هوندا

بازگشت رسمی هوندا پریلود؛ جدیدترین کوپه اسپرت ژاپنی

هوندا با نمایش نمونهٔ قرمزرنگی از پریلود در فستیوال گودوود، رسما تولید انبوه این خودرو در آینده نزدیک را تائید کرد‌.

در اکتبر ۲۰۲۳، هوندا با معرفی کانسپت زیبایی، خبر از بازگشت هوندا پریلود داد و حالا شرکت ژاپنی رسماً عرضهٔ این کوپهٔ اسپرت را در بازار اروپا اعلام کرده است. هوندا همچنین نمونهٔ قرمزرنگی از کانسپت پرلیود را آماده کرده که در فستیوال سرعت گودوود به نمایش درخواهد آمد. این نمونهٔ قرمزرنگ حال و هوای اسپرت‌تری نسبت به کانسپت سفیدرنگ قبلی دارد و کیت بدنهٔ فیبر کربنی ظریف با اسپویلر عقب کوچک هم بر این شخصیت تأکید دارد. رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی از کانسپت سال گذشته گرفته شده‌اند و پشت آن‌ها کالیپرهای ترمز قرمزرنگ برمبو خودنمایی می‌کنند.

از آنجایی شیشه‌های این کانسپت مشکی هستند، هوندا هنوز آمادهٔ نشان دادن داخل کوپهٔ جدید خود نیست ولی با اینکه این خودرو همچنان به‌عنوان یک کانسپت شناخته می‌شود، احتمالاً نسخهٔ تولیدی در بیرون تغییرات چندانی نخواهد داشت. حتی آینه‌های جانبی پریلود هم معمولی هستند که نشان از خودرویی برای تولید دارند. ابتدا تصور می‌شد پرلیود کوپه‌ای الکتریکی باشد اما خوشبختانه هوندا بعداً اعلام کرد که این ماشین هیبریدی خواهد بود. به گفتهٔ این شرکت، پرلیود جدید از طریق پیشرانهٔ هیبریدی، لذت رانندگی را با مصرف سوخت پایین ترکیب می‌کند.

متأسفانه اما هوندا هنوز هیچ حرفی در مورد مشخصات فنی کوپهٔ جدید خود نزده است. بااین‌حال، جدیدترین گزارشات از ژاپن ادعا کرده‌اند که پریلود از همان پیشرانهٔ e-HEV استفاده خواهد کرد که در سیویک و آکورد هیبریدی بازار آمریکا می‌بینیم. این خودروها به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی مجهز هستند که مجموعاً حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. بااین‌حال، به گفتهٔ هوندا این ماشین اسپرت‌ترین و چابک‌ترین مدل کلاس خود نخواهد بود. مهندس ارشد هوندا با اشاره به اولین خودروی هیبریدی این شرکت یعنی نسل نخست اینسایت در سال ۱۹۹۹ گفته است:

پریلود جدید نه‌تنها جدیدترین فصل در داستان هیبریدی همیشه در حال تکامل ما را نشان می‌دهد بلکه محصول ۲۵ سال تحقیق و توسعه در قوای محرکهٔ هیبریدی است

نسل جدید پریلود برای هردو بازار فرمان چپ و فرمان راست در نظر گرفته شده است و به گفتهٔ هوندا، خودرویی چهارنفره خواهد بود هرچند که با توجه به خط سقف، به نظر می‌رسد بیشتر باید انتظار کوپه‌ای ۲+۲ را داشته باشیم. به‌طورکلی، انتظار می‌رود پرلیود جدید اساساً نسخهٔ کوپهٔ سیویک هیبریدی باشد. قرار است نسخهٔ تولیدی این خودرو از اواسط دههٔ جاری راهی بازار شود ولی با وجودی که کانسپت قبلی پریلود در نمایشگاه لس‌آنجلس به نمایش درآمد، هنوز عرضهٔ آن در آمریکای شمالی تأیید نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. وی

    ۱۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    همش 200اسب برا سال 2024؟
    طراحیشم تعریفی نیست
    کاش یکم بیشتر مراقب اسم های بزرگ میبودن

    موافقم 9
    مخالفم 13
    1. Mohsen68

      ۱۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (111 ديدگاه)

      عوضش همش گوشته!

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (10478 ديدگاه)

        ۲۰۰ اسب ژاپنی برای کوپه سَبُک!!!

        تا پشت رولِ خودروهای مختلف کشورهای مختلف نباشید نمیتوانید درک بکنید که شتاب و قدرت یعنی چی ، اونم تو کشوری مثل ایران که چینی‌ها متخصص شوآف با اعداد هستند ، ایرانی‌ها که دیگه پیشکش😑!!!

        موافقم 9
        مخالفم 6
    2. NAVID@@98

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (773 ديدگاه)

      ۲۰۰ اسب
      خیلی بد نی چینی هم که نی ژاپنی یه و حتی کره ای هم بد نی انچنان

      با ۲۰۰ اسب دنبال پرفورمنس
      خوب ها مثل پورشه کوروت فراری که نباش که خوب و بالا هستن
      اونا حتی با همین اسب پرفورمنس بهتری میدن
      ولی انتظارات ما باید مطابق با واقعیات باسه

      طبق تجربیات زیادی که دارم و پشت همه برند ها و خودرو ها نشستم میگم به سَبَبِ اینکه سَبَبَش را همان که گفتم🙃 !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

      موافقم 3
      مخالفم 7
  2. مهراد

    ۱۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (862 ديدگاه)

    چه اسم اورکیلی داره هه هه 🥴

    موافقم 11
    مخالفم 3
  3. shetab-car

    ۱۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    بیشتر شبیه محصولات تویوتاست تا هوندا الان جلو کمری جدید و پریوس جدید تقریبا همین شکلیه

    موافقم 17
    مخالفم 3
  4. ۱۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4944 ديدگاه)

    ژاپنی ها به این عادات سی روزه عادت دارن حتی به اسمش
    مثلا تویوتا پریوس
    خسته نباشید

    موافقم 8
    مخالفم 12
  5. علی Shelby

    ۱۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (540 ديدگاه)

    انتظار این قدرت کم رو نداشتم

    موافقم 11
    مخالفم 4
  6. B

    ۱۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (879 ديدگاه)

    خدایی ۲۰۰ اسب اونم سال ۲۰۲۴ برای یه کوپه ؟ چی فکر کردین
    اگه ۳۰۰تا ۳۵۰ اسب قدرت داشت خیلی پر طرفدار میشد

    موافقم 11
    مخالفم 6
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1551 ديدگاه)

    یادمه موقع معرفی کانسپت هم تصویری از پشتش نبود چرا نشون نمیدن؟

    موافقم 9
    مخالفم 1
  8. علی جردن

    ۱۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    اگه چین ساخته بود بعضیا میگفتن کپی نیسان Z شده چون ژاپنیه صداشون در نمیاد

    موافقم 11
    مخالفم 8
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4384 ديدگاه)

      دقیقا،

      چون چین سلطان کپی کاریه.

      موافقم 10
  9. محمد

    ۱۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تو که میخواستی ۲۰۰ اسب بخار قدرت بدی چه کاری بود یه ماشین دیگه ساختی همون سوویک رو کوپه می کردی
    واقعا جای تعجبه😶

    موافقم 6
    مخالفم 7
  10. عمو مایک

    ۱۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    طراحی جالبی داره

    ولی ترجیح میدادم یه نسخه تمام بنزینی با گیربکس دستی داشت

    موافقم 12
    مخالفم 2
  11. sinasvj

    ۱۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (428 ديدگاه)

    کاری ندارم چرا جلوش شبیه کمری و پریوس و سی اچ آره ولی خدایی چرا عقبشو مثل تایکان ساختن؟

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. froG-driVer

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      مگه عکس عقبشو گذاشتن بالا؟

  12. hrsjamei

    ۱۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام
    تویوتا سوپرا دیگه تولید نمیشه یهو هوندا با ماشین جدیدش پریلود اومد باید منتظر عملکرد تویوتا باشیم که کدوم نسخه میاد ازش بیرون ترکیب GT86 با پریوس جدید تویوتا هست

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. omqali

    ۱۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    اونایی که میگن ۲۰۰ اسب کمه، ایشون قراره برادر ناتنی تویوتا ۸۶ بشه، پس بسه براش

    موافقم 5
    مخالفم 9
  14. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    استایل و نمای جلو آدم رو یاد هیوندای کوپه میندازه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  15. علی

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    یکم قدرتش کم هست. ولی چون هیبرید هست
    ۲ لیتری بنزینی و ۲ تا موتور برقی. فکر کنم نگارنده. اشتباه کرده
    دو لیتری بنزینی. به تنهایی می‌تونه ۲۰۰ اسب رو تحویل بده احتمالا موتور های برقی قدرتشون اعلام نشده

    موافقم 1
    مخالفم 2
  16. علی

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    تویوتا جی تی ۸۶ موتور تخت ۲۰۰ اسبی خوب بود ولی عالی نبود این هوندا هم ۲۰۰ اسب در همون حد خواهد بود

  17. misha

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    ما مردم ایران به عنوان محروم ترین مردم دنیا تو زمینه‌ی خودرو، یکم زیادی اعتماد به نفس داریم
    کارشناسان مناطق محرومیم!
    ۲۰۰ اسب بخار واسه‌ی کوپه ژاپنی سبک وزن که قرار نیست خودروی گرون قیمتی باشه خیلی به نظرمون کمه!!
    خب فرض بگیریم بجای ۲۰۰ اسب بخار مثلا ۳۵۰ اسبی میبود، متناسب با موتور و کلاسش باید لوکس تر و پرمیوم تر هم میبود، اینجوری خودبه خود تو یه کلاس دیگه قرار میگرفت که رقباش کوپه های آلمانی میبودن، به نظرتون کسی حاضر میشه پول یه آئودی رو واسه نشان هوندا پرداخت کنه؟
    من که بعید میدونم
    هر چقد میخایم طرفدار ژاپنی ها باشیم، منم هستم
    اما ژاپنی ها اقتصادی سازن، تو این لیگه که میتونن خوب بازی کنن
    تازه ما ایرانی ها اگه قرار باشه روزی بتونیم یه کوپه اسپرت بخریم و یکم لذت رانندگی رو تجربه کنیم باید به همین خودروها امیدوار باشیم
    ژاپنی هایی که لذت رانندگی رو تو یه پکیج قابل دسترس تر با فرمول خاص خودشون ارائه میکنن
    من که طرفدار این سگمنت هستم

  18. رامتین

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    طراحیش خیلی خوبه. پرفورمنس هم فعلا نرماله ولی در اینده بنظر بهتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا