هوندا

معرفی نسل جدید هوندا اینسپایر، برادر دوقلوی آکورد برای بازار چین

نسل جدید هوندا اینسپایر برای بازار چین معرفی شده است. این خودرو در اصل نسخه‌ای از آکورد برای بازار چین بوده و توسط جوینت ونچر دانگ‌فنگ-هوندا تولید می‌شود.

دانگ‌فنگ-هوندا اولین تصاویر رسمی از نسل جدید سدان اینسپایر را منتشر کرده است که در اصل نسخه‌ای از آکورد برای بازار چین محسوب می‌شود. این خودرو در اکثر قطعات مثل چراغ‌های جلو و کاپوت با نسل جدید آکورد اشتراک دارد ولی بااین‌حال به لطف جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر مشابه کلاه ایمنی سربازان استورم‌تروپر در فیلم جنگ ستارگان، ورودی هوای برجسته و انحصاری، کمی از برادر دوقلوی خود متمایز شده است.

در پروفیل جانبی، دو خودرو تقریباً یکسان هستند اما در عقب اینسپایر شاهد تفاوت‌های قابل‌توجهی هستیم که اصلی‌ترین آن‌ها چراغ‌های جدید جدا از هم (چراغ‌های عقب آکورد از نوع سراسری هستند) و سپر بازطراحی شده با دیفیوزر کوچک است. درنتیجهٔ این تغییرات، طول اینسپایر با ۹ میلی‌متر افزایش به ۴,۹۷۹ میلی‌متر رسیده درحالی‌که عرض و ارتفاع تقریباً بدون تغییر باقیمانده‌اند.

در داخل اینسپایر جدید تغییرات اندکی نسبت به آکورد به چشم می‌خورد و طرح کلی دست‌نخورده باقی مانده است. تفاوت اصلی در دریچه‌های تهویه صورت گرفته که حالا نمای معمولی‌تر پیدا کرده و مثل آکورد حالت سراسری ندارند. علاوه بر این، تغییراتی جزئی در تریم‌ها، نورپردازی و رو دری‌ها دیده می‌شود.

دانگ‌فنگ-هوندا هنوز مشخصات فنی نسل جدید اینسپایر را منتشر نکرده است ولی در تصاویر روی پلاک خودرو نشان e:PHEV دیده می‌شود که نشان می‌دهد این سدان ژاپنی در چین با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی عرضه خواهد شد. آکورد e:PHEV در بازار آمریکای شمالی از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۸۱ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۴۶ اسب بخار قدرت. استفاده می‌کند.

علاوه بر این نسخهٔ هیبریدی، اینسپایر با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی هم به بازار عرضه خواهد شد که ۱۸۹ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس CVT متصل است. انتظار می‌رود هوندا اینسپایر جدید همین ماه در بازار چین عرضه شود. این سدان میان سایز به‌صورت محلی از طریق جوینت ونچر بین دانگ‌فنگ و هوندا تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    آکورد جدید چقدر ساده سربه‌زیر محجوب محبوب جذاب !

    موافقم 58
    مخالفم 5
  2. HesamS500

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    چقدر قشنگ شده
    ببین سایپا جلو پنجره عمودی روی این ماشین می شینه ، نه اطلس

    موافقم 40
    مخالفم 6
  3. Aranmilan

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    مرسی هوندا

    موافقم 31
    مخالفم 3
  4. sina

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2655 ديدگاه)

    قشنگه ولی خب DNA هوندا رو زیاد نداره ولی از نسل فعلی بهتره
    نسل قبل ولی بی رقیب بود تو تاریخ

    موافقم 26
    مخالفم 1
  5. harry.potter

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    عقب bmw
    جلو بنز

    موافقم 6
    مخالفم 27
  6. MehdiTurbo

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    چه عجب یه خودروی خوب دیدیم بعد مدت ها
    الان این ماشین یه ماشین اقتصادیه ولی طراحی بهتری نسبت به سری ۵ جدید داره
    کسی بی تعصب نگاه کنه این از سری ۵ جدید طراحی بهتری داره و سری ۵ قبلی هنوز از این بهتره
    اوضاع وقتی به طراحی های مزدا نگاه کنید از این هم بدتر میشه ولی حقیقت
    چه سری ۵ جدید چه ای کلاس در نمای داخل و تا حدودی بیرون
    الان پورش و ایودی لینکلن خوب پیش رفتن تو رقباشون

    موافقم 18
    مخالفم 6
  7. Hamilton1970

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (538 ديدگاه)

    بی حاشیه ترین و تمیییییییییزترین ماشین آکورده
    هم چهره خوبی داره هم موتور خوب و رامی داره همه‌چیز تمومه واقعا
    مزدا هم همینطوره
    دست‌خوش به هوندا و مزدا واقعا که همه‌چی تموم های صنعت خودرو هستن

    موافقم 15
    مخالفم 3
  8. دانیال

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. ram1500trx

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (214 ديدگاه)

    شیک مجلسی

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا