هوندا

معرفی هوندا GT برقی با شش نمایشگر روی داشبورد!

هوندا GT برقی جدید از سری Ye، با طراحی کوپه مانند و کابینی مملو از نمایشگر در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ رونمایی شده است.

هوندا با معرفی  GT در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵، گام دیگری در مسیر گسترش سری Ye، برداشته که مجموعه خودروهای برقی اختصاصی بازار چین است. این مدل با ترکیب طراحی شاسی‌بلند و سدان کوپه، در دو نسخه توسط جوینت ونچرهای دانگ‌فنگ هوندا (نمونهٔ آبی‌رنگ) و گک هوندا (نمونهٔ قرمزرنگ) تولید می‌شود، با طراحی جذاب و پلتفرم پیشرفته e:N Architecture W، توجهات را به خود جلب کرده اما کابین مملو از نمایشگر این خودرو، انتقادات زیادی را برانگیخته است.

هوندا GT با طول تقریبی ۴,۸۰۰ میلی‌متر، عرض ۱,۹۰۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱,۶۰۰ میلی‌متر و فاصله محوری حدود ۲,۸۰۰ میلی‌متر، ظاهری اسپرت و مدرن دارد. طراحی بدنه با خطوط سیال و سقف شیب‌دار، آن را از مدل‌های جهانی هوندا متمایز می‌کند. هر دو نسخه دانگ‌فنگ و گک از رنگ‌آمیزی دورنگ و لوگوی جدید هوندا (بدون قاب مستطیلی سنتی) بهره می‌برند. بین این دو نسخه تفاوت‌هایی در سپرها، چراغ‌های جلو و عقب دیده می‌شود اما بدنه اصلی تقریباً یکسان است.

بحث‌برانگیزترین ویژگی هوندا GT، کابین آن است که با ۶ نمایشگر بیش‌ازحد شلوغ به نظر می‌رسد. نمایشگرهای کناری روی پانل درها به دوربین‌های خارجی متصل هستند و نمایشگر مقابل راننده نقش صفحه آمپر را بازی می‌کند اما نمایشگر سرنشین جلو که شبیه تبلت‌های ارزان‌قیمت دهه ۲۰۱۰ با حاشیه‌های پهن است، به طرز ناشیانه‌ای در داشبورد جاسازی شده است. نمایشگر اصلی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر عمودی کنار دسته‌دنده نیز به این شلوغی اضافه می‌کنند. هوندا برای کاهش انتقادات، چند دکمه فیزیکی بین نمایشگر اطلاعات-سرگرمی و نمایشگر عمودی قرار داده و کلیدهای لمسی ثابت را در نمایشگر اصلی گنجانده است.

هوندا GT روی پلتفرم e:N Architecture W ساخته شده که از مدل‌های قبلی سری Ye، یعنی P7 و S7، به عاریت گرفته شده است. این شاسی‌بلند در دو نسخه تک‌موتوره (دیفرانسیل عقب) با قدرت ۲۶۸ اسب بخار و دوموتوره (چهارچرخ محرک) با قدرت ۴۶۹ اسب بخار عرضه می‌شود. گشتاور دقیق هنوز اعلام نشده، اما انتظار می‌رود در محدوده ۳۵۰ تا ۵۰۰ نیوتن متر باشد. انرژی موردنیاز موتورها توسط باتری ۸۹.۸ کیلووات‌ ساعتی ساخت CATL تأمین می‌شود که برد ۶۵۰ کیلومتر برای نسخه تک‌موتوره و ۶۲۰ کیلومتر برای نسخه چهارچرخ محرک ارائه می‌دهد.

هوندا GT قرار است به‌زودی در چین به تولید برسد، اما جزئیات قیمت هنوز اعلام نشده است. این خودرو به‌صورت اختصاصی برای بازار چین طراحی شده و احتمال عرضه جهانی آن کم است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    چه کاریه وسط فرمون هم مانیتور میذاشتین دیگه!

    موافقم 12
    مخالفم 0
  2. Arash Kashani

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    فک کن دقیقا یه همچین چیزی با یه موتور 2 لیتر یا 2.5 لیتر
    با 200 تا 250 اسب بخار
    کافیم بود
    یه شتاب منطقی
    یه قیمت منطقی
    یه طراحی درست حسابی
    یه کوپه جذاب
    ولی برقیه…
    اگه این آیندس
    حالم از آینده بهم میخوره

    موافقم 4
    مخالفم 4
  3. amir

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    زشت ترین داشبرد تاریخ!!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 7
  4. مکانیک

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اتفاقا بهترین چیدمان نمایشگر رو داره
    البته اگر اون مانیتور سمت شاگر نبود داشبورد خوشگلتر بود!

    موافقم 2
    مخالفم 2
  5. هوشنگ بایی

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (71 ديدگاه)

    راستش زمانی که داشتم مطلب رو می‌خوندم و به تصویر توجه نکرده بودم فکر کردم با چه افتضاحی روبرو بشم ولی وقتی که تصویرش رو دیدم به نظرم بد نبود درسته که تعداد مانیتورها زیاده و خداییش جاسازی خوبی دارند بجز پشت آمپر ،سعی کنیم فقط نظر شخصی خودمونو بگیم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. saeedfarshchian

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (352 ديدگاه)

    این تعداد مانیتور اصلا ایمن نیست
    شما یه تصادف با سرعت کم رو درنظر بگیر مثلا با ۵۰ تا بزنی به ماشین جلویی
    مشخصا در حالت عادی نمیمیری
    ولی سرو صورتت یا بچه کوچیکت بخوره تو این مانیتور ها به فرض شیشه شکستش بره چشم یه نفر و کور کنه داستان چیه اونوقت
    اصلا چشم و بنداز دور
    هزینه تعمیر و جایگزین کردن این مانیتور ها کمتره یا یه داشبرد سافت تاچ تازه اونم نمیشکنه
    قبلا که اینهمه به ماشینای آمریکایی اروپایی گیر دادن تو دهه نود یه سپر های زشت بزرگ مجبورشون کردن بزارن طراحیا رو خراب کردن نمونش چراغ های پاپ آپ رو مجبور به حذفشون کردن با اینکه خیلی زیبا بود
    الان چیشده پس؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. J

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (42 ديدگاه)

      اولا بستن کمربند الزامیه و کسی که بسته باشه اصلا چنین مشکلی پیش نمیاد که با صورت بره تو مانیتور. اونی هم که نبنده حتی تو ماشین عادی هم آسیب میبینه
      دوما روی صفحه این مانیتورا لایه های محافظ مخصوص وجود داره که مربوط به قوانین میشه. بعضا بقدری محکم هستند که با چکش هم به سختی خرد میشن. همچنین مهندسی شده هستند و طوری خرد میشن که ذرات ریز و تیز پخش نمیکنن و لایه های محافظ مثل چسب روی صفحه هست که جلوی پخش شدن خرده ها رو میگیره. یعنی به سمت داخل خودشون خرد میشن و با مواد پلیمری ساخته میشن که هنگام شکستن آسیب کمی ایجاد کنه‌ یا تا جایی که امکان داره ضربه رو عبور بده و نشکنه.
      سوما اون سرعتی که باعث برخورد به گونه ای باشه که سر به مانیتور بخوره و مانیتور خرد بشه خود اون سرعت مرگ آوره و انواع خطرات رو همراه داره. حتی تو ماشین عادی بدون مانیتور هم طرف به کام مرگ میره با چنین سرعتی.

  7. Mohammad

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خیلی خوبه ، دوستان توجه کنید برای بازار چین هست ، انقدر پیرهن پاره نکنید که چرا طراحیش اینجوریه ، مثل خودرو های سفارش عربا که فقط برای اونا تولید میشه ، اگه ما هم پول نفتمون رو نمیخوردن و وضعمون خوب بود سفارش می‌دادیم برای ما هم خودرو تولید کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا