چشم اندازهوندا

هوندا وزل eNS1 برقی: مشخصات، امکانات و قیمت در بازار ایران

برند باسابقه و مشهور هوندا، یک کراس‌اور پرفروش به نام وزل دارد که قیمت مناسب و تجهیزات قابل قبول برای بازار شرق آسیا و امریکای لاتین فراهم می‌کند.

هرچند که هوندا در سراسر دنیا، به عنوان یک خودروساز درجه یک ژاپنی شناخته می‌شود، برای مردم ایران به حاشیه رفته است. شهروندان کشورمان با تویوتا و مزدا و نیسان آشنایی بیشتری دارند. حتی در زمان آزادسازی نسبی واردات خودرو که از اوایل دهه‌ی ۸۰ خورشیدی تا سال ۱۳۹۶ انجام شد، تعداد بسیار محدودی از محصولات هوندا به بازار ایران رسیدند.  نام هوندا برای مردم ما، موتورسیکلت‌های CG را یادآوری می‌کند اما این برند، بیش از یک قرن سابقه دارد و هم‌اکنون در گروه ۱۰ خودروساز مهم دنیا است.

بیشتر بخوانید:

سوزوکی بالنو وارداتی؛ مشخصات فنی و قیمت در ایران
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی در چین و هند، علاوه‌بر افزایش تولید مدل‌های مختلف، رونمایی از محصولات اقتصادی ویژه کشورهای کمتر توسعه‌‌یافته را به دنبال داشت. امروزه تولید خودرو با برند سوزوکی ژاپن در هند، بیش از دیگر نقاط دنیا است و عملا کارخانه‌های این برند در ژاپن، به حاشیه رفته‌اند. این شرایط، هنوز برای هوندا شکل نگرفته و تولید داخل ژاپن با تیراژ بسیار بالا ادامه ادامه دارد؛ اما بعید نیست شرایط طی سال‌های آینده تغییر کند.

هوندا چین، سال ۲۰۰۳ شروع به کار کرد و حالا همکاری تجاری با گک (GAC) و دانگ فنگ دارد؛ اما هنوز ۶۵ درصد سهام این مجموعه تحت مالکیت طرف ژاپنی است. تیراژ تولید هوندا چین، حدود ۸۰۰ هزار دستگاه در سال برآورد می‌شود و تلاش می‌کند تمرکز ویژه بر مدل‌های برقی را افزایش دهد.

هوندا وزل وارداتی 2024 نمای پشت

هوندا H-RV با ابعاد کوچک‌تر از C-RV در بازار جهانی حضور دارد. این محصول برای مردم ژاپن، به نام وزل (Vezel) فروخته می‌شود و از سال ۱۹۹۸ تاکنون، عرضه شده است؛ اما نسخه‌ی برقی وزل براساس نسل دوم H-RV، فقط در چین تولید شده و حدود ۵ سال سابقه دارد. خودروهای Everus VE-1 و  Ciimo M-NV هم نسخه‌هایی از وزل برقی هستند.

ثبت گمرک و انجام فرایند قانونی برای واردات هوندا وزل بنزینی (H-RV مونتاژ چین) انجام شده است و ظاهرا شرکت معین خودرو، عرضه‌کننده‌ی وزل خواهد بود.

طراحی بیرونی و نمای بدنه هوندا وزل eNS1

به زحمت می‌توان شباهتی بین هوندا H-RV مدرن بازار امریکا و هوندا وزل مونتاژ چین پیدا کرد. محصول وارداتی به ایران، درواقع طراحی مشابه کراس‌اور برقی هوندا e:NP1 دارد و با همین ظاهر، در استرالیا نیز فروخته می‌شود.

جلوپنجره‌ی بسته، عجیب‌ترین مورد در نمای اصلی هوندا وزل است. این حالت با وجود پیشرانه بنزینی در جلو، شکل گرفته و البته عبور هوا به سمت رادیاتور یا دیگر تجهیزات فنی را از طریق مجاری باریک داخل خود، ممکن می‌کند. چراغ‌های باریک، هماهنگی بسیار خوبی با دیگر اجزا دارند و نقش مهمی در حس اسپرت وزل دارند. حجم‌دهی بدنه برای سپر و کاپوت جلو، چندان پیچیده نیست و جذاب به‌نظر می‌رسد. این خودرو یک محصول ساده با قیمت نسبتا پایین در میان محصولات هوندا محسوب می‌شود؛ اما مه‌شکن‌های LED دارد و چندان وابسته به ادوات پلاستیکی در نمای جلو نیست.

هوندا وزل مشابه بسیاری دیگر کراس‌اورهای کوچک، با سقف سیاه یا هم‌رنگ دیگر اجزای بدنه تولید می‌شود. از دید جانبی، حالت ساده روی درها تاکید شده و صرفا خط در امتداد دستگیره به چشم می‌آید. قاب دور پنجره، رکاب و فریم داخل گلگیر به دلیل استفاده از مواد پلاستیک سیاه‌رنگ، ارزان‌قیمت به نظر می‌رسند. این خودرو با رینگ ۱۷ اینچ، تایر ۲۱۵ میلی‌متر و سقف تمام شیشه در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد.

در نمای پشت، استفاده از پلاستیک بیشتر دیده می‌شود و حس یک کراس‌اور اقتصادی با سپر سیاه، توی ذوق می‌زند. از سویی دیگر، پیوستگی چراغ‌ عقب و القای طرح دیده شده در کراس‌اورهای پورشه، جذاب به نظر می‌رسد. همچنین شیب شیشه‌ی عقب و حجم‌دهی بسیار خوب درپوش صندوق، هوندا وزل را اسپرت نشان می‌دهد. نصب آنتن کوسه‌ای و اسپویلر هم‌رنگ بدنه در امتداد سقف هم، نکات مثبت هستند.

هوندا وزل با طول ۴۳۴۰  و عرض ۱۷۹۰ و ارتفاع ۱۵۸۲  میلی‌متر همراه فاصله محوری۲۶۱۰  میلی‌متر تولید می‌شود. با این شرایط، کراس‌اور هوندا کمی بزرگ‌تر از ام‌وی‌ام X33  است.

طراحی داخلی و کابین هوندا وزل eNS1

داشبورد و تمام اجزای آن، تماما از پلاستیک سخت ساخته شدند. حتی در مدل‌های سفارشی که بخش میانی به رنگ سفید یا قرمز ارایه می‌شود هم، مواد نرم یا چرم مصنوعی وجود ندارد. حتی دسته‌دنده و بخش بزرگی از تودری‌ها، با پلاستیک ارزان‌قیمت ساخته شده‌اند.

نمایشگر لمسی ۸ اینچ با ساختار ایستاده روی داشبورد، فضای داخلی هوندا وزل را بهبود می‌دهد. فرمان و پنل عقربه‌ای، حالت سنتی در خودروهای هوندا را تداعی می‌کنند. مدل ۲۰۲۴، ترمز پارک دکمه‌ای (برقی) دارد و اهرم قدیمی را حذف کرده است. از نکات عجیب در طراحی داشبورد هوندا وزل، باید به دو درگاه  USB اشاره کرد که با حالتی ناخوشایند، در معرض دید سرنشینان هستند. جانمایی کلید فلاشر (مثلث قرمز) نیز چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

صندلی‌های هوندا وزل برای غالب مدل‌های بازار جهانی، پارچه‌ای است و صرفا نسخه‌های خاص دارای چرم مصنوعی با رنگ‌بندگی متنوع ارایه می‌شوند. این کراس‌اور برای ۴ سرنشین بلند قد، فضای کافی فراهم می‌کند و صندوق ۴۵۰ لیتری دارد.

پیشرانه و تجهیزات فنی هوندا وزل eNS1

ظاهرا برای بازار ایران، ارزان‌ترین نمونه با پیشرانه ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی انتخاب شده است. این مدل با ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور، همراه گیربکس CVT عرضه می‌شود. وزن خالص ۱۲۵۰ کیلوگرم، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۴ ثانیه، میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت، دیگر مشخصات هوندا وزل وارداتی هستند.

در اروپا، هوندا وزل (H-RV)  با ظاهر مشابه نسخه‌ی ساخت چین عرضه می‌شود؛ اما از فناوری هیبرید در کنار موتور ۱/۵ لیتر بنزینی استفاده می‌کند. این مدل، ۱۳۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن‌متر گشتاور دارد؛ در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و حدود ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف می‌کند. هوندا هیبریدی، جعبه‌دنده‌ی تک‌سرعته eCVT دارد.

Honda e:Ny1 - Full specifications

طبق اطلاعات موجود، هوندا وزل برقی با نام eNS1 نیز وارد ایران خواهد شد. این کراس‌اور به یک موتور برقی با قدرت ۲۰۴ اسب‌بخاری همراه گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر مجهز است. وزل برقی گیربکس تک سرعته دارد و در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

برای بازار امریکا، هوندا H-RV دو دیفرانسیل، با پیشرانه ۲ لیتری ۱۶۰ اسب بخار و ۱۸۷ نیوتن‌متر عرضه می‌شود اما این مدل هم، مجهز به گیربکس CVT است.

قیمت هوندا وزل در بازار جهانی و هزینه خرید برای ایران

برای هوندا وزل CVT در بازار چین، ۱۵ تا ۱۶ هزار دلار پرداخت می‌شود. با این شرایط، قیمت خودرو برای شهروندان ایرانی، حدود ۱/۷ میلیارد تومان خواهد بود. البته شکی نیست که واردات خودرو به ایران، مبهم است. پس فروش هوندا وزل با پیشرانه ضعیف، امکانات کم و قیمت بالای ۲ میلیارد تومان، کسی را متعجب نخواهد کرد.

از نظر فنی و ابعاد بدنه، ام‌وی‌ام X55 مدیران خودرو با هوندا وزل مونتاژ چین، قابل مقایسه است. محصول چری، پیشرانه قوی‌تر با انبوهی از امکانات و فناوری‌های مدرن ارایه می‌کند؛ ضمن اینکه قیمت پایین‌تر و صدها نمایندگی فعال با مراکز سرویس نگه‌داری متعدد در سراسر کشور دارد. از سویی دیگر، وزل با برند مشهور هوندا تولید می‌شود و هرچند که مونتاژ چین باشد، برای بسیاری افراد، خودروی ژاپنی محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۸ رای

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. جرمی کلارکسون

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (983 ديدگاه)

    فیات 500 رو که دادن ۲ میلیارد بمولا این ۳ میلیارد رو هم میزنه

    موافقم 63
    مخالفم 12
    1. Mercedes-Benz

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      ماشین ۱۵ هزار دلاری بالا دو میلیارد😮😮😮😮
      چه کشوری شده والا

      موافقم 59
      مخالفم 8
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (10478 ديدگاه)

        بابا ماشین دو میلیاردیو وِوِلِش بیخیال !
        بچسبید به این همه ماشینی که داره در ایران بنا بر مقالات پدال و دیگران عرضه میشه یه سرشماری بکنید میفهمید از جمع کل عرضه‌شدگان اروپا آسیا آمریکا هم زده بالا 😂🤦‍♂️ !!!

        یکی هم پیدا نمیشه به مسئولان بگه بابا یواشتر ، ما جنبه این همه تنوع و عرضه نداریم خدایی نکرده سکته رو میزنیماااا ، از من گفتن از شما انکار ، حالا ببینید کی گفتمااا !!!

        موافقم 30
        مخالفم 33
    2. NAVID@@98

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (57 ديدگاه)

      ۳ میلیارد بدی پا چی ؟! گیربکس cvt 😂🤮💩🤧😜
      این وضع واردات 💨

      مسئولین چیکار میکنند هیچ 🙅🤦

      بد حالا هی برید آشغال کارکرده لگن کره ای یا ژاپنی که عمرشونو کردن بخرید بعد اوور هال کنید پای یه لگن خرج کنید ضررر پشت ضرر در به در دنبال گیربکس استوک بگردید یا چینی آشغال بخرید که بد تره و آشغال تره داخلی هام که هیچ نگیم اصلا 💩از من گفتن بود 🥳👅😂😘

      موافقم 46
      مخالفم 15
      1. سعید

        ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تو این مملکت بیشتر از گیربکس سی وی تی نمیشه چیزی پیدا کرد.انتظار داری ماشین 3 میلیاردی رو با گیربکس و موتور بوگاتی شیرون بهت تحویل بدن؟

        موافقم 5
        مخالفم 1
    3. ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4939 ديدگاه)

      داداش النترا لو آپشن که اپشناش از دنا هم کمتر هست ۴ ملیارده
      کورولا ۱.۲ لیتری توربو ۴ ملیارد و ۵۰۰
      این احتمالا ۶ میلیارد یا ۷ میلیارد برای مصرف کننده آب بخوره بهتره بره سراغ لکسوس NX 2017 یاسری ۷ لو اپشن

      موافقم 28
      مخالفم 6
      1. جرمی کلارکسون

        ۱۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (983 ديدگاه)

        نه دیگه داش این دو دره بعد داخلش هم ببین کابینش اقتصادیه البته برای ما اقتصادی یه معنی دیگه ای میده

        موافقم 9
        مخالفم 5
        1. رسا زعیم

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          4 دره

      2. B

        ۱۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (878 ديدگاه)

        خودرو که هیچی ما تو واردات لوازم خانگی هم موندیم همش یا آت آشغالای چینی که معلوم نیست تو کدوم زیرزمینی ساخته میشه یا ایرانیایی که قطعات همون زیرزمینی های چینی رو میگیرن و مونتاژ و ریبرندش میکنن یا حتی فیک چینی هایی که روشون مارک سامسونگ و ال جی و … داره
        همه هم پدر خریدارو درمیارن تا یه وقت تولید کننده ایرانی ( همون که فقط یه مارک میچسبونه ) آسیب نبینه

        موافقم 19
        مخالفم 4
    4. حسین

      ۱۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (111 ديدگاه)

      جلو پنجره استیل داشت قشنگ تر میشد ولی اسم خودروی اقتصادی روشه.

      موافقم 9
      مخالفم 2
    5. Kato

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (469 ديدگاه)

      هوندا وزه 😂😂😂😂😂😂😂

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. PURIYA

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (569 ديدگاه)

    هی داداش شما ماشینت چیه؟
    _هوندا وزل
    😐
    حتی نمیدونم چجور تلفظ میشه، این چه اسمیه آخه

    موافقم 23
    مخالفم 9
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2900 ديدگاه)

      وقتی بیاد گروه می‌زنن تلگرام: وزل‌سواران

      موافقم 101
      مخالفم 9
      1. PURIYA

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (569 ديدگاه)

        زبل سواران😂😂

        موافقم 31
        مخالفم 7
      2. blackwing

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        سلطان وزل ، وزل بازان ، پنوماتیک سواران وزل…

        موافقم 24
        مخالفم 3
        1. Ahmad

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (68 ديدگاه)

          وزل سواران غرب،وزل بازان،وزل ترک،وزل کرد،وزل لر،وزن تهران

          موافقم 16
          مخالفم 1
      3. amir

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        شیطونه میگه بپرسم دست اندر کاران پدال خودشون ماشیناشون چیه جدی🤣🤣😅 همینطور فضولیم گرفت

        موافقم 19
        مخالفم 7
        1. ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (4939 ديدگاه)

          منم نمیدونم و برام سواله
          فکر کنم آقای اشتری یه شاستی بلند چینی داره و آقای احمدزاده هم فکرکنم ساینا اس داره=\

          موافقم 11
          مخالفم 3
        2. شاهین

          ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (4695 ديدگاه)

          سلام من ساینا S دارم قبل از اون هم تیبا 2 و ۲۰۶ اس دی و پراید داشتم.

          موافقم 22
          مخالفم 3
        3. علیرضا

          ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (12 ديدگاه)

          یه بار پرسیدم فکر کنم اقای اشتری گفت پژوپارس مدل 90 این حدودا گفت دارم

          موافقم 8
          مخالفم 2
        4. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2900 ديدگاه)

          پژو پارس ۸۷ مدتی هست فروختیم، که البته متعلق به پدرم بود
          شاید جالب باشه بدونید من هیچ ماشینی به نام خودم ندارم و همزمان از خودروهای اعضای خانواده استفاده می‌کنم، من کارمند هستم و اداره‌ام خارج شهر هست، و شکر خدا ۹۰ درصد نیاز به تردد روزانه با سرویس اداره انجام می‌شه، سفرهای بین شهری که سالی یک‌بار یا نهایتا ۲مرتبه باشه هم خانوادگی با ماشین اعضای خانواده انجام می‌دیم و من نقش شوفر دارم
          الان ۴۰۵، پارس، x33 و X55 و سانتافه و راناپلاس، خودروهایی هستند که در اداره و خانواده استفاده می‌کنم، هیچ‌کدام هم متعلق به من نیست

          موافقم 42
          مخالفم 7
        5. NAVID@@98

          ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (57 ديدگاه)

          سلام آقای اشتری من دوستون دارم الان بیشترم دوستتون دارم به چند دلیل
          یکی اینکه دیدم برحسب تجربه نظر دادید این خیلی خوبه چون چند بار درمورد x33 نظر دادید که درست هم بود الان دیدم که خودتون تجربه ش رو داشتید واقعا کارتون درسته مرسی
          امیدوارم شما و آقای احمد زاده و آقای عقیلی و همکاران هرماشینی که دلتون میخواد داشته باشید
          شما هم برای ما دعا کنید.

          موافقم 19
          مخالفم 5
        6. amir

          ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          آقای اشتری و بقیه همکاران خوشحال شدم جواب دادین
          همین که تعامل دارین با اعضا این خودش قشنگه
          سایر سایتا میبینی یا بدرفتاری میکنن اصلا کاربرا رو میرونن یا اصلا کامنت نداره …..

          موافقم 16
        7. علی جردن

          ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          سلام من رانا پلاس مشکی خشک دارم قبل اون هم پراید ۱۳۲ مشکی خشک داشتم و هنوزم جفتشو دارم چون هر دو خودرو را با نایلون و مشمبا از نمایندگی بصورت صفر خریدم
          برنامه آیندم هم خرید کوییک اتوماتیک پارس خودرو با بال عقب قرمز و رنگ بدنه مشکی هست و یا سهند اتومات مشکی…

          * تو ماشین بازی برای خودم دوتا قانون دارم:

          ۱ ماشین صفر می خرم تا با دستای خودم کابینشو آنباکس و موتورشو آبندی کنم

          ۲ ماشین رنگ مشکی می خرم حتی اگه یک روز فراری بخرم اسب مشکیشو بر می دارم

          موافقم 10
          مخالفم 11
        8. ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (4939 ديدگاه)

          ماشاالله
          کاش بابام از جونش می‌گذشت و به منم اعتماد میکرد

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. مسعود

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بگی وزغ راحتتری

  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1550 ديدگاه)

    بیشتر شبیه چینی ها شده تا ژاپنی

    موافقم 30
    مخالفم 8
    1. Avan

      ۱۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (422 ديدگاه)

      درسته منم اول فکر کردم خودرو چینی است.در واقع هوندا مطابق سلیقه چینی ها طراحی اش کرده

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2900 ديدگاه)

        با همین ظاهر در سراسر اروپا و استرالیا فروخته می شه

        موافقم 24
        مخالفم 4
        1. B

          ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (878 ديدگاه)

          بنظر من هم طراحیش چندین پله از چینی ها بالاتره

          موافقم 9
          مخالفم 5
  4. Sina

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (831 ديدگاه)

    دهن سرویسآ اینهارو از کجا پیدا میکنین
    هوندا وزل!! به عمرم نشنیده بودمش

    بعد یه چیز جالب اینکه ۶۵ درصد سهام گک چین در اختیار طرف ژاپنیه یعنی اکثر برندهای چینی سهام عمدشون دست ژاپنی یا آلمانی هاست بعد یه سری اسکل مسکل ها فروش بالای چینی هارو تهدید و تمسخر برای ژاپنی آلمانی ها میدونن

    موافقم 20
    مخالفم 12
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2900 ديدگاه)

      کجا چنین چیزی راجع به GAC خوندین؟
      غول‌های خودروسازی چین، شامل بی‌وای‌دی، جیلی، چانگان، سایک SAIC، چری، بخش اصلی سهام‌‌شون در اختیار چینی‌ها هست

      موافقم 35
      مخالفم 4
    2. amir

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      داداش داره میگه ۶۵ درصد سهام هوندای چین
      برعکس گرفتی داستانو

      موافقم 13
      مخالفم 2
    3. Dark Knight

      ۱۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (580 ديدگاه)

      داداش فقط byd یه مقدار از سهامش مال وارن بافت هست و گرنه بقیشون کاملا چینی هستن ( مالکان چینی ندارن اما خیلی از اجزا ماشیناشون رو از بقیه کشور ها از جمله ژاپن میگیرن ، مثلا موتور ۹۵ درصد ماشین چینی ها مال میتسوبیشی هست )

      موافقم 1
      مخالفم 10
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2900 ديدگاه)

        خیر دوست عزیز، موتور 95 درصد خودروهای چینی میتسوبیشی نیست
        میتسوبیشی در چین، بیشتر از 25 ساله کارخانه تولید پیشرانه داره، بهتره بگیم “میتسوبیشی چین” چون 100درصد قطعات این موتورها داخل چین تولید می شه و شاید بخشی از مهندسی پیشرانه مربوط به خارج چین باشه
        نکته دیگه اینکه، سهم پیشرانه‌های “متیسوبیشی چین” از کل موتورهای موجود در خودروهای چینی، کمتر از 10 درصد هست
        مثلا موتور 1/5 لیتر توربو که 70-80 درصد کل خودروهای چینی استفاده می‌کنند، اصلا ساخت میتسوبیشی نیست
        انقدر خودروسازی در چین پیشرفت کرده که انواع پیشرانه برای خودش بسازه
        مثلا شرکت‌های چری، بی‌وای‌دی و چانگان که غول‌های خودروسازی چین محسوب می‌شن، اصلا موتور میتسوبیشی استفاده نمی‌کنن

        موافقم 17
        مخالفم 1
  5. Reza

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    چندتا مشکل 👇
    1.فک کن این همه پول بدی بعد صندلی هات پارچه ای باشه.
    2.ظاهری که با طراحی های خوب هوندا هیچ هم خوانی نداره.
    3.پیشرانه ضعیف و ساختار تک دیفرانسیل.
    4.پورت های خیلی ضایع وسط داشبورد.
    5.طراحی داخل متوسط (به جز چند تا مشکل) که با متریال بی کیفیت ساخته شده.

    موافقم 27
    مخالفم 7
  6. Fy

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    عمرا ، ما هنوز توی وارد کردن ماشین های لو آپشن بدردنخور موندینم 😐 چه برسه به هوندا

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. ARMAN سابق

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (491 ديدگاه)

    به نظر من با این سیستم واردات که همه لو آپشن میاد و با این قیمت ها و دلال بازیه هیچ کدوم از مدلای وارداتی بازار خوبی رو نمی تونن تجربه کنن چون مدلای مونتاژی چینی با قیمت بهتر و آپشن بیشتر هستن و البته کیفیت برای اکثر مردم تعریف نشدس و همین که آپشن و زرق و برق داشته باشه بسه براشون

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2900 ديدگاه)

      با شما موافقم، انگار کسی جرات یا اجازه نداره با خودروهای چینی مونتاژ ایران رقابت کنه
      در پاراگراف آخر همین نکته اشاره کردم

      موافقم 19
      مخالفم 2
  8. Dark Knight

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    اینا یا ماشین چینی وارد کردن یا ماشین های تولید شده برای بازار چین ! هم این هوندا هم مزدا ۳ که میخوان بیارن و تقریبا همه وارداتی های غیر چینی مال بازار چین هستن و تو چین مونتاژ میشن 😒

    موافقم 11
    مخالفم 1
  9. gabriel

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (139 ديدگاه)

    اینجور ژاپنی هایی که تو کمپانی های چینی مونتاژ میشن دقیقا مثل آردی خودمون جواد مخفی محسوب میشن!!من چینی بدون روتوش رو به اینا ارجح میدونم لااقل تکلیفشون با خودشون روشنه

    موافقم 12
    مخالفم 5
  10. محمد

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    واقعن با این مشخصات اصلن غیر چینی وارد نشه بهتره مگه ملت عقده ماشین ژاپنی یا کره ای داغون دارن آخه یعنی چی اپتیمای سقف فلزی یا هندا ی داشبورد ساینایی

    موافقم 11
    مخالفم 3
  11. Arash IV

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (114 ديدگاه)

    تو ایران اگه بیاد معروف میشه به وزغ

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2900 ديدگاه)

      خصوصا با لهجه اصفهانی ما بهش می‌گیم و ِ ز ِ غ

      موافقم 15
      مخالفم 1
  12. BMW

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    صفر تاصد ۱۴ ثانیه
    موتور ۱/۵لیتری تنفس طبیعی
    حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
    میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر

    یه کم پراید نیست؟🤔😐

    موافقم 15
    مخالفم 4
  13. حمیدرضا

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام آقای اشتری ممنون که مقالات مفیدی به اشتراک می گذارید خدا قوت

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2900 ديدگاه)

      سلامت باشید

  14. M

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آخه این ایرانی جماعت تا کی باید آشغالهای از رده خارج شده چینیهارا که تو خوده کشورش ودنیاهم طرف نداره به اجبار تولید کنندگان قلدور وپررو تولید کرده وبه زور به خورد این مردم بدن

  15. M

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حرف بزنی قبول نمی کنید چون به نفعتان نیست!!!

  16. سید علی میرعباسی

    ۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید
    آیا در سامانه اگر به اسم کسی دربیاد ارزش خرید داره؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
  17. غریبه

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    برخی از کامنتها رو که می خونم برام عجیبه و عجیب تر از آن حمایت نویسنده از آنها
    اول بگم من پول خرید هیچکدام از خودروهای وارداتی را ندارم و خودم یک آریزو ۵ ولی شک نکنید که اگر پول داشتم تو خرید یکی از اونها شک نمی کردم. خیلی ها دائم می گن کیفیت خودروهای چینی داره خوب می شه ولی این حقیقتی هست که در حال حاضر اصلا در حد خودروهای کره ای نیستند چه برسه به ژاپنی ها و مگر نویسنده محترم نمی دانند که خیلی از خودروها تو چین تولید و به سراسر دنیا ارسال می شه؟ اگر دوستان چینی سوار که می گن چینی بدون روتوش هست و این وارداتی هم چون تو چین تولید در حقیقت همون چینی هستند ولی با روتوش گوشی آیفون داشتند یا می دونستند که ۹۰ درصد اپل ها تو چین تولید می شه دیگه این حرف نمی زدند
    خواهشا نسبت به حرف های من جبهه نگیرید اما برید تو اروپا و آمریکا که مثل ما بدبخت نیستند نگاه کنید چینی نو و پرآپشن و صفر را بهتر می خرند یا کارکرده های بدون آپشن ژاپنی
    اصلا بیاید واقعیت را بررسی کنید در همین سامانه خودروهای وارادتی کلی خودرو پر آپشن انصافا جذاب چینی در کنار ژاپنی یا کره ای های بی آپشن با قیمتهایی تقریبا نزدیک هم ارائه کردند ۳۰ هزارنفری که تو این طرح هستند هیچکدام حاضر نشدن چینی ها را انتخاب کنند یک جوری که موند رو دست وارد کننده ها و مجبور شدن ثبت نام آزاد بزارن تا بتونن بفروشن و الان دیگه خیلی خیلی به ندرت خودرو چینی تو سامانه می زارن
    دلیل هم معلومه خودرو چینی فعلا خز هستش چرا چون در حال خوب شدن هست و آدم اگر پول داشته باشه صبر می کنه بقیه خودرویی که در حال خوب شدن هست را بخرن و وقتی واقعا خوب شد می ره می خره و برای همین خودروی چینی فعلا خز هستش

    موافقم 10
    1. سید علی میرعباسی

      ۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      حق باشماست دوست عزیز
      اخه مشکلی که هست اینه که ماشین های کره ای و ژاپنی درسته بسیار با کیفیت و اسمی هستن ؛
      ولی با اسب بخار و قدرت پایین رو متاسفانه داخل ایران میارن
      خودمن هم انچنان به آپشن تعصب ندارم ولی قدرت موتور خیلی مهمه
      اخه هوندا وزل زده ۱۲۴ اسب بخار!!!

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. غریبه

        ۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        حق با شماست و اصلا شکی نیست که متاسفانه هم دولت و هم وارد کننده تا جایی که می تونن دارن از مردم سو استفاده می کنند و هم در آپشن و هم قدرت موتور پول کمی به فروشنده پرداخت اما برای شورا رقابت و گمرک و احتمالا با هماهنگی این ارگانها قیمت خودروهای با آپشن و قدرت بالاتر را اعلام می کنند و این تفاوت قیمت را در خودروهای یکسان که وارد کننده های متفاوت دارند می تونید مشاهده کنید وگرنه با همین سقف قیمتی تعیین شده هم خودروهای خیلی بهتری می شد آورد ولی ما مردم به جای اینکه به این موضوعات اساسی بپردازیم و پیگیر بشیم از گمرک و شورای رقابت یا اینکه اصلا نه وارداتی کلاه برداری نه چینی هیچکدام را نخریم که شرایط بهتر بشه یا وارد کننده نتونه از آب گل آلود ماهی بگیریم خودمون افتادیم به جون هم که چینی بهتر است یا ژاپنی و کره ای
        اما در انتها در خصوص قدرت موتور که شما گفتید آریزو ۵ من موتور ۱۵۰۰ داره دقیقا مشابه همین هوندا وزل اما ۱۱۶ اسب بخار قدرت داره در حالی که وزل ۱۲۴ اسب بخار قدرت داره ضمنا آریزو ۵ من ۱۴۵۰ کیلوگرم هست اما وزل در حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم پس می بینید که وزل با اینکه شاسی بلند هست اما خیلی سبکه و وزنی در حد خودروهای هاچ بک داره ضمن اینکه در یک خودرو صرفا قدرت مهم نیست و هماهنگی گیربکس و موتور و ….. هم بسیار مهم است پس درست است که این خودرو خیلی موتور قدرت مندی نداره و در خارج عملا یک خودرو اقتصادی هست اما از خیلی از خودروهایی که در داخل هستند حتی از خیلی از وارداتی های قدیمی ماننده توسان و سانتافه و اسپورتیج و النترا و …. بهتره راه می ره البته دوستان هیوندا و کیا سوار لطفا جبهه نگیرن اول در کنار قدرت ماشینشون وزن و دیگر شرایط رو هم ببینند و بعد …. ضمن اینکه عرض کردم مدلهای قدیمی موجود در ایران شاید اگر مدلهای جدید این خودرها هم وارد می شد شرایط فرق می کرد

  18. رسا زعیم

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    دو دره یا 4 در؟؟

    1. سیروس

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      4 دره دستگیره در عقب مثل تویوتا ch-rمخفی هست

  19. م .د

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه هونداى ژاپنى رو با x55 اکسل در رو مقایسه میکنه ، ماشین ژاپنى بادوام و با اصالته که تنفس طبیعیه و با بنزین ایران سازگار بعیده اکسل ماشین هم تو جاده در بره

  20. عسل

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از نظر سایت iihs امن ترین خودرو شناخته شده حتما مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا