هوندا

مشخصات اصلی نسل بعدی هوندا HR-V

براساس تصاویری که اخیرا از نسل بعدی کراس‌اور محبوب بازار یعنی هوندا HR-V منتشر شده است، این خودرو از نسبت‌هایی متفاوت نسبت به نسل گذشته خود استفاده خواهد کرد. اگر این خودرو پیش از همه‌گیری کرونا معرفی می‌شد مسلما آن را به خریداران این کلاس خودرویی توصیه می‌کردیم اما امروزه ذائقه خریداران کمی تغییر کرده است.

برای تعیین محبوبیت این خودرو، بگذارید نگاهی به میزان محبوبیت تریم‌های متفاوت نسل گذشته آن داشته باشیم:

نسل گذشته HR-V راندمان سرگرم‌کننده‌ای داشت، کاربردی بود و به لطف صندلی‌های جادویی (هوندا این نام را به آن‌ها داده است)، سواری نرمی را برای سرنشینانش به  ارمغان می‌آورد. احتمالا نسخه جدید هم همین ویژگی‌ها را در خود حفظ کند. برای مدل کنونی HR-V 4 تریم متفاوت وجود داشت: از نسخه پایه با نام LX تا نسخه مجهزبه چرم EX-L. بهترین گزینه در این میان نیز همان تریمی است که در میان این دو وجود دارد.

صرف نظر از تریم انتخابی خریداران، همه مدل‌ها به موتور ۱۴۱ اسب بخاری به همراه یک جعبه‌دنده CVT و سیستم چهارچرخ محرک مجهز خواهند بود. تریم اسپرت با قیمت ۲۳,۸۲۰ دلار بهترین گزینه ممکن برای خریداری است؛ چراکه تنها ۲ هزار دلار از مدل پایه LX گران‌تر است ولی از امکانات متنوعی مانند اتصال یکپارچه به تلفن‌هوشمند و نمایشگر لمسی به همراه سیستم اطلاعات سرگرمی بهره می‌برد. این مدل به درگاه‌های USB هم مجهز شده است تا خیال کاربران را از بابت شارژ گوشی‌هایشان آسوده سازد. ۳ مجرای تهویه هوا هم برای برای راحتی بیشتر سرنشینان عقب درنظر گرفته شده است.

وجود چراغ‌ها مه‌شکن و رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز به تریم اسپرت چهره‌ای زنده‌تر داده است. با انتخاب این تریم، امکان انتخاب از میان رنگ‌های بیشتری برای خرید HR-V وجود دارد؛ رنگ‌هایی مانند سرخ میلانو یا آبی آگین. تنها سفارش رنگ سفید صدفی هزینه اضافه دارد. هوندا برای این تریم آپشن‌های دیگری هم قرار داده است اما برای بهره‌وری هرچه بیشتر از HR-V باید به سراغ تریم بالاتر و گران‌تر این خودرو بروید.

در نهایت، تریم منطقی بعدی EX نام دارد و ۱,۲۵۰ دلار گران‌تر از تریم اسپرت است. EX دارای گرم‌کن‌های صندلی و بخارگیر آینه‌های جانبی به‌صورت استاندارد است. حفظ خودرو بین خطوط و کروزکنترل انتطباقی هم از دیگر ویژگی‌های این تریم هستند. امید می‌رود نسل جدید هم با حفظ ویژگی‌های این دو تریم محبوب دوباره جای خود را میان خریداران پیدا کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    طراحی دل نشین این ماشین میتونه به راحتی سلیقه های سنین مختلف رو به خودش جذب کنه

    موافقم 11
    مخالفم 6
  2. Humer

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (299 ديدگاه)

    نایس🗣👍

    موافقم 6
    مخالفم 6
  3. سروش

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (23 ديدگاه)

    این همه هیکل و وزن ، موتور ۱۴۰ اسبی 😂😂😂😂😂😂😂😂😂 اونم با گیربکس cvt 😂😂😂😂😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 3
  4. حیدر

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    خوبه بدک نیست

    موافقم 3
    مخالفم 2
  5. Kato

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (469 ديدگاه)

    کاش تو ایرانم بود با همین قیمت ۲۳ هزار دلار که میشه 580 میلیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا