در مسابقهٔ U-Drag یا درگ رفت و برگشتی، هوندا سیویک تایپ R با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و هیوندای النترا N با ۲۷۶ اسب بخار قدرت به مصاف هم رفتهاند.
هیوندای با برند پرفورمنس N شهرت خوبی برای خود دستوپا کرده است. یکی از محصولات این بخش یعنی النترا N نسبت به قیمتش خودروی بسیار خوبی است و هرچند شاید نتواند حریف هوندا سیویک با قیمت گرانتر و قدرت بیشتر شود اما هنوز هم میتواند باعث نگرانی مالکان تایپ R شود. این سدان اسپرت کرهای به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو منتقل میشود اما امکان انتخاب یک گیربکس دوکلاچه هم وجود دارد.
از سوی دیگر، هرچند سیویک تایپ R هم زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری توربو را پنهان کرده است اما خروجی بالاتری برابر با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور به چرخهای جلو صرفاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد و برخلاف هیوندای خبری از گیربکس اتوماتیک نیست. حال این دو کامپکت اسپرت در جدیدترین مسابقهٔ U-Drag ادموندز به مصاف هم رفتهاند. با آغاز مسابقه، النترا جلو افتاد اما در ادامه قدرت بیشتر سیویک خود را نشان داد و در مسیر برگشت رقیب کرهای را پشت سر گذاشت. در مسابقهٔ دوم نیز که رانندهها جابجا شدند همین نتیجه تکرار شد.
در تمام معیارهای این مسابقه، سیویک کمی بهتر از هیوندای بود. هوندا ظرف ۵.۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالیکه النترا این کار را در ۵.۹ ثانیه انجام داد. تایپ R همچنین ۴۰۰ متر را در ۱۴ ثانیه طی کرد که ۰.۳ ثانیه سریعتر از رقیب کرهای بود. هاچبک داغ ژاپنیها کل مسیر U-Drag را پس از ۳۷.۸ ثانیه به پایان رساند درحالیکه سدان کرهای برای انجام این کار به ۳۸.۶ ثانیه زمان نیاز داشت.
مقایسه مشخصات فنی
هوندا سیویک R | هیوندای النترا N | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۱۵ اسب بخار | ۲۷۶ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۳۹۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
وزن | ۱۴۴۳ کیلوگرم | ۱۴۴۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۴۴,۳۹۰ دلار | ۳۴,۰۱۵ دلار |
قیمت تستشده | ۴۵,۸۹۰ دلار | ۳۴,۰۱۵ دلار |
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳با ده هزار دلار قیمت کمتر لگن کره ای بازهم عقبه!!!!
Car love
۲۹ خرداد ۱۴۰۳با ۱۰ هزار دلار قیمت بیشتر و اسب بخار بیشتر کلا ۰.۳ ثانیه سریعتر بود سلطان فراخوان جهان 😂😂😂😂 یکی اینور بهترین خودرو پرفورمنس و برقی سال رو کسب میکنه یکی هم اونور بیشترین فراخوان سال رو 😫
SMS
۲۹ خرداد ۱۴۰۳بخوام یکم احساسی و بدون در نظر گرفتن قیمت تصمیم بگیرم هوندا و گرنه النترا
FY
۲۹ خرداد ۱۴۰۳دقیقا …. تازه تویوتا انقدر فراخوان گرفته ….. وای به حال اینا که معلوم نیست جون چند تا آدم رو گرفتن🤔
JaMsHiD-R1988
۲۹ خرداد ۱۴۰۳تو تمام پیست ها سیویک از هر چی کره ای بنزینی بوده سریع تر بوده😂💔
Gdm
۲۹ خرداد ۱۴۰۳از برقی هاشون هم سریع تر بوده آخه
تو نوربورگ رینگ ۶ ثانیه سریع تر از آیونیک۵ ، با اونهمه ادعا و تبلیغات و درگ با لامبورگینی و فراری😂
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳تازه سیویک تایپ آر که در سال ۲۰۲۳ تست شده از هیوندای آیونیک ۵ ان هم سریع تر بوده حتی از هم کلاس خودش در هات هچ یعنی i30n البته از شما عذر میخوام تو این پست به عنوان ت رول شناختید منو!!!
پیام
۲۹ خرداد ۱۴۰۳هیوندای ۱۱ هزار دلار ارزون تره!!! سیویک بهترین ماشین هوندا هست که به جون کندن زد جلو! هر چه اول هیوندای حسابی جاش گذاشت! برید خدارو شکر کنید آیونیک نبود!!! ۱۱ هزار دلار بیشتر پول ماشین بدی، اولش جا بمونی! ۱۱ هزار دلار اضافه برای این رنج قیمت خیلیه!!!!
البته تویی که میگی باتری باید دور انداخته بشه ازت انتظاری نمیره!!!
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳خطاب به جناب gdm تازه این سیویک فکستنی بدرد نخور!!! احتیاجی به متوسل شدن به ال اف ای و جی تی آر که فسیل شدن دیگه نیست( الان پیام میخواد بگه برقیه سنگینه نمیدونم کراس اوره *البته من هرچی به آیونیک ۵ نگاه میکنم هاچ بک جلوه میکنه تا کراوس اور!) میخوام بهش بگم مگه موقعی که آیونیک تو درگ بنزینی ها رو میزد هیچ یادت نبود برقیه گشتاور آنی داره و نباید با بنزینی مقایسش کنی الان یادت افتاد؟ اون موقع که پز برقی بودن و کراس اور بودن با شتاب اسمورت کارو میدادی!!
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳پیامک عزیز میدونی دقیقا چرا هیوندای ۱۱هزار دلار ارزون تره ؟ چون قدمت و اعتبار هوندا رو نداره
اگه دقت کنید به خوبی میبینید که همیشه هیوندای مجبوره ماشیناشو با آپشن بیشتر قیمت کمتر عرضه کنه درحالی که تویوتا نیسان و هوندا با قیمت بیشتر آپشن کمتر در نتیجه هزینه ساخت پایین تر و سود بیشتر بیشتر هم میفروشه یک محصولشون!!
Anti BTS
۲۹ خرداد ۱۴۰۳پیامک میگه سیویک بهترین ماشین هونداست !
حتی نمیدونه همین هوندا یه ماشین جذاب داره به اسم NSX که کره تو خواب هم نمیبینه همچین ماشینیو
یعنی حتی ماشینا رو هم نمیشناسه طفلک
چرا باید باهاش بحث کرد
تو دنیای خودت خوش باش 😄
Ehsan
۲۹ خرداد ۱۴۰۳البته درستش اینه که بگی با ده هزار دلار قیمت بیشتر و ۲۲ سال کار بیشتر رو بخش پرفورمنس فقط سه دهم ثانیه سریعتره سیویک
یعنی کمتر از یک پلک زدن
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳البته درستش اینه که بگی این درگ در نهایت زمان رو مشخص نمیکنه تایم نوربرگرینگ سطحو مشخص میکنه که سیویک با اختلاف جلوتره شک دارید میتونید از سایت ها چک کنید
Ehsan
۲۹ خرداد ۱۴۰۳البته درستش اینه که بگی با “ده هزار” دلار قیمت بیشتر و “۲۲ سال “کار بیشتر رو بخش پرفورمنس فقط سه دهم ثانیه سریعتره سیویک
یعنی کمتر از یک پلک زدن
همینه جوابت
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳وقتی نمیتونی قبول کنی دیگه مشکل من نیست
تازه بخش ان هیوندای هم تعطیل شد کلا!
MehdiTurbo
۲۹ خرداد ۱۴۰۳کرم از خودت امیر
کرم از خود درخت به پیام و علی شوی و … گیر نده اولین کامنت مریض گونه بحث دربیاور
(Ali(chevynova
۲۹ خرداد ۱۴۰۳مهدی جان
داداش این شخص خودش شروع کننده هرچی بحثه تو این سایته
برای مظلوم نمایی هم اسم من و سوشیانت و بقیه رو میاره
دم به دقیقه هم در حال گیر دادن و تیکه پرونی به کره و امریکا و هرچی که سلیقش نیست ، هست
بعد ۸ سال فعالیتم تو پدال و دیدن انواع کامنتها دیگه این نوع رفتار برام کاملا مشخص که چه هدفی رو دنبال میکنن
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳بله علی جان درست میفرمایی دوج وایپر ای سی ار الدورادو۱۹۵۹ موستانگ ۱۹۶۴ چلنجر چارجر ۱۹۶۹ بیوک ریویرا ۱۹۷۳ کوروت سی ۳ ۱۹۶۳ بیوک جی ان ایکس من اون قدر بد سلیقه ام که از آمریکایی ها خوشم نیاد
انتقاد من به ماشالاها هست
چرا علی که کد موتور ها همه رو حفظه بیاد بگه ماشالا؟ چرا نباید دو تا خط بنویسه بقیه هم یاد بگیرن؟ چرا جایی که پاگانی زوندا و مرسدس ۳۰۰ اس ال گالوینگ و اس ال اس هستن بیاد طرفداری درهای تسلا مدل ایکس و دلورین رو بکنه؟
! i M α η δ υ α R
۲۹ خرداد ۱۴۰۳مهدی جان کرم از امیر نیست …
کرم از اون دسته افرادی هست که با تنفر ، ژاپن رو به خیال خام خودشون کشیدن پایین تا کره ای بالا دیده بشه …
اگر تحریکات امثال اونها نبود کسی نه کره ای رو ماشین حساب می کرد و نه کره ای فن رو اهل بحث و علم و دانش که بخواد براش وقت بگذاره …
در مورد علی شوی هم که چیزی نگم بهتره …
وقتی با کینه و حب و بغض از روی تنفر با پیش کشیدن بحث مالکیت شرکت ممتلکات و کشور بحرین به مک لارن حمله می کنه چطوری اینجا می تونه جا نماز آب بکشه !!!!!
با احترام اگه می خوای بدونی کرم درخت از کجاست من بهت میگم …
اندک آمریکایی فن هایی هستند که با تعصب و حس مالکیت بر فضای معنوی سایت ( که یا حالا از سابقه شون میاد یا از توهمشون ) جو سایت رو مسموم و خراب کردند …
از خودت تا حالا نپرسیدی چرا هر کسی که جدید وارد سایت میشه هنوز از راه نرسیده اول ( و فقط ) با اون معدود آمریکایی فن ها در میوفته و کل کل می کنه ؟؟؟
کره ای و چینی رو هم بگذاریم توی یخچال ، معضل این سایت همون اندک متعصبین / متوهمین هستند که گفتم …
تعصب با تار و پود اندیشه اونها آمیخته شده …
سر پست جوایز بهترین انجین سازان برو ببین کدوم گروه داشتند با ملت داشتند بحث می کردن …
محمد
۲۹ خرداد ۱۴۰۳این کاربر امیر از اون ترول های کره ای دوست مثل پیام و امیر محمد و کار لاور رو مخ تره ، شش ماه اومده ۲۶۰۰ تا کامنت گذاشته ، پسرجون بیای زیر هر پستی از ماشین کره ای و برقی بد و بیراه بگی کسی بهت نمیگه ماشین باز ، خیلی ها حسودی رو وارد یه لیگ دیگه کردن ، حتما فامیلشون یه ماشین کره ای داره که خودشون نمیتونن بخرن اومدن اینجا عقده گشایی
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳لابد قراره با گفتن ۹۱۱ قورباغه زشت و اروپایی های الکی گرون یا اسب بخار فیک آمریکایی یا جامونی عقب مونده کسی ماشین باز بشه!!!!
مردیم از خوشی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳تو خودت از همه بد تری
B
۲۹ خرداد ۱۴۰۳رطب خورده منع رطب کی کنید امیر جان
شما طرفداری ژاپن رو بکن ولی هیتم نده علیه بقیه زیاد خودتو درگیر کامنتای بقیه نکن
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳اگه دقت کنی هیچ وقت من سر خود نیومدم طرفداری ژاپنی رو بکنم کامنت های قبلی من رو هم خونده باشید متوجه خواهید شد درواقع پیام رو دارم دیس میکنم!
پیام
۲۹ خرداد ۱۴۰۳محمد من بارها گفتم فورد و بنز و … رو به هیوندای ترجیح میدم ولی نمی پذیرم ازین افراد بیان چرت و پرت بگن! یارو جمشید اومده میگه باتری به درد نمیخوره و باید دورش بندازن! هنوز نمی فهمن بازیافت میشه و …!!!! حسین و امیر شتاب ماشین رالی که صندلی و … درآوردن و مثل ماشین مش ممدلی هست رو با ماشین شهری مقایسه می کنن!!! دیه تو اون متن واضح گفته بود چرا ژاپن از کره عقب افتاده! این واقعیته و باید پذیرفت. تازه چند سال دیگه بدترم میشه. اینا همونایی بودن که از سیویک اسطوره ساختن بعد الان با جون کندن از الانترا جلو زد! هر چند اولش نشست شد! تازه اختلاف قیمت یازده هزار دلاری اونم تو این رنج قیمت به کنار!!! تازه این آیونیک نبود!!!
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳برو دوتا پست بالاتر بخون درباره همون باتری که میگی خیلی خوبه چه مشکلاتی داره فعلا
پیام۲
۲۹ خرداد ۱۴۰۳تو که استینگر و سوپرا رو با هم مقایسه میکنی😂
(Ali(chevynova
۲۹ خرداد ۱۴۰۳Amir
یکم رو خودت کار کن
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳از چه لحاظ؟ ماشالا بگم؟ چشم
ماشالا دوج وایپر acr با موتور عظیم ۸ لیتری
ماشالا بیوک ریویرا ۱۹۷۳ با طراحی با اصالت و ماندگارش
ماشالا بیوک جی ان ایکس سنگربان ماسل کار ها ماشالاموستانگ پرفروش ترین کوپه جهان
ماشالا فورد کراون ویکتوریا نماد پلیس آمریکا
ماشالا فورد اف ۱۵۰ سنگ محک پیکاپ ها
ماشالا جیپ قهرمان و برنده wwll
ماشالا فورد وانت ساز تو قوطی کننده فراری
ماشالا کوروت شرمنده کننده الکی گرون های اروپایی
ماشالا موتور هوریکن پردتور
دیگه ماشالام نمیاد
پیام
۲۹ خرداد ۱۴۰۳بنده خدا ده یازده هزار دلار گرونتره ولی با این وجود اولاش قورتش داد!!! اینم ازون سیویک که فکر می کردید خیلی ماشین خوبیه! همون پیچیدن و … به رانتده هم مربوطه! چون تا قبل از پیچ هیوندای فوق العاده بود.برید خدارو شکر کنید آیونیک نیومد! اینم از قوی ترین ماشین هوندا! اگه هیوندای ۱۰ هزار دیگه خرجش می کرد، کلا سیویک نابود میشد! این تست بهتون فهموند که تاره این الانترا هست!!!
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۹ خرداد ۱۴۰۳بله شما هم به همین خیال باشید
هیوندای همیشه اسمش زیر هم خودروساز ها بوده و خواهد موند دوست عزیز
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳قوی ترین ماشین هوندا یکیش ان اس ایکس بود که زمانی که هیوندای حتی جنسیس کوپه رو هم نداشت با فراری مقایسه میشد و لقب فراری ژاپنی رو داشت!!
با عرض معذرت تو نوربرگرینگ تایم سیویک تایپ آر از آیونیک هم ۵ ثانیه بهتره!! شک داری برو نگاه کن راستی اگه لیستو نگاه کردی سعی کن مثل همیشه جی تی آر و ال اف ای رو نادیده بگیره چون تایم آیونیک گل سر سبد هیوندای در برابر اون به قول خودت فسیلا خنده داره!!
ناخدا
۲۹ خرداد ۱۴۰۳جنسیس کوچه 🤭
داریوش
۲۹ خرداد ۱۴۰۳سخت نگیر ، هیوندای باخت..
احسان
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ده هزار دلار پول کمی نیست ،اگر ژاپنی دو هزار یا سه هزار دلار بیشتر بود میگفتم ایول (هرچند اختلاف عملکرد در حد دهم ثانیه بود) اما اینکه هیوندای ده هزار ارزون تره نقطه قوت کره ای میشه و نه ژاپنی.
کرگدن باواریا
۳۰ خرداد ۱۴۰۳برام جالبه چرا سیویک بیشتر خواهان داره تو ترکیه و قبرس
مطمعنا اختلاف قیمت به پول اونا حتی خیلی بیشتر از ۱۰ هزار دلار میشه ولی باز ترجیحشون سیویکه
B
۲۹ خرداد ۱۴۰۳شاید قیمتارو اشتباه دیدی با توجه به کامنتت الانترا ده هزارتا کمتره
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳تفاوت تکنولوژی هم جایی مشخص میشه که با یه حجم موتور تعداد سیلندر برابر و یه آرایش جاپونی عقب مونده ۳۰ ۴۰ اسب بیشتر قدرت میگیره البته
Taha Ayoobi
۲۹ خرداد ۱۴۰۳هر دوتا درگ رو سیویک برد.
ehsan.fa
۲۹ خرداد ۱۴۰۳با اینکه کیا هیوندای رو به عنوان برند خوب دوست دارم ولی هنوز نمیتونم به هیوندای برای فعالیت پرفشار اعتماد کنم ، فعالیت پرفشار تخصص ژاپنی و آمریکایی هاس نمونه ش نسکار
Amir Enzo
۲۹ خرداد ۱۴۰۳قطعا سویکR
Killer
۲۹ خرداد ۱۴۰۳به مناسبت این درگ یک فراخوان دیگه برای سرزمین ۳چرخ ایران ثبت و ۱۰ مدل خودرو دیگه تست های ایمنی رو با تقلب پاس میکنند.
این همه سیویک سیویک میکردن و این همه سال دارن رو پرفوومنسش کار میکنن با این اختلاف تونست ببره؟ :)))
JaMsHiD-R1988
۲۹ خرداد ۱۴۰۳تایم LFA شکست خورده از تمام کره ای ها توی تمام پیست ها بهتره
والا سیویک هم از تمام کره ای های درون سوز سریع تره
فروششم بیشتره😂
ای خدایا
Killer
۲۹ خرداد ۱۴۰۳تایم فروش نرفتن LFA هم از تمام خودرو های تاریخ بیشتره :)))
افتخاری دیگر برای ۳چرخ سازاااان :))))
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳هر طرفی بری بازم حرفای خودتو رد میکنی اگه فروش مهمه پس چرا وقتی میگیم فروش دودوتای عقب مونده ۴ میلیون از هیوندای با دوتا برند بیشتره ناراحت میشی؟ اگه تایم و عملکرد مهمه پس چرا وقتی میگیم زمانی که آیونیک برسه خط پایان ال اف ای و جی تی آر ده بیست سال پیش دارن چایی میخورن باهم ناراحت میشی؟ بلاخره کدوم عقیده اتو قبول داری؟
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳برو تایم نوربرگرینگ سیویک تایپ آر رو با رقیب هات هچش یعنی i30 n مقایسه کن تا متوجه شی اختلاف واقعی چقدره
داریوش
۲۹ خرداد ۱۴۰۳اخه چاقی ، شما خودتون راضی به باختید!
نگرانیتون اینه که به چه فاصله ای می بازید؟
خب فرقی نمی کنه شما همیشه دومین ، کسی ام به نفرات دوم توجه نمی کنه همه نفرات اولو دوست دارن ، مگر اینکه اسطوره شون رو له کرده باشه..
عیب نداره ایشالا دفعه بعد
Amirmohammad
۲۹ خرداد ۱۴۰۳سیویک ثابت شدست،میدونستم میبره ولی با وجود ۱۰ هزار دلار قیمت بیشتر و قدرت بیشتر در حالی که الانترا بخش N لاینش کلا ۳/۴ ساله تاسیس شده اختلاف ۰.۲ ثانیه تو رسیدن به سرعت ۹۶ و اختلاف ۰.۳ تو درگ خیلی ناچیزه
نشون میده بخش N واقعا موفق عمل کرده و عناوینی که کسب کرده بی دلیل نبوده و البته از M POWER بیمر سرچشمه میگیره
بهزاد
۲۹ خرداد ۱۴۰۳یکم که نه ، زیادی نمیدونی!
بخش n اسپرت درون سوز هیوندای تعطیل شده و اینا آخرین مدلهای موجود در نمایندگی هاست.
عنوان ها در پیست مسابقات رسمی بدست میاد نه از مجلات زرد پولکی.
تقریبا کره ای ها در بخش اسپرت از در و پنجره وارد شدن اما با قطعیت میشه گفت بازار روی خوشی به خودروهای اسپرت یا اسپرت شده کره ای نشان نمیده.
M پاور!
Amirmohammad
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ظاهرا زیاد حرص خوردنت بخاطر اینه که خیلی میدونی !
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۳اینجا شد شاهکار n🤣 کامنت پیام با اکانت امیرمحمد زیر مطلب مربوط به افتضاح چایونیک تو نوربرگ رینگ:
(( سیویک ۱۰۰۰ کیلو سبک تر از این ماشینه.توی پیست هم وزن نقش خیلی بیشتری داره تا hp
اگه یک ماشین با ۱۰۰۰ کیلو وزن بیشتر رکوردش از سیویک تایپ ار بهتر میشد که هوندا باید از شدت آبرو ریزی در کارخونه رو تخته میکرد
گرچه الانم فقط شش دهم اختلاف دارن که اینم شاهکار حساب میشه برای این ماشین با این وزن))
اونجا چرا از این حرفا نگفتی؟ اونجا که شاهکار n با اون همه قدرت و گشتاور بیشتر زیر سیویک بود چرا یه دفعه ماله رو یه جور دیگه کشیدی؟
Amirmohammad
۲۹ خرداد ۱۴۰۳من هر سری میگم نمیخونم کامنتاتو تو هم هر سری ۲۰۰ خط مینویسی
خودتو اینقدر درگیر نکن راحت باش
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۳حالا می بینیم اونی که باید درشو تخته می کرد که البته تخته هم کرد همون N هیوندا بود که از اینور تو خط مستقیم زیرشه از اونور تو پیست هم با اون قدرت و گشتاور بازم زیرش بود. یه تحلیل آبدوغ خیاری هم در مورد وزن نوشتی که خدمتت عارضم الکتریکی های هم قدرت چایونیک رکوردشون به مراتب بهتر از چایونیک بوده تو نوربرگ رینگ پس بهانه وزن نیار. ضمنا خودورهای الکتریکی به خاطر باطری شون همه سنگین تر هستن دوست داشتی چایونیک 5n با قدرت و گشتاور دو برابر و وزن مساوی بتونه به فلاکت سیویک رو بزنه تو پیست؟ پس با این اوصاف طبق بیانات گوهر بار خودت دونی که باید درشو تخته کنه همون N هیوندا است که خب تخته ام کرد. حالا با صدتا اکانت تحلیل بنداز تو سایت
3 چرخه
۲۹ خرداد ۱۴۰۳زیاد به هوندا فشار نیارین باز فراخوان میدن
AMIN JAFARI
۲۹ خرداد ۱۴۰۳النترا واقعا نسبت ب قمیتش عملکردش عالیه
رینگ الانترا طراحیش معرکه هستش مخصوصا در قیاس باهوندا
بقیش ک بماند
JaMsHiD-R1988
۲۹ خرداد ۱۴۰۳رو برگه هیوندا به همه نزدیکه
تو پیست و زیر فشار چی؟
تکنولوژی چی؟
هیوندا اگه آدم حسابش میکردن توی موتور اسپرت یه عنوانی کسب کرده بود نه نسکار رفته تا حالا نه فرمول E نه رالی داکار نه لمانز و ایمسا نه یه رالی درست و حسابی انجام داده . باد تو خالیه
تجربه و عنوان و مهندسی و اعتبار ماشین اسپرت با خرید مجلات اتفاق نمیوفته با تجربه توی مسابقات اتفاق میوفته
الان به فرض اینکه هیوندا اینو زد . ولی هیچکس نمیاد توی پیست یه هیوندا رو جای سیویک ببره و اونو لوازمی کنه
مهدی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳هیوندای هم تو رالی قهرمانی داشته . هیوندای با این همه سرمایه که جای خود دارد اگر تاتای هند هم اراده کنه میتونه همین فردا مالکیت یه تیم فرمول وان رو داشته باشه و تیم داری کنه پس این تفکر بچگانه رو بزارید کنار . یه روز تو فرمول وان رنو میاد فراری رو میگیره دو روز بعدش ردبول بعدها هم شاید یه تیم به اسم پشمک حاج عبدالله بیاد تیم داری کنه. عصر سرمایه و تبادل اطلاعات هست و موتوراسپرت صنعت هایتک به حساب نمیاد که تکنولوژی ها محصور بمونه
amir
۲۹ خرداد ۱۴۰۳اگه بدست اوردن قهرمانی و افتخار به همین آسونی ها و به راحتی با خرج کردن پول بدست میومد پس چرا بنز تو فرمول یک چندساله نمیتونه ۷ قهرمانیشو بازم تکرار کنه الان فراری کم برندیه؟ سرمایه کمی برای فرمول یک میزاره؟ مثلا تو فوتبال چرا در حالی که منچستر سیتی و پاریس میلیاردی خرج میکنن باز هم هنوز این رئال هستش که سی ال میبره؟ اگه همینطوری آب دوغ خیاری بود هرکسی یه میلیارد دلار اصلا ده میلیارد دلار میزاشت وسط فقط ببره
اتفاقا موتوراسپرت تماما با مهندسی گره خورده پس چرا مهندسان پورشه این همه وقت و انرژی برای کوچکترین جزئیات میکنن و همیشه خدا پورشه رکورددار تایم نوربرگه؟ اگه شدنیه همین فردا دولت آمریکا یا هرکشوری به تیم پشمک نم دار حاج عبدالله چندمیلیارد دلار میده خیلیم راحت همزمان قهرمان فرمول یک رالی و ایمسا و … میشه دیگه
M
۲۹ خرداد ۱۴۰۳فرمول یک budget cap داره و تیم ها نمیتون بیشتر از ی حدی خرج کنن مگر اینکه مثل ردبول چند ده ملیون دلار اضافه خرج کنی بعد از تیکه گندش در اومد بگی غذای کارکنان بود.وگرنه تا الان مرسدس صد باره ردبول رو گرفته بود.فراری یک برند سنتی هست که اکثرا ایتالیایی هستن بر خلاف بقیه تیم ها که جاهای مختلف مرکز تحقیق و توسعه دارن.فرمول یک الان با فرمول یک دهه ۹۰ فرق داره که تیم از مارانلو جمع کنی و بیاری و مدیر مسابقه آیت زبان بلد نباشه
مهدی
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بخدا اگر خودت فهمیده باشی چی گفتی . همون مثال هایی هم که زدی حرف منو تایید کرد .خودروسازی مکلارن شرکت ورشکسته بود بهش پول تزریق شد و خودروی MP4 رو داد بیرون و احیا شد. تیم ردبول قبل از ۲۰۰۵ وجود خارجی نداشت اما با همکاری هوندا و تزریق پول چند ساله شد قدرت . منچسترسیتی و پاریس اگر بهش پول تزریق نمیشد خود شما تو این کامنت اصلا با رئال مقایسشون نمیکردی و اصلا حرفی ازشون نبود. اینهمه مثال دیگه تو خودروسازی و تکنولوژی های دیگه هست اندازه موهای سرت! پورشه تمرکز تبلیغاتش رو نوربرگ رینگه وگرنه تو خیلی دیگه از پیست ها هم ضعیفتر از بعضی رقبا بوده و ربط این رو به موضوع بحث ما متوجه نشدم
Ali
۲۹ خرداد ۱۴۰۳من هم اکورد داشتم و هم سوناتا و هوندا هم از نظر سواری و موتور و هم متریال و کیفیت قطعات واقعا بالاتر بود ولی هیوندای خوش فروش تر و لوازم یدکی و مصرفی به مراتب بیشتر و در دسترس تر داشت
JaMsHiD-R1988
۲۹ خرداد ۱۴۰۳اینجا ایرانه . جایی که لندکروزر ۲۰۱۰ هم قیمت یه میتسوبیشی پاجرو ۲۰۱۸ فول آپشن هست و یه آریزو 6 جی تی بی ام و سری چهار رو زده
پس خیلی معیارت رو ایران قرار نده دوست عزیز
زیزیگولو
۲۹ خرداد ۱۴۰۳طراحی سیویک کاملاً پخته و مورد پسند عام هستش 👌
مجید
۳۰ خرداد ۱۴۰۳طراحی ۲۰۱۸ش بهتر و خاصتر بود.
samurai
۲۹ خرداد ۱۴۰۳باز این کرره ای جماعت بی اصالت پول داده واسه دیده شدن درگ با سلاطین انجام بدن :))
با این کارا کیفیت اشغال لگنای کرره ای تغییر نمیکنه :))
بجای خریدن جایزه و مجلات و یوتیوبرا لگنای اقتصادیتو کیفیتشو در حد چین حداقل بساز :))
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………………….
……………………………………………………
باشو
۱ تیر ۱۴۰۳خیلی جالبه، خود طرف هیچی تو چنته نداره بعد در مورد اسب بخار و درگ و پیست نظر میده پیشرفت و توانایی و برتری اونجایی که از یه موتور 4سیلندر 315 بخار قدرت بگیری, اول مسابقه جلو افتاده پس بهتره اینها دلیل عاقلانه و منطقی نیست