سال گذشته هوندا نسل جدید کراساوور کامپکت HR-V را برای بازار اروپا معرفی کرد و بنابراین شاید معرفی نسخهٔ آمریکایی این خودرو اتفاق چندان مهمی به نظر نرسد اما این نسخه کاملاً با همتای اروپایی خود متفاوت است. در همین حال، هوندا قصد دارد نسخهٔ آمریکایی HR-V را از سال آینده در بازار اروپا هم عرضه کند اما در آن قاره نام متفاوتی خواهد داشت که هنوز اعلام نشده است. HR-V آمریکایی ظاهر کاملاً متفاوتی نسبت به نسل قبلی دارد که مثل سیویک و آکورد بسیار ساده به نظر میرسد.
در جلوی خودرو جلوپنجرهای بسیار زاویهدارتر از نسل قبلی با الگوی داخلی ششضلعی جلبتوجه میکند. چراغهای جلو نیز که حالا از جلوپنجره جدا شدهاند، بالاتر نصب شدهاند و ارتفاع کاپوت هم بلندتر شده است. در پروفیل جانبی، دیگر از آن حجمپردازیها و خطوط جسورانه خبری نیست و شاهد نمای بسیار سادهای هستیم. همچنین دستگیر در عقب نیز بجای ستون C حالا در مکان معمول نصب شده است. در عقب هم چراغها کوچکتر و شیکتر به نظر میرسند و مثل پروفیل جانبی، نمای کلی سادهتر شده است.
هوندا هنوز تصویری از داخل HR-V آمریکایی جدید منتشر نکرده ولی گفته است که این خودرو روی پلتفرم نسل یازدهم سیویک ساخته شده و نهتنها فاصلهٔ محوری آن حدود ۱۳ سانتیمتر بیشتر از قبل شده بلکه عرض آنهم افزایش یافته است؛ بنابراین، باید انتظار کابین جادارتری را داشته باشیم. هوندا هنوز حرفی در مورد پیشرانهٔ این خودرو هم نزده و صرفاً به ارائهٔ پیشرانهای پاسخگوتر و سیستم تعلیق مستقل جدید در عقب اشاره کرده که رانندگی این کراساوور کامپکت را جذابتر خواهد کرد.
بااینحال، ازآنجاییکه HR-V جدید روی پلتفرم سیویک ساخته شده است، بهاحتمالزیاد از یکی از موتورهای سیویک استفاده خواهد کرد. پیشرانهٔ پایهٔ این سدان کامپکت در بازار ایالاتمتحده یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۵۸ اسب بخار قدرت است درحالیکه یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت هم برای آن ارائه میشود. هرکدام از این موتورها که زیر کاپوت HR-V قرار گیرند، قدرت بیشتری از موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر نسل کنونی با ۱۴۱ اسب بخار قدرت خواهند داشت. هوندا HR-V جدید از تابستان امسال در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد.
احمدرضا
۱۶ فروردین ۱۴۰۱آخه این چیه هوندا جان؟ 😑
Nima
۱۶ فروردین ۱۴۰۱دقیقا. چقدر جلوش زشته!
F22RAPTOR
۱۶ فروردین ۱۴۰۱اور هنگ جلوش چقدر کشیده س
باس اورهنگ عقبش کشیده تر میشد و جلوش کوتاه تر
مسعود
۱۶ فروردین ۱۴۰۱بر خلاف کیفیت از لحاظ طراحی ژاپنی ها از بقیه عقب ترن
Jdm باز
۱۶ فروردین ۱۴۰۱خوشگل نیس
اصلا حس مزدا بودن رو منتقل نمیکنه
مهدی موتور
۱۶ فروردین ۱۴۰۱مز …😳؟
مز مز بزن بیمولا
Jdm باز
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ببخشید دوستان اشتباه تایپی بود منظورم هوندا هست
از دست کیبورد گوشی
محمدرضا
۱۶ فروردین ۱۴۰۱به نظر من هوندا با کیفیت ترین برند غیر لوکس بازاره ولی نمیدونم چرایهو هویت طراحیش رو از دست داد.
یوسف
۱۶ فروردین ۱۴۰۱این عکس ها چندان گویا نیستن ولی این چیزی که من میبینم هماهنگی چندانی بین نمای جلو و پروفیل جانبی و نمای پشتی وجود نداره. درسته که این یک کراس اوور ساب کامپکت ارزون قیمته ولی دلیل نمیشه طراحی متناسبی نداشته باشه. البته از جنبه کیفیت و دوام که شکی در موردش نیست.
Amard
۱۶ فروردین ۱۴۰۱هر کسی سلیقه ای داره از نظر من که فوق العاده زیبا هماهنگ عزیزان خودشون متخصص تر از طراحان شرکت معظم هوندا با اون همه سابقه میدونن حرفی نیست
پیام
۱۶ فروردین ۱۴۰۱از همین الان میشه گذاشتش تو لیست زشت ترین ماشینهای دهه.
طراحی هوندا هیچ موقع به دل ادم نمیشینه از سیویک شلوغ پلوغ بگیر تا سوپر اسپرت NSX بی روح فقط تو نسخه S یکم وضعش بهتر شد. برعکس مزدا ای کاش مزدا هم یه ماشین اسپرت یا سوپر اسورت خاص ژاپنی با طراحی فوق العاده اش بده بیرون
پدرام
۱۶ فروردین ۱۴۰۱احیانا این چراغ های هوندا سیویک جدید نیست که به زور چپوندن به این ؟؟؟
reza342
۱۷ فروردین ۱۴۰۱شبیه محصولات فورد شده