هوندا بهصورت رسمی از جایگاه شارژ الکتریکی به همراه تکنولوژی تعویض باتری خود رونمایی کرد. این جایگاه با نام پاور پک اکسچنجر e شناخته میشود و برای استفاده پاور پکهای متحرک این برند که سال قبل معرفی شده بودند طراحی شده است. اولین جایگاه از این نوع توسط شهرداری توکیو بکار گرفته خواهد شد چراکه مقامات شهری توکیو به دنبال توسعه استفاده از موتورسیکلتهای الکتریکی در شهر هستند.
جایگاه شارژ الکتریکی هوندا به شرکت گاچاکو نیز تحویل داده شده است. این شرکت توسط هوندا، یاماها، کاوازاکی و سوزوکی تأسیس شده و به کار تعویض باتریها مشغول است. جایگاههای موردبحث در کشور هند نیز تأسیس خواهند شد و با استفاده از آن میتوان سهچرخههای الکتریکی ریک شاو را شارژ کرد.
کار راهاندازی این جایگاهها در هند را یکی از زیر برندهای هندی هوندا با نام هوندا پاور پک انرژی هند انجام خواهد داد.
ظاهراً فرایند کار را این دستگاه نسبتاً راحت خواهد بود. کاربران یک کارت الکترونیکی خواهند داشت که از آن برای ارتباط بدون تماس با جایگاه شارژ الکتریکی استفاده خواهند کرد. سپس رانندگان میتوانند باتری خودرو یا موتورسیکلت خود را در جایگاه موردنظر قرار داده و باتری کاملاً شارژ شده را از جایگاه دیگر بردارند. هر جایگاه قرارگیری باتری زاویه خاصی دارد تا به ورود و خروج راحتتر باتریها کمک کند. همچنین هوندا میگوید با ورود باتریها به جایگاه ویژه خود فرایند شارژشان بهصورت خودکار شروع خواهد شد و نیازی به انجام دادن کارهای دیگر توسط کاربران نیست.
ژاپنیها اظهار میدارند مدیریت تمامی عملکردهای مهم این جایگاهها توسط سیستم ابری پاور پک انجام خواهد شد. این سیستم موارد مهمی همچون وضعیت شارژ باتری، جایگاه قرارگیری آن، ثبتنام کاربران و پرداختی آنها را بررسی خواهد کرد. همچنین جایگاههای موردبحث از عملکرد خنک کردن باتری نیز سود میبرند که موجب جلوگیری از آسیب دیدن باتریها به خاطر داغ شدن بیش از حد میشود.
اگر یک جایگاه استاندارد پاسخگوی حجم مراجعات و استفاده کاربران نباشد میتوان بیش از یک واحد را در کنار آن قرار دارد تا به عنوان یک ابر جایگاه انجاموظیفه کند. در واقع به لگو فکر کنید که میتوان آنها را کنار یکدیگر قرار دارد تا ساختمان اسباببازی بزرگتری ساخت. تا به اینجا در وبسایت هوندا تنها مشخصات جایگاههای خاص کشور ژاپن و هند ذکر شده است هرچند احتمال دارد این خودروساز در بازارهای دیگر نیز اقدام به راهاندازی جایگاههای شارژ الکتریکی کند.
کاراکتر
۶ آبان ۱۴۰۱بیاد ایران جایگاه رو با باتری میکنن میدزدن
HR3
۶ آبان ۱۴۰۱تو ایران باید 10 تا نگهبان و 100 تا دوربین بزاری باتری رو کف نرن
یه زمان پمپ بنزین کار می کردم یه ذره حواست جمع نبود یارو بدون دادن پول بنزینش خیلی ریلکس می رفت انگار نه انگار
Lamborghini
۶ آبان ۱۴۰۱تعویض باطری هم ایده خوبیه ماشین رو بخری و باطری رو هم اجاره کنی برای شارژ هم بری جایگاه باطری رو عوض کنی زمان زیادی هم مثل شارژ کردن هدر نمیره این کار رو فکر کنم اولین بار کمپانی چینی nio یا byd انجام داد
امین
۶ آبان ۱۴۰۱آینده از آن تعویض باطری هست.
شارژ بسیار سریع عمر باطری کم میکنه.
تکنولوژی فعلی هنوز نتونسته تاثیر این موضوع از بین ببره
بچههای مهندسی الکترونیک و برق به موضوع واقف هستند
meysam
۶ آبان ۱۴۰۱خیلی خیلی حرکت جالبیه
خیلی بهتر از اینه که موتورتو بزنی به شارژ منتظر بشی شارژ بشه
meysam
۶ آبان ۱۴۰۱جالب اینکه تویوتا هم دقیقا مشابه این ایده رو داره ولی بجای باتری از کارتریجهای قابل حمل هیدروژن استفاده کرده
https://techfars.com/222852/toyota-shows-portale-hydrogen-cartridge/