هوندا نسخهٔ هاچبک مدل اینتگرا را با پیشرانههای هیبریدی و توربوشارژ ۱۸۰ اسب بخاری برای بازار چین معرفی کرده است.
نام اینتگرا سال گذشته در قالب یک سدان اسپرت با برند آکورا به بازار آمریکای شمالی بازگشت اما چند ماه قبل از آن، هوندا همین نام را در چین احیا کرده بود. حال به خانوادهٔ اینتگرا یک عضو جدید اضافه شده است. این خودرو هوندا اینتگرا هاچبک است که برای بازار چین در نظر گرفته شده و توسط هوندا-گک تولید میشود. همانطور که مشخص است، این مدل درواقع نسخهٔ هاچبک اینتگرا سدان محسوب میشود که سال گذشته در چین عرضه شد.
هردو نسخهٔ سدان و هاچبک اینتگرا بر اساس نسل یازدهم هوندا سیویک ساخته شدهاند و فقط در چین عرضه میشوند. اینتگرا هاچبک با دو پیشرانهٔ مختلف در این کشور پرجمعیت آسیایی به فروش خواهد رسید. موتور اول یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی هیبریدی است که ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. خبر مهمتر اما نسخهٔ توربو است که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند.
جالب اینکه خریداران میتوانند برای انتقال نیروی موتور در این مدل گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا CVT را انتخاب کنند. در چین معمولاً گیربکسهای دستی برای خودروهای ارزانقیمت ارائه میشود و این موضوع، اینتگرا هاچبک را به یکی از محدود خودروهای بازار چین با گیربکس دستی و گزینهای منحصربهفرد تبدیل میکند. هوندا همچنین در طراحی بیرونی نسخهٔ توربوشارژ اینتگرا هم تغییراتی ایجاد کرده تا آن را از نسخهٔ هیبریدی متمایز کند. این نسخه با یک اسپویلر کوچک در عقب، یک دیفیوزر با دو سر اگزوز کرومی، طرح دورنگ بیرونی با سقف مشکی و دستگیرههای در مشکی، نمای تهاجمیتری دارد.
برای یادآوری، هوندا در چین هم سیویک و هم اینتگرا را در نسخههای سدان و هاچبک عرضه میکند و هرچند این دو خودرو شباهت و اشتراکات زیادی باهم دارند اما خودروساز ژاپنی از طریق دو جوینت ونچر مختلف آنها را در چین تولید و عرضه میکند. در این کشور، اینتگرا توسط هوندا-گک و سیویک توسط هوندا-دانگفنگ تولید میشود.
Amiro
۱۵ بهمن ۱۴۰۱من خودم اتوماتیک رو ترجیح میدم ولی
فکر کنم جز از اون دسته از ماشین هاست که دستی ش لذت بخش تر از اتوماتشه💛
مهران
۱۵ بهمن ۱۴۰۱مثل همیشه جذاب👌
تمام خودروهایی که داره رو از نظر طراحی و سادگی دوست دارم.درست مثل مزدا
ژاپنی ها بعد اون دو تا بمب تازه ذهنشون تکون خورد.البته قبلشم با تجهیزات بی نظرشون که متحدین رو بیچاره کرده بودن.
امیدوارم به زودی اتفاقاتی بیفته،راه تمام محصولاتشون به درستی به ایران باز بشه.
Moro
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ژاپنی ها بعد اون دو تا بمب ذهنشون تکون نخورد، ذهنشون از قبل هم عالی بود همونطور که خودتم گفتی.
اون دو تا بمب فقط ژاپنی ها را مودب کرد، مودب شدن.
اما من خب روزگار بدیست
محمدهادی
۱۵ بهمن ۱۴۰۱عجججب چیزی شده
خیلی عالیه
قدرتشم کاملا مناسب وظیفه شه
یه حسی میگه هندلینگ بسیار دقیقی خواهد داشت
علی
۱۵ بهمن ۱۴۰۱هوندا عالیه . با موتور تنفس طبیعی عالی تر بود
مهدی
۱۵ بهمن ۱۴۰۱واقعا جذابه
آرین
۱۵ بهمن ۱۴۰۱همه چیز خوبه فقط کاش حجم موتور بیشتر و فرم بدنه سدان معمولی بود.
shetab_car
۱۵ بهمن ۱۴۰۱این که همون سیویکه
sina
۱۵ بهمن ۱۴۰۱لزومی نداشت وقتی سیویک تو اون بازار هست این رو هم معرفی کنه
و مهم تر از اون وقتی اسمی رو زنده کرده برا برند لوکست دوباره نیارش تو برند اقتصادیت…
نمیفهمم این حرکت رو