هوندا

شاسی بلند برقی هوندا S7 با قیمت 36 هزار دلار عرضه شد

هوندا S7 جدیدترین شاسی بلند برقی تولید چین است که از پیشرانه ۴۶۹ اسب بخار استفاده می‌کند.
هوندا S7

S7 محصول جوینت ونچر دانگ فنگ هوندا است و با قیمت پایه ۳۶ هزار دلار تولید می‌شود.  این خودرو ۴۶۹ اسب بخار قدرت دارد و با یک‌بار شارژ مسافت ۶۲۰ کیلومتری را طی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های S7 می‌توان به هدآپ دیسپلی بزرگ ۴۱.۹ اینچی اشاره کرد. شاسی بلند برقی هوندا S7 قبلاً توسط برند جدید موسوم به Ye معرفی شده بود هرچند ژاپنی‌ها S7 را برند خود در چین عرضه خواهند کرد. هوندا می‌خواهد با S7 جدید مشتریان بیشتری را به خود جذب کند.

هوندا S7 از زبان طراحی جدید این شرکت استفاده کرده و در بخش جلوی آن شاهد چراغ‌های Y شکل و نوار نازک LED هستیم. خودروی موردبحث همچنین از ورودی هوای بزرگی در سپر جلو برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های شاسی بلند برقی هوندا می‌توان به دستگیره‌های در تاشو، رینگ‌های پنج پره، خط سقف خمیده و دوربین‌های جانبی سفارشی اشاره کرد. در بخش عقب خودرو نیز اسپویلر سقف بزرگ و چراغ‌های عمودی و نوار LED بین آن‌ها دیده می‌شود. طول/عرض/ارتفاع S7 به ترتیب برابر با ۴۷۵۰/۱۹۳۰/۱۶۲۵ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۹۳۰ میلی‌متر می‌رسد. برای مقایسه باید دانست S7 حدود ۴۷ میلی‌متر کوتاه‌تر از تسلا مدل Y فیس لیفت است هرچند فاصله بین محوری آن ۴۰ میلی‌متر بیشتر خواهد بود. ظرفیت فضای بار شاسی بلند S7 به ۴۷۱ لیتر می‌رسد و امکان سفارش رینگ‌های ۲۱ اینچی برای آن وجود دارد. S7 به‌صورت استاندارد از رینگ‌های ۱۹ اینچی استفاده می‌کند.

داخل کابین نیز شاهد نمایشگر بزرگ ۲۴ اینچی و پشت آمپرهای ۹.۹ اینچی هستیم. یکی دیگر از ویژگی‌های هوندا S7 جدید نمایشگر سربالای ۴۱.۹ اینچی با تکنولوژی واقعیت افزوده است. صندلی‌ها و فرمان گرم‌کن دار، سیستم صوتی با ۸ بلندگو و… از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو هستند هرچند در مدل‌های گران‌تر سیستم صوتی Bose با ۱۶ بلندگو ارائه می‌شود. بسته ایمنی و کمک‌راننده هوندا نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد.

شاسی بلند هوندا S7 دیفرانسیل عقب از یک موتور برقی در اکسل عقب با حداکثر قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. پشتیبان این موتور باتری ۸۹.۸ کیلووات ساعتی است که توان پیمایش ۶۵۰ کیلومتری را فراهم می‌سازد. نسخه چهار چرخ محرک S7 از دو موتور برقی با ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتون متر گشتاور بهره برده و در عرض ۴.۶ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این مدل نیز به باتری نسخه دیفرانسیل عقب مجهز شده هرچند شعاع حرکتی آن ۶۲۰ کیلومتر است. در عرض ۳۶ دقیقه می‌توان شارژ این باتری را به ۸۰ درصد رساند.

استحکام پیچشی جدیدترین خودروی هوندا ۴۰ هزار نیوتون در هر درجه است و برای ایمنی حداکثری سرنشینان نیز ۱۱ کیسه هوا تدارک دیده شده است. شاسی S7 از سیستم کنترل دامپینگ مداوم سود می‌برد و در اکسل جلو از سیستم تعلیق مستقل دوبل جناغی بهره گرفته شده و در بخش عقب نیز شاهد سیستم تعلیق مستقل پنج اتصالی هستیم. این خودرو با دو تیپ پایه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک راهی بازار چین می‌شود. بهای مدل پایه از حدود ۳۶ هزار دلار شروع می‌شود درحالی‌که برای مدل چهار چرخ محرک باید حدود ۴۳ هزار دلار پرداخت کرد. جهت اطلاع بد نیست بدانید تسلا مدل Y به‌روز شده قیمت ۳۶ تا ۴۹ هزار دلاری در چین دارد. کراس اور ژاپنی‌ها کمی ارزان‌تر از تسلاست اما باید دانست S7 با رقبای چینی زیادی از جمله زیکر 7X، ژیپنگ G6 و بی وای دی سی لاین ۰۷ روبروست.

علاوه بر این، خودروهای یاد شده چینی ارزان‌تر از S7 هستند و آنچه باعث عملکرد خوب تسلا مدل Y در بازار رقابتی چین شده هویت قوی این برند آمریکایی است. البته که هوندا از این مزیت در بازار خودروهای برقی بی‌بهره بوده و باید منتظر ماند و دید که آیا هوندا خواهد توانست با S7 به اهداف فروش خود دست یابد یا خیر. نهایتاً باید گفت محصول دیگر هوندا با نام P7 نیز توسط جوینت ونچر گک هوندا در آینده عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. nima.jdm

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    عالیه قیمتش خوبه خدایی

    موافقم 14
    مخالفم 3
  2. Ahmad

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    شبیه کیا اسپورتیج جدیده

    موافقم 9
    مخالفم 10
    1. صامورایی

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (440 ديدگاه)

      دقیقا.مشابه کیاست :)

      موافقم 7
      مخالفم 3
  3. Ben

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (229 ديدگاه)

    عقبش چه شکلیه؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. Blue

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    جوینت ونچر ، جوینت ونچر ، جوینت…….
    دیگه خسته شدم از این کلمه هر چی شرکت خودروسازی تو دنیا هست یه جوینت ونچر با این چینیا زده😑

    موافقم 6
    مخالفم 8
  5. Hamid

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    سلام. ژاپن، با تمام گذشته درخشان خودروسازی خود، دورنمای روشنی در آینده این صنعت ندارد. ۳۶ هزار دلار برای این خودروی هوندا. BYD همپای این خودرو را زیر ۲۵ هزار دلار به مشتری خودش تحویل می دهد. مهمترین فاکتور خودروهای برقی، پیمایش آنهاست، که در این مهم، خودرو سازها مشابه اند. به عبارتی انتهای تکنولوژی باتری ها در حال حاضر در دنیای واقعی زیر ۵۰۰ کیلومترست. از این حیث چینی ها با بهای تمام شده پایین، در زمینه خودروهای برقی، بزرگترین دردسر خودروسازهای بزرگ اند.

    موافقم 5
    مخالفم 12
    1. KAIZEN

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (396 ديدگاه)

      خودروسازان چینی سوبسیدهای زیادی از دولتشون میگیرن وگرنه هردو دارن تو چین تولید میشن و اختلاف تکنولوژیشون اندازه این اختلاف قیمتشون نیست

      موافقم 5
      مخالفم 2
  6. حجت‌اله براهنی

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    این چرا انقدر چینیه؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا