شرکت اویسیو موتور اسپرت از پروژه جدید خود یعنی هوندا S2000R رونمایی کرد. این خودرو به پیشرانه سیویک تایپ R مجهز شده و در نسخه پایه قدرت ۳۰۶ اسب بخار را ارائه میکند.
تولید هوندا S2000 در سال ۲۰۰۹ متوقف شد اما طرفداران همچنان علاقه زیادی به این خودروی ژاپنی دارند. در خلال ۹ سال تولید S2000 هوندا هرگز نسخه تایپ R آن را عرضه نکرد و اگرچه برخی افراد معتقدند خودروی موردبحث نیازی به نسخه ارتقا یافته تایپ R ندارد اما تیم اویسیو موتور اسپرت به گونه دیگری فکر میکند و به همین خاطر S2000R خود را با پیشرانه جدید معرفی کرده است.
برای تولید یک خودرو که تحت تأثیر تایپ R است شروع کار با پیشرانه تایپ R ایده خوبی خواهد بود. شاید برخی طرفداران S2000 از شنیدن این خبر ناراحت شوند زیرا پیشرانه ۴ سیلندر F20 تنفس طبیعی هوندا جای خود را به نیروگاه K20 توربوی نسل قبلی سیویک تایپ R داده است. البته برخی تغییرات نیز توسط اویسیو اعمال شدهاند که از جمله آنها میتوان به سیستم مدیریت پیشرانه موتک M140 اشاره کرد.
این پیشرانه در حالت پایه همان قدرت ۳۰۶ اسب بخار سیویک تایپ R نسل FK8 را تولید میکند اما اویسیو در تدارک نسخههای قویتر نیز خواهد بود هرچند فعلاً مشخصات این پکیجها اعلام نشده است. نکته دیگر اینکه گیربکس ۶ سرعته S2000 حفظ شده هرچند تغییراتی را برای هماهنگی با پیشرانه جدید شاهد هستیم. یک دیفرانسیل لغزش محدود ارتقا یافته نیز وجود دارد. به این موارد باید کالیپرهای ترمز جلو با شش پیستون را اضافه کرد که ساخت شرکت برمبو هستند. سیستم تعلیق پیچشی هوندا نیز با استفاده از قطعات جدید ارتقا یافته است.
برای ایجاد احساسی مدرن در کابین، پشت آمپرهای کلاسیک جای خود را به نمونه دیجیتالی موتک دادهاند. صندلیهای ریکارو، تریم آلکانترا و پانل دربهای فیبر کربنی نیز جزو دیگر تغییرات هوندا S2000R اویسیو موتور اسپرت هستند. در بدنه نیز کیت جدیدی متشکل از لبه جلوی فیبر کربنی، نمای جلوی متعلق به نسخه ۲۰ سالگی S2000، گلگیرهای پهن و قطعات فیبر کربنی متنوع به خصوص در کاپوت، صندوق و اسپویلر عقب دیده میشوند. خودرویی که در تصاویر دیده میشود اساساً نسخه پروتوتایپ از پروژه اویسیو محسوب میشود اما شرکت سازنده میگوید طرفداران S2000 میتوانند مدل نهایی تولیدی را خریداری کرده یا اینکه خودروی استاندارد خود را برای ارتقا یافتن راهی شرکت کنند. هنوز قیمت این پکیج جذاب اعلام نشده است.
JDM سابق
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲به به ببین کی اینجاست
S2000 خوش دست و سبک وزن و دوست داشتنی
اون موتور های F20 و F22 قبلی هوندا خیلی عالی بودن راحت ۵۰۰ اسب با اینترنال فابریک تحمل داشتن بیشتر از اینم تحمل میکردن ولی دیگه دف میترکد
یه ماشین با قیمت مناسب تیون پذیری بالا سبک و خوش دست ظاهری کول که یکی از بهترین های JDM محسوب میشه
محی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲به به،هوندا اس ۲۰۰۰ از اون ماشین های که تقریبا همه دوسش دارن،مثل مزدا میاتا
911
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲مثل RX-7
OldBoy
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲کاملا منطقیه که موتور جدیدتر استفاده کردن.
ولی موتور قبلی با اون ردلاین ۹۰۰۰ دورش یه تعریف فوق العاده از یه ماشین اسپرت بود
R/T
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲دقیقا
Vr6
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲آنقدر طراحی این و مزدا rx8 به هم شبیهن یه لحظه فکر کردم مزدا rx8 هست .
محمد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحیش یکم بیش از حد پراید گونه نیست ؟ دقیقا مثل لوتوسه ولی داخلش یکم از اون بهتره باز
NAVID۰۰۹۸
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲مگه تا حالا پراید داشتی ؟ 😂 !
محمد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲بله من اولین ماشینم پیکان بود بعدش هم دوبار پراید گرفتم و کم کم بهترش کردم
datsun
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲با کره ای فن جماعت نباید بحث کرد
بهنام
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲به به بینهایت زیباست. دوباره چشمم به اون پخش زیبای آلپاین روی داشبورد افتاد . آفرین به سلیقه ی تیونر .
Hamid3x
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲آلپاین شناسی احسنت برتو
حقیقتا تو محصولات صوتی جز چندتای اول جهانه
وقتی خروجی سیگنال به نویز بالای 105 تحویل میده با یه جفت باند آلپاین بهترین حس و حال میشه داخل این هوندا دوست داشتنی به دست آورد
بهنام
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲متشکرم دوست گرامی. بله بنده سال ۱۳۸۲ اولین پخش آلپاین رو خریدم مدل ۷۹۹۴ . اونموقع پولم به ۷۹۹۸ (فانتوم فیس نرسید). در کل از آلپاین خاطرات خوبی دارم و بنظرم هیچ برندی مثل آلپاین آهنگ های فارسی رو به این زیبایی پخش نمیکنه و طراحی خاص و کیفیت ساخت بینظیری داره . سری جدید اف وان هم که دیگه اختلاف عجیبی با رقبا ایجاد کرده .
datsun
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲موتور خودش هم چیز حقی بود
NAVID۰۰۹۸
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲من که عاشقش هستم ؟
هم ژاپنیه ، هم رانندهمحوره ، هم ساده هم دلنشین !
یه جوان مجرد از خدا چی میخواد جزء داشتن چنین جیگری که البته کنارش هم یاری از دیار گوگوریو نشسته باشه یا شانگهای که دیروز تعریفش را کردیم !