اگر خودرویی میخواهید که ۴۰۰ متر را در سرعتهای باورنکردنی طی کند احتمالاً باید گزینهای دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک را انتخاب کنید؛ اما برخی خودروهای درگ دیفرانسیل جلو و دیوانه کننده وجود دارند که این هوندا سیویک 1992 یکی از همان آنهاست.
مالک این سیویک تا بن دندان تغییر یافته تا همین چند سال پیش از خودروی خود برای ترددهای روزمره استفاده میکرد اما پس از شرکت در برخی مسابقات خیابانی خودرو توقیف شد. همین امر باعث شد مالک مسابقات درگ را جدیتر بگیرد هرچند این بار بجای خیابان در رویدادهای معتبر و ایمنتر شرکت کرد. او در طول این سالها تغییرات متنوعی را در سیویک خود اعمال نموده و نیروبخش خودرو یکی از مشهورترین پیشرانههای سری K هوندا با حجم ۲.۲ لیتر است. این پیشرانه از توربوی ۷۳.۹ میلیمتری سود میبرد و اینترکولر بزرگی نیز در بخش جلو به چشم میخورد. گیربکس داگ باکس هم با این پیشرانه همکاری دارد.
راننده خودرو که بردلی دیلون نام دارد در مصاحبه با رسانهها میگوید خودروی موردبحث در زمان وجود بوست ۱.۹ بار قدرت ۱۱۰۰ اسب بخاری را در چرخ ها تولید میکند. زمانی که سیویک در مسابقه درگ شرکت کند میزان بوست به ۳.۹ بار میرسد. تمامی این تغییرات به همراه نصب لاستیکهای جلوی بزرگ و پهن باعث شدهاند سیویک موردبحث مسافت ۴۰۰ متر را در ۷.۹۴ ثانیه و با سرعت ۲۹۸ کیلومتر در ساعت طی کند. به این ترتیب خودروی موردبحث سریعترین خودروی دنیاست که از پیشرانه سری K استفاده میکند. تماشای ویدئوی مربوط به این سیویک را توصیه میکنیم مخصوصاً اینکه از فاصله نسبتاً دور ظاهر عجیبی دارد چراکه بخش جلوی آن پهنتر از بخش عقب بوده و جالب به نظر میرسد.
Erfan
۱۳ تیر ۱۴۰۱حالا تو ایران هم روی ۲۰۶ هدرز میندازن با یه کیت مکش بعد میرن کنار بنز و bmwمیگن با ما میگازی😂
این طرف هم از سیویک ۲.۲چقدر اسب بخار کشیده بیرون.
گودرت جاپونی.😅
Phonix
۱۳ تیر ۱۴۰۱ژاپنی ها یه زمانی خدای افترمارکت بودن
ماشین ها هم ساده بودن که مکانیک ها و علاقمند ها بتونن باهاش ور برن
دنیایی بودی برا خودش دیگه تموم شد
دانیال
۱۳ تیر ۱۴۰۱هوندا عشق لاینتهی
meysam
۱۳ تیر ۱۴۰۱عجب عشقی شده
JDM lover
۱۳ تیر ۱۴۰۱قدرت jdm 💪
JDM lover
۱۳ تیر ۱۴۰۱این نسل سیویک تو ایرانم موجوده و اگه بتونید یه موتور VTEC و سری K از خارج بیارید و یکم هم لوازم اضافه ، میتونید یه ماشین ژاپنی خیلی خفن جمع کنید