سونی و هوندا، ایده تلفن هوشمند چهارچرخ را با افیلا آغاز کردند. پروتوتایپ این خودروی الکتریکی و خودران در نمایشگاه توکیو رونمایی شد.
افیلا (Afeela) از سرمایهگذاری مشترک ۵۰-۵۰ سونی و هوندا شکل گرفته و پلی بین گوشیهای هوشمند و خودروهای آینده به شمار میآید و به سازنده این امکان را میدهد تا از سرگرمیها و خدمات ارائه شده مجازی در خودرو به درآمد دست یابد. در پیشنمایشی که برای رسانهها انجام شد، سیستم قفل با تکنولوژی تشخیص چهره نیز به نمایش درآمد. یک صفحه نمایش لمسی افقی که در سرتاسر داشبورد گسترش یافته میتواند برای پخش فیلم و موسیقی به کار رود. مسافران همچنین میتوانند از کنترلهای بازی سونی برای بازیهای ویدئویی هم بهره ببرند.
این خودرو مجهز به پردازنده اسنپدراگون کوالکام بوده که در گوشیهای هوشمند به کار میرود. یک سیستم عامل اختصاصی سونی هم به سرنشینان اجازه میدهد تا جدیدترین فیلمها، موسیقی و بازیها را با استفاده از شبکه 5G دانلود کنند.
افیلا بخشی از تمرکز صنعت روبهرشد خودرو روی وسایل نقلیه هوشمند است که میتوانند بهصورت مداوم با ویژگیهای جدید بهروزرسانی شوند و البته این میتواند منبع درآمد مداومی برای خودروساز حتی پس از فروش خودرو باشد. تسلا نیز این روش را در پیش گرفته و بیش از ۴۰ درصد از فراخوانهای خود از قبیل حل مشکلات دوربین تا چراغهای عقب را بهصورت آنلاین برطرف کرده است و بعلاوه با برنامه Over The Air خود، بهروزرسانیهای نرمافزاری خودروها را بهصورت از راه دور انجام میدهد.
هنوز اطلاعی از قوای محرکه الکتریکی این خودرو، قدرت و رفورمنس آن و میزان شعاع حرکتی با هربار شارژ اعلام نشده و قیمت آن نیز مشخص نیست. توسعه این خودرو وارد مراحل نهایی شده و سفارشهای آنلاین آن از سال ۲۰۲۵ آغاز و تحویل آن هم از بهار ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد.
سالار جان خان جان فصل
۲۶ مهر ۱۴۰۲هیچ اتومبیل برقی به اندازه افیلا منو شگفت زده نمیکنه واقعا یه اتومبیل دوستداشتنی برای طرفداران بازی و سرگرمی و تکنولوژی
ظاهر بسیار مینیمال و لوکس
یک ربات واقعی
پیام
۲۶ مهر ۱۴۰۲خیلی جالبه تا تسلا و لوسید ایر و … مونده اینو میگی! پفیلا؟!!!
مزدا
۲۶ مهر ۱۴۰۲خودروی ک این همه مانیتور در داشبورت داره اصلا برام جذابیت نداره
اونقد داشبورت رو شلوغ کردن ک یکی از کارهای رانندگی لذت از رانندگی و جاده هست به حاشیه رانده شده
M
۲۷ مهر ۱۴۰۲کسی که این رو میخره اصلا به رانندگی تو جاده فکر نمیکنه
یک ماشین با تکنولوژی بالا و به روز و مدرن و پاک میخواد
که به مقصد برسونتش
در عین حال احتمالا مدیر یک شرکت یا کسب و کار یا مجموعه هست و ذهنش به اندازه کافی درگیر مسائل کاری هست و فرصت لذت بردن از جاده و رانندگی رو به خودش نمیده
کلا سبک زندگی افراد ، لایف استایل، نوع کاربریشون از وسایل و .چ. با همدیگه فرق داره
کاش یه روز ما ایرانیا اینو بفهمیم که همه مثل هم نیستن
قرار نیست همه از چیزی که ما خوشمون میاد خوششون بیاد
قرار نیست همه عاشق نوستالژی باشن ، خیلیا از گذشته و چیز های قدیمی بدشون میاد
قرار نیست همه پزشک بشن
قرار نیست همه عاشق نعره کشیدن موتور درونسوز باشن
و هزار تا چیز دیگه
M
۲۷ مهر ۱۴۰۲آخه مینیمال داریم تا مینیمال
تسلا پلاستیکی هم مینیماله
این از تو عکس مشخصه چقدر با کیفیت و خلاقانه است
آمریکایی ها معمولا تصورشون از مینیمال اینه که هرچی زشت تر و مزخرف تر و قهوه ای تر (منظورم چوب بیشتر) بهتر کلا هرچی ارزون تر و بنجل تر و زشت و بدون خلاقیت و زیبایی باشه مینیمال تره از نظر اونا 😂 که تو تسلا به وضوح میشه دید (من دارم کابین رو میگم وگرنه قدرت و شتاب تسلا فوقالعادست )
ولی خب مینیمال زیبا و اصیل و واقعی به این میگن!
دست مریزاد
Cyber truck punk
۲۸ مهر ۱۴۰۲این ماشین های جدیدش رگ ریشه ای از هوندا بودن به ارث نبرده.
هوندا فقط هوندا های کلاسیک اسپرت قدیم.
امیر
۲۶ مهر ۱۴۰۲این دیگه دقیقا یه موبایل غولپیکر هست که چهار تا چرخ زیرش انداختن 😂🔥
دانیال
۲۶ مهر ۱۴۰۲😍آینده رو حس کردم
TRD
۲۶ مهر ۱۴۰۲نه داش ژاپن از دنیای امروز عقب مونده و مثل نوکیاس و از رده خارجه بیا اینم هزار تا لینک 😆😏
مردیم از خوشی
۲۶ مهر ۱۴۰۲من مخالف عقب ماندگی ژاپنی ها هستم چون تازه اول کار هستیم
ولی حرف شما هم اشتباه چون بازار و میزان فروش نشان دهنده موفقیت هست نه تکنولوژی
برا مثال با اینکه تویوتا تکنولوژی فعلی ضعیف تری تو برقی ها داره هنوز هم یه شرکت موفق هست چون فروشش بالاست
این بازاره که پیروز را مشخص میکنه
TRD
۲۶ مهر ۱۴۰۲دوست عزیز ، حرف من تیکه بود به یکی که چشم بسته هیت میکنه ژاپنیا رو و میگه تو فناوری عقب موندن .
وگرنه بله ، برای مثال تویوتا دو ساله پرفروش ترین خودروساز دنیاست با بیش از ۱۰ میلیون فروش .
سایر کمپانیای ژاپن هم از لحاظ فناوری و تکنولوژی ، ابدا دست و پا بسته نیستن .
ازین دست خبرا بیشتر خواهیم دید از ژاپن .
M
۲۷ مهر ۱۴۰۲امیدوارم
چون ژاپن مدت زیادی پیشرو بوده در تکنولوژی حیفه جا بزنه
باید خودشون رو بروز کنن
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۲قبلنا ماشین مانیتور داشتن الان مانیتور ها چهار تا چرخ دارن
فردین ولی پور
۲۶ مهر ۱۴۰۲ژاپن اینو تولید میکنه ایران هم ساینا و کوئیک و تارا را ببین اونجا به چیا فکر میکنند ما به چه چیزی فکر میکنیم. سیاستمداران ژاپن به رفاه و آسایش و آزادی شهروندانشان فکر میکنند و سیاستمداران ما به غارت مردم و بدبخت نگه داشتن و فقیر تر کردن مردم فکر میکنند
Enzo Ferrari 2008
۲۶ مهر ۱۴۰۲شبیه لوسید ایر شده
اما چقدر جالب بود
Amir Noori
۲۶ مهر ۱۴۰۲چرا ادمیزاد فورتنایت رو روی جلوپنجره بازی کنه؟
Reza
۲۶ مهر ۱۴۰۲چرا بازی نکنه ؟
محمد
۲۶ مهر ۱۴۰۲همیشه مدیران سونی میگفتن بخاطر آینده تکنولوژی و وابستگیهاش به اسمارت فون،کسب و کار تولید اسمارت فون رو رها نمیکنیم…..
و حالا یکی از دلایلش مشخص شد
بعدها از گوشیهای سونی بیشتر خواهیم شنید
Reza
۲۶ مهر ۱۴۰۲رقیب خودروی شیائومی 👏
امیر
۲۶ مهر ۱۴۰۲مقایسه ماشین ژاپنی با اسباب بازی چینی !! 😂🤣( درسته که آفیلا با همکاری سونی ساخته شده ولی کاملا میشه اصالت ۷۵ ساله هوندا رو هم درونش حس کنن چون المان های مشترک زیادی با محصولات این شرکت داره ، و این خودش حس اطمینان فوق العاده ای به خریداران میده یعنی چیزی که اسباب بازی های یکبار مصرف چینی ازش محروم هستن )
امیر
۲۶ مهر ۱۴۰۲بله دیگه کم کم تسلا هم باید بند و بساطشو از بازار جمع کنه ! این آفیلا از هر نظر چندین لول از مدل 3 تسلا بالا تر هست مخصوصا وقتی بدونی قراره با پایه قیمتی ۴۵ هزار دلار به بازار آمریکا عرضه بشه ( یعنی فقط کمی گرون تر از مدل 3 پایه ) در حالی که این ماشین به خودران سطح ۴ مجهز میشه و این سیستم با یک به روزرسانی حتی میتونه به سطح ۵ هم بره چون سونی و هوندا تمامی آپشن های لازم مثل نسل جدید سنسور لیدرا ، دوربین های اولتراسونیک و حس گر های فوق پیشرفته توسعه یافته توسط سونی رو داره و به خاطر همین هست که مدیران این شرکت گفتن : میتونید با خیال راحت در هنگام رانندگی از بازی کردن به دسته پلی استیشن اختصاصی آفیلا لذت ببرید 😍😍
احسان
۲۷ مهر ۱۴۰۲چند گیگ رم داره حافظه اش چقدره
حسین
۲۷ مهر ۱۴۰۲خودرو حرمت داره
نه لذت
آقا گندش در اومد
همکاری قشنگیه ولی
اولویت های اصلی رو باید
در تولید یک خودرو همیشه
مهم تر قرار بدهند
اولویت اصلی و اول
رانندگی هست
در کنارش چیز های دیگر.
چیزی که من میبینم اصلا ماشین نیست
ارزشمند هست اما نه به عنوان یک خودرو
به سمت بدی داریم حرکت میکنیم
حسین
۲۷ مهر ۱۴۰۲مثلا خیلی خوب میشد
سونی در بخش رفاهی و سرگرمی
با خودروی هوندا همکاری میکرد
و اصولی یک خودروی همه چیز تمام میساختند
در کنار رانندگی
مالک بتونه از خودروی خودش لذت ببره
نه به این صورت
سفینه بسازند
(سیستم صوتی و مدیا و کامپیوتر و تکنولوژی های
مخصوص و انحصاری طراحی شده برای ارگونومی یک
خودرو توسط سونی با همکاری هوندا) درستش.
❤BMW❤
۲۸ مهر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/10/Afeela-EV-0004-rotated.jpg
واقعا فورتنایت ؟
محسن
۲۸ مهر ۱۴۰۲میتونست بهترازاین هم بشه اگه وقت میذاشتن چون ایده های دیگه ای هم بود ولی بازم خوبه