هوندا

معرفی کامل موتور سری K هوندا؛ پیشرانه تاریخ‌ساز سیویک

پیرو درخواست شما کاربران عزیز مجله پدال، پس از بررسی موتورهای 2JZ تویوتا نوبت به معرفی کامل موتور سری K هوندا می‌رسد.


موتور سری K هوندا خانواده موتورهای ۴ سیلندر ۴ زمانه‌ای است که در سال ۲۰۰۱ معرفی شد. این موتورها از طراحی DOHC برخوردار هستند و از انگشتی‌ها برای کاهش اصطکاک در سر سیلندر استفاده می‌کنند. موتورهای K هوندا به سیستم جرقه‌زنی کویل روی شمع مجهز هستند برای هر شمع یک کویل در نظر گرفته شده است. این سیستم نیاز به استفاده از سیستم جرقه‌زنی با دلکو را حذف کرده و بجای آن سیستمی کامپیوتری وجود دارد که به ECU اجازه می‌دهد تا زمان جرقه‌زنی را بسته به داده‌های سنسورهای گوناگون تنظیم و کنترل کند.

سیلندرها دارای پوشش چدنی مشابه موتورهای سری B و F هستند اما موتورهای سری H و F جدیدتر شرایط متفاوتی دارند. موتور سری K هوندا همانند موتورهای سری B از دو بلوک کوتاه با طراحی مشابه استفاده می‌کند و تنها تفاوت آن‌ها به ارتفاع بلوک مربوط می‌شود. دو نسخه از سیستم i-VTEC هوندا را می‌توان در موتور سری K مشاهده کرد. هر دو نسخه این سیستم دارای کنترل زمان‌بندی متغیر روی میل بادامک ورودی هستند. سیستم VTEC در موتورهایی همچون K20A3 فقط در میل بادامک ورودی عمل می‌کند. در دور پایین فقط یک سوپاپ ورودی به‌طور کامل باز می‌شود تا در نهایت فرایند احتراق بهینه شود. در دورهای بالا هر دو سوپاپ ورودی به‌طور کامل باز خواهد شد تا تنفس موتور بهتر صورت بپذیرد. در موتورهایی همچون K20A2 که در آکورا RSX تایپ S بکار رفته است، سیستم VTEC در سوپاپ‌های ورودی و اگزوز عمل می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از چند میل بادامک استفاده کنند. باید دانست نسخه ارتقا یافته از موتور K20C در موتور اسپرت بکار رفته و طرفداران زیادی بین هات رودرها و طرفداران خودروهای کیت دارد زیرا امکان نصب آن به حالت دیفرانسیل عقب و طولی وجود دارد.

موتور K20A i-VTEC

در جدول زیر می‌توانیم مشخصات و نسخه‌های مهم موتور K20A i-VTEC هوندا را مشاهده کنیم.

نام موتور نام خودرو نسبت تراکم قدرت (اسب بخار) گشتاور (نیوتون متر) ردلاین
K20A
پرفورمنس
هوندا سیویک تایپ R سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ ۱۱.۵:۱ ۲۱۲ ۲۰۲
هوندا اینتگرا تایپ R سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ ۱۱.۵:۱ ۲۱۷ ۲۰۶ ۸۴۰۰ RPM
هوندا آکورد یورو R سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ ۱۱.۵:۱ ۲۱۷ ۲۰۶
هوندا سیویک تایپ R سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ ۱۱.۷:۱ ۲۲۱ ۲۱۵ ۸۴۰۰ RPM
K20A اکو هوندا استریم سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ (دیفرانسیل جلو) ۹.۷:۱ ۱۵۴ ۱۸۸ ۶۸۰۰ RPM
هوندا استریم سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ (چهار چرخ محرک) ۹.۸:۱ ۱۵۶ ۱۹۰ ۶۸۰۰ RPM
هوندا CR-V سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ ۹.۸:۱ ۱۵۰ ۱۹۰ ۶۸۰۰ RPM
هوندا اینتگرا تایپ S سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ ۹.۸:۱ ۱۵۸ ۱۹۱ ۶۸۰۰ RPM
هوندا استپ واگن سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ ۹.۸:۱ ۱۵۸ ۱۹۱ ۶۸۰۰ RPM
هوندا استپ واگن اسپادا سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ ۹.۷:۱ ۱۵۸ ۱۹۱ ۶۸۰۰ RPM
هوندا استپ واگن سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ ۹.۶:۱ ۱۵۳ ۱۸۸ ۶۸۰۰ RPM
هوندا آکورد سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ (دیفرانسیل جلو) ۹.۸:۱ ۱۵۳ ۱۸۸ ۶۸۰۰ RPM
هوندا آکورد سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ (چهار چرخ محرک) ۹.۸:۱ ۱۵۰ ۱۸۶ ۶۸۰۰ RPM
هوندا ادیکس سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ ۹.۷:۱ ۱۵۴ ۱۸۸ ۶۸۰۰ RPM
هوندا سیویک سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ ۹.۶:۱ ۱۵۳ ۱۸۸ ۶۸۰۰ RPM
K20A1 هوندا استریم سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ (دیفرانسیل جلو) ۹.۷:۱ ۱۵۶ ۱۸۸ ۶۸۰۰ RPM
هوندا استریم سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ (چهار چرخ محرک) ۹.۸:۱ ۱۵۸ ۱۹۰ ۶۸۰۰ RPM
K20A2 هوندا سیویک تایپ R سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ ۱۱.۰:۱ ۲۰۰ ۱۸۸ ۷۹۰۰ RPM
آکورا RSX تایپ S سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ ۱۱.۰:۱ ۲۰۰ ۱۹۳ ۷۹۰۰ RPM
هوندا اینتگرا تایپ R سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ ۱۱.۰:۱ ۲۰۰ ۱۹۳ ۷۸۰۰ RPM
K20A3 آکورا RSX سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ ۹.۸:۱ ۱۶۰ ۱۹۳ ۶۸۰۰ RPM
هوندا سیویک سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ ۹.۸:۱ ۱۶۰ ۱۹۱ ۶۸۰۰ RPM
هوندا سیویک Si سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ ۹.۸:۱ ۱۶۰ ۱۷۹ ۶۸۰۰ RPM
هوندا سیویک تایپ S سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ ۹.۸:۱ ۱۶۰ ۱۷۹ ۶۸۰۰ RPM
هوندا سیویک ۲.۰ i-VTEC سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ ۹.۸:۱ ۱۵۵ ۱۷۷ ۶۸۰۰ RPM
K20A4 هوندا CR-V سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ ۹.۸:۱ ۱۵۶ ۱۹۰ ۶۸۰۰ RPM
K20A6 هوندا آکورد سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ ۹.۸:۱ ۱۵۵ ۱۹۰ ۶۸۰۰ RPM
هوندا آکورد سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ ۹.۸:۱ ۱۵۵ ۱۹۰ ۶۸۰۰ RPM
K20A7 هوندا آکورد سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ ۹.۸:۱ ۱۵۰ ۱۸۶ ۶۸۰۰ RPM
K20A9 هونا FR-V سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ ۹.۸:۱ ۱۵۰ ۱۹۲ ۶۸۰۰ RPM

موتور K20B i-VTEC I

موتور بعدی این خانواده K20B i-VTEC I است که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ در خط تولید قرار داشته و حجم آن به ۲ لیتر می‌رسد. با نسبت تراکم ۱۰ به ۱ و سیستم سوخت تزریق مستقیم، این موتور ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتون متر گشتاور تولید کرده و از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ روی هوندا استریم ابسولوت نصب شده است.

موتور K20Z i-VTEC

یکی دیگر از موتورهای سری K هوندا خانواده K20Z i-VTEC است که در جدول زیر مشخصات کامل تمامی نسخه‌های آن ذکر شده است.

موتور نام خودرو نسبت تراکم قدرت (اسب بخار) گشتاور (نیوتون متر) ردلاین
K20Z1 آکورا RSX تایپ S سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ ۱۱.۰:۱ ۲۱۰ ۱۹۴ ۸۱۰۰ RPM
هوندا اینتگرا تایپ S سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ ۱۱.۰:۱ ۲۱۰ ۱۹۴ ۸۱۰۰ RPM
K20Z2 آکورا CSX سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ ۹.۸:۱ ۱۵۳ ۱۸۸ ۶۸۰۰ RPM
هوندا آکورد سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ ۹.۸:۱ ۱۵۳ ۱۸۸ ۶۸۰۰ RPM
هوندا سیویک سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ ۹.۸:۱ ۱۵۳ ۱۸۸ ۶۸۰۰ RPM
K20Z3 هوندا سیویک Si سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ ۱۱.۰:۱ ۱۹۷ ۱۸۸ ۸۰۰۰ RPM
آکورا CSX تایپ S سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ ۱۱.۰:۱ ۱۹۷ ۱۸۸ ۸۰۰۰ RPM
K20Z4 هوندا سیویک تایپ R سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ ۱۱.۰:۱ ۲۰۱ ۱۹۳ ۸۰۰۰ RPM
K20Z5 هوندا سیویک Si سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ ۱۱.۰:۱ ۱۹۲ ۱۸۴ ۸۰۰۰ RPM

موتور K20C (Earth Dreams VTEC Turbo)

موتور نام خودرو نسبتا تراکم قدرت (اسب بخار) گشتاور (نیوتون متر) ردلاین
K20C1 هوندا سیویک تایپ R سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷

هوندا سیویک تایپ R سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱

هوندا سیویک تایپ R سال ۲۰۲۳ تاکنون

آکورا اینتگرا تایپ S سال ۲۰۲۴ تاکنون

۹.۸:۱ ۳۰۶ تا ۳۲۰ ۴۰۰ تا ۴۲۰ ۷۰۰۰ RPM
K20C3 هوندا آوانسیر/UR-V سال ۲۰۱۶ تاکنون ۹.۸:۱ ۲۶۸ ۳۷۰
K20C4 هوندا آکورد سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ (تریم اسپرت، EX-L، تورینگ) ۹.۸:۱ ۲۵۲ ۳۷۰ ۶۸۰۰ RPM
آکورا RDX سال ۲۰۱۹ تاکنون ۹.۸:۱ ۲۷۲ ۳۸۰ ۶۸۰۰ RPM
K20C5 آکورا RDX سال ۲۰۱۹ تاکنون (چین) ۹.۸:۱ ۲۶۵ ۳۸۰ ۶۸۰۰ RPM
K20C6 آکورا TLX سال ۲۰۲۱ تاکنون ۹.۸:۱ ۲۷۲ ۳۸۰ ۶۸۰۰ RPM

باید دانست موتور K20C1 اولین موتور هوندا تایپ R است که در کارخانه اوهایو این خودروساز در آمریکا تولید شده است. همچنین هوندا برای اولین بار از یک موتور توربو روی مدل تایپ R استفاده می‌کند. تمامی نسخه‌های آکورا RDX بازار چین که توسط جوینت ونچر گک آکورا تولید می‌شوند از موتور K20C5 استفاده کرده‌اند. همچنین باید گفت علیرغم اینکه موتورهای K20C4 آکورا RDX و K20C6 آکورا TLX از قطعات داخلی مشترکی استفاده می‌کنند اما به علت محل اتصال متفاوت به بدنه با نام‌های مختلفی شناخته می‌شوند. مکانیسم VTEC این موتورها فقط روی سوپاپ‌های اگزوز قرار دارد.

موتور K20C & K20Z (Earth Dreams i-VTEC)

موتور نام خودرو نسبت تراکم قدرت (اسب بخار) گشتاور (نیوتون متر) ردلاین
K20C2 هوندا سیویک سدان سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ (تریم LX و EX)

هوندا سیویک سدان سال ۲۰۱۹ تاکنون (تریم LX و اسپرت)

هوندا سیویک کوپه سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ (تریم LX، LX-P و اسپرت)

هوندا سیویک هاچبک سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ (تریم LX و اسپرت)

۱۰.۸:۱ ۱۵۸ ۱۸۷ ۶۷۰۰ RPM
قهرمانی فرمولا ۴ ایالات متحده سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ ۱۰.۸:۱ ۱۵۸ ۱۸۷ ۶۸۰۰ RPM
K20Z5 هوندا HR-V سال ۲۰۲۳ تاکنون ۱۰.۸:۱ ۱۵۸ ۱۸۷ ۶۸۰۰ RPM


موتور K23A (i-VTEC Turbo)

موتور نام خودرو نسبت تراکم قدرت (اسب بخار) گشتاور (نیوتون متر) ردلاین
K23A1 آکورا RDX سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ ۸.۸:۱ ۲۴۰ ۳۵۰ ۶۸۰۰ RPM

این نسخه از موتور سری K هوندا به توربوشارژر TD04HL-15T میتسوبیشی مجهز است تا پاسخ مناسبی در دورهای پایین‌تر داشته باشد و درعین‌حال بتواند جریان هوای خوبی را در دورهای بالا تأمین نماید. موتور K23A1 از تکنولوژی‌های i-VTEC و VTC هوندا استفاده کرده و به گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک این خودروساز مجهز است.

موتور K24A (i-VTEC)

موتور نام خودرو نسبت تراکم قدرت (اسب بخار) گشتاور (نیوتون متر) ردلاین
K24A پرفورمنس هوندا آکورد سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ (تریم 24T، 24TL، 24S و تایپ S) ۱۰.۵:۱ ۱۹۷ ۲۳۲ ۷۱۰۰ RPM
هوندا آکورد سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ (تریم 24T) ۱۰.۵:۱ ۱۸۷ ۲۲۸ ۷۱۰۰ RPM
هوندا آکورد سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ (تریم 24E، 24IL، 24TL و تایپ S) ۱۱:۱ ۲۰۳ ۲۳۲
هوندا اودیسه ابسولوت سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ (دیفرانسیل جلو) ۱۰.۵:۱ ۱۹۷ ۲۳۲ ۷۱۰۰ RPM
هوندا اودیسه ابسولوت سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ (چهار چرخ محرک) ۱۰.۵:۱ ۱۸۷ ۲۲۸ ۷۱۰۰ RPM
هوندا اودیسه ابسولوت سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ (دیفرانسیل جلو) ۱۱:۱ ۲۰۳ ۲۳۲
هوندا اودیسه ابسولوت سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ (چهار چرخ محرک) ۱۱:۱ ۲۰۱ ۲۳۰
K24A اکو هوندا المنت سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ ۹.۷:۱ ۱۵۸ ۲۱۸
هوندا اودیسه سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ ۹.۷:۱ ۱۵۸ ۲۱۸
هوندا اودیسه سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ ۱۰:۱ ۱۷۱ ۲۲۲
هوندا استپ واگن اسپادا 24T سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ ۹.۶:۱ ۱۶۰ ۲۲۰
هوندا الیسیون سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ ۹.۷:۱ ۱۵۸ ۲۱۸
هوندا ادیکس ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ ۹.۷:۱ ۱۶۰ ۲۱۸
هوندا CR-V سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ ۹.۶:۱ ۱۵۸ ۲۲۰ ۶۵۰۰ RPM
هوندا CR-V سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ ۹.۷:۱ ۱۶۸ ۲۲۰
هوندا CR-V سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ ۱۰:۱ ۱۸۷ ۲۲۲
K24A1 هوندا CR-V سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ ۹.۶:۱ ۱۶۰ ۲۲۰ ۶۵۰۰ RPM
K24A2 آکورا TSX سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ ۱۰.۵:۱ ۱۹۷ ۲۲۵ ۷۱۰۰ RPM
آکورا TSX سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ ۱۰.۵:۱ ۲۰۵ ۲۲۲ ۷۱۰۰ RPM
K24A3 هوندا آکورد سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ ۱۰.۵:۱ ۱۹۰ ۲۳۲ ۷۲۰۰ RPM
هوندا آکورد یورو سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ ۱۰.۵:۱ ۱۹۰ ۲۳۲ ۷۲۰۰ RPM
K24A4 هوندا آکورد سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ ۹.۷:۱ ۱۶۰ ۲۱۸ ۶۸۰۰ RPM
هوندا اودیسه سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ ۹.۷:۱ ۱۶۰ ۲۱۸ ۶۸۰۰ RPM
هوندا المنت سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ ۹.۷:۱ ۱۶۰ ۲۱۸ ۶۸۰۰ RPM
K24A8 هوندا آکورد سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ ۹.۷:۱ ۱۶۶ ۲۱۷ ۶۵۰۰ RPM
هوندا المنت سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ ۹.۷:۱ ۱۶۶ ۲۱۸ ۶۸۰۰ RPM
هوندا اودیسه سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ ۱۰.۵:۱ ۱۷۸ ۲۱۸

موتور K24Z & K24Y (i-VTEC)

موتور نام خودرو نسبت تراکم قدرت (اسب بخار) گشتاور (نیوتون متر) ردلاین
K24Z1 هوندا CR-V سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ ۹.۷:۱ ۱۶۶ ۲۱۸ ۶۵۰۰ RPM
K24Z2 هوندا آکورد سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ ۱۰.۵:۱ ۱۷۷ ۲۱۸ ۶۸۰۰ RPM
پروتون پردانا سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ ۱۰.۵:۱ ۱۷۷ ۲۱۸ ۶۸۰۰ RPM
K24Z3 هوندا آکورد سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ ۱۰.۵:۱ ۱۹۰ ۲۲۰ ۷۱۰۰ RPM
آکورا TSX سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴

هوندا آکورد سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴

۱۱.۰:۱ ۲۰۱ ۲۳۳ ۷۱۰۰ RPM
K24Z4 هوندا CR-V سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ ۹.۷:۱ ۱۶۱ ۲۱۸ ۶۵۰۰ RPM
K24Z5 هوندا اسپیریور سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ ۱۰.۵:۱ ۱۸۴ ۲۲۲ ۶۵۰۰ RPM
K24Z6 هوندا CR-V سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ ۱۰.۵:۱ ۱۸۰ ۲۱۸ ۷۱۰۰ RPM
K24Z7 هوندا سیویک Si سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ ۱۱.۰:۱ ۲۰۱ ۲۳۰ ۷۰۰۰ RPM
هوندا سیویک Si سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ ۱۱.۰:۱ ۲۰۵ ۲۳۶ ۷۰۰۰ RPM
آکورا ILX سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ ۱۱.۰:۱ ۲۰۱ ۲۳۰ ۷۱۰۰ RPM
هوندا CR-V سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ ۱۰.۰:۱ ۱۸۵ ۲۲۱ ۷۰۰۰ RPM
K24Y1 هوندا CR-V سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ (تایلند) ۱۰.۵:۱ ۱۷۰ ۲۲۰ ۶۵۰۰ RPM
K24Y2 هوندا کراس تور سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ ۱۰.۰:۱ ۱۹۲ ۲۲۰ ۷۱۰۰ RPM

موتور K24W & K24V (Earth Dreams i-VTEC)

موتور نام خودرو نسبت تراکم قدرت (اسب بخار) گشتاور (نیوتون متر) ردلاین
K24W هوندا اودیسه سال ۲۰۱۳ تاکنون ۱۱.۱:۱ ۱۸۵ ۲۳۵ ۶۸۰۰ RPM
K24W1 هوندا آکورد سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ ۱۱.۱:۱ ۱۸۵ ۲۴۵ ۶۸۰۰ RPM
K24W4 هوندا آکورد سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ (تایلند و مالزی) ۱۰.۱:۱ ۱۷۴ ۲۲۵ ۶۵۰۰ RPM
هوندا اودیسه سال ۲۰۱۳ تاکنون ۱۰.۱:۱ ۱۷۴ ۲۲۵ ۶۵۰۰ RPM
K24W7 آکورا TLX سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ ۱۱.۶:۱ ۲۰۶ ۲۴۷ ۷۰۰۰ RPM
هوندا اسپریور Si سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ ۱۱.۶:۱ ۲۰۲ ۲۴۷ ۷۰۰۰ RPM
K24W9 هوندا CR-V سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ ۱۱.۱:۱ ۱۸۵ ۲۴۵ ۶۸۰۰ RPM
K24V5 هوندا CR-V سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ (تایلند) ۱۰.۱:۱ ۱۷۴ ۲۲۵ ۶۵۰۰ RPM
هوندا CR-V سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ (تایلند) ۱۰.۱:۱ ۱۷۰ ۲۲۴ ۶۵۰۰ RPM
K24V7 آکورا ILX سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ ۱۱.۶:۱ ۲۰۱ ۲۴۰ ۷۰۰۰ RPM

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. .

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    از اون دست مطالبی که باید pdf و آرشیو بشه
    مرسی آقای احمد زاده🙏🌸👏

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. شاهین

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      ارادت دارم انجام وظیفه بود 🙏🌺

      موافقم 17
      مخالفم 1
      1. car lover

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1568 ديدگاه)

        شاهین خان اگه میشه یه مقاله درباره گیربکس lst کونیگزگ و سیستم ضدتاخیر توربوش بذارید

    2. Ahmad

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (198 ديدگاه)

      راجع موتور نیسان جی تی ار ار۳۵ هم مطلب تخصصی کار کنید

      موافقم 9
      مخالفم 2
    3. NAVID@@98

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (878 ديدگاه)

      اقا حضرات برای موتور مزدا میاتا اس جی ۱.۵ هم مطلب بزارید
      این کا رو قبلا هم گفته بودید!!!

      بعد چرا برای دیگران جواب میدید به من نمیگید ؟!!!
      مگه چیکارتون دارم قصد ناراحتی یا اذیت کردن کسی ندارم.
      منم گفتم جواب دهید.
      با تشکر.

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. شاهین

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4710 ديدگاه)

        سلام من پیام شمارو ندیدم در این باره.
        البته باقی کامنت های بسیار طولانی شمارو وقت نمیکنم بخونم شرمندم

        1. NAVID@@98

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (878 ديدگاه)

          سلام به به چقدر خوشحال شدم ریپلی زدید
          همین که الان دیدید غنیمته
          همین این کارو خواستم کنم که کردم
          ادامش هر چی خودتون دوست داشتید اوکیه 👍
          سلامت باشید ماشینتون هم همون باشه که دوست دارید😍

        2. شاهین

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4710 ديدگاه)

          خواهش میکنم این چه حرفیه دوست عزیز
          ما برای همه مخاطبان سایت احترام ویژه ای قائل هستیم 🙏🌺

          موافقم 5
          مخالفم 1
  2. hosen

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (928 ديدگاه)

    واقعا سری موتور های K هوندا جز بهترین ۴ سیلندر های دنیان و قابلیت تیونینگ شون هم به شدت بالاست.
    مرسی از آقای احمدزاده بابت مطلب مفیدشون.

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. شاهین

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      خواهش میکنم ممنون از محبت شما 🙏🌺

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. mmd@

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (362 ديدگاه)

        شاهین بهترین مقاله ای بود که دیدم و اطلاعات کامل را به من و دیگران دادید❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. شاهین

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4710 ديدگاه)

          سلامت باشید 🙏🌺

    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      چند روز پیش درخواست کردین و داخل برنامه کاری آقای احمدزاده گذاشتیم
      برای 3S هم‌ چشم

      1. hosen

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (928 ديدگاه)

        یک دنیا ممنون از شما و نویسنده های زحمت‌کش سایت پدال.

      2. محمد

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1264 ديدگاه)

        میشه در مورد بهترین پیشران های روسی مقاله بسازید .

      3. amir

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3686 ديدگاه)

        vr38 موتور جی تی آر
        4g63میتسو
        پرداتور گودزیلا فورد
        از سری موتور های معروف خیلی میشه پست گذاشت

  3. hosen

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (928 ديدگاه)

    راجب موتور 3s تویوتا و نسل های مختلفش هم یه همچین مطلبی تهیه کنید ممنونم میشم.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. datsun

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    یکی از بهترین انجینهای تاریخ

    موافقم 14
    مخالفم 2
  5. Galant.VR4(JDM)

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقای احمدزاده خسته نباشید قشنگ معلومه روی این مقاله زحمت زیادی کشیدین و این هفته ترکوندین با مطالب آموزنده و پر محتوا مرسی بابت توجه فراوان به کاربران🙏🏻🎌
    سریKوB هوندا یکی از پایه های تیونینگ در بین هوندا بازا و عشق ماشینا
    جدا از اون توی کشور خودمون قیمت خوبی داره مثلا روی 55 الی 65 م گیر میاد
    میدونین همین انجین های کاربرات 1600و2.2cc که روی سیویک و اکورد به صورت فابریک هست با تغییر سیستم سوخت رسانی(تبدیل به انژکتور) و هدرز،مکش به شتاب و توان خوبی رسید با هزینه حدود 20 میلیون!پتانسیل یعنی این قابل توجه هوندا بازا

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      ممنونم نظر لطف شماست 🙏🌺

    2. Taha Ayoobi

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4687 ديدگاه)

      واقعا کسی که میخواد تیون کنه خرید ایرانی ها اشتباهه.

      هوندا های قدیمی خیلی ارزش بیشتری داره.

  6. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (353 ديدگاه)

    این دست مطالب طرفدار خاص داره من با دقت مطالعه میکنم بی نظیر بود.سیستم زمان بندی سوپاپ هوندا رو دست نداره آنقدر تأثیر داره تو دور بالا که انگار توربو وارد مدار میشه.نمونش اس۲۰۰۰ با کات ۹۰۰۰ دور در دقیقه.دمه هوندا قریچ

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. Taha Ayoobi

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4687 ديدگاه)

    در هر مقاله اول آقای احمدزاده🏅🏆🎖️ چون که بهترین مقاله نویس هست و بهترینم خودشه که بهتر از خودشه🤩🎖️🏆🤩

    1. شاهین

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      نظر لطف شماست من یه آدم معمولیم و باقی همکاران از من بسیار با معلومات تر و حرفه ای تر هستن.

      1. Taha Ayoobi

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4687 ديدگاه)

        نفرمائید آقا.

        اول فکر کردم مقاله کوتاهی باشه ولی دیدم خیلی دقیق و موشکافانه برسی شده و بسیار لذت بردم، البته هنوز مطالعه نکردم و گذاشتم برای یه فرصت خوب.

  8. حسین دهمرد

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    من مکانیزمش رو دیدم بنظرم زیادی پیچیدش کردن. شما تو ماشین هایی که تایپت هیدرولیکی دارن به راحتی میتونین با یه شیر برقی یکی از سوپاپ ها رو غیرفعال کنید و و تو دور بالا فعال کنید. دیگه نیازی به قطعات مکانیکی و پین و احتمالا استهلاک قطعات ریز ندارید. در رده ی اقتصادی تر حتی تو یه موتور بدون تایپت هیدرولیکی ، میتونید به موتور دست نزنید و فقط با تغییر مانیفولد هوا و دود به نتیجه ی نزدیک به ویتک برسید.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. JDM سابق

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (786 ديدگاه)

    سری K و B بهترین موتور های هوندا واسه تیونینگ هستن، هم ارزونن هم ساده هم بازار افترمارکت فوق‌العاده ای دارن،
    K20 واسه بوست
    k24 واسه NA
    بلوک K24 و سرسیلندر k20 واسه همه چیز

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4687 ديدگاه)

      NA چیه؟

      1. JDM سابق

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (786 ديدگاه)

        Naturally aspirated یا تنفس طبیعی

        1. Taha Ayoobi

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4687 ديدگاه)

          مرسی👌

      2. JDM سابق

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (786 ديدگاه)

        فدات 🙏

  10. ابوفارس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.در مورد موتور وانت نیسان پاترول و م تور تویوتا لندکروز وانت مطلب بنویسید و آنها را با هم مقایسه کنید.ممنون

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. مهران

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      ای بابا دست از سر این پاترول و لندکروز ۲ اف مال ۶۰ سال پیش بردارید مقصر هم نیستیم چون محرومیم از چیزای خوب دنیا

  11. nima.jdm

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (309 ديدگاه)

    این موتور افسانه ای نه در حد تو جی زد
    ولی مثل تو جی زد پتانسیل تقویت بالایی داره

  12. مهران

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چرا اینا اینقد بخودشون زحمت میدن موتور طراحی میکنن و فقط ۳ سال تولید میکنن بعدش یه مدل جدید میزنن بیان از ایرانیا یاد بگیرن که چطور یه موتورو ۴۰ سال رو ماشین بذارن بعدش هر روز پس رفت کنند با تغییراتی که روش انجام میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا