هوندا در ژاپن از خودروی جدید ZR-V رونمایی کرد. این خودرو نسخهای شیکتر از مدل چینی ZR-V و مدل آمریکایی HR-V محسوب میشود. جدای از بهبودهای بصری، ZR-V بازار ژاپن بهصورت e-HEV نیز در دسترس خواهد بود که در واقع قوای محرکه هیبریدی و چهار چرخ محرک به شمار میرود و انتظار میرود در آینده نزدیک روانه بازارهای اروپایی نیز شود.
همانطور که پیشبینی میشد ZR-V بازار ژاپن بسیار شبیه برادران خود بوده و برخی تغییرات در تریم ها وجود دارد. برجستهترین تفاوت این خودرو با نسخههای بازار چین و آمریکا به سپر جلو مربوط میشود که فاقد تریم مشکی بوده و در این بخش از رنگ مشابه بدنه استفاده شده است. جلوپنجره نیز طرح منحصربهفردی دارد و میلههای عمودی جایگزین الگوی لانهزنبوری شدهاند. بهطور مشابه تریم روی قوس چرخ ها، رکابهای جانبی و سپر عقب نیز همرنگ بدنه شده و عناصر آلومینیومی مانند در بخش عقب و در اطراف خروجیهای اگزوز دیده میشوند. نشان هوندا عناصر آبیرنگی دارد که به قوای محرکه الکتریکی شده این خودرو اشاره خواهد داشت. به این مورد باید نشان e-HEV در درب پشتی را نیز اشاره کرد.
داخل کابین شاهد طراحی مشابه با HR-V بازار آمریکا هستیم که شامل مواردی همچون ورودیهای هوای یکپارچه، کنترلهای تهویه مطبوع فیزیکی، نمایشگر لمسی و پشت آمپرهای دیجیتالی خواهد بود. البته خریداران ژاپنی شاهد طراحی جدیدی برای گیربکس اتوماتیک با دکمههای روی تونل مرکزی خواهند بود. همچنین گزینههای مختلفی برای پوشش صندلیها و دربها وجود دارد تا حس و حال لوکستری را انتقال دهد.
نکته مهمتر اینکه خودروی موردبحث با سیستم هیبریدی چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد که شامل پیشرانه ۲ لیتری، گیربکس CVT و دو پیشرانه الکتریکی است. هوندا مشخصات فنی این مجموعه را اعلام نکرده اما نسخه مشابه بکار رفته در سیویک e-HEV دیفرانسیل جلو قدرت ترکیبی ۱۸۱ اسب بخاری دارد. همچنین تنها یک نسخه درونسوز از ZR-V بازار ژاپن وجود دارد که از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس CVT استفاده میکند و نیرو را به تمامی چرخ ها میفرستد. بر اساس گفتههای وبسایت هوندا، پیشفروش ZR-V تا چند هفته دیگر شروع میشود و فروشش از پاییز سال جاری کلید خواهد خورد. انتظار میرود در ماههای آینده جزئیات بیشتری از این خودرو را بشنویم و ظاهراً نسخه بازار اروپا نیز در آستانه رونمایی قرار دارد. برخلاف دیگر بازارها، اروپاییها فقط پذیرای نسخه هیبریدی این خودرو خواهند شد.
Erfan
۲۵ تیر ۱۴۰۱چقدر عجیب سبک چراغ های عقب رو عوض کردن.
در صورتی که فکر کنم مدل آمریکایی هم چراغ ها از بالای ماشین شروع میشن مثل مدل های قبلی
TML BN
۲۵ تیر ۱۴۰۱بله مدل های قبلی یکم شبیه CR_V بود ولی در مقایسه طراحی ها واسه ی بازار آمریکا بهتر و اسپرت تره
حسن
۲۵ تیر ۱۴۰۱این hr-v هست و در امریکا هم همین سبک چراغ ها رو داره. اون مدل cr-v هست که چراغای عقب عمودی داره.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ تیر ۱۴۰۱جداً که ژاپنیها سلطانِ ساخت خودروهای ارزشمند هستند و فقط به کیفیت ساخت ، منتاژ و متریالش توجه کنید با چه دقتی مثل همیشه ساخته شده و شدند !
فقط موندم چطور در بازارهایی که ژاپنیها هستند برخیها میروند کرهای میخرند …
کوشا
۲۵ تیر ۱۴۰۱همونطور که یه سری از روی عکس کیفیت ساخت و مونتاژ ماشین رو متوجه میشن..
Phonix
۲۵ تیر ۱۴۰۱هوندا کی ماشیناش بی کیفیت بوده؟