هونداهیوندای

درگ هیوندای سانتاکروز و هوندا ریجلاین با نتیجه‌ای غیرمنتظره

هیوندای سانتاکروز پس از چندین سال انتظار در ماه‌های گذشته معرفی شد اما سانتاکروز اولین پیکاپ یونی بادی بازار نیست زیرا هوندا هم پیکاپ ریجلاین را از چندین سال قبل تاکنون روانه بازار آمریکای شمالی کرده است.

به همین خاطر است که سانتاکروز تولید شده و خریداران هم در حال مقایسه اولین پیکاپ غیرتجاری هیوندای با ریجلاین هستند. این در حالی است که هوندا خودرویی بزرگ‌تر و سنگین‌تر تولید کرده و همین موضوع را در ادامه خواهید دید.

در ادامه شاهد درگ غیرمنتظره نسخه فول هیوندای سانتاکروز و هوندا ریجلاین خواهید بود تا عملکرد آن‌ها در خط مستقیم را تخمین بزنید. هر دو پیکاپ یونی بادی موردبحث با پیشرانه‌هایی که قدرت تقریباً مشابهی دارند عرضه شده‌اند اما واضح است که یکی از آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی سنگین‌تر بوده و البته نوع پیشرانه‌ها نیز متفاوت هستند.

نیروبخش سانتاکروز پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی بنزینی است که قدرت ۲۸۱ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۲ نیوتون متری تولید می‌کند. این خودرو حدود ۱۸۱۴ کیلوگرم وزن دارد.

اما در بطن ریجلاین نیروگاه ۶ سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با قدرت تقریبی ۲۸۱ اسبی قرار داشته هرچند گشتاور این پیکاپ کمتر از سانتاکروز و برابر با ۳۵۵ نیوتون متر است. مهم‌تر اینکه پیکاپ هوندا حدود ۱۸۰ کیلوگرم سنگین‌تر از رقیب می‌باشد.

جدای از ارقام یاد شده به نظر می‌رسد این درگ در واقع رویارویی پیشرانه ۶ سیلندر تنفس طبیعی با نیروگاه ۴ سیلندر توربو است. هوندا از نظر وزن کاملاً قافیه را باخته درحالی‌که سانتاکروز از نظر گشتاور دست برتر را دارد هرچند باید با تأخیر توربو کنار بیاید.

با تمامی این تفاسیر به نظر شما کدام پیکاپ برنده این درگ خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    چرا غیر منتظره ؟ گشتاور بیشتر قدرت مساوی و وزن کمتر مساوی برد

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. محمدرضا

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      تیتر زرد تو سایت زیاد شده😍

      موافقم 13
      مخالفم 1
  2. Arman

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    سانتاکروز واقعا خیلی خوب عمل کرده شاید فقط خود هیوندا انتظار چیه موفقیتی رو داشت ازش،هم فروش خوبی داره هم چندجا کاندید شده برای کسب جایزه و هم تو تست و بررسی خیلی نظرات مثبت گرفته ،خودم به شخصه چنین چیزی رو تصور نمیکردم برای این محصول

    موافقم 8
    مخالفم 9
  3. Mad.z.Max

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    چنتا نکته بعد از دیدن این ویدیو به ذهنم رسید!
    اول اینکه اصلا اینا پیکاپن، که چی که کدوم سریعتر درگ میزنه کدوم کند تر؟
    دوم اینکه من شیش سیلندر تنفس طبیعی هوندا رو به این چارسیلندر ۲.۵ توربو برای این پیکاپا ترجیح میدم، توربو لگ نسبتا زیادی داشت هیوندای، البته که زودی دور میگیره و گشتاورشم بیشتره، اما حس میکنم انجین هوندا با ماهیت این وسیله نقلیه همخونیش بیشتره، عمر و دوام بیشتری هم داره. و اینکه نسخه های دست دوم ریجلاین خیلی عالی قیمتشونو حفظ میکنن توی جایی مث آمریکا.

    در نهایت پیکاپای واقعی (بدنه روی شاسی) از غولهای آمریکایی و ژاپنی رو بیشتر دوست دارم تا پیکاپ یونی بادی..

    موافقم 26
    مخالفم 5
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      نکته اینه که این پیکاپ برای مصارف خیلی طاقت فرسا استفاده نمیشه و تهش همون کاریو با این سبک پیکاپ میکنن که با پراید وانت ما میکنن

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. Mad.z.Max

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        من تصورم این بود با وانت ۶ سیلندر ۲۸۰ اسبی، کمی مصرف و کاربری از پراید ۶۴ اسبی متفاوت باشه :پی

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          منظورم کلاس بدنس وگرنه موتورا رو که ول کن منظورم مثلا اینه که این سبک پیکاپ ( سانتا کروز ، ماوریک ) بیشتر برای حمل اجناس استفاده میشه ، مثلا یه لوازم خونگی بخواد یخچال جابجا کنه و ماشین آنجنان بزرگی نیاز نداشته باشه یا یه گل فروشی یا یه برق کار وسایلشو اون پشت بزاره و ….

          موافقم 4
          مخالفم 3
    2. میثم

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      درگ تو این سگمنت معیار کم اهمیتیه
      تواناییهای این سگمنت رو نباید با درگ سنجید
      بهتر بود بهشون بار میزدن یا یدک کش می‌بستن و تو جاده و خارج جاده بررسی میکردن چون پیکاپ برای همین کارا ساخته شده نه درگ‌ریس
      ضمن اینکه این قسمت کامنت دوستم Mad.z.Max نیاز به تاکید بیشتری داره
      “”اما حس میکنم انجین هوندا با ماهیت این وسیله نقلیه همخونیش بیشتره””

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. میثم

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (3633 ديدگاه)

        درگ‌ریس از اسمش مشخصه مخصوص ماشینای ریسینگه نه هر ماشینی
        تو سگمنتهای دیگه اگه درگ‌ریس بزارن بیشتر جنبه فان داره اما افراد زیادی جدی میگیرن و اونو ملاک برتری میدونن

        موافقم 5
        مخالفم 2
      2. Mad.z.Max

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        دقیقا! این مدل بررسی که گفتی رو من با کمال میل میشینم و میبینم :) همچی که نشد درگ

        موافقم 4
        مخالفم 1
    3. Hamid

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      “اول اینکه اصلا اینا پیکاپن، که چی که کدوم سریعتر درگ میزنه کدوم کند تر؟”
      اون موقع که داشتین با TRX دهن ما رو آسفالت میکردین این حرف رو میزدید؟!
      ما هی میگفتیم آقا وانت رو واسه درگ نمیسازن … اینا میگفتن واو ببین داره ماستنگ اینا رو میزنه!!! عجب چیزیه!!! دمش گرم بیاریم با جی تی ار درگ بندازه پودرش کنه!!!
      تازه آقایون به این نتیجه رسیدن درگ واسه پیکاپ ها معنی نداره …

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. Mad.z.Max

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        خدایی همیشه دنبال بحثین. یدونه کامنت اگه از من اوردین در این مورد که من دهن کسی رو آسفالت کردم با قابلیت درگ تیرکس!! من قول میدم سایت رو ترک کنم!
        من اصن از وقتی یادمه با درگ حال نمیکنم..

        بعد آقا، ینی شما تفاوتای فلسفه ساخت امثال تیرکس و رپتور و ولاسی رپتور و دستکاری شده های هنسی و امثالشون رو با این پیکاپ کوچولوهای یونی بادی نمیدونین؟

        اگه دقت کنین من فقط زیر مقالات خودروهای دلخواهم کامنت میذارم، بیاین جر بحث الکی راه نندازیم

        1. Hamid

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          داداش منظورم شما نبودی …
          کلا منظورم بود …
          یکی مث یانکی اینا …
          که خیلی مانور میدن …
          رو چیزای الکی …

  4. Clean Energy

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    هیوندایی خیلی خوشگل تر و پر امکانات تره
    به نظرم هیوندای بهتره

    موافقم 4
    مخالفم 20
  5. MOHAMADREZA

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (465 ديدگاه)

    واقعا مجلات خودرویی .. درگ رو درآوردن !
    نظر شخصی خودم اینه که درگ یکی از بی مصرف ترین چیزاس !
    آخه کی براش مهمه که یه پیکاپ مثلا یک دهم ثانیه زودتر ۴۰۰ متر ( خودشم مستقیم ) رو طی میکنه ؟!!!

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. میثم

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      یه عده ‌ای که فکر می‌کنن خیلی ماشین‌بازن

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. میثم

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (3633 ديدگاه)

        فردا پسفردا درگ دوچرخه برگذار نکنن صلوات

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. datsun

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (3942 ديدگاه)

          اتفاقا مت واتسون درگ دوچرخه با سیتروئن امی گذاشته و دوچرخه بیشتر مسیر رو جلو بود!!!

  6. Mercedes-Benz

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    همگی قبول دارین صنعت اتومبیل داره رو به نابودی میره؟
    یامن اینطوری فکر میکنم
    اما اگه اتومبیل ها برای ما بمونن دیگه اینشکلی نیستن و
    اینشکلی نمی مونن

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. میثم

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (51 ديدگاه)

      بله دقیقا، اینجاست که مزیت ایران خودرو سایپا مشخص میشه، چون صنعت خودرو به هرجاکه بره برای ما فرقی نداره!
      ولی درکل خود طرف هم گفت، مسابقه درگ برای پیکاب خیلی معنی خاصی نداره، بین این دوتاهم کسی که پیکاب بخواد احتمال زیاد هوندا میخره، هیوندایی خیلی گوگولیه، آدم دلش نمیاد بهش بار بزنه!

  7. محمد مختاری آذر

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا آفرین به هیوندای که هوندا رو شکست داد

    موافقم 2
    مخالفم 12
  8. Sina

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (831 ديدگاه)

    کدوم ماشین ایمنیش بیشتره بیایم درگ بذاریم
    کدوم ماشین اصتحلاک کمتری داره بیا درگ بذاریم
    کدوم ماشین بیشتر بار میگیره بیایم درگ بذاریم
    درگ هم شد معیار

    اصلا درگ توی وانت چه معنی داره
    وانت کارش اینه که محکم جوندار باشه خراب نشه بار بیشتری ببره و کار راه انداز باشه حالا یه شتاب ۷-۸ ثانیه ای هم داشته باشه
    این کارا چیه
    حالا یه وانت های پرفورمنسی مثل فورد رپتور یا تی رکس واسه وانت دوست ها ساخته شده که کلا قضیه شون فرق میکنه واسه کار ساخته نشدن فقط بحث لذت بردنه اونارو باید برد توی‌ درگ

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. Swedish arrogant tiger

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    نمیگم مقایسه و معیار خوبیه ولی مگه کسی رو مجبور کردن با نتیجه این درگ یکی از این هارو بخره؟ که البته نتیجه بدون انجام درگ هم تا حدود زیادی مشخصه و دلیل خاصی برای برتری یا عدم برتری هیچکدوم نیست!

  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    یاد اون درگ تاکسیای هندی افتادم!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. Reza Waffen SS

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    انتخابم هوندا ریجلاین

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا