هوندا

هوندا با یک سدان برقی رادیکال به جنگ تسلا مدل 3 خواهد رفت!

هوندا می‌خواهد با یک سدان متفاوت و جذاب به جنگ یکی از پیشتازان بازار خودروهای برقی یعنی تسلا مدل ۳ برود.


ژاپنی‌ها می‌خواهند تا سال ۲۰۳۰ چندین خودروی بدون آلایندگی را عرضه کنند و یکی از این خودروها سدان برقی متمایز و رادیکال خواهد بود. این سدان بخشی از سبد محصولات جدید موسوم به سری ۰ است که شامل هفت خودرو خواهد بود و اولویت اصلی آن‌ها وزن کمتر و آیرودینامیک سطح بالاست. هوندا می‌گوید سری محصولات ۰ شرکت لذت رانندگی را برای خریداران به ارمغان خواهند آورد.

هوندا در حال توسعه محصولاتی با حداقل قطعات بکار رفته در ساختار است و می‌خواهد از شاسی آلومینیومی سبک‌وزن استفاده کند. این شاسی در نهایت به‌صورت دایکست تولید خواهد شد، تکنیکی که در تسلا مدل Y بکار رفته و از پیچیدگی قطعات، هزینه‌ها و وزن کلی خودرو می‌کاهد. این خودروساز دوست‌داشتنی همچنین می‌گوید استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی روی محصولات دیگر از جمله هیبریدی‌ها نیز تأثیر مثبت دارد. برای مثال سیویک در نسل‌های بعدی با وزن کمتری عرضه خواهد شد.

شاسی جدید هوندا پذیرای اکسل‌هایی موسوم به e اکسل خواهد شد که دربرگیرنده موتور برقی، اینورتر و گیربکس در یک واحد است و بنا به ادعای این برند باعث کاهش حدود ۱۰۰ کیلوگرمی وزن در مقایسه با محصولات کنونی‌اش می‌شود. هوندا همچنین خاطرنشان می‌سازد خودروهای برقی جدیدش از سیستم چهار چرخ محرک استفاده خواهد کرد و بنابراین در هر محصول یک جفت e اکسل وجود خواهد داشت. قطعات سنگین‌وزنی همچون قوای محرکه و باتری در ارتفاع پایین نصب خواهند شد تا مرکز ثقل خودروها پایین‌تر باشد و این امر نشان می‌دهد محصولات برقی هوندا از پلتفرم اسکیت بورد سود خواهند برد. این طراحی به کاهش ضخامت کف خودرو کمک کرده و بازهم تأثیر مثبتی روی کاهش وزن و ارائه موقعیت رانندگی اسپرت تر خواهد داشت.

استفاده از کامپیوتر مرکزی بجای طیف گسترده چیپ های موجود در خودروهای سنتی یکی دیگر از روش‌های هوندا برای کاهش پیچیدگی محصولاتش جدیدش است. سری خودروهای ۰ هوندا از یک مغز بهره خواهند برد تا هم هزینه‌های تولید را کاهش داده و هم سرعت عملکردهای دیجیتال خودرو را بالا ببرند. این کامپیوتر قدرتمند باعث دستیابی به تکنولوژی خودران سطح ۳ می‌شود و بنابراین خودرو می‌تواند در شرایطی همچون ترافیک خودروها در هوای مساعد کنترل رانندگی را بر عهده گیرد. هر خودروی سری ۰ هوندا بر اساس اهداف ترسیم شده، شعاع حرکتی فراتر از ۴۸۰ کیلومتری بر اساس تست‌های سخت‌گیرانه EPA خواهد داشت. کلید دستیابی به چنین هدفی کاهش وزن و همچنین تمرکز روی راندمان آیرودینامیکی خواهد بود. توشینوبو مینامی مدیر بخش تحقیق و توسعه هوندا با اشاره به کانسپت برجسته ۰ سدان می‌گوید:

ما به‌طور خاص به دنبال تولید چنین خودرویی نیستیم اما تلاش داریم طراحی عملکردی را ارائه کرده و درعین‌حال خودرویی احساسی عرضه نماییم

دیگر هدف مهم هوندا در زمینه تولید خودروهای برقی جدید کسب سود ۵ درصدی از فروش است که هدف جاه‌طلبانه‌ای محسوب می‌شود چراکه اکثر خودروسازان در حال حاضر با تولید خودروهای برقی ضرر می‌کنند. توشیهیرو میبه مدیرعامل هوندا قبلاً گفته بود استفاده از مواد شیمیایی متفاوت در باتری‌ها نقشی کلیدی در این زمینه ایفا خواهد کرد:

ما می‌خواهیم بجای کاهش ابعاد باتری درباره تکنولوژی آن کار کنیم.

این خودروساز ژاپنی علاوه بر پیشرفت‌های فنی به دنبال تولید باتری خواهد بود تا هزینه‌ها را کاهش دهد. هوندا اظهار داشته یک کارخانه باتری جوینت ونچر با ال‌جی کره تأسیس خواهد کرد تا از سال ۲۰۲۵ فرایند تولید باتری در این تأسیسات شروع شود. ظرفیت کارخانه یاد شده که در آمریکا تأسیس می‌شود ۴۰ گیگاوات ساعت در سال اعلام شده است. هوندا همچنین در حال بررسی فرایند بازیافت باتری و تأمین مواد خام برای کاهش حداکثری هزینه‌هاست. با این کار شاید هزینه تولید باتری تا پایان دهه جاری میلادی تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

ژاپنی‌ها همچنین می‌خواهند هزینه‌های کلی تولید خود تا سال ۲۰۳۰ را ۳۵ درصد کاهش دهند. این برند تا همان سال تعداد ۷ خودرو از سری ۰ را تولید خواهد کرد و اولین آن‌ها سدانی برقی در سال ۲۰۲۶ خواهد بود. در همان سال دو شاسی‌بلند پایه و میان سایز هم معرفی خواهند شد و یک سال بعد رقیب کیا EV9 سه ردیفه از راه خواهد رسید. قرار است یک سال بعد از آن رقیبی جمع‌وجور برای تسلا مدل Y دست‌وپا شود و در سال ۲۰۲۹ نیز شاسی‌بلند میان سایز دیگر معرفی گردد. نهایتاً سدان رقیب تسلا مدل ۳ هم در سال ۲۰۳۰ پدیدار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. JaMsHiD

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2763 ديدگاه)

    تو گرن توریسمو 7 یه آفیلا آوردن ،
    نه وزنش مشخصه نه اسب بخارش . هیچکاریشم نمیشه کرد . عملا کانسپت بدون اطلاعات رو فقط آوردن همین . یعنی بعد از اینکه سوار شدم ، حاضر بودم سمند بیارن تو بازی اینو حذف کنن . جالبه که گرن توریسمو هم ماشینو رایگان گذاشته بود . قشنگ تبلیغات محض
    راجع این ماشین ها هم بگم ، خب هدف خیلی خوب و جاه طلبانه ای هست . فقط یه ذره نمیشد تو قیافشون یه تغییرات کوچک اعمال کرد تا یه ذره قابل تحمل بشه؟
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/088-honda-0-series-space-hub-rear-on-stand.jpg
    آخه این چیه الان …

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. پیام۲

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      قیافش که خوبه ولی آفیلا پرفورمنس خیلی خوبی داره با لاستیکای RS

      1. froG-driVer

        ۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1013 ديدگاه)

        آخه چه 💩یه!!این چیه آبرو هر چی ژاپنیه رو برده😐

      2. JaMsHiD

        ۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2763 ديدگاه)

        داداش اون لاستیکو من زیر سوبارو ایمپرزا WRX STI انداخته بودم افتاده بود تو پیست داشت بی ام و M4 فول لوازمی رو گاز می‌گرفت☠️💔

  2. ممد ژانگولر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    هوندا تا موقع دوام بیاره باید کلاهشو پرت کنه هوا .

    موافقم 6
    مخالفم 11
  3. JaMsHiD

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2763 ديدگاه)

    البته اینم بگم سواری آفیلا توی گرن توریسمو ۷ از تسلا و ماشینای برقی دیگه خدایی بهتر بود . فقط چرا کانسپت نیمه کاره رو آوردن برام عجیب بود .

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. پیام

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    هوندا اظهار داشته یک کارخانه باتری جوینت ونچر با ال‌جی کره تأسیس خواهد کرد تا از سال ۲۰۲۵ فرایند تولید باتری در این تأسیسات شروع شود.

    همیشه پای کره در میان است

    موافقم 3
    مخالفم 9
    1. JaMsHiD

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2763 ديدگاه)

      می‌دونستی باتری تسلا رو پاناسونیک تامین میکنه؟
      باتری ماشینی که آرزوشو دارید .
      این یه همکاریه که دو سر سوده حالا تو میخوای بگو ژاپن تکنولوژیشو نداره . خوبم داره . باتری چیزی نیست که ژاپن بخواد بخاطرش کم بیاره !
      کلا این همکاری‌ها زیاد بوده . مثل میتسوبیشی و رنو که رنو بعضی از ماشیناشو میده به میتسوبیشی و میتسوبیشی ری بج میکنه ماشینو . این نیست که تکنولوژیشو نداشته باشه ، با این کار هزینه توسعه به حداقل میرسه و سود دهی به حداکثر !
      حالا هی میخوای واسه خودت حرف بزن

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. B

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (865 ديدگاه)

        همکاریش با پاناسونیک بخاطر اینه که روش تولید تسلا میخوره تخفیف مالیاتی میگیره از دولت آمریکا البته با LG هم همکاری هایی داشته اما خود تسلا میدونه CATL چین مناسب ترین همکاری براش خواهد بود فکر کنم کل تسلا های خارج از آمریکا باتریشونو CATL میده

        Teslas latest move was by partnering up with a battery supplier Tesla uses called CATL, Tesla thinks that this latest partnership is Teslas answer to boosting battery production
        ژاپنیا تو باتری از چینیا و همین کره ای ها عقبن

  5. mercedes

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (425 ديدگاه)

    نمیشه ماشینای برقی شبیه ماشینای بنزینی باشن؟
    این چیه مد کردین

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. Mr. gt c

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    برقی فقط واسه ماشین های معمولی و اقتصادی مناسب است و صنعت حمل و نقل

    موافقم 3
    مخالفم 6
  7. KAIZEN

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    یک برند ژاپنی با یک برند کره ای قرارداد همکاری میبندند تا در خاک آمریکا محصولی تولید کنند
    اونوقت اینجا فن های کره، ژاپن، آمریکا و آلمان و .. همدیگه رو جر واجر میکنند
    جهان سومی یعنی همین

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2763 ديدگاه)

      واقعا …
      نمیشه گفت همش جهان سومی . بعضی ها کلا انگار عقده دارن ! حالا میگی یکی فن کره هست ولی هیتر ژاپن با فن یه کشور خیلی فرق داره ! انگار که ژاپنیا ارثشونو خوردن یا حالا هر چیز دیگه که قابل پرداختن نیست …

      موافقم 5
      مخالفم 1
  8. Parham

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (752 ديدگاه)

    چرا جارو برقی شد.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  9. Amirreza.M

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (301 ديدگاه)

    نمیشه زیر رادیکال نره به توان برسونه😐
    کانسپتش که واقعا زشته

    موافقم 2
    مخالفم 4
  10. A Sus man

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    شبیه دسته جارو برقیه تا خودرو

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. BMW

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    هوندا 20 سال پیش کجاست

  12. Mr wrong

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    چرا همه میخوان ب جنگ تسلا برن؟
    چن نفر به یه نفر نالوتی ها

    1. بهزاد

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      بسیاری از مطالب مجلات در لابه لای اون صحبت های شخصی زیادی وارد میکنند که روح اون خودروساز هم خبر نداره کی این حرف را زده.
      مثلا تویوتا میخواد وانت کوچکتر و ارزان بسازه که بازارش در حال رشده و مدیرش هم به نیاز بازار نگاه میکنه اما مجلات میان مینویسن تویوتا در حال ساخت رقیب فورد موریک هست و الانم هر شرکتی برقی بسازه میان میگن رقیب تسلا یا byd و با این کار یجوری تنش لازم برای خبر فراهم میشه.

    2. B

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (865 ديدگاه)

      مثل گوشی های اندروبدی همه میخوان به جنگ اپل برنه 😂

  13. Raffaella

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (719 ديدگاه)

    طراحی جالبی داره

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا