پیرو درخواست شما کاربران عزیز مجله پدال، پس از بررسی موتورهای 2JZ تویوتا نوبت به معرفی کامل موتور سری K هوندا میرسد.
موتور سری K هوندا خانواده موتورهای ۴ سیلندر ۴ زمانهای است که در سال ۲۰۰۱ معرفی شد. این موتورها از طراحی DOHC برخوردار هستند و از انگشتیها برای کاهش اصطکاک در سر سیلندر استفاده میکنند. موتورهای K هوندا به سیستم جرقهزنی کویل روی شمع مجهز هستند برای هر شمع یک کویل در نظر گرفته شده است. این سیستم نیاز به استفاده از سیستم جرقهزنی با دلکو را حذف کرده و بجای آن سیستمی کامپیوتری وجود دارد که به ECU اجازه میدهد تا زمان جرقهزنی را بسته به دادههای سنسورهای گوناگون تنظیم و کنترل کند.
سیلندرها دارای پوشش چدنی مشابه موتورهای سری B و F هستند اما موتورهای سری H و F جدیدتر شرایط متفاوتی دارند. موتور سری K هوندا همانند موتورهای سری B از دو بلوک کوتاه با طراحی مشابه استفاده میکند و تنها تفاوت آنها به ارتفاع بلوک مربوط میشود. دو نسخه از سیستم i-VTEC هوندا را میتوان در موتور سری K مشاهده کرد. هر دو نسخه این سیستم دارای کنترل زمانبندی متغیر روی میل بادامک ورودی هستند. سیستم VTEC در موتورهایی همچون K20A3 فقط در میل بادامک ورودی عمل میکند. در دور پایین فقط یک سوپاپ ورودی بهطور کامل باز میشود تا در نهایت فرایند احتراق بهینه شود. در دورهای بالا هر دو سوپاپ ورودی بهطور کامل باز خواهد شد تا تنفس موتور بهتر صورت بپذیرد. در موتورهایی همچون K20A2 که در آکورا RSX تایپ S بکار رفته است، سیستم VTEC در سوپاپهای ورودی و اگزوز عمل میکند و به آنها اجازه میدهد تا از چند میل بادامک استفاده کنند. باید دانست نسخه ارتقا یافته از موتور K20C در موتور اسپرت بکار رفته و طرفداران زیادی بین هات رودرها و طرفداران خودروهای کیت دارد زیرا امکان نصب آن به حالت دیفرانسیل عقب و طولی وجود دارد.
موتور K20A i-VTEC
در جدول زیر میتوانیم مشخصات و نسخههای مهم موتور K20A i-VTEC هوندا را مشاهده کنیم.
نام موتور | نام خودرو | نسبت تراکم | قدرت (اسب بخار) | گشتاور (نیوتون متر) | ردلاین |
K20A پرفورمنس | هوندا سیویک تایپ R سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ | ۱۱.۵:۱ | ۲۱۲ | ۲۰۲ | |
هوندا اینتگرا تایپ R سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ | ۱۱.۵:۱ | ۲۱۷ | ۲۰۶ | ۸۴۰۰ RPM | |
هوندا آکورد یورو R سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ | ۱۱.۵:۱ | ۲۱۷ | ۲۰۶ | ||
هوندا سیویک تایپ R سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ | ۱۱.۷:۱ | ۲۲۱ | ۲۱۵ | ۸۴۰۰ RPM | |
K20A اکو | هوندا استریم سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ (دیفرانسیل جلو) | ۹.۷:۱ | ۱۵۴ | ۱۸۸ | ۶۸۰۰ RPM |
هوندا استریم سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ (چهار چرخ محرک) | ۹.۸:۱ | ۱۵۶ | ۱۹۰ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا CR-V سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ | ۹.۸:۱ | ۱۵۰ | ۱۹۰ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا اینتگرا تایپ S سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ | ۹.۸:۱ | ۱۵۸ | ۱۹۱ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا استپ واگن سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ | ۹.۸:۱ | ۱۵۸ | ۱۹۱ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا استپ واگن اسپادا سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ | ۹.۷:۱ | ۱۵۸ | ۱۹۱ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا استپ واگن سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ | ۹.۶:۱ | ۱۵۳ | ۱۸۸ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا آکورد سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ (دیفرانسیل جلو) | ۹.۸:۱ | ۱۵۳ | ۱۸۸ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا آکورد سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ (چهار چرخ محرک) | ۹.۸:۱ | ۱۵۰ | ۱۸۶ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا ادیکس سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ | ۹.۷:۱ | ۱۵۴ | ۱۸۸ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا سیویک سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ | ۹.۶:۱ | ۱۵۳ | ۱۸۸ | ۶۸۰۰ RPM | |
K20A1 | هوندا استریم سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ (دیفرانسیل جلو) | ۹.۷:۱ | ۱۵۶ | ۱۸۸ | ۶۸۰۰ RPM |
هوندا استریم سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ (چهار چرخ محرک) | ۹.۸:۱ | ۱۵۸ | ۱۹۰ | ۶۸۰۰ RPM | |
K20A2 | هوندا سیویک تایپ R سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ | ۱۱.۰:۱ | ۲۰۰ | ۱۸۸ | ۷۹۰۰ RPM |
آکورا RSX تایپ S سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ | ۱۱.۰:۱ | ۲۰۰ | ۱۹۳ | ۷۹۰۰ RPM | |
هوندا اینتگرا تایپ R سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ | ۱۱.۰:۱ | ۲۰۰ | ۱۹۳ | ۷۸۰۰ RPM | |
K20A3 | آکورا RSX سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ | ۹.۸:۱ | ۱۶۰ | ۱۹۳ | ۶۸۰۰ RPM |
هوندا سیویک سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ | ۹.۸:۱ | ۱۶۰ | ۱۹۱ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا سیویک Si سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ | ۹.۸:۱ | ۱۶۰ | ۱۷۹ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا سیویک تایپ S سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ | ۹.۸:۱ | ۱۶۰ | ۱۷۹ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا سیویک ۲.۰ i-VTEC سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ | ۹.۸:۱ | ۱۵۵ | ۱۷۷ | ۶۸۰۰ RPM | |
K20A4 | هوندا CR-V سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ | ۹.۸:۱ | ۱۵۶ | ۱۹۰ | ۶۸۰۰ RPM |
K20A6 | هوندا آکورد سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ | ۹.۸:۱ | ۱۵۵ | ۱۹۰ | ۶۸۰۰ RPM |
هوندا آکورد سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ | ۹.۸:۱ | ۱۵۵ | ۱۹۰ | ۶۸۰۰ RPM | |
K20A7 | هوندا آکورد سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ | ۹.۸:۱ | ۱۵۰ | ۱۸۶ | ۶۸۰۰ RPM |
K20A9 | هونا FR-V سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ | ۹.۸:۱ | ۱۵۰ | ۱۹۲ | ۶۸۰۰ RPM |
موتور K20B i-VTEC I
موتور بعدی این خانواده K20B i-VTEC I است که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ در خط تولید قرار داشته و حجم آن به ۲ لیتر میرسد. با نسبت تراکم ۱۰ به ۱ و سیستم سوخت تزریق مستقیم، این موتور ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتون متر گشتاور تولید کرده و از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ روی هوندا استریم ابسولوت نصب شده است.
موتور K20Z i-VTEC
یکی دیگر از موتورهای سری K هوندا خانواده K20Z i-VTEC است که در جدول زیر مشخصات کامل تمامی نسخههای آن ذکر شده است.
موتور | نام خودرو | نسبت تراکم | قدرت (اسب بخار) | گشتاور (نیوتون متر) | ردلاین |
K20Z1 | آکورا RSX تایپ S سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ | ۱۱.۰:۱ | ۲۱۰ | ۱۹۴ | ۸۱۰۰ RPM |
هوندا اینتگرا تایپ S سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ | ۱۱.۰:۱ | ۲۱۰ | ۱۹۴ | ۸۱۰۰ RPM | |
K20Z2 | آکورا CSX سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ | ۹.۸:۱ | ۱۵۳ | ۱۸۸ | ۶۸۰۰ RPM |
هوندا آکورد سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ | ۹.۸:۱ | ۱۵۳ | ۱۸۸ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا سیویک سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ | ۹.۸:۱ | ۱۵۳ | ۱۸۸ | ۶۸۰۰ RPM | |
K20Z3 | هوندا سیویک Si سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ | ۱۱.۰:۱ | ۱۹۷ | ۱۸۸ | ۸۰۰۰ RPM |
آکورا CSX تایپ S سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ | ۱۱.۰:۱ | ۱۹۷ | ۱۸۸ | ۸۰۰۰ RPM | |
K20Z4 | هوندا سیویک تایپ R سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ | ۱۱.۰:۱ | ۲۰۱ | ۱۹۳ | ۸۰۰۰ RPM |
K20Z5 | هوندا سیویک Si سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ | ۱۱.۰:۱ | ۱۹۲ | ۱۸۴ | ۸۰۰۰ RPM |
موتور K20C (Earth Dreams VTEC Turbo)
موتور | نام خودرو | نسبتا تراکم | قدرت (اسب بخار) | گشتاور (نیوتون متر) | ردلاین |
K20C1 | هوندا سیویک تایپ R سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ هوندا سیویک تایپ R سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ هوندا سیویک تایپ R سال ۲۰۲۳ تاکنون آکورا اینتگرا تایپ S سال ۲۰۲۴ تاکنون | ۹.۸:۱ | ۳۰۶ تا ۳۲۰ | ۴۰۰ تا ۴۲۰ | ۷۰۰۰ RPM |
K20C3 | هوندا آوانسیر/UR-V سال ۲۰۱۶ تاکنون | ۹.۸:۱ | ۲۶۸ | ۳۷۰ | |
K20C4 | هوندا آکورد سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ (تریم اسپرت، EX-L، تورینگ) | ۹.۸:۱ | ۲۵۲ | ۳۷۰ | ۶۸۰۰ RPM |
آکورا RDX سال ۲۰۱۹ تاکنون | ۹.۸:۱ | ۲۷۲ | ۳۸۰ | ۶۸۰۰ RPM | |
K20C5 | آکورا RDX سال ۲۰۱۹ تاکنون (چین) | ۹.۸:۱ | ۲۶۵ | ۳۸۰ | ۶۸۰۰ RPM |
K20C6 | آکورا TLX سال ۲۰۲۱ تاکنون | ۹.۸:۱ | ۲۷۲ | ۳۸۰ | ۶۸۰۰ RPM |
باید دانست موتور K20C1 اولین موتور هوندا تایپ R است که در کارخانه اوهایو این خودروساز در آمریکا تولید شده است. همچنین هوندا برای اولین بار از یک موتور توربو روی مدل تایپ R استفاده میکند. تمامی نسخههای آکورا RDX بازار چین که توسط جوینت ونچر گک آکورا تولید میشوند از موتور K20C5 استفاده کردهاند. همچنین باید گفت علیرغم اینکه موتورهای K20C4 آکورا RDX و K20C6 آکورا TLX از قطعات داخلی مشترکی استفاده میکنند اما به علت محل اتصال متفاوت به بدنه با نامهای مختلفی شناخته میشوند. مکانیسم VTEC این موتورها فقط روی سوپاپهای اگزوز قرار دارد.
موتور K20C & K20Z (Earth Dreams i-VTEC)
موتور | نام خودرو | نسبت تراکم | قدرت (اسب بخار) | گشتاور (نیوتون متر) | ردلاین |
K20C2 | هوندا سیویک سدان سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ (تریم LX و EX) هوندا سیویک سدان سال ۲۰۱۹ تاکنون (تریم LX و اسپرت) هوندا سیویک کوپه سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ (تریم LX، LX-P و اسپرت) هوندا سیویک هاچبک سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ (تریم LX و اسپرت) | ۱۰.۸:۱ | ۱۵۸ | ۱۸۷ | ۶۷۰۰ RPM |
قهرمانی فرمولا ۴ ایالات متحده سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ | ۱۰.۸:۱ | ۱۵۸ | ۱۸۷ | ۶۸۰۰ RPM | |
K20Z5 | هوندا HR-V سال ۲۰۲۳ تاکنون | ۱۰.۸:۱ | ۱۵۸ | ۱۸۷ | ۶۸۰۰ RPM |
موتور K23A (i-VTEC Turbo)
موتور | نام خودرو | نسبت تراکم | قدرت (اسب بخار) | گشتاور (نیوتون متر) | ردلاین | |
K23A1 | آکورا RDX سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ | ۸.۸:۱ | ۲۴۰ | ۳۵۰ | ۶۸۰۰ RPM | |
این نسخه از موتور سری K هوندا به توربوشارژر TD04HL-15T میتسوبیشی مجهز است تا پاسخ مناسبی در دورهای پایینتر داشته باشد و درعینحال بتواند جریان هوای خوبی را در دورهای بالا تأمین نماید. موتور K23A1 از تکنولوژیهای i-VTEC و VTC هوندا استفاده کرده و به گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک این خودروساز مجهز است.
موتور K24A (i-VTEC)
موتور | نام خودرو | نسبت تراکم | قدرت (اسب بخار) | گشتاور (نیوتون متر) | ردلاین |
K24A پرفورمنس | هوندا آکورد سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ (تریم 24T، 24TL، 24S و تایپ S) | ۱۰.۵:۱ | ۱۹۷ | ۲۳۲ | ۷۱۰۰ RPM |
هوندا آکورد سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ (تریم 24T) | ۱۰.۵:۱ | ۱۸۷ | ۲۲۸ | ۷۱۰۰ RPM | |
هوندا آکورد سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ (تریم 24E، 24IL، 24TL و تایپ S) | ۱۱:۱ | ۲۰۳ | ۲۳۲ | ||
هوندا اودیسه ابسولوت سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ (دیفرانسیل جلو) | ۱۰.۵:۱ | ۱۹۷ | ۲۳۲ | ۷۱۰۰ RPM | |
هوندا اودیسه ابسولوت سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ (چهار چرخ محرک) | ۱۰.۵:۱ | ۱۸۷ | ۲۲۸ | ۷۱۰۰ RPM | |
هوندا اودیسه ابسولوت سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ (دیفرانسیل جلو) | ۱۱:۱ | ۲۰۳ | ۲۳۲ | ||
هوندا اودیسه ابسولوت سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ (چهار چرخ محرک) | ۱۱:۱ | ۲۰۱ | ۲۳۰ | ||
K24A اکو | هوندا المنت سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ | ۹.۷:۱ | ۱۵۸ | ۲۱۸ | |
هوندا اودیسه سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ | ۹.۷:۱ | ۱۵۸ | ۲۱۸ | ||
هوندا اودیسه سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ | ۱۰:۱ | ۱۷۱ | ۲۲۲ | ||
هوندا استپ واگن اسپادا 24T سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ | ۹.۶:۱ | ۱۶۰ | ۲۲۰ | ||
هوندا الیسیون سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ | ۹.۷:۱ | ۱۵۸ | ۲۱۸ | ||
هوندا ادیکس ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ | ۹.۷:۱ | ۱۶۰ | ۲۱۸ | ||
هوندا CR-V سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ | ۹.۶:۱ | ۱۵۸ | ۲۲۰ | ۶۵۰۰ RPM | |
هوندا CR-V سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ | ۹.۷:۱ | ۱۶۸ | ۲۲۰ | ||
هوندا CR-V سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ | ۱۰:۱ | ۱۸۷ | ۲۲۲ | ||
K24A1 | هوندا CR-V سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ | ۹.۶:۱ | ۱۶۰ | ۲۲۰ | ۶۵۰۰ RPM |
K24A2 | آکورا TSX سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ | ۱۰.۵:۱ | ۱۹۷ | ۲۲۵ | ۷۱۰۰ RPM |
آکورا TSX سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ | ۱۰.۵:۱ | ۲۰۵ | ۲۲۲ | ۷۱۰۰ RPM | |
K24A3 | هوندا آکورد سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ | ۱۰.۵:۱ | ۱۹۰ | ۲۳۲ | ۷۲۰۰ RPM |
هوندا آکورد یورو سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ | ۱۰.۵:۱ | ۱۹۰ | ۲۳۲ | ۷۲۰۰ RPM | |
K24A4 | هوندا آکورد سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ | ۹.۷:۱ | ۱۶۰ | ۲۱۸ | ۶۸۰۰ RPM |
هوندا اودیسه سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ | ۹.۷:۱ | ۱۶۰ | ۲۱۸ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا المنت سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ | ۹.۷:۱ | ۱۶۰ | ۲۱۸ | ۶۸۰۰ RPM | |
K24A8 | هوندا آکورد سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ | ۹.۷:۱ | ۱۶۶ | ۲۱۷ | ۶۵۰۰ RPM |
هوندا المنت سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ | ۹.۷:۱ | ۱۶۶ | ۲۱۸ | ۶۸۰۰ RPM | |
هوندا اودیسه سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ | ۱۰.۵:۱ | ۱۷۸ | ۲۱۸ |
موتور K24Z & K24Y (i-VTEC)
موتور | نام خودرو | نسبت تراکم | قدرت (اسب بخار) | گشتاور (نیوتون متر) | ردلاین |
K24Z1 | هوندا CR-V سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ | ۹.۷:۱ | ۱۶۶ | ۲۱۸ | ۶۵۰۰ RPM |
K24Z2 | هوندا آکورد سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ | ۱۰.۵:۱ | ۱۷۷ | ۲۱۸ | ۶۸۰۰ RPM |
پروتون پردانا سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ | ۱۰.۵:۱ | ۱۷۷ | ۲۱۸ | ۶۸۰۰ RPM | |
K24Z3 | هوندا آکورد سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ | ۱۰.۵:۱ | ۱۹۰ | ۲۲۰ | ۷۱۰۰ RPM |
آکورا TSX سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ هوندا آکورد سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ | ۱۱.۰:۱ | ۲۰۱ | ۲۳۳ | ۷۱۰۰ RPM | |
K24Z4 | هوندا CR-V سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ | ۹.۷:۱ | ۱۶۱ | ۲۱۸ | ۶۵۰۰ RPM |
K24Z5 | هوندا اسپیریور سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ | ۱۰.۵:۱ | ۱۸۴ | ۲۲۲ | ۶۵۰۰ RPM |
K24Z6 | هوندا CR-V سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ | ۱۰.۵:۱ | ۱۸۰ | ۲۱۸ | ۷۱۰۰ RPM |
K24Z7 | هوندا سیویک Si سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ | ۱۱.۰:۱ | ۲۰۱ | ۲۳۰ | ۷۰۰۰ RPM |
هوندا سیویک Si سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ | ۱۱.۰:۱ | ۲۰۵ | ۲۳۶ | ۷۰۰۰ RPM | |
آکورا ILX سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ | ۱۱.۰:۱ | ۲۰۱ | ۲۳۰ | ۷۱۰۰ RPM | |
هوندا CR-V سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ | ۱۰.۰:۱ | ۱۸۵ | ۲۲۱ | ۷۰۰۰ RPM | |
K24Y1 | هوندا CR-V سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ (تایلند) | ۱۰.۵:۱ | ۱۷۰ | ۲۲۰ | ۶۵۰۰ RPM |
K24Y2 | هوندا کراس تور سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ | ۱۰.۰:۱ | ۱۹۲ | ۲۲۰ | ۷۱۰۰ RPM |
موتور K24W & K24V (Earth Dreams i-VTEC)
موتور | نام خودرو | نسبت تراکم | قدرت (اسب بخار) | گشتاور (نیوتون متر) | ردلاین |
K24W | هوندا اودیسه سال ۲۰۱۳ تاکنون | ۱۱.۱:۱ | ۱۸۵ | ۲۳۵ | ۶۸۰۰ RPM |
K24W1 | هوندا آکورد سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ | ۱۱.۱:۱ | ۱۸۵ | ۲۴۵ | ۶۸۰۰ RPM |
K24W4 | هوندا آکورد سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ (تایلند و مالزی) | ۱۰.۱:۱ | ۱۷۴ | ۲۲۵ | ۶۵۰۰ RPM |
هوندا اودیسه سال ۲۰۱۳ تاکنون | ۱۰.۱:۱ | ۱۷۴ | ۲۲۵ | ۶۵۰۰ RPM | |
K24W7 | آکورا TLX سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ | ۱۱.۶:۱ | ۲۰۶ | ۲۴۷ | ۷۰۰۰ RPM |
هوندا اسپریور Si سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ | ۱۱.۶:۱ | ۲۰۲ | ۲۴۷ | ۷۰۰۰ RPM | |
K24W9 | هوندا CR-V سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ | ۱۱.۱:۱ | ۱۸۵ | ۲۴۵ | ۶۸۰۰ RPM |
K24V5 | هوندا CR-V سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ (تایلند) | ۱۰.۱:۱ | ۱۷۴ | ۲۲۵ | ۶۵۰۰ RPM |
هوندا CR-V سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ (تایلند) | ۱۰.۱:۱ | ۱۷۰ | ۲۲۴ | ۶۵۰۰ RPM | |
K24V7 | آکورا ILX سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ | ۱۱.۶:۱ | ۲۰۱ | ۲۴۰ | ۷۰۰۰ RPM |
.
۱۸ شهریور ۱۴۰۳از اون دست مطالبی که باید pdf و آرشیو بشه
مرسی آقای احمد زاده🙏🌸👏
شاهین
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ارادت دارم انجام وظیفه بود 🙏🌺
car lover
۱۸ شهریور ۱۴۰۳شاهین خان اگه میشه یه مقاله درباره گیربکس lst کونیگزگ و سیستم ضدتاخیر توربوش بذارید
Ahmad
۱۸ شهریور ۱۴۰۳راجع موتور نیسان جی تی ار ار۳۵ هم مطلب تخصصی کار کنید
NAVID@@98
۱۸ شهریور ۱۴۰۳اقا حضرات برای موتور مزدا میاتا اس جی ۱.۵ هم مطلب بزارید
این کا رو قبلا هم گفته بودید!!!
بعد چرا برای دیگران جواب میدید به من نمیگید ؟!!!
مگه چیکارتون دارم قصد ناراحتی یا اذیت کردن کسی ندارم.
منم گفتم جواب دهید.
با تشکر.
شاهین
۱۸ شهریور ۱۴۰۳سلام من پیام شمارو ندیدم در این باره.
البته باقی کامنت های بسیار طولانی شمارو وقت نمیکنم بخونم شرمندم
NAVID@@98
۱۸ شهریور ۱۴۰۳سلام به به چقدر خوشحال شدم ریپلی زدید
همین که الان دیدید غنیمته
همین این کارو خواستم کنم که کردم
ادامش هر چی خودتون دوست داشتید اوکیه 👍
سلامت باشید ماشینتون هم همون باشه که دوست دارید😍
شاهین
۱۸ شهریور ۱۴۰۳خواهش میکنم این چه حرفیه دوست عزیز
ما برای همه مخاطبان سایت احترام ویژه ای قائل هستیم 🙏🌺
hosen
۱۸ شهریور ۱۴۰۳واقعا سری موتور های K هوندا جز بهترین ۴ سیلندر های دنیان و قابلیت تیونینگ شون هم به شدت بالاست.
مرسی از آقای احمدزاده بابت مطلب مفیدشون.
شاهین
۱۸ شهریور ۱۴۰۳خواهش میکنم ممنون از محبت شما 🙏🌺
mmd@
۱۸ شهریور ۱۴۰۳شاهین بهترین مقاله ای بود که دیدم و اطلاعات کامل را به من و دیگران دادید❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥
شاهین
۱۸ شهریور ۱۴۰۳سلامت باشید 🙏🌺
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ شهریور ۱۴۰۳چند روز پیش درخواست کردین و داخل برنامه کاری آقای احمدزاده گذاشتیم
برای 3S هم چشم
hosen
۱۸ شهریور ۱۴۰۳یک دنیا ممنون از شما و نویسنده های زحمتکش سایت پدال.
محمد
۱۸ شهریور ۱۴۰۳میشه در مورد بهترین پیشران های روسی مقاله بسازید .
amir
۱۹ شهریور ۱۴۰۳vr38 موتور جی تی آر
4g63میتسو
پرداتور گودزیلا فورد
از سری موتور های معروف خیلی میشه پست گذاشت
hosen
۱۸ شهریور ۱۴۰۳راجب موتور 3s تویوتا و نسل های مختلفش هم یه همچین مطلبی تهیه کنید ممنونم میشم.
datsun
۱۸ شهریور ۱۴۰۳یکی از بهترین انجینهای تاریخ
Galant.VR4(JDM)
۱۸ شهریور ۱۴۰۳آقای احمدزاده خسته نباشید قشنگ معلومه روی این مقاله زحمت زیادی کشیدین و این هفته ترکوندین با مطالب آموزنده و پر محتوا مرسی بابت توجه فراوان به کاربران🙏🏻🎌
سریKوB هوندا یکی از پایه های تیونینگ در بین هوندا بازا و عشق ماشینا
جدا از اون توی کشور خودمون قیمت خوبی داره مثلا روی 55 الی 65 م گیر میاد
میدونین همین انجین های کاربرات 1600و2.2cc که روی سیویک و اکورد به صورت فابریک هست با تغییر سیستم سوخت رسانی(تبدیل به انژکتور) و هدرز،مکش به شتاب و توان خوبی رسید با هزینه حدود 20 میلیون!پتانسیل یعنی این قابل توجه هوندا بازا
شاهین
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ممنونم نظر لطف شماست 🙏🌺
Taha Ayoobi
۱۸ شهریور ۱۴۰۳واقعا کسی که میخواد تیون کنه خرید ایرانی ها اشتباهه.
هوندا های قدیمی خیلی ارزش بیشتری داره.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ شهریور ۱۴۰۳این دست مطالب طرفدار خاص داره من با دقت مطالعه میکنم بی نظیر بود.سیستم زمان بندی سوپاپ هوندا رو دست نداره آنقدر تأثیر داره تو دور بالا که انگار توربو وارد مدار میشه.نمونش اس۲۰۰۰ با کات ۹۰۰۰ دور در دقیقه.دمه هوندا قریچ
Taha Ayoobi
۱۸ شهریور ۱۴۰۳در هر مقاله اول آقای احمدزاده🏅🏆🎖️ چون که بهترین مقاله نویس هست و بهترینم خودشه که بهتر از خودشه🤩🎖️🏆🤩
شاهین
۱۸ شهریور ۱۴۰۳نظر لطف شماست من یه آدم معمولیم و باقی همکاران از من بسیار با معلومات تر و حرفه ای تر هستن.
Taha Ayoobi
۱۸ شهریور ۱۴۰۳نفرمائید آقا.
اول فکر کردم مقاله کوتاهی باشه ولی دیدم خیلی دقیق و موشکافانه برسی شده و بسیار لذت بردم، البته هنوز مطالعه نکردم و گذاشتم برای یه فرصت خوب.
حسین دهمرد
۱۸ شهریور ۱۴۰۳من مکانیزمش رو دیدم بنظرم زیادی پیچیدش کردن. شما تو ماشین هایی که تایپت هیدرولیکی دارن به راحتی میتونین با یه شیر برقی یکی از سوپاپ ها رو غیرفعال کنید و و تو دور بالا فعال کنید. دیگه نیازی به قطعات مکانیکی و پین و احتمالا استهلاک قطعات ریز ندارید. در رده ی اقتصادی تر حتی تو یه موتور بدون تایپت هیدرولیکی ، میتونید به موتور دست نزنید و فقط با تغییر مانیفولد هوا و دود به نتیجه ی نزدیک به ویتک برسید.
JDM سابق
۱۸ شهریور ۱۴۰۳سری K و B بهترین موتور های هوندا واسه تیونینگ هستن، هم ارزونن هم ساده هم بازار افترمارکت فوقالعاده ای دارن،
K20 واسه بوست
k24 واسه NA
بلوک K24 و سرسیلندر k20 واسه همه چیز
Taha Ayoobi
۱۸ شهریور ۱۴۰۳NA چیه؟
JDM سابق
۱۸ شهریور ۱۴۰۳Naturally aspirated یا تنفس طبیعی
Taha Ayoobi
۱۸ شهریور ۱۴۰۳مرسی👌
JDM سابق
۱۸ شهریور ۱۴۰۳فدات 🙏
ابوفارس
۱۸ شهریور ۱۴۰۳سلام.در مورد موتور وانت نیسان پاترول و م تور تویوتا لندکروز وانت مطلب بنویسید و آنها را با هم مقایسه کنید.ممنون
مهران
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ای بابا دست از سر این پاترول و لندکروز ۲ اف مال ۶۰ سال پیش بردارید مقصر هم نیستیم چون محرومیم از چیزای خوب دنیا
nima.jdm
۱۹ شهریور ۱۴۰۳این موتور افسانه ای نه در حد تو جی زد
ولی مثل تو جی زد پتانسیل تقویت بالایی داره
مهران
۲۲ شهریور ۱۴۰۳چرا اینا اینقد بخودشون زحمت میدن موتور طراحی میکنن و فقط ۳ سال تولید میکنن بعدش یه مدل جدید میزنن بیان از ایرانیا یاد بگیرن که چطور یه موتورو ۴۰ سال رو ماشین بذارن بعدش هر روز پس رفت کنند با تغییراتی که روش انجام میدن