هوندا

هوندا S660 با پیشرانه سوزوکی هایابوسا و 200 اسب بخار قدرت!

خودروی کوچک و جمع‌وجور هوندا S660 با پیشرانه سوزوکی هایابوسا که حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

خودروی موسوم به kei در آمریکا زیاد شناخته نشده‌اند اما این محصولات بامزه و جالب در ژاپن طرفداران زیادی دارند. یکی از این محصولات جالب که توسط شرکت ژاپنی ددی موتور ورکس تولید شده، هوندا S660 با پیشرانه‌ای متعلق به سوزوکی هایابوسا مشهور است. حجم پیشرانه این موتورسیکلت تقریباً دو برابر حجم پیشرانه S660 استاندارد خواهد بود.

هایابوسا یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیاست و محبوبیت قابل‌توجهی بین موتورسواران دارد. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری هایابوسا حدود ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. برای مقایسه باید گفت پیشرانه استاندارد هوندا S660 از نوع ۳ سیلندر توربو با حجم ۶۵۸ سی‌سی است. بنا به گفته سازنده، وزن خودرو کمتر از ۹۰۰ کیلوگرم است و قطعاً با وجود پیشرانه‌ای پرقدرت، تفاوت زیادی بین پرفورمنس نسخه استاندارد و این خودرو وجود خواهد داشت.

ددی موتور ورکس علاوه بر تعویض پیشرانه به دنبال تولید خودرویی مخصوص دریفت است و به همین خاطر از ترمزدستی هیدرولیکی و گیربکس ۶ سرعته سکونشئال بهره می‌برد. شرکت موردبحث زوایای فرمان و کمبر را نیز دست‌کاری کرده تا برای دریفت مناسب باشند. با فاصله بین محوری کوتاه، دایره گردش هوندا S660 یاد شده بسیار مناسب خواهد بود. تا زمان تکمیل قوای محرکه، ددی موتور ورکس ظاهراً بدنه کپی شده از پورشه ۵۵۰ اسپایدر را روی هوندا قرار داده است.

از دیگر قطعات افترمارکتی این محصول جالب می‌توان به سیستم تعلیق HKS، پشت آمپرهای هایابوسا، صندلی‌های اسپرت ریکارو و… اشاره کرد. هوندا S660 به همان سری S محصولات این برند تعلق دارد و یکی از اعضای مشهور این خانواده خودروی اسپرت S2000 است. البته همانند تمامی خودروهای kei دیگر، S660 در آمریکا عرضه نمی‌شود چراکه اکثر خریداران به محصولات بزرگی مانند فورد F-150 علاقه دارند. همچنین با همه‌گیر شدن خودروهای برقی احتمال عرضه خودروهای kei درون‌سوز در آمریکا کمتر از همیشه خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. شهروند ایرانی

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (791 ديدگاه)

    نقش کمپانی هوندا چی بود این وسط من متوجه نشدم یه شرکت دیگه رفته موتور هایابوسا گذاشته روی یه کی کار نقش کمپانی هوندا چی بود دقیقا

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. شاهین

      ۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4540 ديدگاه)

      مگه از نقش هوندا چیزی گفته شده؟

      موافقم 15
      مخالفم 0
  2. ۰۰۹۸سامورایی

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    من موتور کوچیک خود اس۶۶۰ رو ترجیح میدم سه سیلندره ولی بد نیشت بلوک آلومینیومی و سبکه.

    موافقم 14
    مخالفم 2
  3. مجتبی .

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1185 ديدگاه)

    فلفل تند وتیز ریز

    موافقم 12
    مخالفم 0
  4. amir

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2461 ديدگاه)

    خوابای ماشین بازا یه همچین چیزاییه🤣🤣
    مثلا موتور شیرون روی پشت فورد رپتور با بوق بلبلی و آوات بوکانی و نوشته حسبی الله و آویز چشم نظر و عین زامیاد و پارس شوتی شده
    یه همچین سمی

    موافقم 23
    مخالفم 4
  5. محمد

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    یه سوزوکی هایابوسای مدل ۱۹۹۹،به رنگ مسی داشتم
    یه هیولای تمام عیار بود
    تو اسپیدومترش ۳۵۰ درج شده بود که هیچوقت جرات نکردم به مرزشم نزدیک بشم
    به نظرم اگر تجربه انجین سازی موتورسیکلت سازها در صنعت خودرو بکار گرفته بشه،،،،درون سوزها میتونن یه مدت دیگه،با تعداد سیلندر بیشتر و حجم کمتر….بدون افت توان به حیات ادامه بدن

    موافقم 14
    مخالفم 2
  6. فرزاد افشار

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    هوندا منظورش ماشینه ن موتورسیکلت

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا