هوندا با معرفی یک لوگوی تازه، خود را برای استفاده از فلسفهای جدید در طراحی و ساخت آماده میکند.
از این به بعد، خودروهای برقی هوندا از نشان مدرن-کلاسیک این برند استفاده خواهند کرد. در حرکتی که برای معرفی ورود این خودروساز به بازار نسل بعدی خودروهای برقی انجام شده، این شرکت از نشان تازهای پردهبرداری کرده که جایگزین حرف «H» کشیده پیشین میشود و به عمر ۴۳ ساله آن پایان میدهد. به گفته سخنگوی این برند، لوگوی جدید ژاپنیها نماد دو انسان در حال کشیدن دستهای یکدیگر است.
نشان تازه هوندا از این جهت مدرن کلاسیک به شمار میرود که درحقیقت برای باور نخست در سال ۱۹۶۳ مورداستفاده قرار گرفته بود. طراحان این برند با الگوبرداری از نخستین لوگوی محصولات این شرکت، تناسبات آن را کمی دستکاری کرده و فرمی زیبا و درخشان را آفریدهاند. البته لوگوی نخست این برند عمر چندانی نداشت و نهایتا در سال ۱۹۶۹ با یک H کشیده درون قاب مستطیلی جایگزین شد. در تصویر زیر میتوانید نشانهای هوندا در بازههای زمانی متفاوت را مشاده کنید که در دو دسته نشان شرکت و نشان محصول به دو فرم حرفی و بالدار نمایش داده شدهاند.
هوندا استفاده از نشان تازهاش را هماکنون آغاز کرده است؛ دو خودروی این برند که در جریان CES 2024 معرفی شدند، به این نشان تازه مزین شدهاند. هر دو خودروی یادشده جزو فلسفه مهندسی و طراحی تازه هوندا موسومبه «سری ۰» هستند. به این ترتیب، سری ۰ به مجموعه خودروهای برقی نسل آینده با طراحی مینیمال اشاره میکند؛ خودروهایی که بر اساس اعلامیه سازنده تا سال ۲۰۲۶ روانه بازار ایالاتمتحده خواهند شد. البته این خودروساز پیشرو پا را از بازسازی نشان خود هم فراتر خواهد گذاشت و سری ۰ را با نشان اختصاصی خودشان عرضه خواهد کرد.
نخستین محصولاتی که با فلسفه سری ۰ معرفی شدند، سدان «سالن» و مینیون «اسپیس هاب» نام دارند که زبان طراحی آینده محصولات برقی هوندا را به تصویر میکشند. هرچند اطلاعات و برنامه خاصی درباره عرضه مینیون یادشده وجود ندارد اما ژاپنیها بهصورت رسمی اعلام کردند که سدان سالن منبع الهام یک خودرو برقی آینده این برند خواهد بود که نشان H تازه را به خیابانهای آمریکا میآورد.
چندی پیش، هوندا یک شاسیبلند برقی جدید را با نام «پرولوگ» رونمایی کرد. با توجه به برنامه هوندا برای استفاده از نشان تازه در خودروهای برقی، هنوز مشخص نشده که تکلیف این شاسیبلند چه خواهد بود؟ حتی ممکن است برای استفاده از نشان تازه، یک نسخه فیسلیفت از آن رونمایی شود. با معرفی لوگوی مدرن کلاسیک هوندا این گمانهزنیها قوت میگیرند که ممکن است در آینده، شاهد معرفی دوباره نامهای گمشده یا مرده این برند در قالب یک محصول برقی باشیم. نظر شما درباره نشان زیبای این شرکت ژاپنی و مسیر مدرن آن چست؟ آیا این خیز هوندا میتواند سهم بیشتری از بازار را به آن اختصاص دهد؟
علی جردن
۲۱ دی ۱۴۰۲انگار لوگوی ایرون منه
Car love
۲۱ دی ۱۴۰۲با باتری های چینی CATL
اینم اندازه دودوتا و لکسوز ۱۴ هزارتا( 😂😂) فروخت یا بیشتر تونست بفروشه
لامصبا چطور تو ۲۰۲۲ فقط تونستین ۱۴۰۰ تا بفروشین که با هزارتا درصد افزایش فروش تازه شده ۱۴ هزارتا
phonix
۲۱ دی ۱۴۰۲از جنسیس بپرس
آرین
۲۱ دی ۱۴۰۲همون جوری که کیا 1000 درصد سرقت شد
amir
۲۲ دی ۱۴۰۲بازم که سوتی دادی
هزار درصد افزایش فروش میشه ۱۱۰۰ درصد که یعنی یازده برابر درصورتی که مقاله نوشته ده برابر یعنی ۱۰۰۰ درصد
همینطوری متنارو میخونی دیگه پیام که هرروز خدا سوتی میدی
sina
۲۱ دی ۱۴۰۲باحاله
𝐀𝐥𝐢
۲۱ دی ۱۴۰۲جالب شده اما امیدوارم بنز هیچوقت به لوگوش دست نزنه
۲۱ دی ۱۴۰۲نشان جدید هوندا را بکی بگم 😂😂😂
دانیال
۲۲ دی ۱۴۰۲هوندا عشق لاینتهی