هوندا پایلوت و هیوندای سانتافه جزو پرطرفدارترین کراس اورهای کلاس خود هستند که این بار به مصاف هم رفتهاند.
اکثر خریداران خودرو در سالهای اخیر گزینه پیشفرض خود را از بین شاسیبلندها و کراس اورها انتخاب میکنند. جدای از استایل زیبا و عضلانی، کراس اورها انعطافپذیری بیشتری داشته و فضای کابین و بار بهتری را فراهم میسازند. البته با وجود گزینههای زیاد، احتمالاً قیمت نهایی خودرو نقش مهمی در تصمیمگیری خریداران خواهد داشت و بنابراین محصولات لوکس از دسترس افراد زیادی خارج هستند. اگر به دنبال خرید یک شاسیبلند با قیمت مناسب باشید میتوانید محصولات خودروسازان آسیایی از جمله هوندا و هیوندای را انتخاب کنید. از جمله محبوبترین کراس اورهای تولیدی این دو برند را میتوان هوندا پایلوت و هیوندای سانتافه دانست. علیرغم تفاوتهای زیادی که بین دو خودرو وجود دارد، شاید شباهتهای موجود نیز انتخاب نهایی را سخت کند. به همین خاطر میخواهیم دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم تا خریداران ایده بهتری درباره محصول مدنظر خود داشته باشند.
سانتافه اولین بار به عنوان خودروی مدل ۲۰۰۰ معرفی شد و در بیش از دو دهه حضور در بازار به یکی از پرفروشترین خودروهای هیوندای تبدیل شده است. به همین خاطر است که سانتافه در آمریکا نیز تولید میشود چراکه خریداران آمریکایی علاقه زیادی به آن دارند؛ اما سانتافه ۲۰۲۵ یک دگرگونی مهم را از نظر طراحی تجربه کرده و حالا شاهد خودرویی جعبهای هستیم. این نوع طراحی بیشتر مناسب بیراهه نوردی است اما قطعاً سانتافه در جاده نیز عملکرد مطلوبی دارد. یکی از بهترین ویژگیهای سانتافه قیمت آن است که در مدل پایه فقط ۳۴ هزار دلار خواهد بود.
هوندا پایلوت نیز شاسیبلندی میان سایز است که چند سال پس از سانتافه پدیدار شد. اولین نسل این خودرو که سال ۲۰۰۳ در بازار حضور یافت سریعاً به رقیبی سرسخت برای رقبا بدل گردید. این محصول همچنان فروش بالایی دارد و در آمریکا تولید میشود. پایلوت ۲۰۲۵ ظاهری نرمتر دارد و در مقایسه با نسلهای پیشین خود چهرهای مدرنتر را به نمایش میگذارد. البته کلیت طراحی خودرو خشونت خاص هوندا را ارائه میکند و علاوه بر شهر، آفرودری سبک هم خواهد بود. این خودروی ژاپنی ویژگیهای جذاب زیادی دارد اما قیمت پایه ۴۰ هزار دلاری آن شاید برای برخی افراد قابلهضم نباشد.
مقایسه دو خودرو به قابلیت اطمینان میرسد که هم سانتافه و هم پایلوت عملکرد مطلوبی دارند. آنچه باعث اطمینان خاطر بیشتر خریداران میشود گارانتی ۳ ساله یا ۵۸ هزار کیلومتر اصلی برای هوندا پایلوت و گارانتی ۵ ساله یا ۹۶ هزار کیلومتری پیشرانه و گیربکس است. به این مورد باید پوشش سرویس جادهای ۲۴ ساعته را به مدت ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر افزود که اگرچه کاملاً رایگان نیست اما قطعاً گزینه مطلوبی خواهد بود؛ اما گارانتی هیوندای جزو بهترینهای دنیای خودروست و سانتافه نیز با گارانتی ۵ ساله یا ۸۰ هزار کیلومتر اصلی و گارانتی ۱۰ ساله یا ۱۶ هزار کیلومتر قوای محرکه عرضه میشود. این برند نیز سرویس امداد خودرو ۵ ساله را بدون محدودیت کیلومتر عرضه میکند.
اگرچه سانتافه در بخش قیمت و گارانتی دست برتر را دارد اما در بخش قوای محرکه شاسیبلند هوندا پایلوت عملکرد بهتری خواهد داشت. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری پایلوت ۲۸۵ اسب بخار قدرت دارد و سیستم تعلیق با تنظیمات مخصوص نیز باعث شده این محصول در آفرود بهتر عمل کند. امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک و لاستیکهای کاراتر نیز وجود دارد. البته همین آپشن ها را با پرداخت چند هزار دلار بیشتر میتوان برای هیوندای سانتافه نیز در نظر گرفت. پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی سانتافه نیز ۲۷۷ اسب بخار قدرت تولید میکند و اگرچه از نظر قدرت کمبودی ندارد اما اگر همین موضوع اولویت اصلی شماست پایلوت انتخاب بهتری خواهد بود.
شاید اولویت مهمتر برای خانوادهها فضای کابین و بار باشد. در این بخش هوندا پایلوت بهتر از هیوندای سانتافه عمل میکند اما به این نکته باید اشاره کنیم که فضای سر سانتافه اندکی بیشتر از رقیب ژاپنی است. این کراس اور کرهای فضای پای جلوی بیشتری نیز دارد؛ اما صندلیهای پایلوت راحتتر و جادارتر هستند و در صندلیهای ردیف دوم و سوم آن نیز فضای بیشتری وجود دارد. به دلیل طول بیشتر پایلوت، فضای بار آن نیز بیشتر است.
در بحث تکنولوژی و سیستم اطلاعات سرگرمی، هر دو خودرو قوی ظاهر شدهاند. اگر علاقه خاصی به نمایشگرهای لمسی و سیستمهای ارتباطی دارید شاید سانتافه گزینه بهتری باشد چراکه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی آن بیش از ۳ اینچ بزرگتر از نمایشگر پایلوت است. همچنین باید اذعان کرد نمایشگر اصلی سانتافه کاملاً با نمایشگر سمت راننده یکپارچه عمل میکند. از نظر عملکرد سیستم اطلاعات سرگرمی، هر دو خودرو وضعیت نسبتاً مشابهی دارند. همچنین بلوتوث، اندروید اتو و اپل کارپلی وجود داشته اما یکی از مزیتهای پایلوت را میتوان توانایی تبدیل سیستم اطلاعات مرکزی به وای فای هات اسپات دانست.
در بخش ایمنی نیز کمبود خاصی وجود نداشته و سانتافه و پایلوت به جدیدترین سیستمهای ایمنی و کمکراننده مجهز شدهاند. تمامی تریم های پایلوت از بسته ایمنی هوندا سود میبرند و سانتافه نیز به طیف وسیعی از این سیستمها مجهز شده که از جمله آنها میتوان به پایش نقاط کور و هشدار برخورد، سیستم هشدار راننده، دستیار خروج ایمن و… اشاره کرد. با تمامی این تفاسیر، هر دو خودرو رقابت شانه به شانهای دارند و هر یک در بخشهای خاصی برتر عمل کردهاند. با این وجود انتخاب شما کدام خودروست: هوندا پایلوت یا هیوندای سانتافه؟
مردیم از خوشی
۱ آبان ۱۴۰۳هوندا تمام خودرو هاش شبیه هم شده حتی کابین هاشون هم شبیه همه
آکورد
Cr v
پایلوت
سهیل
۱ آبان ۱۴۰۳و همشون هم زیبا هستن
amirkhanzadeh
۲ آبان ۱۴۰۳حداقل با کیفیت هستند
از عقب این نسل سانتافه اصلا خوشم نیومد
خیلی بد شده
۱ آبان ۱۴۰۳خوبی اینا اینه که اگه داشبورد خواستی کمبود قطعه دیگه ندارن
علی Shelby
۲ آبان ۱۴۰۳سانتافه عقبش فاجعه قرنه
Kiarash
۱ آبان ۱۴۰۳هوندا خیلی از لخاظ طراحی بهتره و مهندسی ژاپنی رو داره و قطعا انتخاب بهتری هست ولی اگه کسی گارانتی و آپشن و قیمت و علاقه به این مدل طراحی ها داشته باشه ( البته طراحی سانتافه ۲۰۲۴ سلیقه ای هست ) گزینه خوبی هست ولی هردوتاشون واقعا جزو کراس اوور های خیلی خوب و محبوبی هستن
حسین
۱ آبان ۱۴۰۳انتخاب من هونداست،عقب سانتافه بد طراحی شده.
MehdiTurbo
۱ آبان ۱۴۰۳بین این دوتا گزینه و شرایطی که گفته شد انتخابم سانتافه است
کابین سانتافه خیلی حس خوبی داره کلا کره ای ها کابینشان خیلی حس خوبی القا میکنه نمیدونم فوت کوزه گریشان چیه ولی همیشه از کابین کره ای ها حس خوبی میگیرم
این کابینم خیلی حس مثبت ارامش داره
ولی تو بازار کلی انتخابم سانتافه نیست
🥇M🏆Bavaria///👑
۱ آبان ۱۴۰۳هر دو❤️👑
سهیل
۱ آبان ۱۴۰۳سانتافه فروش خوبی رو تجربه نمیکنه. احتمالا بزودی باز طراحی میشه یا از خط تولید کنار میره.
CADILLAC LOVER
۱ آبان ۱۴۰۳دیگر رقیبان این خودروها:
KIA SORENTO
TOYOTA HIGHLANDER
NISSAN PATHFINDER
SUBARU OUTBACK
FORD EXPLORER
CHEVROLET TRAVERSE\
GMC ACADIA
JEEP GRAND CHEEROKE
DODGE DURANGO
BAIC BJ60
GAC GS8
MG RX8\RX9
HONGQI HS7
تو دسته بندی لوکس:
MERCEDES BENZ GLE
BMW X5
ACURA MDX
GENESIS GV80
INFINITI QX60
LINCOL AVIATOR
LEXUS TX
AUDI Q7\Q8
CADILLAC XT6
Nismo
۱ آبان ۱۴۰۳شاهین جان کاش یه جدول درست میکردی و مشخصات فنی ماشینها رو اونجا مینوشتی
ممنون از زحماتت ارادتمند
mickeyy
۱ آبان ۱۴۰۳طراحی سانتافه واقعا عجیبه و افراد معدودی میپسندنش قطعا هوندا پایلوت رو ترجیح میدم
🇰🇷
۱ آبان ۱۴۰۳انتخابم هیچ کدوم . گزینه های بهتری هم هست مثل تلوراید ، گرندهایلندر و مزدا CX90 . اما حالا که نیست هیوندای سانتافه . ظاهرش سلیقه ایه اما من خوشم اومد همچنین پرفورمنس مشابه و کیفیت ساخت بسیار خوب رو با چند هزار دلار کمتر ارائه میکنه
از مصرف سوخت و گیربکسش یکم ایراد میگیرن . در عوض گارانتی ۱۰ ساله پیشرانه بسیار گزینه خوبی برای خریداره که هیوندای ارائه میده
🇰🇷
۱ آبان ۱۴۰۳انتخابم هیچ کدوم . گزینه های بهتری هم هست مثل تلوراید ، گرندهایلندر و مزدا CX90 . اما حالا که نیست هیوندای سانتافه . ظاهرش سلیقه ایه اما من خوشم اومد همچنین پرفورمنس مشابه و کیفیت ساخت بسیار خوب رو با چند هزار دلار کمتر ارائه میکنه
از مصرف سوخت و گیربکسش یکم ایراد میگیرن . در عوض گارانتی ۱۰ ساله پیشرانه بسیار گزینه خوبی برای خریداره که هیوندای ارائه میده
Amirhossein
۱ آبان ۱۴۰۳طراحی سانتافه رو درک نمیکنم خیلی زشته خیلی…
صد رحمت به سانتافه هایی که تو ایرانن:(
همایون
۲ آبان ۱۴۰۳به نظرم هوندا پکیج بهتری رو عرضه میکنه و گزینه ای بهتره واسه خانواده
مومنی
۲ آبان ۱۴۰۳مقایسه هوندا با سانتافه
مثل مقایسه سانتافه با تیگو هشته
همینقدر فاصله
اکسل
۳ آبان ۱۴۰۳هوندا پایلوت🇯🇵»»»»»»» نعش کش سانتافه از دیار بی تی اس و کی پاپ🇰🇷