میتسوکا M55 هوندا سیویکی است که در جلو و عقب مشابه دوج چلنجر طراحی شده است و با قیمت پایهٔ ۵۰ هزار دلار عرضه خواهد شد.
میتسوکا اولین بار در اواخر سال ۲۰۲۳ کانسپتی بنام M55 را معرفی کرد. این خودرو اساساً هوندا سیویک بود که در جلو و عقب شبیه دوج چلنجر طراحی شده بود. این خودرو با استقبال زیادی مواجه شد و میتسوکا بدون دست زدن به طراحی کانسپت، خودروی عجیب خود را به محصولی تولیدی تبدیل کرد که با نام M55 Zero Edition عرضه شد. از این خودرو تنها ۱۰۰ دستگاه ساخته شد که خیلی سریع به فروش رسید.
به خاطر همین استقبال بالا، میتسوکا حالا دوباره قصد تولید و عرضهٔ M55 را دارد و نسخهٔ جدیدی از این سیویک با نقاب چلنجر را با نام 1st Edition معرفی کرده است که در ۲۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد. این نسخهٔ جدید هنوز هم مثل M55 Zero Edition شبیه چلنجری است که در جلد سیویک هاچبک به دام افتاده است. اوورهنگ کشیدهٔ جلو با چهار چراغ گرد در طرفین جلوپنجره، چلنجر را فریاد میزنند درحالیکه فرم فستبک عقب با کرکره سفارشی روی شیشهٔ عقب بیشتر نمایی شبیه موستانگهای کلاسیک ایجاد کردهاند تا ماسل کار دوج.
درحالیکه نسخهٔ قبلی M55 فقط با رنگ خاکستری تولید شد، برای این نسخهٔ جدید ۱۰ رنگ مختلف مثل سفید مرواریدی، خاکستری سونیک، قرمز کریستالی متالیک، آبی ایسلند، نارنجی پاپایا و… قابل انتخاب است. در داخل خودرو همان کابین آشنای سیویک را میبینیم که با تودوزی چرمی و دوخت متضاد ارتقاء پیدا کرده است. همچنین لوگوی هوندا روی فرمان هم جای خود را به نوشتهٔ میتسوکا داده است درحالیکه تریم طرح فیبر کربن هم قابل سفارش خواهد بود.
M55 1st Edition با دو پیشرانهٔ مختلف قابل خریداری است. پیشرانهٔ پایه یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۰ اسب بخار قدرت است درحالیکه امکان انتخاب پیشرانهٔ هیبریدی e:HEV هم وجود خواهد داشت. قیمت این خودرو در نسخهٔ بنزینی از ۷.۵۶ میلیون ین معادل ۵۰,۱۰۰ دلار آغاز میشود درحالیکه این رقم برای نسخهٔ هیبریدی ۸.۱۱ میلیون ین معادل ۵۳,۸۰۰ دلار است. سفارش آپشنهایی مثل رنگهای خاص بدنه با قیمت ۳,۳۰۰ دلار، صندلیهای چرمی با قیمت ۳,۳۰۰ دلار و تریم فیبر کربنی داخلی با قیمت ۲,۶۰۰ دلار هم قیمت میتواند افزایش پیدا کند.
میتسوکا قصد دارد تحویل نسخهٔ قبلی یعنی M55 Zero Edition را از ماه آینده آغاز کند درحالیکه نسخهٔ جدید 1st Edition در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. به گفتهٔ این شرکت، پس از اتمام ۲۵۰ دستگاه، پیشفروش M55 بسته خواهد شد.
Hf
۱۰ فروردین ۱۴۰۴اصلا طراحی خوبی نداره مخصوصا نمای عقبش.
بعدشم چرا ادم باید چلنجرو با موتور یک و نیم لیتری منحوس بسازه؟
چلنجر خشن و پر سر صدا بود.
این شبیه عروسک چینیه.
VIPER
۱۰ فروردین ۱۴۰۴جلوش یه جوریه اینگار چلنجر مادرزادی
خنگ به دنیا اومده باشه 🤣
______________
۱۰ فروردین ۱۴۰۴عقبش رسما افتضاحه
Gforce
۱۱ فروردین ۱۴۰۴این بیشتر شبیه لانچیا دلتا شده تا چلنجر
مهدی
۱۰ فروردین ۱۴۰۴پسند نیست. نه چلنجره نه سیویک!
Amir
۱۰ فروردین ۱۴۰۴من یجا خوندم نوشته بود تلاششون جهت شبیه کردنش به اسکای لاین نسل دومه
Cehx
۱۰ فروردین ۱۴۰۴نیسان اسکایلاین C110
https://api2.zoomit.ir/media/nissan-skyline-c110-01-67e52a48b01f8a97da92e7c6
https://api2.zoomit.ir/media/nissan-skyline-c110-02-67e52a48b01f8a97da92e7cd
Tarafdarkhodro
۱۰ فروردین ۱۴۰۴شبیهه
مهردادکمال
۱۱ فروردین ۱۴۰۴اره منطقی تره
VIPER
۱۰ فروردین ۱۴۰۴اوورهنگ جلو بیش از نیاز کشیده س
کاپوت رو بزنی بالا قشنگ دو وجب اضافه داره
نمای پشتش هم اگه فست بک نبود بهتر
وچراغهای کشیده تر
حجتاله براهنی
۱۰ فروردین ۱۴۰۴این ماشین همهاش اوورهنگه!! آدم احساس میکنه یه ترمز سریع ماشین رو از زمین بلند میکنه. خیلی طراحی نامأنوسی داره.
Souls_Master
۱۰ فروردین ۱۴۰۴بیرونش زشت و نامتناسب هست ولی داخلش رو دوست دارم.
بیژن
۱۰ فروردین ۱۴۰۴چه افتضاحی
ژاپن و کپی کاری اونم درحد کپی کارای درجه دو چینی
دنیا به چه فلاکتی رسیده
رستم نوزاد
۱۰ فروردین ۱۴۰۴فقط چین و ژاپن کپی کار نیستن بقیه کشورها هم هستن مثل طراحی بیتل و پورشه 356
بسه ! یا بازم بگم
Tarafdarkhodro
۱۰ فروردین ۱۴۰۴هوندا سیویک یا دوج چلنجر را بیشتر ترجیح میدم
صامورایی از قله فوجی
۱۰ فروردین ۱۴۰۴میتسوکا کلا کارش همینه. بدنه رو شبیه ماشینای کلاسیک میکنه اکثرا هم کارش جالب نیست و بعضا خنده داره. کوروت رو کپی زده، تاهو دهه ۹۰ کپی زده و ….
نی نی
۱۰ فروردین ۱۴۰۴داش کپی نیست پونتیاک فیرو و فراری رو بگو
به اینا کیت کار میگن نه دزدی و تقلید
𝐀𝐥𝐢
۱۰ فروردین ۱۴۰۴هم سیویک رو خراب کرد هم چلنجر.
datsun
۱۰ فروردین ۱۴۰۴سبک میتوسکا همینه ساخت خودروهای غیر متعارف و سفارشی بیشتر میشه گفت یه تیونره تا خودروساز
Cadillac-V
۱۰ فروردین ۱۴۰۴چلنجر مناطق محروم
هیچ شرکتی بجز شرکتهای امرکیایی نمیتونه خودرو عضلانی بسازه تلاشاشون بیهودست
saeedfarshchian
۱۰ فروردین ۱۴۰۴سیویک آبرو داره نکنین
Ali.d
۱۰ فروردین ۱۴۰۴والا جلوش عین لانچیا دلتا ۱۹۸۵ شده
منکه از دوج چیزی نمیبینم
Titanium
۱۰ فروردین ۱۴۰۴علی الان میاد میگه خودروسازی آمریکا الگو هست برای بقیه😂😂
amirboss
۱۰ فروردین ۱۴۰۴یاد ژاپنی های دهه هفتاد و هشتاد افتادم.
خودروهای کوچکی که المانهای طراحیشون خودروهای آمریکایی بود.
اتفاقا همون طراحی ها هم صنعت خودروسازی ژاپن رو نجات داد.
کورشه
۱۰ فروردین ۱۴۰۴داش کمک و محتاج بودن آمریکا به فناوری های جدید رو بگو ژاپن بود الان سیل دیسلایک به دیدگاه من میاد البته از روی خشم و کینه توزیع عدم تحقیق کاربران
بی ام و از شول یا دیگر ماشینای آمریکا تقلید کرد و طراحی دو چراغ جلو
مصطفی
۱۰ فروردین ۱۴۰۴سبحان الله چلنجری که حرف مادرشو گوش نکرد…🤣
حسین دهمرد
۱۰ فروردین ۱۴۰۴جایی که آب هست تیمم باطله