هوندا

هوندا جزئیات بیشتری از کراس اور جدید CR-V هیدروژنی را منتشر کرد

هوندا با انتشار برخی جزئیات از کراس اور جدید و هیدروژنی CR-V اعلام کرد محصول متفاوت خود را از سال ۲۰۲۴ تولید می‌کند. ژاپنی ها CR-V هیدروژنی با قوای محرکه ای که حاصل همکاری با جنرال موتورز است عرضه خواهند کرد.

ژاپنی‌ها اگرچه نامی رسمی برای نسل بعدی محصول هیدروژنی خود اعلام نکرده‌اند اما می‌دانیم این خودرو بر پایه CR-V ساخته خواهد شد و بخشی از برنامه‌های هوندا برای کاهش میزان آلایندگی سبد محصولاتش خواهد بود. شرکت موردبحث در جلسه‌ای که تمرکز اصلی‌اش بر استراتژی سلول سوختی برای آینده بود جزئیات کراس اور کوچکش را اعلام کرد.

قوای محرکه هیدروژنی و پیشرانه برقی CR-V هیدروژنی در زیر کاپوت و بالای چرخ های جلو قرار خواهد گرفت تا آرایشی شبیه CR-V بنزینی داشته باشد. تانک هیدروژن نیز زیر صندلی عقب جا خوش خواهد کرد و فاصله زیادی با اکسل عقب نخواهد داشت. چنین آرایشی برای پاس کردن استانداردهای ایمنی در نظر گرفته می‌شود. همچنین بجای برخی قطعات مدل بنزینی CR-V واحد قدرت هوشمند هوندا قرار خواهد گرفت و با باتری، اینورتر برقی و کنترل‌های قوای محرکه همکاری خواهد نمود. هوندا اشاره‌ای به ظرفیت و بزرگی باتری CR-V هیدروژنی نکرده است اما باتری توانایی شارژ پلاگین را خواهد داشت. چنین سیستمی به مالکان اجازه خواهد داد تا خودروی خود را در طول شب شارژ کنند و بتوانند مسافتی را بدون نیاز به درگیر شدن سلول سوخت هیدروژنی بپیمایند و به این ترتیب نیاز کمتری به مراجعه به جایگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن داشته باشند. در واقع کمبود زیرساخت‌های شارژ یکی از مشکلات اصلی مالکان خودروهای هیدروژنی همچون تویوتا میرای و هوندا کلاریتی بوده است.

هوندا CR-V هیدروژنی (نام رسمی هنوز تائید نشده است) در مرکز ساخت پرفورمنس هوندا در اوهایو تولید خواهد شد یعنی جایی که NSX مشهور را تولید می‌کرد. همچنین ژاپنی‌ها نسخه‌های مخصوص بازار ژاپن را از همین سایت تولیدی صادر خواهند کرد. انتظار می‌رود فروش کراس اور موردبحث در آمریکا و ژاپن از سال ۲۰۲۴ شروع شود. نسل جدید قوای محرکه هیدروژنی هوندا که در CR-V هیدروژنی نصب خواهد شد با همکاری جنرال موتورز توسعه یافته است. ژاپنی‌ها می‌گویند هزینه ساخت چنین مجموعه‌ای دوسوم کمتر از قوای محرکه کلاریتی خواهد بود و به لطف استفاده از متریال مقاوم در برابر خوردگی دوام آن دو برابر شده است. از نظر کارایی در دماهای بسیار پایین نیز قوای محرکه جدید هوندا بهتر ظاهر می‌شود. هوندا همچنین جزئیاتی ابتدایی از سیستم سلول سوختی را برای چند سال آینده منتشر کرده‌اند. این مجموعه جدید هزینه ساخت کمتر و دوام و پایداری بالاتری خواهد شد. ژاپنی‌ها امیدوارند با چنین فعالیت‌هایی باعث همه‌گیری قوای محرکه هیدروژنی در خودروهای سنگین و ماشین‌آلات راه‌سازی و همچنین کشتی‌ها شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ehsan fa

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1953 ديدگاه)

    کاش یه روشی پیدا بشه بتونند هیدروژن رو راحت تر و ارزونتر تولید بکنند اونوقت برقی و بنزینی و دیزیلی و گازسوز همشون حذف میشند. مشکل هیدروژن تولید و حملش هست

    موافقم 35
    مخالفم 1
  2. مهران

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    این طراحی ساده اما زیبا و دلنشین هوندا همیشهمنو به وجد میاره.دقیقا چیزی من از طراحی میخوام.
    ساده شیک بدون شلوغ کاری اضافه👏

    موافقم 27
  3. علی

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    هوندا کارت درسته . دمت گرم

    موافقم 18
  4. fordglx2008

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    ایول داره این هوندا

    موافقم 14
  5. محمدرضا

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    باید دید قیمتش چقدر گرون تر از نمونه های برقی وبنزینیه. و هزینه پیمایش مثلا ۱۰۰ کیلومتر چقدر گرون تر از برقو بنزین هست.

  6. دانیال

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

  7. Moein

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (913 ديدگاه)

    لامصب اسمش برام یادآور کیفیت و اطمینانه این هوندا ❤️😍

  8. carslover

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خوشمان امد
    هوندا ماشین بد نمیزنه 👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا