نسل جدید سیویک با تجهیزات تایپ R، سال ۲۰۲۳ تولید میشود. این خودرو، بدنهی سدان کوپه با درپوش صندوق متصل به شیشهی عقب (فستبک) خواهد داشت و فاقد مدل دودر خواهد بود.
باگذشت یک سال از معرفی نسل جدید برای هوندا سیویک، انتظار برای تایپ R مدرن به اوج رسید. حدود ۶ ماه پیش، مدیران هوندا وعده دادند که تایپ R سال ۲۰۲۳ تولید شود و عرضهی جهانی داشته باشد. این خودرو علاوهبر ژاپن، در بازار انگلیس و امریکا نیز علاقهمندان پرتعداد دارد.
هنوز اطلاعات فنی از تایپ R جدید منتشر نشده است. آنچه میدانیم، نصب پیشرانهی توربوشارژ چهار سیلندر ۲ لیتر، روی این خودرو است. ساختار دیفرانسیل جلو با گیربکس ۶ سرعته دستی نیز مشابه نسل قبل، حفظ خواهد شد. با این شرایط، جعبهدندهی اتوماتیک، سیستم دو دیفرانسیل و پیشرانهی هیبرید، فعلا برای تایپ R وجود نخواهد داشت.
بدنهی تایپ R مدل ۲۰۲۳ نسبت به گذشته، طول و عرض بیشتری دارد؛ اما ارتفاع بدنه کمتر شده است. تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S نیز پهنای بیشتری دارند. مجموع این تغییرات، نقش مهمی در عملکرد فنی خودرو در شرایط مختلف خواهد داشت. تایپ R جدید، بهتازگی موفق به ثبت بهترین زمانگیری برای خودروهای دیفرانسیل جلو در پیست سوزوکا شده است.
نصب بالچه بزرگ روی درپوش صندوق، مهمترین تفاوت ظاهری مدل استاندارد سیویک با تایپ R جدید، به نظر میرسد. سپر و جلوپنجره در نمای روبرو نیز تغییر کردهاند تا حس تهاجمی خودرو افزایش یابد. در پشت، نهتنها اگزوزهای سهگانه و سپر عقب، بازطراحی شدهاند؛ بلکه جایگاهی برای عبور هوا، مخصوص چرخهای عقب اضافه شده است.
در فضای داخلی، صندلیهای اسپرت با رنگ قرمز وجود دارند. جزئیات سرخرنگ نیز مشابه نسلهای قبل تایپ R برای قسمتهای مختلف کابین استفاده شده است. فرم ساده در داشبورد، تفاوتی با نسخهی استاندارد هوندا سیویک ندارد؛ اما ادوات نقرهای رنگ برای کنسول و پنل تمام دیجیتال پشت فرمان، مخصوص تایپ R خواهد بود.
سیستم اطلاعات سرگرمی و نرمافزارهای اختصاصی رانندگان حرفهای، برای سیویک تایپ R ارائه خواهد شد. حالت رانندگی مخصوص پیست با نام +R نیز وجود دارد تا علاوهبر تنظیمات ویژه برای تجهیزات فنی، حالت گرافیکی نمایشگرها را تغییر دهد.
نسل جدید تایپ R برای تولید در سال ۲۰۲۳، احتمالا آخرین هاچبک اسپرت و تمام بنزینی هوندا خواهد بود. جزئیات کامل از عملکرد فنی این خودرو در آینده نزدیک اطلاعرسانی خواهد شد. کارشناسان امیدوارند تایپ R جدید، آستانه قیمت ۴۰ هزار دلار را حفظ کند.
مدل ۲۰۲۱ تایپ R با قدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد. به عنوان مقایسه، نیسان Z جدید با قیمت ۴۱ هزار دلار، پیشرانهی ۳ لیتر توئینتوربوشارژ ۴۰۰ اسب بخار با گشتاور ۴۷۵ نیوتنمتر ارائه میکند و در زمان ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. این هاچبک دودر، دیفرانسیل عقب است و دو نوع جعبهدنده دستی یا اتوماتیک دارد.
Reza Waffen SS
۳۰ تیر ۱۴۰۱طراحیش نسبت به نسل قبلی پیشرفت قابل توجهی کرده
Reza.M
۳۰ تیر ۱۴۰۱طراحیش برم گردوند به سالای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ واقعا همه چیز اون موقع یه جور دیگه بود
Aboalfazl demon
۳۰ تیر ۱۴۰۱جذابیت محض
آرین
۳۰ تیر ۱۴۰۱اگر بخوام ماشینی رو برای ترَک انتخاب کنم اولین گزینه تایپ آر خواهد بود. حتا قبل از 911gt2 و کروت c8.
sina
۳۰ تیر ۱۴۰۱ای شد یه چیزی
حوالی 350 اسب بخار با گشتاور 450 نیوتنی احتمالا رکورد همه پیست های معروف رو برای دیفرانسیل جلوها بزنه.
کیان
۳۰ تیر ۱۴۰۱رقابت بین
فولکس ار
هوندا تایپ ار
کرولا جی ار
داغ هست
اگر سوبارو یا مزدا ۳ هم ماشینهایی برای رقابت میفرستادن جذابتر میشد
البته ۳۰۸ هم هستش
مزدا
۳۰ تیر ۱۴۰۱فکر کن مزدا بیاد دیگه چی میشه نسخه غیر اسپرت 227 اسب و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور داره نسخه اسپرت میزنه بالا ۳۰۰ اسب
Kato
۳۰ تیر ۱۴۰۱محسور کننده
۷۷۸۸
۳۰ تیر ۱۴۰۱شاید هم مسحور کننده😁
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ تیر ۱۴۰۱من همچنان به نیسان Z فکر می کنم
Reza Waffen SS
۳۰ تیر ۱۴۰۱قبول کنیم نسل جدید نیسان Z طراحیش پسرفت داشت بخصوص قسمت عقبش
ارسلان
۳۰ تیر ۱۴۰۱طراحی کلی بخصوص طراحی عقب این ماشین برگرفته از Nissan 300ZX سال 1990 هست
در طراحی نسل فعلی نیسان زد خواستن که اصالت این مدل رو از دل دهه 90 بکشن بیرون و با چاشنی مدرن سازی یک مدل آشنا برای طرافداران نیسان زد بدن بیرون
ehsan fa
۳۰ تیر ۱۴۰۱دنده دستی به جز مسابقه به هیچ دردی نمیخوره ، ما ۳ تا ماشین داریم (همش اشکال مختلف پژو) یه ۲۰۷ دنده اتوماتیک مدل ۸۹ که داریم از اون ۳تا بهتره با اینکه ارزونترین دنده اتوماتی که میتونی بخری هست ۴ دنده بیسیک، دنده دستی فقط بدرد نابودی اعصاب سیاتیک میخوره
phonix
۳۰ تیر ۱۴۰۱اینکه ایرانی ها اشغال میزن چه ربطی به هوندا داره؟
پورشه هم گیربکس دستی میده بعضی ماشین هارو نیسان زدهم اینطوره و…
لذتی که در دنده عوض کردن هست در چیز دیگه ای نیست
کسی که بخواد دنده اوتوماتیک بخره اصلا دنبال همچین ماشینی نمیاد مثلا اگه هوندا بخواد میره دنبال اکورد
این ماشین ماله عشق و حاله نه زندگی روزمره البته روزمره همم میشه ازش استفاده کرد ولی خوب به راحتی دنده اوتماتیک نیست
مزدا
۳۰ تیر ۱۴۰۱phonix حق گفتی
hamid
۳۰ تیر ۱۴۰۱خیلی دوست داشتم این ماشین رو داشته باشم ولی خوب مثل همه چیزهای عادی دنیا فقط باید حسرتسو بخورم
JDM lover
۳۰ تیر ۱۴۰۱خیلی خوب شده 👌
عالیه
حسین دهمرد
۳۰ تیر ۱۴۰۱اینکه چهار دره یک سر و گردن ار نیسان z ارزش بیشتری داره. فک کن یه ماشین داری که حتی میتونی بری باهاش اسنپ کار کنی یا بری مسافرت خانوادگی و هم تو پیست لذت ببری و هم یه قیمت اقتصادی داره؟ چندتا ماشین اینجوری سراغ دارین؟
meysam
۳۰ تیر ۱۴۰۱“”نسل جدید تایپ R برای تولید در سال ۲۰۲۳، احتمالا آخرین هاچبک اسپرت و تمام بنزینی هوندا خواهد بود.””
امیدوارم اون سوختهای مصنوعی و انجین هیدروژنی به نتیجه برسن تا شاهد همچین تراژدی غم انگیزی نباشیم
Hadi
۳۰ تیر ۱۴۰۱خیلی عالیه ولی اگه قراره ۴۰ هزارتا باشه نیسان Z پایه رو بهش ترجیح میدم…
پدرام
۳۰ تیر ۱۴۰۱ای کاش میتسوبیشی هم فکری به حال لنسر می کرد اتومبیلی که روزی یکی از سلاطین این کلاس بود اوولیشن ! به نظرم اگه این نسخه جدید از لنسر با پرفورمنس بالا تولید بشه کمپانی میتسوبیشی دوباره جان تازه ای خواهد گرفت
phonix
۳۰ تیر ۱۴۰۱میتسوبیشی کلا خودرو سازی رو از الویت خارج کرده
ali+a
۳۰ تیر ۱۴۰۱خیلی دوست داشتنیه…
رامتین
۳۱ تیر ۱۴۰۱نسبت به قبل پیشرفت خیلی خوبی کرده. بنظرم توان 340 اسب خواهد داشت. از طرفی بد نیست با گیربکس دوکلاجه هم عرضه بشه.
زنده باد دوازده سیلندر
۲ مرداد ۱۴۰۱اخرش هاچ بکه یا سدان فست بک؟
Amir
۲۵ اسفند ۱۴۰۲حیف که داره دوران هاچبک های داغ و کلن ماشینای درون سوز که بنزین رو به هیجان و آدرنالین تبدیل میکردن سر می آد و قراره شاهد توقف تولید همشون و جایگزینیشون با برقیا باشیم