تویوتاهوندا

درگ رفت و برگشتی جالب بین هوندا سیویک تایپ R و تویوتا GR کرولا

داغ‌ترین و قوی‌ترین هاچ‌بک‌های ساخت ژاپنی در مسابقهٔ درگ رفت و برگشتی U-Drag به مصاف یکدیگر می‌روند تا ببینیم سیویک سریع‌تر است یا کرولا.

تویوتا GR کرولا و هوندا سیویک تایپ R دوتا از بهترین هاچ‌بک‌های داغ حال حاضر هستند. روی کاغذ این ماشین‌ها بسیار به هم نزدیک هستند و بنابراین پرفورمنس مشابه آن‌ها در مسابقهٔ واقعی هم تعجبی نخواهد داشت. حال ادموندز این دو هاچ‌بک آتشین ژاپنی را برای مسابقهٔ U-Drag دعوت کرده است. در این مسابقه، خودروها ابتدا مثل یک درگ معمولی، ۴۰۰ متر را طی می‌کند اما در انتها باید دور بزنند و دوباره به خط شروع برگردند؛ بنابراین، U-Drag شتاب، ترمز و چسبندگی خودروها را در زمان کوتاهی آزمایش می‌کند.

GR کرولا که در اینجا با نسخهٔ موریزو ادیشن حضور دارد، از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. سامانهٔ چهارچرخ محرک این خودرو می‌تواند تا ۷۰ درصد نیرو را به چرخ‌های عقب بفرستد. زیر کاپوت سیویک تایپ R اما یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که ۳۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و مثل تویوتا به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل است اما در اینجا نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، GR کرولا شروعی عالی دارد و ابتدا جلو می‌افتد اما سیویک به لطف قدرت بیشتر، پیش از رسیدن به پایان ۴۰۰ متر خود را به رقیب می‌رساند و جلو می‌افتد. پس از پیچیدن و در مسیر بازگشت نیز سیویک از قدرت بیشتر خود برای جلوتر ماندن استفاده می‌کند و برنده می‌شود. در مسابقهٔ دوم هرچند راننده‌ها عوض می‌شوند اما تغییری در نتیجهٔ مسابقه نمی‌بینیم و بازهم با همان شیوهٔ قبلی هوندا به پیروزی می‌رسد. در پایان، سیویک U-Drag را ظرف ۳۸.۵ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که GR کرولا این کار را در ۳۹ ثانیه انجام می‌دهد.

مشخصات فنی

 

هوندا سیویک تایپ R

تویوتا GR کرولا

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۱.۶ لیتری I3 توربو
قدرت ۳۱۵ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو چهارچرخ
وزن ۱۴۴۳ کیلوگرم ۱۴۴۰ کیلوگرم
قیمت ۴۴,۳۹۰ دلار ۵۰,۹۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد ب

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    آفرین به هوندا برد بدون4 چرخ

    موافقم 38
    1. Behnam1012

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (994 ديدگاه)

      حد نهایی دیفرانسیل جلو هوندا سیویک واقعا عملکردش عالیه همین طور قیمتش نسبت به تویوتا

      موافقم 26
      مخالفم 27
    2. REZA

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (270 ديدگاه)

      سیویک با وجود دف جلو بودن و وزن بیشتر خیلی خوب راه رفت
      احتمالا ‌بیشتر از ۳۱۵ اسب توان داره شاید در حد ۳۵۰تا

      موافقم 20
      مخالفم 2
  2. مهران

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (605 ديدگاه)

    طراحی سیویک خیلی برای من جذابه👌
    بین این همه طراحیای شلوغ و زشت😕

    موافقم 35
    مخالفم 3
  3. AMANTE

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    انتظار ام برد تویوتا بود بخاطر چهارچرخ محرک و سبک تر بودن.
    سیویک تجربه چندین ساله هوندا در ساخت هاچ بک های اسپرت دیفرانسیل جلو رو خوب نشون داد.

    موافقم 33
    1. مهدی

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1738 ديدگاه)

      سبک‌تر بودن رو خوب اومدی !

      موافقم 15
    2. Puriya

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (567 ديدگاه)

      اره سه کیلو سبک تره خیلی تاثیر داره🤣

      موافقم 15
  4. Amirmohammad

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    من طراحی نسل قبل سیویک رو بیشتر میپسندم،نه اینکه این بود باشه،نسل قبل خیلی زیاد خوب بود

    موافقم 4
    مخالفم 3
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    همه طراحی ها خوبن چرا زشت
    سویک خوبه تویوتا هم خوبه

    موافقم 14
  6. رومانی>چین>فرانسه

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    بدون تعصب بین ژاپنی ها هوندا از همه بهتره ولی نمیدونم چرا تویوتا پر فرو‌ ترینه

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. datsun

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3935 ديدگاه)

      بین ژاپنی ها بدون شک تویوتا بهترینه از هر لحاظ شاید تو اندک کلاسهای از رقبای ژاپنی ضعیف تر باشه ولی تویوتا تو همه موارد از ساخت و فروش کارش رو درست تر از بقیه برندها انجام میده به همین خاطر فروش و ارزشش هم بیشتره،

      موافقم 7
      مخالفم 22
      1. وی

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (375 ديدگاه)

        ولی تو همه برسی های خارجی درنهایت هوندا برنده میشه علت فروش بالاتر تویوتا تبلیغات گستره و خیلی قویه

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. مهدی

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          نه علت فروش بالای تویوتا خرابی کم ماشینهاش هست به نوعی خیلی قابل اعتماد و سگ جون هستن همین باعث شده بازار دست دوم خوبی هم داشته باشه چون به خراب نشدن نعروف هستن.

          موافقم 4
          مخالفم 7
        2. x.01

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (55 ديدگاه)

          نه اتفاقا ماشین و خودروساز هم هست که هم خیلی خرابی کم داشته و هم بیشتر به خراب نشدن معروف بودن ولی این باعث فروش بالای اون نشد و اتفاقا هم از خودروسازان اروپا و آمریکا بودن و خیلی هم قابل اعتماد تر و سگ جون تر هم بودند و از هر نظر خیلی بهتر از تویوتا و هموطنان ژاپنی اش بودن ولی باز هم فروش بالای ا‌نها تصمین نشد.
          علت عمده فروش تویوتا همون چیزی بود دوستمون گفت یعنی بازایابی گسترده و ارائه خدمات پس از فروش و نمایندگی هی متعدد با سرمایه گذاری و تبلیغات گسترده و…
          اینها مهم هستند چون خودروی قابل اعتماد رو میشه ساخت ولی اصل کار همین سرمایه گذاری و تبلیغات و بازاریابی و… هست.
          البته نوع خودروهایی که میسازه هم شرط هست چون این خودروساز بطور کلی خودروساز اقتصادی هست و معمولا خودروهای ساده تر و با امکانات کمتر با هدف خرابی کمتر به بازار عرضه می کنه که خود این امر باعث شده که بین خریداران مشتری داشته باشد.

          موافقم 7
          مخالفم 1
        3. x.01

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (55 ديدگاه)

          نه اتفاقا چیزی که وی گفت درسته چون ماشین و خودروساز هم هست که هم خیلی خرابی کم داشته و هم بیشتر به خراب نشدن معروف بودن ولی این باعث فروش بالای اون نشد و اتفاقا هم از خودروسازان اروپا و آمریکا بودن و خیلی هم قابل اعتماد تر و سگ جون تر هم بودند و از هر نظر خیلی بهتر از تویوتا و هموطنان ژاپنی اش بودن ولی باز هم فروش بالای ا‌نها تصمین نشد.
          علت عمده فروش تویوتا همون چیزی بود دوستمون گفت یعنی بازایابی گسترده و ارائه خدمات پس از فروش و نمایندگی هی متعدد با سرمایه گذاری و تبلیغات گسترده و…
          اینها مهم هستند چون خودروی قابل اعتماد رو میشه ساخت ولی اصل کار همین سرمایه گذاری و تبلیغات و بازاریابی و… هست.
          البته نوع خودروهایی که میسازه هم شرط هست چون این خودروساز بطور کلی خودروساز اقتصادی هست و معمولا خودروهای ساده تر و با امکانات کمتر با هدف خرابی کمتر به بازار عرضه می کنه که خود این امر باعث شده که بین خریداران مشتری داشته باشند..

  7. شهروند ایرانی

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (832 ديدگاه)

    رقیب سیویک آئودی rs3 بقیه نمیتونن از پسش بربیان تو رده قیمت خودش واقعا بی رقیب

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. hssn

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (491 ديدگاه)

      تنها رقیب RS3 مرسدس A45 هست
      S3 و A35 رقبای سیویک تایپ آر هستن

      موافقم 4
      مخالفم 1
  8. دانیال

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 6
    مخالفم 14
  9. امیر

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    همش ۳ کیلو سبک تره

  10. Viper

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    من کرولا رو جذاب‌تر و کاربردی تر میبینم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. H2

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    دقت کردین تو هوندا راننده چقدر تکون میخوره؟
    مشخصه خیلی خشکتر از کرولاست

    موافقم 6
    مخالفم 3
  12. aryan 25

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    با اینکه سیویک پرفورمنس بهتری داره ولی کرولا رو خیلی بیشتر دوست دارم

  13. samurai

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    سه سیلندر 300 اسب
    هر سیلندر 100 اسب
    مقایسه بشه با چهارسیلندرای داخلی :)))))
    مهندسی ژاپنی چند لول از بقیه بالاتره

    موافقم 9
    مخالفم 21
    1. .

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (44 ديدگاه)

      سلام داداش هیچ وقت اسم خودروسازان داخلی رو نباید کنار تویوتا و ژاپن بیاری معلوم که مهندسیش چند لول بالاتره و هیچ وقت قابل مقایسه با چهار سیلندر های داخلی ها نیست.
      حتی خودروسازه کره با اینکه همزمان با ایرانخودرو شروع بکار کرد الان داره با ژاپنی ها رقابت می کنه و حداقل تو آسیا حرف برای گفتن داره ولی خودروهای داخلی و ایرانخودرو در ناکجا آباد قرار دارند.

      موافقم 16
      مخالفم 1
    2. .

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (44 ديدگاه)

      سلام داداش هیچ وقت اسم خودروسازان داخلی رو نباید کنار تویوتا و ژاپن بیاری معلوم که مهندسیش چند لول بالاتره و هیچ وقت قابل مقایسه با چهار سیلندر های داخلی ها نیست.
      حتی خودروسازه کره با اینکه همزمان با خودروسازان داخلی شروع بکار کرد الان داره با ژاپنی ها رقابت می کنه و حداقل تو آسیا حرف برای گفتن داره ولی خودروهای داخلی در ناکجا آباد قرار دارند.

      موافقم 13
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا