هوندا سومین نسل N باکس را معرفی کرد. N باکس جدید ابعاد بیرونی کوچک اما فضای کابین قابلتوجهی دارد.
اولین نسل هوندا N باکس در سال ۲۰۱۱ راهی بازار ژاپن شد و همانطور که نام خودرو نیز نشان میدهد از طراحی بسیار جعبهای و مربعی سود میبرد. ژاپنیها میگویند نسل جدید این محصول از پاییز سال جاری میلادی در دسترس خریداران خواهد بود هرچند فعلاً جزئیات قیمتگذاری آن مشخص نشده است. همانند دو نسل قبلی، جدیدترین نسخه هوندا N باکس از طراحی جعبهای سود میبرد. در حال حاضر حتی چراغهای جلو نیز دارای طرحی مربعی هستند و دماغه کوچک N باکس باعث میشود اکثر فضای باقی مانده به بخش سرنشینان اختصاص یابد. دربهای عقب کشویی مکانیسمی مشابه مینی ونهای معمولی دارند و با سفارش پکیج ویژه استایل میتوان عناصری تیره رنگ را به آینهها و دستگیره دربها اضافه کرد.
خریداران N باکس جدید میتوانند مدل لوکستر آن با نام کاستوم را انتخاب کنند که دارای جلوپنجره متفاوت نسبت به نمونه استاندارد است. این مدل همچنین بهصورت استاندارد با چراغهای جلوی LED و کاسهچراغهای شفاف عقب بجای نمونه قرمز رنگ ساده عرضه میشود. یک پکیج سفارشی دیگر نیز وجود دارد که تریم کروم تیره را به جلوپنجره و اطراف قاب پلاک عقب اضافه میکند. این پکیج همچنین شامل رینگهای آلومینیومی مشکی خواهد بود.
کابین هوندا N باکس جدید پذیرای پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۹ اینچی شده است. در داشبورد این خودروی کوچک فضاهای ذخیرهسازی متنوعی وجود دارد. همچنین باید گفت N باکس کاستوم با پوشش چرم کابین نیز در دسترس خواهد بود. ژاپنیها هنوز جزئیات ابعاد این خودرو را منتشر نکردهاند اما میگویند سومین نسل N باکس بیشترین فضای کابین را بین رقبا دارد. صندلیهای عقب این خودرو قابلیت تا شدن را دارند تا فضای تخت زیادی برای استفاده سرنشینان مهیا شود. صندلی جلو نیز میتواند بهصورت تقریباً تخت درآید.
هوندا N بهصورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک، همراه پیشرانه تنفس طبیعی و توربو عرضه خواهد شد. دولت ژاپن به کلاس خودروهای kei مجوز تولید حداکثر قدرت ۶۳ اسب بخار و حجم پیشرانه ۶۶۰ سیسی داده است. همچنین بنا به قوانین موجود، یک خودروی kei نمیتواند طول/عرض/ارتفاع بیشتر از ۳.۴/۱.۴۸/۲ متر داشته باشد. نتیجه وضع چنین قوانینی تولید مدلهای جعبهای به منظور ایجاد حداکثر فضای داخل کابین بوده است. البته برخی خودروهای kei اسپرت همچون هوندا بیت و S660، مزدا اتوزم AZ-1 و سوزوکی کاپوچینو نیز تولید شدهاند. خودروهای kei سهم زیادی از بازار خودروی ژاپن در اختیار دارند و سال قبل ۳۴.۱ درصد بازار و فروش ۱.۱۷ میلیون دستگاهی را به خود اختصاص دادند. هوندا N باکس محبوبترین محصول کلاس خود در سال قبل بود و به فروش ۲۰۲,۲۰۰ دستگاهی دست یافت.
*ALI*
۱۴ مرداد ۱۴۰۲بنظرم خیلی بد نیست کوچیک و جادار هست میشه توی خیلی جاها ازش استفاده کرد تازه هوندا هم که هست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ مرداد ۱۴۰۲خیلی عشقن این ماشینا
اگر با قیمت جهانی میومدم ایران، خانم ها خوب می خریدن
رومانی>چین>فرانسه
۱۴ مرداد ۱۴۰۲آقای اشتری انگار ژاپن اصلا دست انداز نداره ارتفاع ماشین زیادی پایین نیست(برای جاده های جمهوری اسلامی ایران)
amirali
۱۴ مرداد ۱۴۰۲واقعا جای این تیپ خودرو در ایران خالی هست .
