بر اساس بروشورهای منتشر شده در ژاپن، نسل جدید تایپ R با قدرت ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتنمتر تولید میشود. پیشتر، نصب پیشرانهی ۲ لیتر توربوشارژ روی این خودرو تأیید شده بود. مدل قبلی تایپ R با قدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر بنزین در صد کیلومتر داشت.
یک منبع ناشناس، مدارکی از شرکت هوندا را منتشر کرده که دارای اطلاعات فنی از تایپ R مدل ۲۰۲۳ است. باتوجه به اینکه نوشتار متن به زبان ژاپنی نوشته شده، میتوان احتمال داد نسخهی بازار جهانی از این خودرو، تفاوتهایی با مدل بازار ژاپن داشته باشد. پیشفروش تایپ R جدید در کشور سازنده شروع شده و بعضی نمایندگیهای فروش، قدرت ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتنمتر را تأیید کردهاند.
بر اساس اطلاعات غیررسمی، بیشترین قدرت پیشرانه مشابه مدل قبلی، در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه تولید میشود و نهایت گشتاور، از ۲۶۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل خواهد شد. مدل ۲۰۲۰ تایپ R، بیشترین گشتاور را در ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید میکرد. با این شرایط، پیشرانهی جدید چندان متفاوت نیست و صرفاً ۱۰ اسب بخار با ۲۰ نیوتنمتر، قویتر شده است.
بسیاری از علاقهمندان هوندا در انتظار معرفی تایپ R جدید با پیشرانهای متفاوت از نسخهی قبلی بودند. از سویی دیگر، اطلاعات بسیار مهم مرتبط با وزن خالص و مهندسی شاسی برای این خودرو هنوز اعلام نشده است. عملکرد سیستم تعلیق و فنربندی نیز، نقش بسیار مهمی در تواناییهای یک خودرو در پیست دارند.
رکوردگیری تایپ R مدل ۲۰۲۳ در پیست سوزوکا، تفاوتهای چشمگیر این خودرو با نسل قبل را ثابت کرده است. نسخهی نهایی، پاییز سال جاری تحویل خریداران خواهد شد.
بهنام
۴ مرداد ۱۴۰۱بیست اسب بخار و بیست نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به مدل قبل بنظرم عالیه.
طراحی تایپ آر جدید هم واقعا دوست داشتنیه و جزو مدلهای ماندگار هوندا خواهد بود .
Matin2
۴ مرداد ۱۴۰۱از اینش خوشم میاد که هم اسپرته هم جاداره و برای خانواده هم خوبه
akrh78
۴ مرداد ۱۴۰۱جلوشو خیلی دوست دارم ولی عقبش یه حالت غمگین داره انگار، شبیه کیا استینگر شده که اونم کپی داج چارجر بود
در کل تغییر نسل به سبک 911 بوده و اگه حداقل وزنش 50 کیلو کمتر نکرده باشن به نظر من ناامید کنندس
امیرشایان فرازی
۴ مرداد ۱۴۰۱من قبلاً همش تلاش می کردم از سیویک دور باشم ولی این یکی واقعا دلبره
حسین
۴ مرداد ۱۴۰۱وقتی که gr کرولا قراره با انجین سه سیلندر و قدرت 300 اسبی و awd ساخته بشه پس انتظار میرفت سیویک تایپ r دیگه حداقل 350 اسب رو داشته باشه
JDM lover
۴ مرداد ۱۴۰۱من که از طراحیش خوشم میاد
مخصوصا جلوش ولی عقبش بنظرم هنوز جای کار داره
از نظر مشخصات فنی هم خیلی خوبه و اگر بتونه کاهش وزن محسوسی نسبت به نسل قبل داشته باشه خیلی عالی میشه
رامتین
۴ مرداد ۱۴۰۱احتمالا نسخه نهایی توان 335 اسب را داره که عدد خاصیه. در هر صورت بنظرم خیلی جذابه و البته با گیربکس اتومات هم عرضه بشه بد نیست.
meysam
۴ مرداد ۱۴۰۱عقبش خیلی خوشگله خدایی
از روزای اول که معرفی شد خیلی بیشتر داره به چشمم میاد
sina
۴ مرداد ۱۴۰۱امیدوارم یکمی بیشتر باشه و به 340 اسب قدرت و 450 گشتاور برسه
در اون صورت احتمال میدم با یه خودروی جاودانه روبرو باشیم