بر کسی پوشیده نیست که معرفی یک تکنولوژی جدید، همیشه هزینههای زیادی در پی دارد و شاید به همین دلیل است که به گزارش روزنامه ژاپنی «آساهی شیمبون»، دو کمپانی هوندا موتور و جنرالموتورز تصمیم گرفتهاند تا نیروهای خود را برای تولید پیلهای سوختی هیدروژنی تجمیع کنند. البته هر دو خودروساز از سال ۲۰۱۳ بر روی توسعه این تکنولوژی همکاری داشتهاند، ولی تصمیم به ساخت پیلهای سوختی به صورت مشترک، اخیراً گرفته شده است.
تولید مشترک پیلهای سوختی، مسلماً هزینههای هر دو کمپانی را کاهش خواهد داد. انتظار میرود که تولید انبوه پیلهای سوختی در کارخانه مشترک هوندا و جنرالموتورز حداکثر تا سال ۲۰۲۵ آغاز شود. این در حالی است که این دو خودروساز، در عین داشتن همکاری در زمینه تکنولوژی FCV، تاکنون در تبلیغات مدلهای هیدروژنی به آن اشاره نکردهاند.
یکی از آخرین دستاوردهای هوندا در این زمینه، مدل هیدروژنی کلاریتی، خودرویی است که تجربه رانندگی الکتریکی خالص با دامنه مسافتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر را در اختیار قرار میدهد و در عین حال، زمان سوختگیری آن (حدود ۳ دقیقه) با مدلهای بنزینی برابری میکند. نکته اصلی در مورد مدل «کلاریتی فیول سل» این است که رانندگی آن، از شرایطی کاملاً مشابه محصولات دیگر هوندا برخوردار است. به نظر میرسد که این تکنولوژی جدید، بدون تغییر در شرایط استفاده از خودروها، فرمول مناسبی برای موفقیت دارد.
البته هوندا و جنرالموتورز تنها کمپانیهایی نیستند که به دنبال شراکت برای توسعه این تکنولوژی جدید هستند؛ چرا که به این منظور، تویوتا نیز با بامو و نیسان نیز با فورد و دایملر AG، همکاری خود را آغاز کردهاند.
sina
۱ بهمن ۱۳۹۴دمشون گرم هر جور شده باید پیشرفت کنن
فقط یه چیزی آخر متن رو بخون ..حالا مخاطبین مجله پدال اینقدر مثل بچه ها نیوفتین به جون هم فقط ژاپن فقط کره فقط المان و از این مزخرفها
کل کمپانیهای اتوموبیل ساری باهم در ارتباطن ب ام و واسه تویوتا موتور دیرل میزنه تویوتا با فلان شرکت آمریکایی یکی از خودروهاشون شاسی مشترک دارن و….
همونجور که لینکلن زیر نظر فورده بعد فورد و شورولت و…زیر نظر جی ام هستن
آئودی پورشه…زیر گروه فولکس
گروه تویوتا و و و…
بعد جی ام و تویوتا و فولکسم باهم در ارتباطن در واقع کل دنیا یه کارخونه خودرو سازیه و واسه همه جور سلیقه ای ماشین میسازه دلیل اینکه تو این ماشینو بهتر از اون ماشین میدونی سلیقه متفاوتت نسبت به اون یکیه هر چند اره گاهی اوقات تو به سری مدل گاهی بکی از مدلها خیلی بهتر از اون در میاد ولی سال بعد دومیه بهتر میشه اینم ناشی از رقابت و ارایه محصول بهتر واسه مشتریه…اوکی
N
۱ بهمن ۱۳۹۴فورد زیر مجموعه جی ام ؟
ali
۱ بهمن ۱۳۹۴بعضی ها هم میگن بی ام و (( ای۳ ))رو بی ام و با همکاری تویوتا ساخته ؟؟؟؟؟؟؟
احسان آرسنالی
۱ بهمن ۱۳۹۴چه شود همکاری شرق و غرب. دقت کردین تنها کشوری که از بمب اتم استفاده کرده آمریکا بوده و تنها کشوری که مورد حمله اتمی قرار گرفته ژاپنِ.
ولی حالا ژاپنی ها نصف خودروهای آمریکا رو تولید میکنند و تو خودِ آمریکا میفروشند این نشان از بزرگ منشی و دید بسیار گسترده و فروتنانه مردم ژاپننسبت به واقعیت های موجود هستش. بعد ما چی؟ یه کینه 1400 ساله داریم هر 100 سال میشه 3.3(هر سی سال تو بعضی جاها هم هر 25 سال) نسل پس 500 نسل عوض کردیم هنوز کینه مون از دلمون نرفته که هیچ بیشترم شده حتی تو خواب و عالم رویا هم نمیتونم تصور کنم روزی تو خاورمیانه صلح باشه و مردم با صلح زندگی بکنند.منظورم از صلح این نیست که مثلا کشور اول با کشور دوم همکاری بکنند همین که باهم کاری نداشته باشند و به هم سنگ پرت نکنند بسه.
moein
۱ بهمن ۱۳۹۴راه پیشرفت هر صنعتی هم همینه که باید باهم همکاری درست داشته باشن نه مثل ایران که از هیچ تکنولوژی درست استفاده نکرده از جمله خودرو که فقط منتاژ کرد
احسان
۱ بهمن ۱۳۹۴آمریکا و ژاپن دارن باهم همکاری میکنند یه عده هم میان اینجا از تعصب های بچگونه حرف میزدن
احمد باقری
۱ بهمن ۱۳۹۴سرمایه گذاری مشترک بین دو برند متناسب، میتونه به رشد و پیشرفت هر دو کمک کنه و از هزینه های هر دو نیز کم کنه. خیلی از خودروسازها هم همین کار رو انجام میدن.
احسان(احسان)
۱ بهمن ۱۳۹۴جی ام که ارزش بازارش بیش از 60درصد تولید ناخالصی ایرانه و هموندا هم که یک ابرشرکته برای کاهش هزینه ها با هم همکاری میکنن.بعد سازمان های ایرانی حرف از جهاد اقتصای میزنن و می خوان به تنهایی کل دنیا رو بگیرن.والا یه ذره عقل داشتن و واقع بین بودن الان اوضاعمون این نبود