نسل جدید شاسیبلند بزرگ هوندا به قابلیتهای آفرودی و پیشرانه تنفسطبیعی مجهز است.
هوندا پاسپورت ۲۰۲۶ سرسختتر، محکمتر و جعبهایتر از گذشته رونمایی شده است. سازنده ژاپنی میگوید که این مدل توانمندترین شاسیبلندش برای طبیعتگردی به شمار میرود. هر چند ممکن است این ادعا چندان هم صحیح نباشد اما هدف بخش بازاریابی این شرکت از بیان چنین موضوعی، تاکید بر تواناییهای نسل تازه این خودرو است؛ چراکه نسخه «تریل اسپرت» پاسپورت ۲۰۲۶ از فنربندی با تنظیمات آفرودی، رینگهای ۱۸ اینچی و تایرهای عاجدار ۳۱ اینچی، صفحات محافظ زیر بدنه و قفل دیفرانسیل سود میبرد.
هوندا بر خلاف بسیاری از رقبایش، برای کاهش ردپای کربنی خود به استراتژیهایی مانند کوچکتر کردن حجم موتور، استفاده از توربوشارژر و سیستمهای هیبریدی روی نیاورده است؛ به این ترتیب، پاسپورت با فرارسیدن سال ۲۰۲۶ همچنان از یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 تنفسطبیعی سود میبرد که میتواند در نظر بسیاری از کاربران، ویژگی مهم محسوب میشود. ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور این خودرو از طریق یک جعبهدنده ۱۰ سرعتی به هر چهار چرخ منتقل میشود. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه و میانگین مصرف سوخت، حدود ۱۱ تا ۱۲ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.
طراحان ژاپنی با تکیهبر زبان طراحی کنونی این شاسیبلند، محصولی را آفریدهاند که روی تغییر تاکید میکند. پاسپورت جدید جدیتر شده و مانند نسل گذشته، نمای ظاهری یک کراساوور را در ذهن بیننده تداعی نمیکند؛ خریداران هوندا از همان ابتدا میدانند که این خودرو، یک شاسیبلند (SUV) محسوب میشود.
استفاده از المانهای بدوت انحنا، خطوط برجسته، برآمدگیهای گوناگون در بخش چرخ و سپرها و کاپوت تخت به ایجاد تصویر یک آفرودر مصمم کمک کرده است. هوندا برای تطبیق هرچه بیشتر پاسپورت با شرایط دشوار، اورهنگ جلو و عقب را کوتاه کرده و درعین حال، ارتفاع خودرو را هم افزایش داده است. ابعاد بدنه این خودرو هم بهطورکلی نسبت به گذشته بزرگتر شده است.
خریداران پاسپورت امکان خرید تجهیزات اضافه آفرودی مانند پلتفرم حمل بار سقف و… را هم دارند. هر چند نسل گذشته هم با پسوند تریل اسپرت عرضه میشد اما چندانی کاربرد خارججادهای خاصی نداشت و نمیتوانست به آفرود سنگین بپردازد. داستان درباره نسل تازه متفاوت است؛ بهرهمندی از سیستم چهار چرخ محرک منطقی، دوربینهای کمکی و پلتفرم مستحکم جدید گواهیدهنده این مسئله هستند.
کابین پاسپورت جدید هم میزبان یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی روبهروی راننده و یک نمونه لمسی ۱۲.۳ اینچی در کنسول میانی شده که خود به ویژگیهای واجب یک خانواده مدرن مانند اپلکارپلی و اندروید اتو مجهز شده است. صدای این سیستم اطلاعات-سرگرمی از طریق ۱۲ بلندگوی باکیفیت از برند بوز (Boss) به گوش سرنشینان میرسد. کابین پاسپورت تریل اسپرت به درگاه ۱۱۰ ولتی هم مجهز شده است.
هوندا هنوز به جزئیات نهایی قیمت این خودرو نپرداخته است اما تاکید کرده که قیمت نسخه پایه آن از ۴۰ تا ۴۲ هزار دلار آغاز خواهد شد. ثبتسفارش این خودرو به زودی آغاز میشود و تا سال آینده میلادی به دست مشتریان میرسد. نظر شما درباره پاسپورت جدید چیست؟ آیا هوندا میتواند رقبای قدرتمند میدان شاسیبلندهای آفرودی مقرونبهصرفه را شکست دهد؟
hosen
۲۵ آبان ۱۴۰۳جالبه که هنوز v6 رو نزاشته کنار هوندا
اوسا
۲۵ آبان ۱۴۰۳ولی کار بدش اینه که تو خیلی از مدلهاش CVT گذاشته
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ آبان ۱۴۰۳هوندا پاسپورت تا الان فقط یک خط تولید داشته در آلاباما امریکا
حالا این ماشین با ابعاد بزرگ و گیربکس اتوماتیک دندهای و سیستم دو دیفرانسیل قیمت ۴۲ هزار دلار، ساخت امریکا
یعنی شاهکار
H
۲۵ آبان ۱۴۰۳ولی تا اونجا که من دیدم ، هنوزم یه آفرودسوار بین این و تویوتا ، تویوتا رو برمیداره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ آبان ۱۴۰۳اصلا مهم نیست فلانی چی برمیداره
ماشین خوب با قیمت مناسب، یعنی موفقیت تجاری و فروش بالا
Parvaz
۲۵ آبان ۱۴۰۳جناب اشتری عزیز بین پاسپورت و فورد اورست انتخاب شما کدام است؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ آبان ۱۴۰۳با عرض شرمندگی و ضمن ابراز ارادت به استاد جواد خیابانی
بین هوندا پاسپورت و فورد اورست، تویوتا هایلندر انتخاب میکنم 🙂
………
هایلندر هیبرید دو دیفرانسیل ۴۵ تا ۴۷ هزار دلار قیمت
موتور ۴ سیلندر ۲/۴ لیتر گیربکس CVT متاسفانه
قدرت 265 اسب بخار گشتاور 420 نیوتنمتر
صفر تا صد ۷ ثانیه مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر
……….
فرض میکنم شهروند اون ور آب هستم
شخصا هیچ علاقهای به آفرود سنگین ندارم
مصرف سوخت برام مهمه (مثلا سوخت خارج ایران یاید بخرم)
شاسی بلند با صفرتاصد زیر ۱۰ ثانیه به نظر من شتاب خوبی داره
به همین دلیل CVT بودن ماشین به نظرم نکته منفی نیست
با شتاب و کیفیت رانندگی راو4 هیبرید و نیسان X تریل داخل ایران که CVT هستند، خیلی حس خوبی داشتم
Parvaz
۲۵ آبان ۱۴۰۳بسیارعالی جناب اشتری هایلندر هم به لطف مشخصات فنی ظاهر به روز شده انتخاب خیلی جذابی هست مخصوصا برای مصارف داخل شهری که فرمودید، اما خودم خیلی به فورد اورست علاقه دارم. در کنار توانایی های خارج جاده اون طراحی زمخت آمریکاییش رو دوست دارم !!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ آبان ۱۴۰۳نکته مهمی که احتمالا شما دوست عزیز فراموش کردید یا شایدم میدونید اینه که، فورد اورست در تایلند تولید میشه و مخصوص جنوب شرق آسیاست
در اروپا و امریکا و کانادا فروخته نمیشه
اما در امارات هست برعکس هوندا پاسپورت که مخصوص آمریکا کانادا مکزیک هست
Parvaz
۲۵ آبان ۱۴۰۳بله جناب اشتری درست می فرمایید فراموش کرده بودم، مخصوصا در بازار استرالیا که نسخه آفرودی اورست ترمور معرفی شد که اون باعث علاقه بیشتر من به این شاسی بلند خوش اندام شد. با توجه به شرایط خوب لیزینگ، حتی با درآمد معمولی داشتن این ماشین ها برای مردم اروپا و آمریکا سخت نیست، بعضی وقتا که خودم را جای اونا می زارم در یک محدوده ی قیمتی ماشینی انتخاب کنم واقعا دچار سردرد میشم، ولی چه سردرد جذابی هست!!! ایشالا قسمت ما ایرانی ها هم بشه
Siyavash
۲۵ آبان ۱۴۰۳خدایش مخصوص ایران هست مخصوصا موتور v6 تنفس طبیعی که داره.به شدت بالانس هست همه چیزش💯💯
mickeyy
۲۵ آبان ۱۴۰۳زیباست به خصوص عقبش طراحی منطقی و عالی داره
Iman 007
۲۵ آبان ۱۴۰۳نسل قبلش قشنگ تر بود
علی منصوری
۲۵ آبان ۱۴۰۳خوشگله
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۵ آبان ۱۴۰۳ماشین آفرود با پلتفرم دف جلو مصخره بازیه.
aliHOZA
۲۵ آبان ۱۴۰۳سلام. bose باس خونده نمیشه.
KAIZEN
۲۵ آبان ۱۴۰۳عجب طراحی داره
علی
۲۵ آبان ۱۴۰۳“هوندا بر خلاف بسیاری از رقبایش، برای کاهش ردپای کربنی خود به استراتژیهایی مانند کوچکتر کردن حجم موتور، استفاده از توربوشارژر و سیستمهای هیبریدی روی نیاورده است؛ به این ترتیب، پاسپورت با فرارسیدن سال ۲۰۲۶ همچنان از یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 تنفسطبیعی سود میبرد”
خوندن این پاراگراف از متن به افراد ماشین دوست حس لذت و غرور میده…
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ آبان ۱۴۰۳منظور نویسنده فقط همین ماشین پاسپورت هست
وگرنه پرفروشترین ماشینهای هوندا مثل CR-V و ZR-V و آکورد و سیویک سالهاست توربو شارژ و هیبرید تولید میشن
نمی فهمم چرا ماشین با برند ژاپنی ساخت امریکا باید به ما حس غرور بده
🥇M🏆 Bavaria///👑
۲۵ آبان ۱۴۰۳برگ برنده هوندا!
روزگاری که همه کراس اوور میسازن و با موتور توربوشارژ، هوندا مسیرمتفاوتی و پیش گرفته و خلاف جریان آب حرکت کرده. 😉
چون هنوزم مشتری هایی هستن که کراس اوور معمولی نمیخوان و 50 درصد هم میخوان که خودرو آفرودر هم باشه، حالا اگه موتور تنفس طبیعی رو هم بهش اضافه کنیم میبینیم که هوندا دوباره ریشه های قدیمی شاسی بلندها رو میخواد کم کم به کراس اوورها تزریق کنه … 😎
shetab-car
۲۵ آبان ۱۴۰۳جذابه فقط یه سوال این ماشین شاسی مستقله یا یکپارچه ؟؟
Ehsan
۲۵ آبان ۱۴۰۳فوق العاده جذاب و ارزنده
با این برند پر افتخار و دوست داشتنی
عالیه آقا،عالیه
همون چیزیه که باید باشه
یه ماشین ژاپنی اعلا
همه چیزش در حد معقول و منطقی
HONDA PILOT
۲۵ آبان ۱۴۰۳باید از انحصار آمریکای شمالی در بیاد
در بعضی از کشورهای آمریکای لاتین و
کل حوزه خلیج فارس GCC هم عرضه بشه
ازش استقبال میشه
وانت RIDGELINE هم بزرگتر بشه و صادر بشه
به خاورمیانه
همایون
۲۵ آبان ۱۴۰۳این از اوناست که مرگ نداره
sina
۲۶ آبان ۱۴۰۳عجب چیزی شده
واقعا باح باح