هوندا

رونمایی از eNy1 آغازگر تحول در خودروهای برقی هوندا

تویوتا، مزدا، سوبارو و هوندا، هنوز موفق به تولید محصولات الکتریکی قابل رقابت با تسلا نشدند؛ اما ظاهرا جدیدترین خودروی برقی هوندا می‌تواند شرایط فعلی را تغییر دهد.

اگر نیسان لیف را به عنوان پرفروش‌ترین مدل الکتریکی اوایل قرن ۲۱ نادیده بگیریم، موفقیت چندانی برای برندهای ژاپنی در صنعت خودروهای برقی دیده نمی‌شود. هرچند که نمونه‌های پرفروش و باکیفیت ساخت ژاپن، با فناوری هیبرید و پلاگین هیبرید، در سراسر جهان وجود دارند اما تقاضا برای مدل‌های تمام الکتریکی تویوتا و مزدا و هوندا، جالب توجه به نظر نمی‌رسد.

در سال ۲۰۲۰، هاچبک الکتریکی هوندا به نام e تولید انبوه شد و البته نتوانست توجه مشتریان از کشورهای مختلف را جلب کند. حالا مدیران هوندا سرمایه‌گذاری بر کراس‌اورهای الکتریکی را افزایش داده‌اند تا شاید با eNy1 سهمی از بازار رو به رشد خودروهای برقی داشته باشند.

هوندا e.Ny1 برقی

اولین نکته‌ی مثبت در eNy1، ابعاد بسیار خوب بدنه برای علاقه‌مندان کراس‌اورهای اندازه متوسط است. طراحی بیرونی، فرم چراغ‌ها و نمای اصلی نیز، عامه‌ی مردم را جذب می‌کند و برخلاف هوندا e عجیب ناشناخته نیست.

حس یک خودروی اسپرت به خوبی در چراغ‌ها دیده می‌شود و نصب روشنایی روز (Day Light)  در بخش بالایی کاسه چراغ، حالت تهاجمی eNy1 را تقویت می‌کند. نشان تجاری هوندا، به جای مرکز جلوپنجره، کمی پایین‌تر و روی بدنه نصب شده است که برای خودروهای این شرکت، خلاف عادت محسوب می‌شود. حجم‌دهی بدنه در سپر و دیگر اجزای بدنه نیز، جذاب به نظر می‌رسد؛ هرچند که خط لبه کاپوت جلو، توی ذوق می‌زند.

هوندا e.Ny1 برقی نمای جانبی

در نمای جانبی، حذف دستگیره و برش‌های دقیق بدنه، نکات مثبت هوندا eNy1 هستند. قاب پنجره‌ها، رکاب، آینه بغل و گلگیرها دارای پلاستیک سیاه‌رنگ است که طبیعتا ارزش اقتصادی خودرو را کاهش می‌دهند. در نمای عقب هم، نوعی الگوبرداری از پورشه کاین دیده می‌شود. این بخش هم ادوات پلاستیکی دارد اما سپر پشت خودرو، درپوش صندوق و حالت مدور بدنه، حجم‌دهی خوبی دارند.

هوندا e.Ny1 برقی نمای پشت

کابین هوندا eNy1 برخلاف بسیاری دیگر خودروهای برقی مدرن، الگوبرداری کامل از تولیدات تسلا را ادامه نداده است.  نمایشگر بزرگ ۱۵/۱ اینچ در مرکز وجود دارد و پشت فرمان هم پنل تمام رنگی ایستاده است. حالت کلی داشبورد، هماهنگی بسیار خوبی با تودری‌ها نشان می‌دهد و تاحدودی، حس اسپرت مورد انتظار از خودروهای هوندا را تامین می‌کند.

هوندا e.Ny1 برقی کابین

فعلا تنها پیشرانه ارائه شده برای eNy1، تک موتور با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این مدل، در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و همراه باتری‌های ۶۸.۸ کیلووات ساعت، توان پیمایش ۴۱۲ کیلومتر فراهم می‌کند. شرکت سازنده معتقد است، با استفاده از سیستم فست شارژ DC؛ شارژ کامل باتری‌ها از ۱۰ تا ۸۰ درصد حدود ۴۵ دقیقه زمان می‌برد.

کراس‌اور eNy1 یکی از ۳۰ مدل جدید هوندا است که با پیشرانه تمام برقی تا سال ۲۰۳۰ معرفی می‌شوند. این محصول، اهمیت بسیار زیادی برای هوندا دارد و قرار است در بازارهای مهم اروپا و امریکا عرضه شود.  قیمت نهایی eNy1 مشخص نیست اما رسانه‌های مختلف، هزینه خرید ۳۵ تا ۳۷ هزار دلار را برای مدل پایه پیش‌بینی کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Tesla

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    این میخواد رقیب تسلا کبیر بشه !! 🤣🤣🤣 ، یک سال دیگه آمار فروشش رو می‌بینیم و با مدل y سومین خودرو پرفروش دنیا ( و احتمالا تا اون موقع پرفروش ترین جهان ) مقایسه میکنیم 🤣🤣🤣⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸

    موافقم 13
    مخالفم 113
    1. محمد

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      کامنت های این اکانت رو میبینم کهیر میزنم چقدر رومخی

      موافقم 64
      مخالفم 7
      1. حسین

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (404 ديدگاه)

        سخت نگیر، همه تو سن کم همینطوری بودیم کم و بیش…

        موافقم 46
        مخالفم 3
  2. MohammaD

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    همینه که با همکاری مشترک جنرال موتورز ساختنش ؟؟

    موافقم 26
    مخالفم 3
    1. سبحان

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (321 ديدگاه)

      فکر کنم همون پلتفرم جنرال موتورز هستش

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. MohammaD

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (344 ديدگاه)

        ممنونم دوست عزیز 🙏

        موافقم 4
        مخالفم 1
  3. sina

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    سیسش زیاد قشنگ نیست ولی مایلیج خوبی داره.
    بعیده تسلا رو به چالش بکشه ولی خب در سمت و سوی درستی حرکت میکنه هوندا

    موافقم 30
    مخالفم 4
  4. HYPER TS

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۳۰ مدل برقی تا سال ۲۰۳۰ . یعنی ۳۰ مدل در ۷ سال آینده . اینا فقط مال هونداست . شرکتای ژاپنی دیگه هم همینطور .
    مطمئنم با مدل های جدید شرکتای ژاپنی شرایط بازار برقی ها به شدت متحول میشن .

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. حسین

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (404 ديدگاه)

      مهم تعداد مدل نیست، تکنولوژی هست که ژاپنی ها الان در بهترین حالت تکنولوژی ۵ سال پیش تسلا رو دارن..‌

      موافقم 8
      مخالفم 13
  5. دانیال

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 18
    مخالفم 3
  6. بهزاد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    هوندا در نقشه ی راه جدیدش از پلتفرم dedicated EV که سه بخش کوچک و متوسط و بزرگ داره استفاده خواهد کرد و برنامه ریزی این شرکت تولید بیش از ۲ میلیونی خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ هست.
    شرکت های بزرگ در حال حاضر در حال طراحی و رایزنی با تامین کنندگان هستند تا در مسیر جدید بتونن به اهداف خودشون برسند.
    البته برخلاف تصور مثلا ۴ سال پیش که بسیاری گمان میکردن این شرکت ها قراره با همان تولید خودروهای درون سوز به کارشون ادامه بدن حالا میبینند که قدیمی ها براحتی مشغول تغییر وضعیت هستند و رقابت در آینده سخت تر خواهد شد.

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. (JONATHAN (TESLA

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (302 ديدگاه)

      هیچ کس چنین چیزی گمان نمیکرد این فقط تصور ذهنی شماست که همه رو بدون اطلاعات و تهی از تفکر و مغز میبینید
      البته که بقیه هم قرار وارد بشن فقط زمانی که ما میگفتیم بقیه در مسیر اشتباهی هستن و تسلا خیلی جلوتر شما مارو متهم به بی مغزی میکردید الان که بقیه منتظر نشستن تا تامین کنندگان براشون باتری تامین کنند نرم افزار تامین بکنند جایگاه شارژ براشون بسازن
      تسلا پالایشگاه لیتیوم اختصاصی خودش رو در تگزاس برپا میکنه
      زمانی که ما میگفتیم تسلا بزرگترین خریدار لیتیوم خام هستش و تا معدن کاری و توزیع برق داره دخالت میکنه
      شما میگفتی تسلا حتی یه سلول هم خودش نساخته

      موافقم 10
      مخالفم 13
      1. بهزاد

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        تسلا برای نسل جدید خودروی خودش(مدل۳) به روش های تولید بهینه و قالب های ارزان نیاز داشت برای رقابت و برای طراحی به سراغ شرکت ژاپنی میره؛
        Fuji Technica & Miyazu
        تمام قالب ها و روش تولید توسط این شرکت ساخته میشه.
        تسلا برای تولید بهینه و دقیق و مطمئن ساخت الکتروموتورهای خودش بازهم به سراغ شرکت ژاپنی ،
        odawara engineering میره و تمام ادوات اتومات بافت سیم موتورها ساخت این شرکت ژاپنیه.
        همین الان شرکت های بزرگ ژاپنی مشغول طراحی نسل بعدی خودروهای خودشون با همین تامین کنندگان هستند و مثلا نیسان با nidec همکاری خواهد کرد و کلی شرکت دیگر که هر کدام بخشی از کار را پیش میبرند.
        بعدش شماها اینجا به دنبال بحث های پیش پا افتاده هستید که ثابت کنید ژاپن عقبه!!!!!
        الانم خبرهایی هست که bmw و گروه استلانتیس مشغول رایزنی با پاناسونیک برای خرید سلولهای ۴۶۸۰ هستند و خبرهای زیادی از باتری های جامد که ژاپنی ها به سختی مشغول توسعه ی اون هستند که شرحش طولانیه ولی شما یک کتابی ها چیزی جز دو تا سایت که خبرهای تسلا پخش میکنه از اون بی اطلاعید.

        موافقم 15
        مخالفم 4
      2. بهزاد

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        شما لطف کنید اطلاعات اشتباه منتشر نکنید!
        بزرگترین تولید کننده لیتیوم خام در دنیا چ ین هست با ۶۰ درصد و مابقی در اختیار استرالیا و شیلی و…میباشد.
        بزرگترین خریدار لیتیوم خام شرکت catl چ ین و پس از اون شرکت های کره ای و ژاپنی هستند و تسلا تا بدین لحظه یک گرم لیتیوم خام نخریده و حتی یک عدد سلول باتری نساخته و همگی توسط تامین کننده ها به دستش رسیده.
        زمانی که از همکاری صحبت میکنیم منظور روش های نوین و به روز تولید هست که باعث میشه رابطه ی تامین کننده با تولید کننده به موفقیت ختم بشه.

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. Elmiraj

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          ((تسلا تا بدین لحظه یک گرم لیتیوم خام نخریده و حتی یک عدد سلول باتری نساخته و همگی توسط تامین کننده ها به دستش رسیده ))
          چه عجب….!!!

          تولید رسمی model y از آوریل ۲۰۲۲ در گیگافاکتوری تگزاس ( که هم اکنون سرعت تولید آن ۵۰۰۰ دستگاه model y در هفته هست ) و تولید semi هم از دسامبر ۲۰۲۲ در نوادا شروع شده و کل سلول های استفاده شده در آن ها از نوع ۴۶۸۰ هست…

          این سلول ها کجا و توسط چه شرکتی ساخته شدن ؟؟؟

          موافقم 4
          مخالفم 9
        2. بهزاد

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          ده بار یا صد بار ، نمیدونم چقدر تکرار کردیم!
          باتری ۴۶۸۰ به صورت قطعی و ۱۰۰ درصد توسط پاناسونیک تولید میشه و فعلا نمونه های اولیه این سلول ها در ژاپن تولید و بعد در تاسیسات پاناسونیک در آمریکا هم تولید خواهد شد و به دست تسلا میرسه.
          برای روشن شدن وضعیت موجود مجبوریم یک توضیحاتی بدیم.
          خیلی ها میگن چرا فلان شرکت ها دیر تولید را شروع میکنند و بیشتر اینها همونایی هستند که به تولید ۲۰ میلیونی تسلا ایمان دارند.
          قوانین تولید و صادرات خودروهای برقی کشور به کشور متفاوته و هنوز به طور قطعی چارچوب ها تعیین نشده یا به تازگی وضع شده.
          شرکت ها در این مدت نمیان تامین کننده ها و محل های تولید انبوه خودشون را تضمینی تعیین کنند چون ممکنه اسیر قوانین محدود کننده و گمرکی کشورها بشن.
          الان وضعیت قانون تولید باتری و لیتیوم در آمریکا مشخص شده و قراره مالیات به واردات بخوره بنابراین سازنده ی خودرو میدونه در بازار آمریکا باید به دنبال تامین کننده ی محلی باشه و نمیتونه مثلا بره با catl قراداد ببنده و ممکنه در آینده برخی قطعات ساخت چ ین به همین صورت دچار مالیات و عوارض بالا بشن و در این برهه که جنگ اقتصادی بین آمریکا و چ ین شدت میگیره اکثر شرکت ها به دنبال تضمین برای ادامه ی فعالیت با شرکای تامین کننده ی خودشون خواهند بود.
          حتی وضعیت تولید در کانادا و مکزیک هم دچار تزلزل هست و ممکنه قانون گذاران مجلس در آینده برای تولیدات این مناطق هم قوانین محدود کننده اجرا کنند و همچنین کشورهایی که به خاطر قوانین زیست محیطی پالایش لیتیوم را ممنوع کردن در آینده دست از این محدودیت بردارن تا بتونن با چ ین رقابت کنند.
          الان شرکت ها براحتی میتونن میزان تقاضای بازارهای مختلف را پایش کنند و براساس توانی که دارند تولید کنند و نه مثل تسلا که در برلین برنامه ی خودشو به کل تغییر داد و به استفاده از باتری های سطح پایین byd روی آورد که در یک اندازه فکر کنم حدود ۲۰ الی ۱۵ کیلووات ذخیره یا ظرفیت انرژی کمتری داره تا بتونه قیمت مدل y خودشو برای دریافت یارانه ی دولت ها پایین نگه داره.

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. Elmiraj

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          همین سه روز پیش پاناسونیک برای چهارمین بار طی سه سال گذشته از تاخیر دوباره در تامین سلول های ۴۶۸۰ برای تسلا خبر داد و گفت کارخانه wakayama که تنها کارخانه تولید این سلول ها خواهد بود برای تولید تا سپتامبر ۲۰۲۴ آماده نخواهد بود…!!!!

          اونوقت پاناسونیک از کجا این سلول ها رو داره میسازه … ؟؟؟!!!
          ( این داستانای خیالی دیگه چیه 🤣 )

          موافقم 2
          مخالفم 3
        4. بهزاد

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          تو واکایاما یک line یا خط تولید برای ۴۷۸۰ مشغول فعالیته و شما اخبار را هم تحریف میکنی و اشاره اون به تولید انبوه این نوع باتری از سال آینده ست!!!
          وقتی میگه تولید انبوه به تاخیر افتاد منظورش همینه و تسلا فعلا هیچگونه خط تولید سلول باتری نداره.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        5. بهزاد

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          اینجارو ببین شاید بدردت بخوره؛
          Stellantis and Panasonic are said to be talking about the production of cylindrical cells of the 4680 format.
          و اینم از BMW:
          BMW is also switching from prismatic cells to cylindrical cells with a diameter of 46 millimetres for the new platform.
          الان با وضعیتی که ایجاد شده برخی قراردادها با تولید کننده ی باتری چی نی رو هواست و احتمالا کنسلی بخوره به خاطر همین گفتیم تولید خودروی برقی زمان بره برای همین موارد بود.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        6. Elmiraj

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          تو با لینک معتبر ثابت کن که کارخانه Kato road تسلا در نزدیکی فریموت وجود خارجی ندارد ، هیچ سلول ۴۶۸۰ در یک و نیم سال گذشته نساخته و تمامی سلول هایی که طی این مدت دریافت کرده از کارخانه wakayama پاناسونیک بوده…

          منتظر لینک هستم…

          موافقم 2
          مخالفم 2
  7. Behi

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    شبیه توگ نیست؟
    کراس اور برقی ترکیه

    موافقم 1
    مخالفم 5
  8. احمد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    یاد ریرا ایران خودرو افتادم

    موافقم 3
    مخالفم 4
  9. حامد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    بنظر من باید از استراتژی تسلا استفاده کنن شرکت هایی که به این حوزه ورود میکنن تا تاثیر بهتری بتونن بذارن
    باید اولین محصولشون بجای پایین رده یا میانرده یه محصول بالارده باشه
    یه محصول سریع با برد بالا
    مثلا 600 کیلومتر برد با شتاب چهار ثانیه
    اینجوری خریدار هرچند کمتر خواهد بود ولی لذت بیشتری از ماشینش میبره و به رشد بهتر شاخه برقی هوندا کمک بیشتری میکنه تا یه محصول نسبتا کند با برد متوسط

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. همایون

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (782 ديدگاه)

    چراغ عقب قبلا تو مدل hrv اروپایی هوندا هم همین شکلی بود و ربطی به کاین نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا