نیز پیشنمایشی از سدان برقی هوندا خواهد بود. طرح نهایی، مخصوص بازار چین تولید میشود و فعلا برنامهای برای فروش در اروپا یا امریکا ندارد.
نمای بیرونی e:N2 از خودروی مفهومی رونمایی شده در سال ۲۰۲۰ با نام e:N GT الهام گرفته است. خطوط تیز، چراغهای باریک و حالت جعبهای بدنه، مهمترین المانها در e:N2 هستند. تصاویر جانبی از نمایش پشت و کابین خودرو هنوز منتشر نشده است.
براساس اطلاعات موجود، حالت ساده و مینیمال برای ادوات داشبورد e:N2 استفاده خواهد شد. برای کراساورهای هوندا e:NS1 و e:NP1، نمایشگر لمسی بزرگ در وسط استفاده شده است. پنل پشت فرمان نیز تمام دیجیتال خواهد بود.
تا سال ۲۰۲۷ تعداد خودروهای برقی از سری e:N به ۱۰ مدل خواهد رسید. هوندا برای سال ۲۰۳۰ تولیدات خود در چین را صرفا به صورت الکتریکی و هیبرید عرضه خواهد کرد. همچنین تا سال ۲۰۴۰، احتمالا خودروهای هوندا فقط با پیشرانهی تمام برقی تولید خواهند شد.
Amin chaichi
۱۵ آبان ۱۴۰۱حس هوندا بودن رو حداقل تو نگاه اول به من نمیده برای مقایسه پورشه تایکان این حس رو کامل به آدم میده که محصولی از پورشه هستش البته به معنی بد یا خوب بودن این ماشین نیستش صرفا سلیقه من نیست
پیام
۱۵ آبان ۱۴۰۱برید تو اینترنت بزنید Hyundai HCD-14 Genesis Concept و بعد با این چیز چرتی که هوندا زده مقایسه کنید! ببینید هیوندای هشت نه سال پیش چی زده!!!
Reza Waffen SS
۱۵ آبان ۱۴۰۱بسیار بسیار زشت
حامد
۱۵ آبان ۱۴۰۱مثلا میخوان متفاوت باشن ولی در اصل بیشتر….
Taha Malek
۱۶ آبان ۱۴۰۱قصد نه متفاوت بودن نچیز دیگه
شما نباید این طراحی رو به چشم یک مدل تولیدی ببینی باید فقط المان های اصلی رو در نظر بگیری
که نشون میده هوندا در آینده ممکنه یکم ب سمت خطوط تیز تر بره در همین حد
cyberpunk
۱۵ آبان ۱۴۰۱فقط به نمای داخلی و کابین نگاه کنبید تا متوجه الگو برداری خودروسازان سنتی از تسلا بشید . زیر پست رونمایی از مدل الکتریکی volvo هم گفتم تسلا قراره سنگ محک خودروساز ها باشه یه عده بهشون بر خورد !
الان در چند وقت اخیر هر ماشین الکتریک که معرفی شده داخلش از محصولات تسلا الگو بردای شده _ به جز محصولات کیا هیوندای که سبک و سیاق خودشون رو توی طراحی داخلی برای محصولات الکتریک پیدا کردن _ این مدل هوندا هم از این قضیه مستثنا نیس
کابین مینیمال و یه تبلت یا نمایشگر بزرگ در داشبورد که همه کار های ماشین با اون انجام میشه و البته دکمه های فیزیکی هم حذف شده .
جاپنی ها هم توی بحث الکتریکی خیلی عقب موندن و مجبورن برن دست به دامان کمپانی های چینی و جنرال موتورز و … بشن .
بهزاد
۱۵ آبان ۱۴۰۱با احترام به نظرات منفی ۱۵ شما در این مورد مثلا نیسان آریا یا مرسدس مدلهای EQ و bmw ix و چندین نمونه ی دیگه متفاوتن.
همانطور که در متن میبینی تولید این مدلها مختص چینه و با جوینت ونچرهای خودش میخواد تولید کنه در حالی که کیا و هیوندای شانس حضورشون در چین کمرنگ تر از گذشته شده و در فکر خروج هستند.
cyberpunk
۱۵ آبان ۱۴۰۱به هر حال زمان بهترین قاضیه
من ترجیح میدم تا منتظر بمونم ببینم کی توی آینده این صنعت برنده میشه کی بازنده
کامنت هایی از شما در سال هال 96 و 97 توی همین سایت موجوده که میفرمایید خودروسازی آمریکا کم کم داره توی دو تا کلاس شاسی بلند های فول سایز و پیکاپ تراک های فول سایز خلاصه میشه و سدان ها و و باقی کلاس ها دارن رو به انقراض میرن
بعد جالبه که 6 ساله هی میشنویم موستانگ پرفروش ترین کوپه اسپورت جهان هستش !
از اونور میگید که آمریکایی ها قراره بساطشون رو از بازار های خارجی و بازار چین جمع کنن اما فورد کلی مدل و محصول مختص بازار چین معرفی میکنه !
یا کمال احترام امیدوارم پیش بینی شما در مورد کیا هیوندای در بازار چین مثل همون پیش بینی های قبلیتون باشه .
phonix
۱۵ آبان ۱۴۰۱cyberpunk
میشه لطف کنید دوتا کوپه اسپرت دیگه نام ببرید؟
میدونید چند تا شرکت امریکیی سدن دیگه تولید نمیکنن؟
حتی تو بقیه دنیا هم خیلی ها دارن سدان هاشون رو از خط خارج میکنن ضمن اینکه امریکایی ها غالبا فروششون در امریکای شمالی هست و در رقابت با بقیه شرکت ها حرف زیادی برای گفتن ندارن فقط چند مدل از دو شرکت فورد و شولت ستن که میتونن خیلی قوی ظاهر بشن که اونا هم ابعاد کوچیکی دارن تو اکثر کشور های صنعتی دنیا بجز امریکا سوخت و انرژی خیلی مهم هست کسی نمیاد یه وانت مثل سوپر دیوتی بخره که بعد بخواد باهاش خونشو بکشه و …
امریکایی ها غالبا برای بازار امریکا ماشین میسازن البته که به عنوان هلدینگ های بزرگ در همه جای دنیا فعالیت دارن همین پایین ما تو عربستان کارخونه دارن ولی در مقابل شرکت های مثل بی ام وه و بنز و تویوتا و… در بازار هایی بجز امریکا خیلی حرفی ندارن
البته بحث برقی ها به دلیل اینکه نبضش دست تسلاس معلومه که در اون زمینه بیشترین فروش رو دارن و عمده فروش اون هم در کشوری مثل چین و یا اتحادیه اروپا با همین تسلا بوده
شاعر
۱۵ آبان ۱۴۰۱داخل تسلا خیلی بی روحه
این رو ترجیح میدم
Taha Malek
۱۶ آبان ۱۴۰۱کجای طراحی داخلی این ماشین شبیه تسلاعه
داخل تسلارو دیدی یه تخته ام دی اف صاف روشم مانیتور واقعا من تعجب میکنم از این نوع مانیتور عمودی در رم فورد و خیلی از برند های دیگ استفاده میشه فرمون تسلا رو دیدی فرمون این رو هم ببین تفاوت ها آشکاره
Just toyota
۱۵ آبان ۱۴۰۱ای جان ، قراره نسل بعدی nsx یه سوپرکار تمام برقی باشه که احتمال میدن ۳ یا ۴ موتور الکتریکی و حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه 😍😍⚡️⚡️
phonix
۱۵ آبان ۱۴۰۱هوندا داره زیادی امریکایی میشه اقا خودت باش