سونی با رونمایی از سدان الکتریکی و متمایز ویژن S در نمایشگاه CES 2020 همه را متعجب کرد. شاسیبلند ویژن S 02 بعدی هم حرکت مهم بعدی این شرکت محسوب شد. سونی در نمایشگاه CES امسال اعلام کرد ورود به کلاس خودروهای الکتریکی را بررسی خواهد کرد و چند هفته بعد نیز اتوموتیونیوز اعلام نمود سونی به دنبال یافتن شرکای استراتژیک در این زمینه است. حالا سونی شریک استراتژیک خود را هوندا اعلام کرده است. این دو شرکت با گسترش گفتوگوها درباره تشکیل یک اتحاد برای تولید و فروش خودروهای الکتریکی موافقت کردهاند. به همین منظور یک جوینت ونچر جدید با نام ساده “کمپانی جدید” تشکیل خواهد شد تا کار توسعه و تجاریسازی خودروهای الکتریکی را انجام دهد. قرار است این جوینت ونچر پیش از پایان سال جاری میلادی تشکیل شود.
اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود اولین خودروی الکتریکی این دو شرکت سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید. همانگونه که انتظار میرفت هوندا مسئول تولید این خودرو در یکی از کارخانههای خود و با استفاده از پلتفرم سونی خواهد بود. هنوز خیلی زود است درباره این خودرو صحبت کنیم و مشخص نیست آیا این محصول ارتباطی با سدان و شاسیبلند ویژن S خواهد داشت یا خیر. شایان ذکر است این دو کانسپت ماحصل تلاشهای کامل سونی نیستند زیرا سونی در تولید آنها با نام های بزرگی همچون مگنا اشتایر، بوش، ZF، کانتیننتال، انویدیا و کوالکام همکاری کرده است. توسعه سدان الکتریکی سونی هرگز متوقف نشده است و بنابراین به نظر میرسد این خودرو تنها در مرحله کانسپت متوقف نخواهد شد.
سدان و شاسیبلند ویژن S دارای دو پیشرانه الکتریکی در جلو و عقب هستند و قدرت ترکیبی ۵۳۶ اسبی دارند. مدل سدان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۸ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی دارد. شاسیبلند ویژن S حدود ۱۳۰ کیلوگرم سنگینتر است و وزن ۲۴۸۰ کیلوگرمی دارد و به همین خاطر کمی کند عمل میکند. اگرچه سدان ویژن S محصولی چهارنفره است اما برادر قدبلندش میتواند حداکثر هفت نفر را حمل کند. جزئیات باتری این خودروها هرگز اعلام نشده است اما گفته میشود از مجموعه باتری بسیار نازک در زیر کف آنها استفاده شده است تا کابینی جادار ایجاد شود. پلتفرم این خودروها نه تنها برای سدان ها و شاسی بلندها بلکه برای مینی ونها و دیگر انواع خودروها نیز طراحی شده است.
با در نظر گرفتن تمامی جوانب، به نظر میرسد سونی در بحث خودروهای الکتریکی اپل را شکست خواهد داد، اپلی که هنوز در مرحله شایعات تولید خودروی الکتریکیاش قرار دارد.
slatanat JDM
۱۴ اسفند ۱۴۰۰میشه اوج تکنولوژی ژاپنی
Raptor
۱۴ اسفند ۱۴۰۰😂😂😂😂
Raptor
۱۴ اسفند ۱۴۰۰کاشکی از تجربیات نیسان هم کمک بگیرن سر همون قضیه ۸۰۰ هزارتا و اینا
slatanat JDM
۱۴ اسفند ۱۴۰۰چشم
باید از تجربیات کره هم خیلی کمک بگیریم به خاطر تقریبا چهار میلیون فراخوان نا قابل
من زنگ بزنم هوندا الان قرارداد ببندیم با هیوندای؟
NAVID۰۰۹۸
۱۴ اسفند ۱۴۰۰به این میگن یه ترکیبی ناب ❤
خود رئیس شرکت سامسونگ هم تو خونش تلویزیونش سونی هست و حتی اون هم میفهمه چی ارزشمنده چی نیست اما اینجا هنوز برخیها در جهل روزگار میگذرونند !
به نظر من اگر پاناسونیک ، هوندا ، یاماها و سونی متحد بشوند ، میتوانند جهان خودروهای برقی را به زانو در بیاورند و اونوقته که بقیه باید دنبال لونه موش بگردند !
بزن زَنگو !!!
کیانوش
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ژاپن اولین کشو اسیایی بود که به غرب رسید از نظر تکنولوژی و اقتصاد
واقعن شرکت های بزرگی داره بعضی ها فکر میکنن چون مثلا سهام سونی یا حتی سامسونگ کره خیلی کمتر از اپله پس شرکت بی اهمیت تر و کوچیکتریه به اینا باید گفت بازار سهام امریکا اصلا و ابدا بر اساس شایستگی ها و دارایی های کمپانی ها بهشون ارزش نمیده برعکس شرکت های شرقی یا حتی اروپایی
دلال های وال استریت تاثیر خیلی خیلی زیادی تو قیمت شرکت ها دارن و معمولا می بینیم هر دو دهه یک بار بازار سهام امریکا پایین میکشه و تقریبا نود درصد کمپانی های با ارزش سهام بالا رو ورشکست میکنن
مثلا ده نود تعداد خیلی خیلی زیادی کمپانی اینترنتی بود ولی فقط گوگل و امازون و پی پال و چندتا دیگه تونست جون به در ببرن حتی یاهو هم زمین خوردنش از همون موقع شروع شد
ولی کمپانی های ژاپنی یا کره ای خیلی ثبات بیشتری دارن چون تمرکزشون رو زمان حال و وعده سود و سرمایه الکی نمیدن تو اینده ارزش سهامشون ناشی از سرمایه شون کارمند هاشون و مراکز تولیدی و برندشون نه خوش خیالی فن هاشون
Iman99
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ژاپن به غرب نرسیده و نمیتونه هم برسه و همینایی هم که دارن به پای اروپایی ها و امریکایی ها نمیرسن شرکت های ژاپنی همینم هرچی هستن همه اش به کمک اروپا و امریکا بوده و هست یعنی همه چیزشون از طراحی و تکنولوژی و مهندسی و هرچیزی رو از اروپا و امریکا گرفتن و مسلما همه چیزشون از اروپا و امریکا هست که همونم به گرد پای خود اروپایی ها و امریکایی ها نمیرسه چون همه چیز از خود اروپایی ها و امریکایی ها هست که تو همه چیز بهترین هستن
BMW
۱۴ اسفند ۱۴۰۰فکر کنم ترکیب سونی و هوندا خوب باشه
مردیم از خوشی
۱۴ اسفند ۱۴۰۰عجب ترکیب نابی سونی و هوندا
BMW
۱۴ اسفند ۱۴۰۰منتظر نسل های آینده هوندا هستم
BMW
۱۴ اسفند ۱۴۰۰من هوندا رو دوست دارم
میثم
۱۴ اسفند ۱۴۰۰این همکاری رو به فال نیک میگیرم
حس خیلی خیلی خوبی به هردوشون دارم
Kato
۱۴ اسفند ۱۴۰۰Sony میترکونه
Will be seen
مسعود
۱۴ اسفند ۱۴۰۰دو برند با اصالت و فوق العاده مشتری مدار
کیانوش
۱۴ اسفند ۱۴۰۰پرتوتایپ های اینده الکتریکی هوندا به معنای واقعی کلمه زشت ترین خودروهای تاریخ بودن کاش سونی میرفت با مزدا شراکت میکرد
کیانوش
۱۴ اسفند ۱۴۰۰باورش سخته که ریویان که هنوز هزار تا خودرو تولید نکرده شاید هزار تا کارمند هم نداره ارزش سهامش از هوندا و سونی بیشتره
هنوز یک دلار سود هم نکره و شغلی ایجاد نکرده ولی بر اساس وعده هایی که رسانه ها از اینده میدن ارزشش از خیلی از کمپانی هایی که هم سرمایه مالی دارن هم فکری هم انسانی و هم برندی با عمر بیشتر از نیم قرن بیشتر شده و اینجاست که باید گفت به بازار بورس و سهام اصلا نباید اعتماد کرد
heshmat021
۱۵ اسفند ۱۴۰۰بازار مالی ماهیت اش همینه
سوپر مارکت که نیست قیمت هر چیز مشخص باشه
amirhosein23
۱۵ اسفند ۱۴۰۰چیز جذابی میشه