سونی هوندا موبیلیتی که یک جوینت ونچر خودرویی مشترک به هوندا و سونی است اعلام کرد اولین خودروی تولیدی خود را در سال ۲۰۲۶ راهی بازار خواهند کرد. این کمپانی خودروی خود را در تأسیسات هوندا در آمریکای شمالی تولید خواهد کرد و فروش آن نیز از بهار ۲۰۲۶ در آمریکا آغاز خواهد شد. پیشنمایش خودروی موردبحث در اولین روزهای سال ۲۰۲۳ میلادی در لاسوگاس انجام میشود. بر اساس استراتژی سونی هوندا موبیلیتی، این جوینت ونچر پیشفروش اولین محصول خود را از نیمه اول سال ۲۰۲۵ شروع خواهد کرد و فروش رسمی آن نیز تا پیش از پایان همان سال کلید خواهد خورد. پس از عرضه در بازار آمریکا، این محصول در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ به دست مشتریان ژاپنی نیز خواهد رسید.
در تیزر منتشر شده از این محصول نمیتوانیم چیز زیادی را تشخیص دهیم اما اولین بخش مشهود ظاهراً کاپوت است و دومین بخش شاید بخش پایینی درب باشد. سونی هوندا موبیلیتی روی سه ویژگی کلیدی در محصولات خود تمرکز خواهد کرد که شامل خودران، تقویت و نزدیکی است. این خودرو از سیستم خودران محدود سطح ۳ استفاده خواهد کرد و بنابراین رانندگان خواهند توانست دستان خود را از روی فرمان بردارند. این محصول از اینترفیس کاربر مرتبط با فضای ابری هم استفاده خواهد کرد. به این موارد باید چارچوب کاری سرویسهای یکپارچه را نیز افزود.
این شرکت روی فروش آنلاین خودروهای خود تمرکز خواهد داشت و مشتریان تجربه خاص پس از فروش را نیز خواهند داشت. در بیانیه سونی هوندا موبیلیتی اشارهای به عرضه محصولات این کمپانی از طریق نمایندگیهای هوندا نشده است. درست دو روز پیش از انتشار این بیانیه، هوندا و الجی انرژی سولوشن برنامههای خود برای سرمایهگذاری ۴.۴ میلیارد دلاری در زمینه تأسیس کارخانه تولید باتری را در آمریکا اعلام کردند. تا سال ۲۰۲۵ این کارخانه ۴۰ گیگاوات ساعت باتری لیتیوم-یونی را در هر سال تولید خواهد کرد. هوندا استراتژی الکتریکی متنوعی دارد چراکه با جنرال موتورز نیز همکاری میکند تا از پلتفرم اولتیوم این شرکت برای پرولوگ و آکورا ZDX جدید استفاده کند. معماری الکتریکی خود هوندا نیز در سال ۲۰۲۶ از راه خواهد رسید. در سال ۲۰۲۷ نیز محصول مشترک هوندا و جنرال موتورز با استفاده از پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی هوندا تولید خواهد شد.
❤BMW❤
۲۲ مهر ۱۴۰۱ماشین زیبایی هستش
به نظرم میتونه فروش خوبی داشته باشه
Hl>i
۲۲ مهر ۱۴۰۱این جوینت ونچر از اون همکاری های است که هر دوطرف قرارداد میخوان عقب افتادگی های خودشون را جبران کنن، یکی هوندا است که تو اکتریکی سازی کاملا عقب افتاده و دست به دامان GM و سونی شده و از طرف دیگه سونی قرار داره
سونی که یه زمانی تو هرخانه ای در دنیا چندتا از محصولاتش وجود داشت الان به وسیله شرکت های چینی و کره ای به کنار گود کشیده شده تا جایکه ارتزاق این شرکت از فعالیت های غیر الکترونیکی مثل شرکت سونی پیکچرز و سونی میوزیک و سونی فایننشیال هولدینگز کسب میشه
سونی که یه زمانی محصولات انقلابی مثل واکمن و سامانه بتامکس و پلی استیشن و دیسک های بلو-ری تولید می کرد حالا با مغلوب شدن برندهای خودش مثل وایو و ایکسپریا در مقابل حریفان چینی و کره ای این بار میخواهد شانس خود را در بازار پر سود خودروهای الکترونیکی امتحان کند
+|<i
علی
۲۲ مهر ۱۴۰۱درود بر سونی ، شاهه دنیای الکترونیک !!! زمانی درگذشته دور که سونی تو الکترونیک مطرح شد ، کره و چین تو عصر عتیق دست و پا میزدن!!!!
بهزاد
۲۲ مهر ۱۴۰۱مگر شرکت ها راجب نوع فعالیت کسب و کارشون تعهدی دادن؟!
یک روز یک محصولی تولید میشه و روز دیگر شرکت ممکنه بره در یک فعالیت جدید و مثالهایی که شما میزنی برای ده ها و صدها شرکت میتونست صادق باشه مثل اریکسون و نوکیا و جنرال الکتریک و AEG و موتورولا و… و حتی بخش موبایل LG که بساطش جمع شد.
قرار نیست محصولی از شرکتی پشت ویترین نبینیم یا اینجا نباشه تو ذهنمون کارشناسی کنیم که فلان شرکت ها رفتن تو حاشیه در حالی که اون شرکت ها وارد فعالیت های جدید شدن و ممکنه محصول پشت ویترینی برای مشتری تولید نکنن.
چیزی که الان میبینی شاید تا ده سال دیگه به کل دگرگون بشه و هیچ چیز دائمی نیست و بالا پایین شدن برای همه وجود داره و اون بخش نظرت راجب عقب افتادگی هم نشان از عدم شناخت شما از بازار داره و هیچ تزمینی برای موفقیت اولین ها و شروع کننده ها وجود نداره و شرکت های که تو کارشون خبره هستن میدونن کی وارد عرصه های جدید بشن چون برنامه دارن.
بهزاد
۲۳ مهر ۱۴۰۱تضمین
دانیال
۲۲ مهر ۱۴۰۱هوندا عشق لاینتهی
Payfast
۲۲ مهر ۱۴۰۱امیدوارم بحث ایکس باکس پلیاستیشن راه نیوفته تو این پست
meysam
۲۲ مهر ۱۴۰۱اولا که واقعا عشق کردم از این مشارکت
دوما که سال 2026 کمی دیر بنظر میرسه ولی مطمئنا میدونن دارن چکار میکنن
سوما اون دوستانی که سونی رو با شرکتهای چینی و کره ای مقایسه میکنن و میگن یه زمانی تو هر خونه ای یه محصول سونی بود ولی الان عرصه رو واگذار کردن به چینیها و کره ای ها، باید عرض کنم خدمتشون که از نظر مردم عادی بله اینی که اینا میگن درسته. ولی یه کم که حرفه ای تر نگاه کنی میبینی که دیگه برای این شرکتها که به تکنولوژیهای های تک دست پیدا کردن صرف نمیکنه که بیان منابع و انرژی شون رو برای تولید یخچال فریزر و مایکروفر و لباسشویی و تلویزیون و این چیزای پیش پا افتاده صرف کنن.
اونا وارد جایگاه بالاتری شدن و نیازهای متفاوت تری رو دارن پوشش میدن که برای مصرف کننده نهایی خیلی ملموس و جلوی چشمش نیست. بهمین دلیل فکر میکنن که شرکتهایی مثل سونی، توشیبا، هیتاچی، پاناسونیک و … ضعیف شدن و توان رقابت با رقبای چینی و کره ای رو ندارن
اگه اینطوری بود مطمئن باشین تا حالا خیلی از اینا کلا نابود شده بودن
همین میتسوبیشی که خود من بابت جایگاهی گه الان داره خیلی ناراحتم، تمرکزش رو بخش خودروسازی رو خیلی کم کرده و رو تکنولوژیهای دیگه ای تمرکز کرده. یه تحقیق کنید متوجه میشید چی میگم
البته همه اینا به معنی زیر سوال بردن پیشرفت کره ای ها و چینیها نیست، ولی جایگاه ها کاملا تغییر کرده و متفاوت از گذشته ست و این یه روند طبیعیه.
مانی
۲۲ مهر ۱۴۰۱کسی از پول بدش نمیاد
برای گوشی سازی قرار نیست مثلا ربات سازیش کنسل بشه
اگر میتونست رقابت کنه بیخیال نمیشد(منظورم فنی نیست اقتصادیه)
خان
۲۲ مهر ۱۴۰۱هوندا ماشینش قشنگه
خان
۲۲ مهر ۱۴۰۱هوندا ماشیناش قشنگه
بهرام
۲۶ مهر ۱۴۰۱این که ظاهرش کاملا کپی تسلاست 😒