هوندا اینتگرا تایپ R آنچنان تقویت شده که بتواند بر پورشه ۹۱۸ اسپایدر که یک نماد از هایپرکارهای مدرن هیبریدی است، فائق آید.
مدلهای قدیمی هوندا اینتگرا که امروزه با نام آکورا اینتگرا روانه بازار میشود، چندان گرانقیمت به شمار نمیروند و در عینحال برای کسانی که میخواهند در مسابقه درگ با ابرخودروهای مشهور رقابت کنند، خودرویی خاص هستند؛ البته این مورد نهتنها برای اینتگرا بلکه شامل حال بیشتر کوپههای قدیمی ژاپنی میشود. مشخصا یک اینتگرا یا هر مدل جادهای دیگری که امروزه توسط هوندا و آکورا تولید میشود یارای رقابت با یک سوپراسپرت هیبریدی مانند پورشه ۹۱۸ را ندارد اما هوندای شرکتکننده در این رقابت آنقدر تقویت شده که بتواند در برابر این آهوی آلمانی قد علم کند.
موتور ۴.۶ لیتری V8 پورشه بههمراه دو موتور برقی دیگر آن که مستقیما با سامانه چهارچرخ محرک آن در ارتباط است رویهمرفته ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. در سوی دیگر، هوندا اینتگرا به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده است که در حالت عادی ۲۲۰ اسب بخار قدرت خروجی دارد. موتور یادشده بهوسیله توربوشارژر و ساعتها آزمایش و خطا برای این رقابت تقویت شده است تا بتواند نهایتا ۹۲۲ اسب بخار قدرت تولید کند. جعبهدنده تناوبی این خودرو قدرت را از طریق سیستم چهارچرخ محرک هوندا سیویک ۱۹۸۰ به هر چهار چرخ منتقل میکند.
در ویدئوی مربوطه میبینید که این دو خودرو در چند رقابت درگ ۴۰۰ متر با یکدیگر گلاویز میشوند؛ البته برای اینکه کلاچ اینتگرا آسیب نبیند، مسابقهها باید با سرعت پایین شروع میشدند. به دلیل درگیری سیستم کنترل جسبندگی هوندا، پورشه ۹۱۸ توانست در ابتدای این رقابتها پیشرو باشد. پورشه رقابت اول را با فاصله کمی از هوندا برد. مسابقه دوم به نفع مسابقهدهنده ژاپنی تمام شد. رقابت سوم هم به نفع کوپه آلمانی بود. نهایتا پورشه توانست ۳ بر ۲ هوندا را شکست دهد.
رقابت بعدی درگ با سرعت اولیه ۸۰ کیلومتر بر ساعت بود که ناکامی هوندا را به همراه داشت. در آزمایش ترمزگیری هم هوندا مغلوب پورشه بود. کوپه ژاپنی بهخاطر عدم تجهیز به ترمزهای ضدقفل ABS و درنتیجه، قفل شدن چرخهایش در این شرایط به اندازه بدنه چند خودرو از پورشه عبور کرد و متوقف شد.
مسابقه آخر هم درگ در تمام طول مسافت مسیر بود که با پیروزی جزئی هوندا به پایان رسید. این خودرو توانست مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۸ ثانیه طی کند که رقمی تحسین برانگیز به شمار میرود. پورشه ۹۱۸ اسپایدر برای پیمایش این مسافت به ۰.۱ ثانیه زمان بیشتری نیاز داشت. نظر شما درباره این دسته از آزمایشها و مسابقات درگ چیست؟
Enzo Ferrari 2008
۲ شهریور ۱۴۰۲پورشه 918 اسپایدر بدون تیونینگ آنقدر قوی
هست
deutschland
۲ شهریور ۱۴۰۲راننده هوندا خیلی جدی گرفته بود قضیه رو …طوری که دنده عوض میکرد انگار مشکلاتو گرفتاری هاشو داشت سر ماشین خالی میکرد😂😂😂
فرشاد
۲ شهریور ۱۴۰۲ناشی گری مت واتسون عامل باخت 918بود قبول دارین؟هردفه یه لانچ و حرکت متفاوت میکنه البته خب از صفرم ننداختن وگرنه هوندا خیلی عقب میفتاد
اما این هوندای تیون عجب راهی رف دمش گرم
تیون اصولی شده بود
JDM
۲ شهریور ۱۴۰۲از صفر انداختن و هوندا برد?
فرشاد
۲ شهریور ۱۴۰۲نه درسته اخرشو ندیدم زد
اما بازم چیزی از ناشی گری واتسون کم نمیکنه
JDM
۲ شهریور ۱۴۰۲باخت پورشه از صفر بخاطر لانچ بد مت واتسون بود
ولی سرگرم کننده بود ماشین تیون عشق منه ملاک زندگیمه اونم پسر بد هوندا:اینتگرا
درگ بین درونسوز معنای دیگهای داره مطمئنم از ترکیب صدای هوندا با پورش عاشقای خودرو لذت بردن.
ولی عجب تیون اصولی کرده بودن بدون اینکه ظاهر خودرو رو خراب کنن
حسین دهمرد
۲ شهریور ۱۴۰۲این ژاپنیا موتوراشونو از چی میسازن. انگار فقط پول موتور میدی بدنه رو رایگان تحویل میگیری.
datsun
۲ شهریور ۱۴۰۲چهار تا دونه سیلندر ببین چه میکنه
محسن
۳ شهریور ۱۴۰۲درک نمیکنم مگه پورشا هم ۱۰۰۰ اسب نداره تازه پورشه از لگ توربو هم رنج نمیبره و خیلی باید سبک باشه حالت ایرودینامیکی داره اما بازم از یه نیسان پاترول و یه سدان هوندا عقب میفته
رضا
۳ شهریور ۱۴۰۲پورشه ۸۸۷ps قدرت داره اونم در فلایویل نه سر چرخ اما هوندا ۹۲۲اسب سر چرخ قدرت داره که حدودا ۱۱۰۰اسب بخار در فلایویل میشه و وزن کمتری هم از پورشه داره.
HFball
۴ شهریور ۱۴۰۲وای خیلی رقابت این هوندای دوست داشتنی با این پورشه دیدنی بود من عاشق راننده هوندا شدم با اون رانندگی خفنش😍😂 خدایی مقاومت ژاپنی مثال زدنی نیست آخه ببین با یه چهار سیلندر دو لیتری چه اعجوبه ای ساخته زیر این فشار رانندگی و قدرت و گشتاور مثه گرگ زوزه میکشه اونوقت یه مش کره مربا فن که ژاپنی ها رو هیت میدن زیر این پست نمیبینم 😂