نسل جدید شاسیبلند بزرگ هوندا به قابلیتهای آفرودی و پیشرانه تنفسطبیعی مجهز است.
هوندا پاسپورت ۲۰۲۶ سرسختتر، محکمتر و جعبهایتر از گذشته رونمایی شده است. سازنده ژاپنی میگوید که این مدل توانمندترین شاسیبلندش برای طبیعتگردی به شمار میرود. هر چند ممکن است این ادعا چندان هم صحیح نباشد اما هدف بخش بازاریابی این شرکت از بیان چنین موضوعی، تاکید بر تواناییهای نسل تازه این خودرو است؛ چراکه نسخه «تریل اسپرت» پاسپورت ۲۰۲۶ از فنربندی با تنظیمات آفرودی، رینگهای ۱۸ اینچی و تایرهای عاجدار ۳۱ اینچی، صفحات محافظ زیر بدنه و قفل دیفرانسیل سود میبرد.
هوندا بر خلاف بسیاری از رقبایش، برای کاهش ردپای کربنی خود به استراتژیهایی مانند کوچکتر کردن حجم موتور، استفاده از توربوشارژر و سیستمهای هیبریدی روی نیاورده است؛ به این ترتیب، پاسپورت با فرارسیدن سال ۲۰۲۶ همچنان از یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 تنفسطبیعی سود میبرد که میتواند در نظر بسیاری از کاربران، ویژگی مهم محسوب میشود. ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور این خودرو از طریق یک جعبهدنده ۱۰ سرعتی به هر چهار چرخ منتقل میشود. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه و میانگین مصرف سوخت، حدود ۱۱ تا ۱۲ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.
طراحان ژاپنی با تکیهبر زبان طراحی کنونی این شاسیبلند، محصولی را آفریدهاند که روی تغییر تاکید میکند. پاسپورت جدید جدیتر شده و مانند نسل گذشته، نمای ظاهری یک کراساوور را در ذهن بیننده تداعی نمیکند؛ خریداران هوندا از همان ابتدا میدانند که این خودرو، یک شاسیبلند (SUV) محسوب میشود.
استفاده از المانهای بدوت انحنا، خطوط برجسته، برآمدگیهای گوناگون در بخش چرخ و سپرها و کاپوت تخت به ایجاد تصویر یک آفرودر مصمم کمک کرده است. هوندا برای تطبیق هرچه بیشتر پاسپورت با شرایط دشوار، اورهنگ جلو و عقب را کوتاه کرده و درعین حال، ارتفاع خودرو را هم افزایش داده است. ابعاد بدنه این خودرو هم بهطورکلی نسبت به گذشته بزرگتر شده است.
خریداران پاسپورت امکان خرید تجهیزات اضافه آفرودی مانند پلتفرم حمل بار سقف و… را هم دارند. هر چند نسل گذشته هم با پسوند تریل اسپرت عرضه میشد اما چندانی کاربرد خارججادهای خاصی نداشت و نمیتوانست به آفرود سنگین بپردازد. داستان درباره نسل تازه متفاوت است؛ بهرهمندی از سیستم چهار چرخ محرک منطقی، دوربینهای کمکی و پلتفرم مستحکم جدید گواهیدهنده این مسئله هستند.
کابین پاسپورت جدید هم میزبان یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی روبهروی راننده و یک نمونه لمسی ۱۲.۳ اینچی در کنسول میانی شده که خود به ویژگیهای واجب یک خانواده مدرن مانند اپلکارپلی و اندروید اتو مجهز شده است. صدای این سیستم اطلاعات-سرگرمی از طریق ۱۲ بلندگوی باکیفیت «باس» به گوش سرنشینان میرسد. کابین پاسپورت تریل اسپرت به درگاه ۱۱۰ ولتی هم مجهز شده است.
هوندا هنوز به جزئیات نهایی قیمت این خودرو نپرداخته است اما تاکید کرده که قیمت نسخه پایه آن از ۴۰ تا ۴۲ هزار دلار آغاز خواهد شد. ثبتسفارش این خودرو به زودی آغاز میشود و تا سال آینده میلادی به دست مشتریان میرسد. نظر شما درباره پاسپورت جدید چیست؟ آیا هوندا میتواند رقبای قدرتمند میدان شاسیبلندهای آفرودی مقرونبهصرفه را شکست دهد؟
hosen
۲۵ آبان ۱۴۰۳جالبه که هنوز v6 رو نزاشته کنار هوندا
اوسا
۲۵ آبان ۱۴۰۳ولی کار بدش اینه که تو خیلی از مدلهاش CVT گذاشته
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ آبان ۱۴۰۳هوندا پاسپورت تا الان فقط یک خط تولید داشته در آلاباما امریکا
حالا این ماشین با ابعاد بزرگ و گیربکس اتوماتیک دندهای و سیستم دو دیفرانسیل قیمت ۴۲ هزار دلار، ساخت امریکا
یعنی شاهکار
H
۲۵ آبان ۱۴۰۳ولی تا اونجا که من دیدم ، هنوزم یه آفرودسوار بین این و تویوتا ، تویوتا رو برمیداره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ آبان ۱۴۰۳اصلا مهم نیست فلانی چی برمیداره
ماشین خوب با قیمت مناسب، یعنی موفقیت تجاری و فروش بالا
Siyavash
۲۵ آبان ۱۴۰۳خدایش مخصوص ایران هست مخصوصا موتور v6 تنفس طبیعی که داره.به شدت بالانس هست همه چیزش💯💯
mickeyy
۲۵ آبان ۱۴۰۳زیباست به خصوص عقبش طراحی منطقی و عالی داره
Iman 007
۲۵ آبان ۱۴۰۳نسل قبلش قشنگ تر بود