در درگهایی جالب، هوندا سیویک تایپ R و آکورا اینتگرا تایپ S امروزی به مصاف خودروهای اسپرت قدیمی هوندا یعنی S2000، نسل اول NSX و اینتگرا تایپ R میروند.
تاریخچهٔ هوندا در خودروهای پرفورمنس با مدلهایی مثل S2000، سیویک تایپ R و NSX بسیار پربار و درخشان است اما این خودروها در یک مسابقهٔ درگ در برابر یکدیگر چه عملکردی خواهند داشت؟ هاگرتی قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. در این ویدئو، آکورا اینتگرا تایپ R، هوندا S2000، نسل اول هوندا NSX، آکورا اینتگرا تایپ S امروزی و جدیدترین مدل سیویک تایپ R گرد هم جمع شدهاند تا مدلهای اسپرتی که چندین دهه توسعهٔ خودرو را نشان میدهند باهم مقایسه شوند.
اولین درگ بین کلاسیکهای گروه یعنی S2000، اینتگرا تایپ R و NSX برگزار میشود. NSX از همان ابتدا جلو میافتد و پیشتازی را رها نمیکند. S2000 و اینتگرا تایپ R اما عملکردی نزدیک به هم دارند تا اینکه درنهایت رودستر هوندا جلو میافتد. NSX مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۵ ثانیه طی میکند و S2000 با زمان ۱۴.۲ ثانیه دوم میشود. درنهایت هم اینتگرا تایپ R پس از ۱۵.۲ ثانیه به خط پایان میرسد.
پسازاین، پیروز درگ اول یعنی NSX به مصاف رقبای امروزی میرود. سیویک تایپ R و اینتگرا تایپ S اشتراکات فراوانی باهم دارند و هردو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده میکنند. بااینحال، آکورا با ۳۲۰ اسب بخار قدرت کمی از سیویک با ۳۱۵ اسب بخار قدرت قویتر است. با آغاز درگ، NSX به لطف چسبندگی بیشتر به خاطر ترکیب موتور وسط، ابتدا جلو میافتد اما سیویک و اینتگرا بهسرعت اختلاف را جبران میکنند و جالب اینکه هر سه خودرو همزمان پس از ۱۳.۵ ثانیه از خط پایان عبور میکنند.
این نتیجه آنقدر نزدیک است که هاگرتی تصمیم میگیرد درگ را دوباره بهصورت رولینگ برگزار کند ولی این بار هم سه خودرو تقریباً همزمان به خط پایان میرسند.
مشخصات فنی
اینتگرا تایپ S | سیویک تایپ R | آکورا NSX | هوندا S2000 | اینتگرا تایپ R | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۳.۰ لیتری V6 | ۲.۲ لیتری I4 | ۱.۸ لیتری I4 |
قدرت | ۳۲۰ اسب بخار | ۳۱۵ اسب بخار | ۲۷۰ اسب بخار | ۲۳۷ اسب بخار | ۱۹۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر | ۲۸۵ نیوتن متر | ۲۲۰ نیوتن متر | ۱۷۶ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو | عقب | عقب | جلو |
وزن | ۱۴۵۷ کیلوگرم | ۱۴۴۴ کیلوگرم | ۱۳۷۴ کیلوگرم | ۱۲۶۵ کیلوگرم | ۱۱۶۱ کیلوگرم |
دانیال
۱۹ شهریور ۱۴۰۲هوندا عشق لاینتهی
محی
۱۹ شهریور ۱۴۰۲یادمه وقتی nsx اومده بود یه استاندارد جدید به وجود آورد،بالانسش رو با بالانس رونالدینیو مقایسه میکردن
Enzo Ferrari 2008
۱۹ شهریور ۱۴۰۲همگی ماشین ها این درگ خفنن
JDM سابق
۱۹ شهریور ۱۴۰۲اس2000 + K24 فول لوازم= 🚀🚀🚀
JDM
۱۹ شهریور ۱۴۰۲Nice😍
ایول به سلیقه
همایون
۱۹ شهریور ۱۴۰۲اینکه جلوه های ویژه استفاده میکنه خیلی باحاله ولی کاش اولین صحنه بدون دستکاریش رو بزاره تا ببینیم کدوم واقعا برنده شد بعد روش جلوه بزاره الان تو درگ آخر حتما یدونه از ماشینها یه کوچولو جلوتر بود موقع رسیدن به خط ولی نشونش نداد
JDM
۱۹ شهریور ۱۴۰۲سیویک اول شد
اینتگرا دوم
و nsx سوم فقط با 1 دهم ثانیه اخلاف و تقریبا 5 مایل سرعت کمتر
Endurance
۱۹ شهریور ۱۴۰۲تکلیف قهرمانی این فصل استقامت wec تو راند ششم مشخص شد پدال لطفاً پوشش بده
حسین دهمرد
۲۰ شهریور ۱۴۰۲همین nsx با همین فرمول فقط یک موتور به روز از خود هوندا روش باشه بدون سیستم های هیبریدی پیچیده و سنگین و گران میتونه واسه کوروت شاخ و شونه بکشه.
،
۲۳ شهریور ۱۴۰۲سرعتشون خیلی کمه