هوندا کانسپتی بنام SUV RS را در نمایشگاه خودروی اندونزی رونمایی کرده که پیشنمایشی از کراساوور جدید ZR-V برای بازار اندونزی و سایر بازارهای آسهآن (کشورهای جنوب شرق آسیا) محسوب میشود. این یک کانسپت تقریباً نزدیک به تولید است که بهخوبی ویژگیهای طراحی کراساوور جدید هوندا را نشان میدهد؛ اما این کانسپت علاوه بر اینکه به مدل جدید ZR-V اشاره دارد، از جهت دیگری هم مهم است زیرا همانطور که از نامش مشخص است، اولین کراساوور هوندا با نشان RS محسوب میشود.
البته این روزها نسخههای اسپرت از شاسیبلندها بسیار متداول شدهاند اما هوندا با وجود برخورداری از کراساوورهای متعدد در سبد محصولات خود هنوز به این جمع نپیوسته است. البته RS مثل تایپ R نخواهد بود اما میتواند قدرت بیشتر و تنظیمات تعلیق و فرمان راننده محوری را در کنار عناصر طراحی اسپرت ارائه کند. کانسپت SUV RS در طراحی بیرونی هم جدیدترین ویژگیهای زبان طراحی هوندا در نسل جدید کراساوور HR-V را قرض گرفته است.
بااینحال، این کانسپت به لطف چراغهای جلوی LED که با جلوپنجره ادغام شده، ورودیهای هوای باریک روی سپرهای جلو و عقب، رینگهای بزرگ مشکیرنگ، صفحات محافظ آلومینیومی و چراغهای دودی عقب که با یک نوار باریک به هم متصل شدهاند، نمای کوچکتر و اسپرتتری دارد. البته انتظار میرود برخی از ویژگیهای طراحی این کانسپت مثل چراغها و رینگها در ZR-V تولیدی تعدیل شوند.
هوندا فعلاً در مورد مشخصات فنی این کراساوور جدید حرفی نزده اما این خودرو میتواند در معماری و پلتفرم با کراساوور بزرگتر BR-V اشتراک داشته باشد. همچنین ازآنجاییکه رقبای مستقیم ZR-V یعنی تویوتا رایز و دایهاتسو راکی با قوای محرکهٔ هیبریدی ارائه میشوند، امکان ارائهٔ چنین قوای محرکهای برای کراساوور هوندا هم وجود دارد. هوندا در اندونزی هماکنون نسخهٔ RS را برای مدلهای بریو، مبیلیو، سیتی و سیویک ارائه میکند و بنابراین انتظار میرود همین نسخهٔ اسپرت برای ZR-V هم در نظر گرفته شده باشد.
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۴ آبان ۱۴۰۰در نسل جدید کراساوور HR و کلاس suv کلاس اوور این خودرو شانسی در برابر رقبای بزرگش نخواهد داشت البته این روزها نسخههای اسپرت از شاسیبلندها بسیار متداول شدهاند اما هوندا با وجود برخورداری از کراساوورهای متعدد در سبد محصولات خود هنوز به این جمع نپیوسته است. البته RS مثل تایپ R نخواهد بود اما میتواند قدرت بیشتر و تنظیمات تعلیق و فرمان راننده محوری را در کنار عناصر طراحی اسپرت ارائه کند. کانسپت SUV RS در طراحی بیرونی هم جدیدترین ویژگیهای زبان طراحی هوندا در نسل جدید کراساوور HR-V را قرض گرفته است این خودرو میتواند در معماری و پلتفرم با کراساوور بزرگتر BR-V اشتراک داشته باشد. همچنین ازآنجاییکه رقبای مستقیم ZR-V یعنی تویوتا رایز و دایهاتسو راکی با قوای محرکهٔ هیبریدی ارائه میشوند، امکان ارائهٔ چنین قوای محرکهای برای کراساوور هوندا هم وجود دارد. هوندا در اندونزی هماکنون نسخهٔ RS را برای مدلهای بریو، مبیلیو، سیتی و سیویک ارائه میکند و بنابراین انتظار میرود همین نسخهٔ اسپرت برای ZR-V هم در نظر گرفته شده باشد. ولی به هر حال چون رقبای بزرگی دارد به نظر شانسی نخواهد داشت
البته هوندا کراس اوور هاش خوبه
پویان
۲۴ آبان ۱۴۰۰سلام خوبی. هوندا خوبه. ولی چینی ها مخصوصا در بحث برقی ها دارن بهتر هوندا میشن. هند و ویتنام هم به سرعت دارن پیشرفت میکنن
بهزاد
۲۴ آبان ۱۴۰۰نمیدونم چند وقته علاقه مند شدید به دنیای خودرو ولی همینجوری بگیم هوندا خودش جزو بزرگانه و خیلی ها باید بیان با هوندا رقابت کنند.
بازهم متوجه نشدم که چطور ابعاد هوندا را اینقدر کوچک کردید و به هر حال ممکنه یک شوخی از طرف شما بوده باشه.
نوید محمد
۲۴ آبان ۱۴۰۰چینی ها هندا رو پشت سر گذاشتن، الان دیگه هوندا باید با هندی ها رقابت کنه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۴ آبان ۱۴۰۰آیا چانگان موتور های تیم ردبول و آلفاتوری که تیم های مطرح فرمول یک هستن رو میسازه ؟ آیا جیلی یکی از مطرح ترین موتور سیکلت ساز های دنیاس ؟ آیا بی وای دی با دونسل nsx هر دوبار صنعت خودرو رو متحول کرد ؟ آیا چینی ها تونستن ماشینی مثل سیویک تایپ آر مدل ۲۰۰۰ بسازن که هنوز بعد از ۲۰ سال خیلی به ماشینای روز ترجیحش بدن ؟ هوندا هنوز که هنوزه یکی از پرفروشترین برند های بازار آمریکاس
new RAMIN
۲۴ آبان ۱۴۰۰نمیدونم این اکانت های عجیب غریب60یا 70دیدگاه از کجا میان ولی هدفشون جز کوچک کردن من چیزی نیست…سودش چیه نمیدونم. سعی کنید جوابشونو ندید…
هستم ، اکانت فیک میزنیدو حرف های منو میزنید
نیستم ، باز اکانت فیک میزنید و حرف های منو میزنید
هرچند من از این حرفا نمیزنم…متسفانه اون دوستمون هنوز نتونسته نوع نوشتار و نوشتنمو یاد بگیره…به اون دوستمون میگم اکانت فیک بازی رو تموم کن به خدا نه ارزشی داره نه سودی.
و اماپاسخ به سوال شما !
(آیا چانگان موتور های تیم ردبول و آلفاتوری که تیم های مطرح فرمول یک هستن رو میسازه ؟ ) خیر نمیسازه ولی موتوری میسازی که 10روز در ردلاین 5500 دور بدون افت کار میکنه…(آیا جیلی یکی از مطرح ترین موتور سیکلت ساز های دنیاس ؟)خیر موتورسیکلت نمیسازه ولی مونتاژش اینقدر دقیقه که خود مدیران ولوو اعلام کردن کیفیت منتاژ بهتر از ماله ما تو خود اروپاس…(آیا بی وای دی با دونسل nsx هر دوبار صنعت خودرو رو متحول کرد ؟)خیر نساخته ولی byd تانگ و هان به راحتی پا به پای لامبورگینی و فراری میان و byd بعد تسلا بزرگترین الکتریکی ساز دنیاس اتوبوس هاش هم 5 سالی میشه تو اروپا در حال تردد هست.
نوید محمد
۲۴ آبان ۱۴۰۰خوب گفتی رامین جان
پرهام رهام
۲۴ آبان ۱۴۰۰ظاهر زیبایی داره
Reza Waffen SS
۲۴ آبان ۱۴۰۰این دیگه شبیه نیست خود چینیه
Abolfazl
۲۴ آبان ۱۴۰۰چرا
زیزیگولو
۲۴ آبان ۱۴۰۰شاسی بلندا روز به روز دارن آب میرن و کوچیکتر میشن !! مردم بخاطر فضای کابین بیشتر و سایز بزرگتر میرن شاسی بلند میخرن ولی اینا فقط ظاهرشون شبیه شاسی بلنداست وگرنه عملاً فضای کابین یه سدان رو به راننده و سرنشینا میده
فرید
۲۴ آبان ۱۴۰۰فضای داخلیش در حد هاچ بک است
لاستیک هاش در حد خاور!
زیزیگولو
۲۴ آبان ۱۴۰۰همینو بگو
فرید
۲۴ آبان ۱۴۰۰همینو گفتم 😂😂
زیزیگولو
۲۴ آبان ۱۴۰۰😂
N.I.M.A
۲۴ آبان ۱۴۰۰هوندا چرا انقدر چانگان UNI-T شده؟؟؟؟؟؟؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ آبان ۱۴۰۰چشمات درست میبینه؟
N.I.M.A
۲۴ آبان ۱۴۰۰دوست عزیز نمای عقب changan CS75 رو ببین حتی محل قرار گیری لوگو.( دیگه منظور از شباهت طراحی داخلی خود چراغ نبوده)
نمای جلو حاشورهای بریده بریده برای جلوپنجره هم بیشباهت به changan UNI-T نیستن. اگر این دو خودرو رو ندیدید حتما پیشنهاد میکنم نگاهی بندارید.
نوید محمد
۲۴ آبان ۱۴۰۰آی گفتی
واقعا از هوندا توقع نمیرفت این جور کپی کاری کنه
ولی اون چانگان خیلی خوشکلتره و کارایی بیشتری داره.
انتخاب من چانگان uni-t
نوید محمد
۲۴ آبان ۱۴۰۰خوب گفتی رامین جان👏