بخش موتورسیکلت هوندا روزهای شلوغی را تجربه میکند. درحالیکه بخش خودروسازی هوندا تونل باد جدیدی را در اوهایو افتتاح کرده است، ژاپنیها از فرصت برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت اوزاکا برای رونمایی برخی محصولات جدید از جمله هاوک ۱۱ اسپرت و نسخه جدید داکس استفاده کردهاند.
یکی از برجستهترین ویژگیهای طراحی هاوک ۱۱ در بخش جلو دیده میشود که یعنی جایی که شکل شبیه موتورسیکلتهای مسابقهای دهه ۶۰ میلادی به ذهن متبادر میشود. در این بخش چراغهای جلوی گرد و LED با بادگیر کوچک و آینههای گرد دو طرف دیده میشوند. باقی بخشهای هاوک ۱۱ کاملاً در معرض دید قرار دارند و همه میتوانند پیشرانه را تماشا کنند. ظاهر این موتورسیکلت جدید از نمونههای قدیمیتر الهام گرفته است اما ویژگیهای مدرن متنوعی هم دارد. اگرچه هاوک ۱۱ از طراحی جدیدی سود میبرد اما زیرساخت آن برای ما آشناست. گفته میشود هاوک ۱۱ حاصل تکامل مدل NT1100 است که یک موتورسیکلت نسبتاً بزرگ است و برای جادهها توسعه یافته است. قطعاتی همچون فریم، بازوی کنترل و رینگهای ۱۷ اینچی مستقیماً از NT1100 گرفته شدهاند. در واقع هوندا با معرفی این موتورسیکلت به دنبال نمایش ماژولار بودن یک موتورسیکلت بوده است.
نیروبخش هاوک ۱۱ پیشرانه ۲ سیلندر ۱.۱ لیتری است. هنوز قدرت و گشتاور این پیشرانه اعلام نشده است اما دوقلوی آن قدرت ۱۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۴ نیوتون متری تولید میکند. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ عقب فرستاده میشود. هوندا جزئیات بیشتر هاوک ۱۱ را در ماههای آتی منتشر خواهد کرد. تا زمان نگارش این خبر، هاوک ۱۱ فقط برای بازار ژاپن تائید شده است. این موتورسیکلت ژاپنی اشارهای به عرضه محصول جدید خود در آمریکا نکرده است اما اگر روانه این بازار هم شود تعجب نخواهیم کرد.
هوندا همچنین در حرکتی غیرمنتظره اعلام کرده است داکس را برای مدل ۲۰۲۳ بازمیگرداند. این موتورسیکلت هم از طراحی رترو سود میبرد و صندلی آن گنجایش کافی برای دو نفر را دارد. پیشرانه تک سیلندر ۱۲۵ سیسی آن نیز هوا خنک است و ۹ اسب بخار قدرت دارد. قیمت این محصول فعلاً اعلام نشده است و مشخص نیست که در آمریکا هم عرضه خواهد شد یا خیر.
داکس که با نام سری ST هم شناخته میشود از سال ۱۹۶۹ تا ۲۰۰۰ و با پیکربندیهای متنوعی عرضه شده است. بازگشت آن منطقی است زیرا علیرغم ۲۲ سال غیبت در بازار هنوز هم طرفداران زیادی دارد و طراحی آن توسط چندین شرکت چینی کپی شده است.
M@M@DRZ911
۳ فروردین ۱۴۰۱چقدر از جلو شبیه ترایمف THRUXTON RS شده .
ولی اون داکس چقدر طراحیش گوگولی و باحاله .
میثم
۳ فروردین ۱۴۰۱اون داکس با اون قد و قواره یه انجین ۱۲۵ داره
قطعا خیلی تند و تیزه
فکر کن بیفته دست جوانان ایرانی چه حماسهها بیافرینند