هوندا

مدیرعامل جدید هوندا تغییرات مهم استراتژی الکتریکی شرکت را اعلام کرد

هوندا به همراه تویوتا جزو پیشتازان تکنولوژی هیبریدی برای خودروها بوده اما همانند رقیب اصلی و هم‌وطن خود در زمینه خودروهای الکتریکی و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها تا حدی از رقبای جهانی عقب مانده است. مدیرعامل جدید هوندا به منظور حضوری پررنگ‌تر در بازار به دنبال همکاری این خودروساز با شرکتی دیگر که تجربه بالاتری دارد می‌باشد.

توشیهیرو میبه که آوریل امسال به عنوان مدیرعامل هوندا انتخاب شده رئیس اسبق بخش تحقیق و توسعه هوندا بوده و کمک‌های او باعث حفظ رابطه با جنرال موتورز شده است. به همین خاطر او تجربه حفظ همکاری بین خودروسازان مختلف را داشته و دوست دارد یک همکاری جدید با خودروسازی که در زمینه تکنولوژی الکتریکی با سابقه تر است راه بیندازد.

میبه می‌خواهد هوندا تا سال ۲۰۴۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود هرچند خودروهای بزرگت شاید از قوای محرکه هیدروژن سلول سوختی استفاده کنند و نیازی به باتری‌های بزرگ برای ذخیره الکتریسیته نباشد. در حال حاضر هوندا فقط یک خودروی الکتریکی با نام e را تولید می‌کند که فقط مختص بازار اروپا بوده و به خاطر شعاع حرکتی پایین هم خیلی محبوب نیست. ژاپنی‌ها می‌خواهند در ۵ سال آینده ۱۰ خودروی الکتریکی جدید را روانه بازار کنند.

اما نکته مهم اینکه شریک جدید هوندا برای کمک به این برند در مسیر پر پیچ و خم تولید خودروهای الکتریکی مشخص نشده است. تصمیم منطقی در این زمینه می‌تواند همکاری با یک برند ژاپنی دیگر باشد. شایان ذکر است نمایندگان تمامی برندهای بزرگ خودروسازی ژاپن قبلاً گفت‌وگوهایی را برای همکاری و با محوریت انجمن خودروسازان ژاپن JAMA انجام داده‌اند.

اما هوندا پیش از هرگونه همکاری جدید به دنبال گسترش همکاری با جنرال موتورز است. هدف از این همکاری توسعه مشترک خودروهای بازار آمریکا با استفاده از پلتفرم و قوای محرکه الکتریکی مشترک است. هوندا همچنین روابط خود با دیگر خودروسازان به ویژه مزدا و سوبارو و همچنین فورد و فولکس‌واگن را تقویت کرده است. زمانی که از میبه درباره استراتژی همکاری هوندا و جنرال موتورز برای بازار آمریکای شمالی پرسیده شده او گفته است:

ما حس می‌کنیم یک عجله برای الکتریکی سازی وجود دارد و این موضوع پس از انتخاب بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا شدت گرفته است؛ اما این وضعیت زمان‌بر خواهد بود. به همین خاطر نمی‌خواهیم خیلی روی الکتریکی سازی تمرکز کنیم و از سایر بخش‌ها عقب بمانیم

او اظهار می دارد:

در حال حاضر فکر نمی‌کنم الکتریکی سازی را تنها انجام دهیم. ما باید با شرکایی همچون جنرال موتورز همکاری کرده و سپس تیراژ تولید معین به منظور اطمینان از توجیه اقتصادی داشته باشیم. این استراتژی‌ای است که برای بازه زمانی ابتدایی در نظر گرفته‌ایم. زمانی که به تیراژ معین رسیدیم می‌توانیم تولید محصولات مخصوص هوندا را در نظر بگیریم و این خودروها فقط از نوع الکتریکی نخواهند بود

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. یک کاربر

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    تا هوندا بخواهد خودش با شرایط دنیا سازگار کند .

    شرکت های دیگر مثل کره ای ها بازار گرفتند . ایا موقعی که نساجی دنیا صنعتی شد ، کسی منتظر پارچه های ابریشمی سنتی ایرانی و هندی ماند قرن ها اول بودند!! در رقابت با منسوجات خارجی نابود شدند .
    تجارت ماشین در دنیا الان بنفع ژاپن و المان هست چون بزرگترین تولید کننده خودرو هستند ، اما بازیگران نوظهور در حال چالش انها هستند جای انها را میخواهند بگیرند ، نمونه شرکت تسلا آمریکایی ، یا حتی شرکت byd چینی با سرمایه گزاران امریکایی که ۸۰ درصد اتوبوس برقی جهان دستشه !

    شما رشد خیره کننده اقتصادی چین و هند را ببینید از کشوری در رتبه های پایین فقط طی ۲۰ سال خودشان به رتبه های ۲ و ۵ رساندند .

    در اینده اقتصاد های بزرگ مسیر حرکت صنعت خودرو مشخص خواهند کرد نه اقتصادهای کوچکتر. ژاپنی ها میدانند بازار چین آمریکا هند اروپا تعیین کننده مسیر اینده خودرو ها هستند.

    موافقم 4
    مخالفم 13
    1. Iman99

      ۲۱ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      مهم برتری علمی و تکنولوژیکی هست که مهمه که کی پیشرو و پیشتاز و برتر هست که کاملا اروپا بخصوص آلمان و امریکا برتر و پیشتاز هستن تو همه زمینه ها چیزای دیگه هم همینطور
      بقیه هم همینی که هستن و دارن هم به کمک اونها بودن مثلا همین خودروهای الکتریکی هوندا بطور کامل با پلتفرم و تکنولوژی و مهندسی جنرال موتورز امریکا ساخته میشن این قراردادی بوده که با هم بستن و هوندا فقط قرار برای این محصولات فقط طراحی بیرونی و داخلی رو انجام بده یعنی فقط ظاهر کار و ظاهر ماشین ولی بخش فنی و مهندسی تماما توسط جنرال موتورز امریکا انجام میشه و به نام امریکا هست
      قبلا هم یه مطلبی بود بعنوان لیست امریکایی ترین خودرو ها بود که تون اون بیشتر محصولات هوندا تو اون لیست بودن که امریکایی ترین خودرو ها بودن و مراحل طراحی و تحقیق و توسعه و تکنولوژی و بیشتر چیزاشون و تقریبا همه ماشین هایی که داره امریکایی حساب میشن دلیلشم اینه که چون هوندا توسط آمریکا بطور کامل پشتیبانی میشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. Aran+Milan

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    فکر کنم در اینده همه خودروها عین همدیگه بشن چون فرمول ساخت کاملا مشخصه

  3. دانیال

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا