اسناد تجاری ثبت شده توسط هوندا خبر از احتمال احیای خودروی المنت در قامت یک شاسیبلند جدید را میدهند.
هوندا المنت را میتوان یک خودرو با طراحی نسبتاً عجیب دانست چراکه از طراحی سرراست استفاده میکرد و بدنهای پر از قطعات پلاستیکی داشت. البته باید اذعان کرد ظاهر ماجراجویانه و جعبهای شاسیبلند المنت جلوتر از زمان خود به نظر میرسید و با اینکه فقط در یک نسل و طی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ تولید شد اما المنت در اذهان ماندگار شد. ما فکر میکنیم همهگیری قوای محرکه برقی فرصتی عالی برای احیای هوندا المنت باشد و ثبت اسناد تجاری جدید توسط این برند ژاپنی احتمال بازگشت نام المنت را پررنگ کرده است. این اسناد در دفتر نشانهای تجاری و اختراعات آمریکا در دسامبر ۲۰۲۲ ثبت شدهاند هرچند زمان انتشار آنها چند روز قبل بوده است. یکی از این اسناد به کمپری اختصاص دارد که به بخش پشتی و بالای خودرو متصل شده و دارای اتصالاتی است که باعث میشوند ابعاد خودرو تقریباً دو برابر شود.
با اینکه کمپر موردبحث ظاهری جذاب و کاربردی دارد اما آنچه جلبتوجه میکند خودروی موجود در تصور است که یک شاسیبلند جعبهای با ارتفاعی قابلتوجه از سطح زمین به نظر میرسد. شکل چندضلعی این خودرو ما را به یاد المنت میاندازد اما شباهتهای زیادی در درها وجود دارد و در عقب کوچکتر احتمالاً در جهتی مخالف با در جلو باز میشود. این نوع آرایش درها به همراه دستگیرههایی که با یکدیگر ادغام شدهاند کاملاً یادآور درهای هوندا المنت هستند.
اما سند دیگر به پارتیشن فضای بار قابل تنظیمی مربوط میشود که کاربرد آن روی یک وانت پیکاپ کامپکت به نمایش درآمده و شاید رقیبی برای فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز باشد. این بخش جدا کننده میتواند در دو موقعیت تنظیم شود تا طول فضای بار تغییر یابد. هوندا حتی پیشنهاد میدهد زمانی که پارتیشن موردبحث در موقعیت خاصی قرار گیرد طول سقف نیز افزایش مییابد تا فضای کابین بیشتری ایجاد شود. با اینکه وانت یاد شده ارتباطی با المنت ندارد اما از ظاهری جعبهای و خشن سود میبرد و ستون A آن امتداد یافته و از روی ستون دوم عبور کرده و بهطور مستقل در بخش عقب کابین جا خوش کرده است.
متأسفانه احتمال اینکه چنین ویژگیهایی راهی خط تولید شوند کم است و نباید انتظار تولید خودروها و نوآوریهایی همچون کمپر و پارتیشن هوندا را داشت. خودروسازان معمولاً این اسناد را برای تثبیت حقوق تجاری خود و جلبتوجه عموم ثبت میکنند و از جمله آنها میتوان به کوپه چشمگیر کادیلاک در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد که امسال به عنوان یک پروژه طراحی داخلی رونمایی شد. البته همچنان امیدواریم هوندا به فکر احیای المنت به عنوان یک شاسیبلند برقی جدید باشد.
Spooke
۵ مرداد ۱۴۰۳این پروژه معلوم نیست به سرانجام برسه یا نه . اما بنظرم وقتشه ژاپن یه شاسی بلند جعبه ای برقی رو نمایی کنه و برندشم ترجیحا هوندا یا نیسان باشه
ژاپنیا یه تصمیم خیلی خوبی که گرفتند اونم مشارکت با همدیگه در زمینه قوای محرکهست . چه درونسوز چه برقی
از یه طرف سوبارو مزدا تویوتا برای نسل جدید درون سوز هیبریدی و کربن خنثی سرمایه گذاری میکنند که واقعا ایده های جذابی هم دارند . از طرفی نیسان و هوندا ( و میتسوبیشی ) برنامه های مفصلی برای برقی دارند
امیدوارم یه دهه ۸۰ و ۹۰ طلایی دیگه رو رقم بزنن
JaMsHiD_R1988
۵ مرداد ۱۴۰۳اون زمان مطمئنا تا دو دهه آینده برنمیگرده
الان این همکاری فقط برای تولید یه خودروی اقتصادی با کمترین مصرف سوخته
الان نه میتسوبیشی نه تویوتا نه مزدا نه نیسان نه سوبارو ، هیچ کدومشون هیچ سودی از تولید ماشین پرفورمنس نمیبرن . و تا موقعی که برقی سازی کامل نشه ، قرار نیست ماشین انقلابی در حد جی تی آر و RX7 و لنسر اوولوشن ببینیم
زیزیگولو
۵ مرداد ۱۴۰۳خوشم نیومد
Aref
۹ شهریور ۱۴۰۳شاید طراحیش زیاد جذاب نباشه ولی همین اگه سوارش بشی دوست داری کل ایران رو باهاش بگردی. خیلی برای مسافرت خوبه