هوندا در حال تدارک برنامهای برای نسل آیندهی پیشرانهها است و به نظر میرسد که این برنامه مهم و انقلابی خواهد بود.
زمانی که دربارهی حجم پیشرانه صحبت میشود، بسیار واضح است که همه محفظههای احتراق از اصول یکسانی پیروی میکند و از حجم و سایز یکسان در همهی سیلندرها برخوردارند. از طرف دیگر، خودروساز ژاپنی با راهحلی پا به میدان گذاشته که میتواند حرکت پیستون در پیشرانه را تغییر دهد و باعث کوتاهتر شدن کورس پیستون در تعدادی از سیلندرها شود که این نیز بهنوبهی خود باعث تغییر حجم کلی آن سیلندرها خواهد شد. به عنوان مثال در یک موتور چهارسیلندر خطی، حجم سیلندرهای میانی و کورس حرکت آنها بیشتر از سایر سیلندرها خواهد بود. تصور کنید یک موتور ۲ هزار سیسی را که به جای اینکه حجم سیلندرهای آن به صورت یکسان و هرکدام 500cc باشد، حجم های متفاوتی مثلا ۳۰۰، ۴۰۰، ۶۰۰ و ۷۰۰ سیسی داشته باشد. هنوز شگفتزدهاید؟
خبرها آشکار کردهاند که این ثبت اختراع هوندا احتمالاً به کاهش مصرف سوخت از طریق غیرفعال سازی سیلندر کمک میکند. اساساً، در یک پیشرانهی ۴ سیلندر، سیستم اجازهی بیش از ۴ حجم مختلف پیشرانه با ۱۵ ترکیب یک تا چهار سیلندرها را میدهد و ۱۵ گنجایش و حجم مختلف در آن زمان کار میکنند.
منبع: carscoops
سعید
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵صد احسنت…
وقتی جوون های یک کشور تامین باشند خب معلومه انرژِ اون جوون ها صرف تفکر خواهد شد که به دنبال اون پیشرفت جامعه رو در پی خواهد داشت، اما وقتی جوون های یک جامعه فکر و انرژیشون شب تا صبح دنبال وام ازدواج، امرار معاش روزانه و هزار گرفتاری دیگه باشه که فقط بتونن شب رو به صبح برسونند دیگه چه توقع میتونیم داشته باشیم که…
great britain
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ژاپن که اینقدر تو اختراع و خیلی چیزا خوبه.خوب میشد یه فکری هم به حال تعداد جمعیت مسن کشورشون میکردن که روز به روز در حال زیاد شدنه.
همه چی که اختراع و از این قبیل نیست.
هرچی جووناشون کمتر بشه خلاقیت وابتکار وجسارت و خیلی چیزهای دیگه که جوون ها دارن کمتر میشه.
احسان(احسان سابق)
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵…واسشون سریال های ایرانی رو پخش کنن که هر موضوع بی ربطی رو در اخر به تبلیغ فرزنداوری بیشتر ختم می کنن مشکلشون حله.مثلا نشون میده طرف مشکل مالی داره و معتاده و داره عشقش رو از دست میده.طبق فرایند عجیبی یهو بچه دار میشن دیگه خونه و زندگی و کا همه چیزشون جفت و جور میشه…
great britain
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵منظورم این نبود احسان.
گفتم دولتشون کمک کنه مثلا ساعت کاری رو کم کنن.
برای مادرانی که بچه دارن مزیت های مختلف قرار بدن.و خیلی کارهای دیگه که فقط با کمک دولتشون حل میشه.نه سریال های آبگوشتی که ارزش دیدن نداره بزارن براشون.که از این سریال ها تو کشوره خودمون زیاده.
همونطور که میدونی تو ژاپن کار در درجه اول اهمیت داره.بهتره به چیزهای دیگه هم اهمیت بدن.حالا هر طور راحتن ژاپن در حاله حاضر پیرترین کشوره دنیاست.
پس معلومه که دولتشون تا الان کوتاهی کرده تو این ضمینه.
فرهاد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵شرط میبندم خودتم چیزی از این موتورا نفهمیدی
king 918
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵خب این که کورس پیستون کوتاه شه فکر نکنم تاثیری ان چنانی داشته باشه اتفاقا در موتور های حجیم تر با این که کورس پیستون بلنده اما با سرعت زیادی جابه جا میشه که در قدرت و سرعت بی تاثیر نیست اما اگه کوتاه باشه چه تاثیری میذاره درسته زودتر جابه جا میشه اما عملکرد پایینه به نظرم …….
amir ali
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز
بنده فکر میکنم با تغییر کورس حرکتی پیستون نه تنها حجم تغییر میکند بلکه نسبت تراکم هم تغییر میکند ( با توجه به عدم تغییر حجم سیندر ها) و تغییر در نسبت تراکم یعنی تغییر توان نامی یک موتور احتراق داخلی که آن هم به نوبه خود یعنی تغییر در مصرف سوخت .
king 918
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا توضیحات ناکافی بود ……….
یه مقداری گمراه کننده …..
مجید
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵در ابتدا صحبت از کاهش کورس شد و در انتها از غیر فعال شدن سیلندرها صحبت شد که دو مطلب کاملا جداست، در کل توضیحات ناکافی و گنگ بود.
بهنام طیبی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵معمولا خودروسازی ژاپن خیلی رو مصرف سوخت کارمیکنن
احمد باقری
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵وقتی هدف داشته باشن و کار و تلاش کنن، معلومه که دائم در پیشرفت می مونن.
Hamid
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵اصلن تفاوتهای اصلی این نوع موتور با موتورهای فعلی و مزایا و معایبش توضیح داده نشده.
Hamid
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵چون کوتاه کردن کورس پیستون در سیلندر و غیرفعال شدن سیلندرها موضوع تازه ای نیست که نیاز به ثبت اختراع داشته باشه.
ali a.j.g
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵تشکر بی پایان از شاهین جان
vahid
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵خودت فهمیدی چی گفتی؟
hamed
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز ژاپنیها که یک شبه به همه چیز نریسدن که شما میگید جوونای اونا تامین هستن.
ژاپن 50 سال پیش کجا بوده؟؟؟؟
جوونای نسل چند دهه قبل ژاپن اگه تفکرات جنابعالی را داشتن که حالا به اینجاها نرسیده بودن.