داغترین و قویترین هاچبکهای ساخت ژاپنی در مسابقهٔ درگ رفت و برگشتی U-Drag به مصاف یکدیگر میروند تا ببینیم سیویک سریعتر است یا کرولا.
تویوتا GR کرولا و هوندا سیویک تایپ R دوتا از بهترین هاچبکهای داغ حال حاضر هستند. روی کاغذ این ماشینها بسیار به هم نزدیک هستند و بنابراین پرفورمنس مشابه آنها در مسابقهٔ واقعی هم تعجبی نخواهد داشت. حال ادموندز این دو هاچبک آتشین ژاپنی را برای مسابقهٔ U-Drag دعوت کرده است. در این مسابقه، خودروها ابتدا مثل یک درگ معمولی، ۴۰۰ متر را طی میکند اما در انتها باید دور بزنند و دوباره به خط شروع برگردند؛ بنابراین، U-Drag شتاب، ترمز و چسبندگی خودروها را در زمان کوتاهی آزمایش میکند.
GR کرولا که در اینجا با نسخهٔ موریزو ادیشن حضور دارد، از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند که نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ منتقل میشود. سامانهٔ چهارچرخ محرک این خودرو میتواند تا ۷۰ درصد نیرو را به چرخهای عقب بفرستد. زیر کاپوت سیویک تایپ R اما یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که ۳۱۵ اسب بخار قدرت تولید میکند و مثل تویوتا به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل است اما در اینجا نیرو فقط به چرخهای جلو منتقل میشود.
همانطور که انتظار میرفت، GR کرولا شروعی عالی دارد و ابتدا جلو میافتد اما سیویک به لطف قدرت بیشتر، پیش از رسیدن به پایان ۴۰۰ متر خود را به رقیب میرساند و جلو میافتد. پس از پیچیدن و در مسیر بازگشت نیز سیویک از قدرت بیشتر خود برای جلوتر ماندن استفاده میکند و برنده میشود. در مسابقهٔ دوم هرچند رانندهها عوض میشوند اما تغییری در نتیجهٔ مسابقه نمیبینیم و بازهم با همان شیوهٔ قبلی هوندا به پیروزی میرسد. در پایان، سیویک U-Drag را ظرف ۳۸.۵ ثانیه طی میکند درحالیکه GR کرولا این کار را در ۳۹ ثانیه انجام میدهد.
مشخصات فنی
هوندا سیویک تایپ R | تویوتا GR کرولا | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۱.۶ لیتری I3 توربو |
قدرت | ۳۱۵ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | چهارچرخ |
وزن | ۱۴۴۳ کیلوگرم | ۱۴۴۰ کیلوگرم |
قیمت | ۴۴,۳۹۰ دلار | ۵۰,۹۹۵ دلار |
محمد ب
۲۰ شهریور ۱۴۰۲آفرین به هوندا برد بدون4 چرخ
Behnam1012
۲۰ شهریور ۱۴۰۲حد نهایی دیفرانسیل جلو هوندا سیویک واقعا عملکردش عالیه همین طور قیمتش نسبت به تویوتا
REZA
۲۰ شهریور ۱۴۰۲سیویک با وجود دف جلو بودن و وزن بیشتر خیلی خوب راه رفت
احتمالا بیشتر از ۳۱۵ اسب توان داره شاید در حد ۳۵۰تا
مهران
۲۰ شهریور ۱۴۰۲طراحی سیویک خیلی برای من جذابه👌
بین این همه طراحیای شلوغ و زشت😕
AMANTE
۲۰ شهریور ۱۴۰۲انتظار ام برد تویوتا بود بخاطر چهارچرخ محرک و سبک تر بودن.
سیویک تجربه چندین ساله هوندا در ساخت هاچ بک های اسپرت دیفرانسیل جلو رو خوب نشون داد.
مهدی
۲۰ شهریور ۱۴۰۲سبکتر بودن رو خوب اومدی !
Puriya
۲۰ شهریور ۱۴۰۲اره سه کیلو سبک تره خیلی تاثیر داره🤣
Amirmohammad
۲۰ شهریور ۱۴۰۲من طراحی نسل قبل سیویک رو بیشتر میپسندم،نه اینکه این بود باشه،نسل قبل خیلی زیاد خوب بود
Enzo Ferrari 2008
۲۰ شهریور ۱۴۰۲همه طراحی ها خوبن چرا زشت
سویک خوبه تویوتا هم خوبه
رومانی>چین>فرانسه
۲۰ شهریور ۱۴۰۲بدون تعصب بین ژاپنی ها هوندا از همه بهتره ولی نمیدونم چرا تویوتا پر فرو ترینه
datsun
۲۰ شهریور ۱۴۰۲بین ژاپنی ها بدون شک تویوتا بهترینه از هر لحاظ شاید تو اندک کلاسهای از رقبای ژاپنی ضعیف تر باشه ولی تویوتا تو همه موارد از ساخت و فروش کارش رو درست تر از بقیه برندها انجام میده به همین خاطر فروش و ارزشش هم بیشتره،
وی
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ولی تو همه برسی های خارجی درنهایت هوندا برنده میشه علت فروش بالاتر تویوتا تبلیغات گستره و خیلی قویه
مهدی
۲۱ شهریور ۱۴۰۲نه علت فروش بالای تویوتا خرابی کم ماشینهاش هست به نوعی خیلی قابل اعتماد و سگ جون هستن همین باعث شده بازار دست دوم خوبی هم داشته باشه چون به خراب نشدن نعروف هستن.
x.01
۲۱ شهریور ۱۴۰۲نه اتفاقا ماشین و خودروساز هم هست که هم خیلی خرابی کم داشته و هم بیشتر به خراب نشدن معروف بودن ولی این باعث فروش بالای اون نشد و اتفاقا هم از خودروسازان اروپا و آمریکا بودن و خیلی هم قابل اعتماد تر و سگ جون تر هم بودند و از هر نظر خیلی بهتر از تویوتا و هموطنان ژاپنی اش بودن ولی باز هم فروش بالای انها تصمین نشد.
علت عمده فروش تویوتا همون چیزی بود دوستمون گفت یعنی بازایابی گسترده و ارائه خدمات پس از فروش و نمایندگی هی متعدد با سرمایه گذاری و تبلیغات گسترده و…
اینها مهم هستند چون خودروی قابل اعتماد رو میشه ساخت ولی اصل کار همین سرمایه گذاری و تبلیغات و بازاریابی و… هست.
البته نوع خودروهایی که میسازه هم شرط هست چون این خودروساز بطور کلی خودروساز اقتصادی هست و معمولا خودروهای ساده تر و با امکانات کمتر با هدف خرابی کمتر به بازار عرضه می کنه که خود این امر باعث شده که بین خریداران مشتری داشته باشد.
x.01
۲۱ شهریور ۱۴۰۲نه اتفاقا چیزی که وی گفت درسته چون ماشین و خودروساز هم هست که هم خیلی خرابی کم داشته و هم بیشتر به خراب نشدن معروف بودن ولی این باعث فروش بالای اون نشد و اتفاقا هم از خودروسازان اروپا و آمریکا بودن و خیلی هم قابل اعتماد تر و سگ جون تر هم بودند و از هر نظر خیلی بهتر از تویوتا و هموطنان ژاپنی اش بودن ولی باز هم فروش بالای انها تصمین نشد.
علت عمده فروش تویوتا همون چیزی بود دوستمون گفت یعنی بازایابی گسترده و ارائه خدمات پس از فروش و نمایندگی هی متعدد با سرمایه گذاری و تبلیغات گسترده و…
اینها مهم هستند چون خودروی قابل اعتماد رو میشه ساخت ولی اصل کار همین سرمایه گذاری و تبلیغات و بازاریابی و… هست.
البته نوع خودروهایی که میسازه هم شرط هست چون این خودروساز بطور کلی خودروساز اقتصادی هست و معمولا خودروهای ساده تر و با امکانات کمتر با هدف خرابی کمتر به بازار عرضه می کنه که خود این امر باعث شده که بین خریداران مشتری داشته باشند..
شهروند ایرانی
۲۰ شهریور ۱۴۰۲رقیب سیویک آئودی rs3 بقیه نمیتونن از پسش بربیان تو رده قیمت خودش واقعا بی رقیب
hssn
۲۰ شهریور ۱۴۰۲تنها رقیب RS3 مرسدس A45 هست
S3 و A35 رقبای سیویک تایپ آر هستن
دانیال
۲۰ شهریور ۱۴۰۲هوندا عشق لاینتهی
امیر
۲۰ شهریور ۱۴۰۲همش ۳ کیلو سبک تره
Viper
۲۰ شهریور ۱۴۰۲من کرولا رو جذابتر و کاربردی تر میبینم
H2
۲۰ شهریور ۱۴۰۲دقت کردین تو هوندا راننده چقدر تکون میخوره؟
مشخصه خیلی خشکتر از کرولاست
aryan 25
۲۰ شهریور ۱۴۰۲با اینکه سیویک پرفورمنس بهتری داره ولی کرولا رو خیلی بیشتر دوست دارم
samurai
۲۰ شهریور ۱۴۰۲سه سیلندر 300 اسب
هر سیلندر 100 اسب
مقایسه بشه با چهارسیلندرای داخلی :)))))
مهندسی ژاپنی چند لول از بقیه بالاتره
.
۲۱ شهریور ۱۴۰۲سلام داداش هیچ وقت اسم خودروسازان داخلی رو نباید کنار تویوتا و ژاپن بیاری معلوم که مهندسیش چند لول بالاتره و هیچ وقت قابل مقایسه با چهار سیلندر های داخلی ها نیست.
حتی خودروسازه کره با اینکه همزمان با ایرانخودرو شروع بکار کرد الان داره با ژاپنی ها رقابت می کنه و حداقل تو آسیا حرف برای گفتن داره ولی خودروهای داخلی و ایرانخودرو در ناکجا آباد قرار دارند.
.
۲۱ شهریور ۱۴۰۲سلام داداش هیچ وقت اسم خودروسازان داخلی رو نباید کنار تویوتا و ژاپن بیاری معلوم که مهندسیش چند لول بالاتره و هیچ وقت قابل مقایسه با چهار سیلندر های داخلی ها نیست.
حتی خودروسازه کره با اینکه همزمان با خودروسازان داخلی شروع بکار کرد الان داره با ژاپنی ها رقابت می کنه و حداقل تو آسیا حرف برای گفتن داره ولی خودروهای داخلی در ناکجا آباد قرار دارند.