NAVID۰۰۹۸
۱۴ مرداد ۱۴۰۲آقا اشتری
یه تحقیقی تو فضای مجازی انجام دادن ، به این نتیجه رسیدن که در عصر حاضر خانومها علاقهشون به سمت انتخابهای عمومی مردان سوق پیدا کرده و به نوعی میشه گفت زنانگی کمتر و همین اتفاق برای مردان هم افتاده که باعث و بانی که تغییر رَویه فضای مجازی بوده و هست !!!
حالا چرا اینارو گفتم ؟
به رانندههای خودروهای کراساوور و SUV اطرافتان در خیابانهای تهران و شهرهای بزرگ بیشتر توجه کنید ، چیزی که به طور آماری میبینید اینه که خانومها بیشتر پشت فرمان این دست از خودروها هستند و مردان به خودروهای هاچبک علاقه پیدا کردهاند !
اما یه خودروهایی هستند مثل سوزوکی جیمنی یا همین کیکارها ، که اگر پاشون به ایران برسه و مافیا اجازه بده و یه شرکت قدرتمند واردش کنه ، اونوقت میبینید که مثل توپ در بازار ایران میترکونه و جالبه که مرد و زن هم نداره چون اکثریت مجردیم و آخر هفتهها دنبال صفا سفر قراعت دعای ندبه !!!!!
شاهین
۱۴ مرداد ۱۴۰۲افرادی که بارهای اول به دنبال ماشین هستن میخوان با تب روز همراه بشن و به همین خاطر اکثرا شاسی بلند رو انتخاب میکنن. البته مواردی مثل تسلط بیشتر روی جاده اینا هم وجود داره.
اما برای بنده حقیر که دیگه از ترافیک خسته شدم و حوصله گشتن واسه جا پارک رو ندارم یه ماشین در ابعاد رنو ۵ و گیربکس اتومات بهترین انتخاب خواهد بود.
jaghori
۱۴ مرداد ۱۴۰۲فرق ماشین برای دیگران خریدن و نمایش آن و ماشین برای خود و نیازهای خود خریدن در همین کامنت است.
محمد
۱۴ مرداد ۱۴۰۲یعنی همین مونده بود تو اشعارش فلسفه تغییر زنانگی به مردانگی ببافه و متخصص رفتار شناسی در اینترنت بشه و اونو به کراس اوور سواری مردم ربط بده😑😑😑😑
دکتر
۱۴ مرداد ۱۴۰۲جیمنی بیاد من حتما میخرم،برای توی شهر عالیه
فرشید
۱۴ مرداد ۱۴۰۲و خیلی هم کم مصرفه به همین خاطر عاشق این ماشینام
محمد
۱۴ مرداد ۱۴۰۲نیم متر میومد رو عرضش عالی میشد
مجتبی .
۱۴ مرداد ۱۴۰۲برای شهرهای بزرگ وپرترافیک بهترین گزینه خانواده هستن مخصوصا اگه الکتریکی یا پلاگین هیبرید هم باشه.
احمدرضا
۱۴ مرداد ۱۴۰۲خیلی باحالن
مخصوصا که نسخه چهارچرخ دارن
رومانی>چین>فرانسه
۱۴ مرداد ۱۴۰۲وای خدا از این گوگولیا
Aref
۱۴ مرداد ۱۴۰۲اینا فک کنم فقط مناسب بازار ژاپن باشه. اگه اینا نیاد ایران بهتره چون مردم ایران که اونقدر پول ندارن یه ماشین برای شهر و یکی هم برای جاده بگیرن پس مجبورن با همینا مسافرت هم برن!
amirmohammad
۱۴ مرداد ۱۴۰۲کاربردیه بنظرم.
Yousef
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ای بابا اینم از لندروور دیفندر کپی کرده که
این هفته همه زدن تو کار کپی مخصوصا ژاپن
حسین دهمرد
۱۴ مرداد ۱۴۰۲هرچی نگاه میکنم متوجه نمیشم موتورشو چجوری چپوندن زیر کاپوت میدونم ۶۶۰ سیسی بیشتر نیست اما بازم این حجم کاپوت کمه براش باید جا واسه رادیاتور و گیربکسم بزارن.
دانیال
۲۰ مرداد ۱۴۰۲هوندا عشق لاینتهی