هوندا

هوندا مینی ون استپ WGN جدید را معرفی کرد

چند هفته پس از انتشار تیزرهای ششمین نسل استپ WGN، هوندا به‌صورت رسمی از این مینی ون رونمایی کرد. این خودرو در نمایشگاه توکیو برای اولین در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و در بهار سال ۲۰۲۲ نیز روانه بازار ژاپن خواهد شد. اولین نسل استپ WGN در سال ۱۹۹۶ معرفی شد و بنابراین این خودرو در سال جاری ۲۵ ساله شده است. هوندا دو نسخه از استپ WGN جدید را با نام های ایر و اسپادا معرفی کرده و که نسخه دوم دارای تریم پرچم‌دار پریمیوم لاین می‌باشد. جدیدترین نسل این مینی ون در مقایسه با نسل پیشین که سال ۲۰۱۵ معرفی و سال ۲۰۱۷ فیس لیفت شد از ظاهر یک دست‌تر و روان‌تری سود برده و نشان دهنده جدیدترین تحولات زبان طراحی هوندا است.

مینی ون موردبحث از طراحی دو جعبه‌ای با ظاهر تر و تمیز سود برده و دارای اورهنگ جلوی طویل‌تر، ستون A حرکت کرده به سمت عقب، خط کمر با ارتفاع کمتر، درب‌های کشویی بزرگ، رینگ‌های ۱۶ اینچی استاندارد و بخش پشتی تخت است. چراغ‌های جلوی LED به خط کاراکتر افقی در پروفایل پیوسته‌اند و سپر جلو و جلوپنجره نیز از طراحی متفاوتی در نسخه‌های ایر و اسپادا برخوردار هستند. در بخش پشتی نیز چراغ‌های LED عمودی وجود دارند که باعث شده‌اند درب پشتی به‌صورت بسیار فراخ باز شده و مالک به سپری با ارتفاع بسیار پایین دسترسی داشته باشد.

در کابین نیز سه ردیف صندلی برای شش سرنشین و با فضای سر و پای زیاد تدارک دیده شده است. صندلی ردیف دوم احتمالاً راحت‌ترین صندلی است زیرا از دو صندلی کاپیتانی جداگانه با تنظیمات زیاد سود برده است. صندلی‌های ردیف سوم نیز به لطف استفاده از فوم ضخیم‌تر در پشت صندلی‌ها بسیار راحت‌تر از صندلی‌های نسل پیشین هستند. از جمله موارد برجسته کابین می‌توان به پوشش صندلی‌های جدید با حالت تمیز کردن آسان اشاره کرد.

داشبورد استپ WGN جدید پذیرای نمایشگر مرکزی ۱۱.۴ اینچی، پشت آمپرهای دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، فضای کاربری بالای جعبه‌داشبورد، دکمه‌های متنوع در کنسول مرکزی و ورودی‌های هوای نازک با الگوی لانه‌زنبوری مشابه سیویک جدید شده است. همچنین یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی نیز روی سقف نصب شده تا سرنشینان عقب از آن استفاده کنند.

استپ WGN ایر از رنگ‌های سبک‌تر و گرم‌تر استفاده کرده و درحالی‌که مدل اسپادا به طراحی تیره‌تر و لوکس‌تر اهمیت داده است. هوندا می‌گوید خطوط افقی به پایداری خط دید سرنشینان کمک کرده و به کاهش خستگی ناشی از تردد کمک می‌کند. نهایتاً نیز باید گفت تمامی نسخه‌های این مینی ون به‌صورت استاندارد دارای بسته ایمنی محصولات هوندا خواهند بود. متأسفانه هوندا مشخصات مربوط به پلتفرم و پیشرانه‌های استپ WGN جدید را منتشر نکرده اما می‌دانیم که این خودرو به‌صورت بنزینی و هیبریدی در دسترس خواهد بود. مدل e:HEV از سیستم هیبریدی با سه حالت رانندگی الکتریکی، هیبریدی و بنزینی سود خواهد برد.

این خودروساز ژاپنی در نمایشگاه توکیو ۲۰۲۲ نسخه پیش‌تولیدی استپ WGN را به نمایش خواهد گذاشت. فعلاً مشخص نیست که آیا این خودرو در بازارهای بین‌المللی نیز عرضه خواهد شد یا خیر اما به نظر نمی‌رسد این کار صورت گیرد. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تویوتا نوح و ووکسی اشاره کرد که نسل جدید آن‌ها نیز معرفی شده است. دیگر رقیب این خودرو نیسان سِرِنا است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد مختاری آذر

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    به عنوان یه ون ساده و کاربردی عالی هستش ولی واقعا طراحی خوبی نداره نمیدونم چه اصراری هست که ون شاسی بلند فول سایز همش شبیه یک جعبه باشه چرا نمیشه زیبا باشه چرا طراحی ها محدود هر کی یا هر وسیله ای باعث محدود شدن شده ان شاالله از بین بره

    موافقم 4
    مخالفم 15
  2. میثم

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    طراحی بیرونیشو خیلی دوست دارم
    اما داشبوردش یه کمی قدیمی میزنه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  3. M@M@DRZ

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (366 ديدگاه)

    طراحیش خوراک یه مینی ونه 👌👌

    موافقم 9
    مخالفم 2
  4. احمدرضا

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (878 ديدگاه)

    سواری با ون بسیار لذت بخش هستش
    متاسفانه من به غیر از ون های ارزون قیمت ون دیگه ای سوار نشدم
    مطمئنا لذت ون های گرون قیمت و برند بیشتر هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا