هوندا

هوندا پاسپورت جدید رونمایی شد؛ آفرود با V6 تنفس‌طبیعی

نسل جدید شاسی‌بلند بزرگ هوندا به قابلیت‌های آفرودی و پیشرانه تنفس‌طبیعی مجهز است.

هوندا پاسپورت ۲۰۲۶ سرسخت‌تر، محکم‌تر و جعبه‌ای‌تر از گذشته رونمایی شده است. سازنده ژاپنی می‌گوید که این مدل توانمندترین شاسی‌بلندش برای طبیعت‌گردی به شمار می‌رود. هر چند ممکن است این ادعا چندان هم صحیح نباشد اما هدف بخش بازاریابی این شرکت از بیان چنین موضوعی، تاکید بر توانایی‌های نسل تازه این خودرو است؛ چراکه نسخه «تریل اسپرت» پاسپورت ۲۰۲۶ از فنربندی با تنظیمات آفرودی، رینگ‌های ۱۸ اینچی و تایرهای عاج‌دار ۳۱ اینچی، صفحات محافظ زیر بدنه و قفل دیفرانسیل سود می‌برد.

هوندا بر خلاف بسیاری از رقبایش، برای کاهش ردپای کربنی خود به استراتژی‌هایی مانند کوچک‌تر کردن حجم موتور، استفاده از توربوشارژر و سیستم‌های هیبریدی روی نیاورده است؛ به این ترتیب، پاسپورت با فرارسیدن سال ۲۰۲۶ همچنان از یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 تنفس‌طبیعی سود می‌برد که می‌تواند در نظر بسیاری از کاربران، ویژگی مهم محسوب می‌شود. ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور این خودرو از طریق یک جعبه‌دنده ۱۰ سرعتی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه و میانگین مصرف سوخت، حدود ۱۱ تا ۱۲ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

طراحان ژاپنی با تکیه‌بر زبان طراحی کنونی این شاسی‌بلند، محصولی را آفریده‌اند که روی تغییر تاکید می‌کند. پاسپورت جدید جدی‌تر شده و مانند نسل گذشته، نمای ظاهری یک کراس‌‍اوور را در ذهن بیننده تداعی نمی‌کند؛ خریداران هوندا از همان ابتدا می‌دانند که این خودرو، یک شاسی‌بلند (SUV) محسوب می‌شود.

استفاده از المان‌های بدوت انحنا، خطوط برجسته، برآمدگی‌های گوناگون در بخش چرخ و سپرها و کاپوت تخت به ایجاد تصویر یک آفرودر مصمم کمک کرده است. هوندا برای تطبیق هرچه بیشتر پاسپورت با شرایط دشوار، اورهنگ جلو و عقب را کوتاه‌ کرده و درعین حال، ارتفاع خودرو را هم افزایش داده است. ابعاد بدنه این خودرو هم به‌طورکلی نسبت به گذشته بزرگ‌تر شده است.

خریداران پاسپورت امکان خرید تجهیزات اضافه آفرودی مانند پلتفرم حمل بار سقف و… را هم دارند. هر چند نسل گذشته هم با پسوند تریل اسپرت عرضه می‌شد اما چندانی کاربرد خارج‌جاده‌ای خاصی نداشت و نمی‌توانست به آفرود سنگین بپردازد. داستان درباره نسل تازه متفاوت است؛ بهره‌مندی از سیستم چهار چرخ محرک منطقی، دوربین‌های کمکی و پلتفرم مستحکم جدید گواهی‌دهنده این مسئله هستند.

کابین پاسپورت جدید هم میزبان یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی روبه‌روی راننده و یک نمونه لمسی ۱۲.۳ اینچی در کنسول میانی شده که خود به ویژگی‌های واجب یک خانواده مدرن مانند اپل‌کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است. صدای این سیستم اطلاعات-سرگرمی از طریق ۱۲ بلندگوی باکیفیت از برند بوز (Boss) به گوش سرنشینان می‌رسد. کابین پاسپورت تریل اسپرت به درگاه ۱۱۰ ولتی هم مجهز شده است.

هوندا هنوز به جزئیات نهایی قیمت این خودرو نپرداخته است اما تاکید کرده که قیمت نسخه پایه آن از ۴۰ تا ۴۲ هزار دلار آغاز خواهد شد. ثبت‌سفارش این خودرو به زودی آغاز می‌شود و تا سال آینده میلادی به دست مشتریان می‌رسد. نظر شما درباره پاسپورت جدید چیست؟ آیا هوندا می‌تواند رقبای قدرتمند میدان شاسی‌بلندهای آفرودی مقرون‌به‌صرفه را شکست دهد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (891 ديدگاه)

    جالبه که هنوز v6 رو نزاشته کنار هوندا

    موافقم 52
    مخالفم 1
    1. اوسا

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      ولی کار بدش اینه که تو خیلی از مدلهاش CVT گذاشته

      موافقم 12
      مخالفم 11
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2973 ديدگاه)

      هوندا پاسپورت تا الان فقط یک خط تولید داشته در آلاباما امریکا
      حالا این ماشین با ابعاد بزرگ و گیربکس اتوماتیک دنده‌ای و سیستم دو دیفرانسیل قیمت ۴۲ هزار دلار، ساخت امریکا
      یعنی شاهکار

      موافقم 90
      مخالفم 1
      1. H

        ۲۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (428 ديدگاه)

        ولی تا اونجا که من دیدم ، هنوزم یه آفرودسوار بین این و تویوتا ، تویوتا رو برمیداره

        موافقم 16
        مخالفم 16
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2973 ديدگاه)

          اصلا مهم نیست فلانی چی برمی‌داره
          ماشین خوب با قیمت مناسب، یعنی موفقیت تجاری و فروش بالا

          موافقم 57
          مخالفم 2
        2. Parvaz

          ۲۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (408 ديدگاه)

          جناب اشتری عزیز بین پاسپورت و فورد اورست انتخاب شما کدام است؟

          موافقم 10
          مخالفم 1
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2973 ديدگاه)

          با عرض شرمندگی و ضمن ابراز ارادت به استاد جواد خیابانی
          بین هوندا پاسپورت و فورد اورست، تویوتا هایلندر انتخاب می‌کنم 🙂
          ………
          هایلندر هیبرید دو دیفرانسیل ۴۵ تا ۴۷ هزار دلار قیمت
          موتور ۴ سیلندر ۲/۴ لیتر گیربکس CVT متاسفانه
          قدرت 265 اسب بخار گشتاور 420 نیوتن‌متر
          صفر تا صد ۷ ثانیه مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر
          ……….
          فرض می‌کنم شهروند اون ور آب هستم
          شخصا هیچ علاقه‌ای به آفرود سنگین ندارم
          مصرف سوخت برام مهمه (مثلا سوخت خارج ایران یاید بخرم)
          شاسی بلند با صفرتاصد زیر ۱۰ ثانیه به نظر من شتاب خوبی داره
          به همین دلیل CVT بودن ماشین به نظرم نکته منفی نیست
          با شتاب و کیفیت رانندگی راو4 هیبرید و نیسان X تریل داخل ایران که CVT هستند، خیلی حس خوبی داشتم

          موافقم 30
          مخالفم 6
        4. Parvaz

          ۲۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (408 ديدگاه)

          بسیارعالی جناب اشتری هایلندر هم به لطف مشخصات فنی ظاهر به روز شده انتخاب خیلی جذابی هست مخصوصا برای مصارف داخل شهری که فرمودید، اما خودم خیلی به فورد اورست علاقه دارم. در کنار توانایی های خارج جاده اون طراحی زمخت آمریکاییش رو دوست دارم !!!

          موافقم 15
          مخالفم 1
        5. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2973 ديدگاه)

          نکته مهمی که احتمالا شما دوست عزیز فراموش کردید یا شایدم می‌دونید اینه که، فورد اورست در تایلند تولید می‌شه و مخصوص جنوب شرق آسیاست
          در اروپا و امریکا و کانادا فروخته نمی‌شه
          اما در امارات هست برعکس هوندا پاسپورت که مخصوص آمریکا کانادا مکزیک هست

          موافقم 14
          مخالفم 1
      2. Parvaz

        ۲۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (408 ديدگاه)

        بله جناب اشتری درست می فرمایید فراموش کرده بودم، مخصوصا در بازار استرالیا که نسخه آفرودی اورست ترمور معرفی شد که اون باعث علاقه بیشتر من به این شاسی بلند خوش اندام شد. با توجه به شرایط خوب لیزینگ، حتی با درآمد معمولی داشتن این ماشین ها برای مردم اروپا و آمریکا سخت نیست، بعضی وقتا که خودم را جای اونا می زارم در یک محدوده ی قیمتی ماشینی انتخاب کنم واقعا دچار سردرد میشم، ولی چه سردرد جذابی هست!!! ایشالا قسمت ما ایرانی ها هم بشه

        موافقم 12
        مخالفم 1
  2. Siyavash

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (870 ديدگاه)

    خدایش مخصوص ایران هست مخصوصا موتور v6 تنفس طبیعی که داره.به شدت بالانس هست همه چیزش💯💯

    موافقم 37
    مخالفم 3
  3. mickeyy

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (104 ديدگاه)

    زیباست به خصوص عقبش طراحی منطقی و عالی داره

    موافقم 29
    مخالفم 1
  4. Iman 007

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    نسل قبلش قشنگ تر بود

    موافقم 3
    مخالفم 12
  5. علی منصوری

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (444 ديدگاه)

    خوشگله

    موافقم 19
  6. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (348 ديدگاه)

    ماشین آفرود با پلتفرم دف جلو مصخره بازیه.

  7. aliHOZA

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (589 ديدگاه)

    سلام. bose باس خونده نمیشه.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. KAIZEN

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (261 ديدگاه)

    عجب طراحی داره

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. علی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    “هوندا بر خلاف بسیاری از رقبایش، برای کاهش ردپای کربنی خود به استراتژی‌هایی مانند کوچک‌تر کردن حجم موتور، استفاده از توربوشارژر و سیستم‌های هیبریدی روی نیاورده است؛ به این ترتیب، پاسپورت با فرارسیدن سال ۲۰۲۶ همچنان از یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 تنفس‌طبیعی سود می‌برد”
    خوندن این پاراگراف از متن به افراد ماشین دوست حس لذت و غرور میده…

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2973 ديدگاه)

      منظور نویسنده فقط همین ماشین پاسپورت هست
      وگرنه پرفروش‌ترین ماشین‌های هوندا مثل CR-V و ZR-V و آکورد و سیویک سال‌هاست توربو شارژ و هیبرید تولید می‌شن
      نمی فهمم چرا ماشین با برند ژاپنی ساخت امریکا باید به ما حس غرور بده

      موافقم 13
      مخالفم 2
  10. 🥇M🏆 Bavaria///👑

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (700 ديدگاه)

    برگ برنده هوندا!
    روزگاری که همه کراس اوور میسازن و با موتور توربوشارژ، هوندا مسیرمتفاوتی و پیش گرفته و خلاف جریان آب حرکت کرده. 😉
    چون هنوزم مشتری هایی هستن که کراس اوور معمولی نمی‌خوان و 50 درصد هم میخوان که خودرو آفرودر هم باشه، حالا اگه موتور تنفس طبیعی رو هم بهش اضافه کنیم می‌بینیم که هوندا دوباره ریشه های قدیمی شاسی بلندها رو میخواد کم کم به کراس اوورها تزریق کنه … 😎

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. shetab-car

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (251 ديدگاه)

    جذابه فقط یه سوال این ماشین شاسی مستقله یا یکپارچه ؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. Ehsan

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    فوق العاده جذاب و ارزنده
    با این برند پر افتخار و دوست داشتنی
    عالیه آقا،عالیه
    همون چیزیه که باید باشه
    یه ماشین ژاپنی اعلا
    همه چیزش در حد معقول و منطقی

    موافقم 9
    مخالفم 1
  13. HONDA PILOT

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    باید از انحصار آمریکای شمالی در بیاد
    در بعضی از کشورهای آمریکای لاتین و
    کل حوزه خلیج فارس GCC هم عرضه بشه
    ازش استقبال میشه

    وانت RIDGELINE هم بزرگتر بشه و صادر بشه
    به خاورمیانه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  14. همایون

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (808 ديدگاه)

    این از اوناست که مرگ نداره

  15. sina

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2657 ديدگاه)

    عجب چیزی شده
    واقعا باح باح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا