هوندا گلدوینگ یکی از شاخصترین موتورسیکلتهای دنیاست که مدل ۲۰۲۵ آن از تجهیزات به روزی سود میبرد.
هوندا امسال پنجاهمین سالگرد تولید گلدوینگ را جشن میگیرد. بله ۵ دهه از تولید اولین نسخه گلدوینگ میگذرد، موتورسیکلتی که مخصوص سفرهای طولانی بوده و جذابیتهای زیادی دارد. حضور نیم قرنی در خط تولید برای هر وسیله نقلیهای افتخار بزرگی است مخصوصاً اگر آن وسیله نقلیه از نوع موتورسیکلت باشد. با اینکه گلدوینگ ۲۰۲۵ نسبت به سال قبل تغییرات زیادی ندارد اما برخی تجهیزات آن به روز شدهاند؛ مثلاً تمامی تریم ها دارای اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم هستند و لوگوهای مخصوص سالگرد ۵۰ سالگی نیز به موتورسیکلت اضافه شدهاند.
رنگهای جدید قرمز، طلایی، نقرهای و مشکی مات را نیز میتوان سفارش داد. به لیست تغییرات هوندا گلدوینگ ۲۰۲۵ باید هدایای جالب هوندا شامل کتابی درباره گلدوینگ، ماکت سهبعدی گلدوینگ ۱۹۷۵ و… را افزود. موتورسیکلت محبوب هوندا در دو تریم اصلی استاندارد و تور عرضه میشود. مدل استاندارد که امسال سالگرد ۵۰ سالگی نام گرفته با قیمت ۲۶ هزار دلار عرضه میشود. اگر خواهان گیربکس دوکلاچه اتوماتیک باشید باید هزار دلار دیگر بپردازید. مدل پایه گلدوینگ تور قیمت پایه حدود ۳۰ هزار دلاری دارد اما نسخه سفارشی سالگرد ۵۰ سالگی ۵۰۰ دلار گرانتر است و گیربکس اتوماتیک نیز بر قیمت نهایی موتورسیکلت اضافه میکند.
فول ترین نسخه گلدوینگ ۲۰۲۵ دارای کیسه هوا و گیربکس اتوماتیک استاندارد بوده و تنها با تریم سفارشی سالگرد ۵۰ سالگی عرضه میشود. قیمت این مدل حدود ۳۴ هزار دلار است. هوندا حدود ۲۰ سال است که کیسه هوا را روی گلدوینگ عرضه میکند و کیسه هوای فعلی این موتورسیکلت از سنسورهای سرعت و شتاب برای باز شدن در زمان حادثه استفاده میکند. همانطور که میدانید هوندا گلدوینگ موتورسیکلت کروزر بزرگی است و از تجهیزات مدرن و پیشرانهای پرقدرت سود میبرد. هوندا از گلدوینگ به عنوان موتورسیکلتی لوکس نام برده و طبیعی است که تجهیزات فراوانی را برای آن در نظر بگیرد. چراغهای LED استاندارد، کروز کنترل و دستههای کنترلی گرم شونده جزو لیست تجهیزات گلدوینگ ۲۰۲۵ هستند هرچند صندلیهای گرم شونده نیز در مدلهای فول وجود دارند. هوندا گلدوینگ ۲۰۲۵ سرعت شمار آنالوگ خود را حفظ کرده اما نمایشگر ۷ اینچی نیز وجود دارد. متأسفانه این موتورسیکلت با کروز کنترل تطبیقی عرضه نمیشود هرچند سیستم صوتی برای هر دو نسخه گلدوینگ ارائه شده است. همانند هر محصول لوکس دیگر، گلدوینگ با آپشن های متنوعی قابل سفارش است. جدای از تریم های یاد شده، وسایل جانبی همچون بادشکن، صندلیهای سفارشی و جا پای پهنتر را میتوان سفارش داد.
بد نیست نیمنگاهی هم به قوای محرکه گلدوینگ داشته باشیم. این موتورسیکلت ژاپنی از پیشرانه ۶ سیلندر ۱۸۳۳ سیسی استفاده میکند. یک گیربکس ۶ سرعته یا ۷ سرعته دوکلاچه نیرو را راهی چرخ عقب میکند. دیسکهای ترمز ۳۲۰ میلیمتری در جلو و ۳۱۶ میلیمتری در عقب نیرو نیروی توقف را تأمین میکنند. به این مورد باید ترمز ضد قفل را نیز افزود. با وجود پیشرانهای بزرگ جای تعجبی ندارد که گلدوینگ وزن بالایی داشته باشد. وزن این موتورسیکلت بسته به تریم انتخابی بین ۳۶۴ تا ۳۸۸ کیلوگرم خواهد بود که رقم بالایی است. وجود باک سوخت ۲۱ لیتری هم برای پوشش مسافتهای طولانی کافی خواهد بود.
فرشید
۱۱ اسفند ۱۴۰۳افراط به معنای واقعی. انجینی به بزرگی سمند رو گذاشتن روی دو چرخ! حدود 400 کیلو وزنشه. ابعادش اندازه وانته. داری آروم رانندگی میکنی یه نادانی بزنه تعادلت بهم بخوره نیم تن آوارت بشه :( فقط به کار ادا و افاده میخوره وگرنه در عمل هدف واقعی ساخت موتور سیکلت ها رو که سبکی، مانورپذیری بالا و سهولت استفاده هست رو نداره. و سوال دیگه اینکه تا وقتی ماشین هست کدوم عاقلی با موتور سفر برون شهری میره؟ توی گرما، سرما، آفتاب، بدون تکیه گاه درست حسابی، بدون سیستم صوتی، حتی نتونی یه کم تخمه بشکونی با صدای گوشخراش ماشین های دیگه توی جاده. اینجور پروژه ها بیشتر برای شرکت ها تبلیغاته. آره ما موتور ساختیم انقدر قدرتشه و انقدر پولشه و خیلی خفنیم وگرنه برای مصرف کننده مسخرست هرچند توی پوستر و عکس جذابه
مهشید محمودی
۱۱ اسفند ۱۴۰۳تخصص ما ایرانیها فقط تو کارشناسی امثال شما خلاصه شده و بس .
کاوه
۱۱ اسفند ۱۴۰۳نظر شما محترم.ولی این بزرگوار کعبه ارزوی خیییییییلی هاست.برای من و شمای هوندا سوار فکر میکنیم که وزنش خیییییییلی بالاست و کنترل اش سخته ولی اگه یه بار پشتش نشسته باشی میبینی اس کلس دو چرخه .نیم تن هم نیمفته روت برادر اگه زمین بخوری کیسه هوا و گارد داره و اگه حتی زمین هم بخوری موتور روت اوار نمیشه.در ضمن اگه تجربه سفر با موتور خوب رو داشتی نمیگفتی کی با موتور میره مسافرت.میلیونها نفر توی دنیا فقط با موتور مسافرت میرن.تکیه گاه زین اش هم قطعا چند برابر تمام خودروهای داخلیه.سلیقه شما نیست قبول ولی این سبک موتورها سلیقه خییییییلیاست.
کیوان
۱۱ اسفند ۱۴۰۳برای شما بله
hami
۱۱ اسفند ۱۴۰۳😂😂😂😂
اونا با اونهمه دانش و سواد خودرو و موتور سیکلت نمیدونن. دمت گرم.
امید
۱۱ اسفند ۱۴۰۳شما مقاله های موتورسیکلت رو به نظرم ازین به بعد دنبال نکن. همون نظرات گهربارت رو خرج مقاله های خودرو بکن که فوقالعاده تخصص داری توش. می گیری که چی میگم
Behnam hks
۱۱ اسفند ۱۴۰۳باید سنگین سوار باشی تا بفهمی این چیه باید این کاره باشی، این نظر شما هست و سلیقه شما
ولی کسی ک سال ها تجربه مسافرت و موتور های تورینگ و ادونچر رو داره میدونه این اعجوبه هوندا چیه
فرشید
۱۲ اسفند ۱۴۰۳با این فرمول اگه مدلی عرضه بشه با موتور دوازده سیلندر، وزن دو تن و ابعاد یه کامیون بهتره. بیشتر مردم فکر میکنند هرچی بزرگتر، هرچی بیشتر بهتره در حالی که زیبایی توی تناسب، تعادل و کارایه
علی علوی
۱۱ اسفند ۱۴۰۳عرض سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت تمامی کاربران و دوستان و سروران بزرگوار و معزز در سایت پدال
هارلی دیویدسون و هوندا گلدوینگ از جمله بهترین و پیشرفته ترین و شناخته شده ترین و قدرتمند ترین موتورسیکلت های تاریخ جهان موتورسیکلت سازی می باشند
علی علوی از مشهد
به زودی مقالات و مطالب و موضوعات مختلف و گوناگون و تکمیلی را در رابطه با طراحی و توسعه و ساخت انواع مختلف موتورسیکلت های بسیار پیشرفته را در اختیار سایر دوستان و کاربران بزرگوار و معزز قرار خواهم داد
بهنام
۱۱ اسفند ۱۴۰۳عکس آخری منو مبهوت خودش کرد . چقدر یه محصول میتونه دلربا باشه!؟
یاس ی
۱۱ اسفند ۱۴۰۳موتورسیکلت نیست ی سبک زندگیه.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نیازی به تعریف نداره لعنتی
Arash Kashani
۱۱ اسفند ۱۴۰۳آبروی هوندا تو صنعت موتور سازی
بزرگ های این صنعتم هم ، خیلی وقته نتونستن توی این همه سال جایگزینی براش درست کنن
به نظرم تنها موتور تولید انبوهی هست که میشه بهش گفت ” لوکس “
NAVID@@98
۱۲ اسفند ۱۴۰۳نه اتفاقا از هر لحاظ جایگزین بهترش رو ساختن
همین الانشم هارلی دیویدسون و بی ام و و … از هر لحاظ خیلی بهتر هستن و خیلی بهترش رو ساختن هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱
samurai
۱۱ اسفند ۱۴۰۳یا حضرت گلدوینگ خودت بطلب :((
سید مهدی
۱۱ اسفند ۱۴۰۳سلام خدمت همه عشق موتورها.موتور فوق العاده هست حیف که نمیشه تو ایران سوار شد.اونی که با موتور سفر کرده میدونه سفر با موتور یعنی چی.انشاالله قسمت همه عشق موتورها بشه زنده باد ژاپن❤️🌺😎
زینال
۱۲ اسفند ۱۴۰۳یه شعری هست که بیت اولش اینه شما خودت تا اخرش بخون فلک داد و فلک داد و فلک داد زکاشکی مادرم من رو نمیزاد . یه روزی جون میدادیم واسه یه هوندا سی جی مدل ۱۹ حالا اگر مفتکی هم بدن بهمون نه اینکه سوار نمیشیم ، نمیتونیم سوار شیم . گلد وینگ یه تنی که خدا میتونه بخره و سوارشه . هرچیزی موقعش میچسبه وقتی پیر شی گلدش دیگه وینگ نمیشه داداش تا جوانین حالش ببرین پیری دیگه وینگ نداره
رسول
۱۲ اسفند ۱۴۰۳هر چیزی نقطه ضعف و قوت خودش را دارد موتور سیکلت سبک کار برد خودش را دارد موتور سیکلت سنگین کاربرد خودش و تو ایران موتور پلیسی هزار چهار سیلندر از اون سفیدهاش راهنمایی داشت عالی
اسدی
۱۲ اسفند ۱۴۰۳توی جاده موتور هرچی سنگین تر باشه لاستیکش پهن تر باشه ایمنی اون بیشتره
مثلا دوکاتی دیاول با لاستیک عقب 240 وقتی باهاش سرعت میرن حس یک سوپر اسپرت با لاستیک پهن رو داره
حتی سرپیچ ها میخواد بپیچه حس امنیت بیشتری به راکب میده
هوندا گلدوینگ هم برای رقابت با کروزرهای هارلی دیویدسون و ایندین ساخته شد و در آمریکا مورد استقبال قرار گرفت
NAVID@@98
۱۲ اسفند ۱۴۰۳البته به اصلا به پای هارلی دیویدسون که نرسید و نمیرسه
چون هارلی دیویدسون و بی ام و و … از هر لحاظ خیلی بهتر هستن و خیلی بهترش رو ساختن هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱
این موتورسیکلت بعد از اونها قرار میگیرد
MMD
۱۳ اسفند ۱۴۰۳با اجازه دوستان و عزیزان معرفی می کنم
نام: حضرت هوندا
نام خانوادگی: ناموس موتوره