پس از تغییرات در مدلهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ از سیویک سدان، هوندا باز هم مسیر پیشرفت این خودرو را تمام شده ندیده و برای مدل سال ۲۰۱۴ تغییراتی اعمال کرده است. این مدل سه تغییر مفید را به خود دیده است. این تغییرات بیشتر در جهت بهبود عملکرد سدان هوندا بودهاند. جریان بهتر هوای اگزوز باعث تا خروجی موتور ۱/۸ لیتری i-VTEC چهار سیلندر، ۳ اسب بخار و ۱/۳۵ نیوتنمتر بهبود یابد و در حال حاضر به ۱۴۳ اسببخار و ۱۷۴/۹ نیوتن متر برسد. سیستم CVT جایگزین سیستم گیربکس قدیمی ۵ دنده اتوماتیک شده است تا مصرف سوخت سیویک، اندکی بهینهتر شود. و در نهایت، تغییر مفید سوم، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی برای کنترل سیستم صوتی و راهبری که در وسط داشبورد قرار گرفته است.
اصلاحات انجام گرفته به همین سه مورد ختم نمیشوند. سیویک سدان دارای صندلیهای ارتقا یافته با قابلیت تنظیمات بیشتر است و در تریم داخلی درها، مواد بهتری به کار رفته است. آینههای کنار راننده، میدان دید بیشتری پیدا کردهاند و با دوربین کنار مسافر همراه شدهاند. این دوربین تصویری از نقاط کور در یک صفحه نمایش بزرگ در اختیار راننده قرار میدهد. در نهایت، هوندا یک کلید حساس به مجاورت و استارت فشاری در مدل جدید قرار داده و در مدلهای بالای سیویک، قطر چرخها میتواند از ۱۶ اینچ به ۱۷ اینچ افزایش پیدا کند. شاید همهی این کارها به خاطر این بوده که سیویک یکی از پرفروشترین خودروهای کلاس خود است. خودروی مورد بررسی، سدان EX-L با قیمت ۲۳۵۳۰ دلار بوده که آپشنهای چندانی در آن به کار نرفته است. شاید تنها آپشن قابلذکر استارت از راه دور به ارزش ۳۹۹ دلار باشد. امّا در این حال، خودروی تست دارای تمام آپشنهایی است که هوندا برای این مدل خود ارائه میکند. سیستم CVT در تمام تریمهای سویک به جز LX به صورت استاندارد عرضه میشود. این تریم تنها سیویک سدانی است که میتوانید سیستم گیربکس دستی داشته باشید.مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۲۳۵۳۰ دلار (قیمت پایه: ۱۹۹۸۰ دلار)
- نوع موتور DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی پورت انژکتور.
- گنجایش: ۱۷۹۸ سیسی.
- قدرت: ۱۴۳ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۱۷۴/۹ نیوتنمتر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: متغیر پیوسته اتوماتیک.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۶۷ متر.
- طول ماشین: ۴/۵۶ متر.
- عرض: ۱/۷۵ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۳ متر.
- وزن کلی: ۱۳۰۲ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۸ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۳۳/۹ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۷ ثانیه با سرعت ۱۳۸/۴ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۰۱/۱۷ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۲۹ متر.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۷/۸۴ لیتر در شهر و ۶/۰۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مصرف سوخت در تست: ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
شلبى
۲۵ فروردین ۱۳۹۳داخل این ماشین یه خورده بى نظم، توى اکورد بهتر از اینه ، ولى من اینو به کرولا ترجیح میدم، هوندا حرف نداره
شاهین
۲۵ فروردین ۱۳۹۳دوستان خیلی خیلی معذرت میخوام که اینجا مینویسم ولی مهمه که بدونین.توی پست بعدی خواهش میکنم هیچ کامنتی ندارین تا یه موضوع مهم رو بگم.خواهش میکنم کامنت ندارین تا نظرات پراکنده نشه.در پست بعدی خواهم گفت.با تشکر.
carbonado aventador
۲۵ فروردین ۱۳۹۳خیر باشه انشاا…!!!!!!إیران خودرو منفجر شد????????
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ فروردین ۱۳۹۳درود . شاهین جان پست بعدی میره برا فردا .
فکر نکنم عملی بشه این حرفت .
شاهین
۲۵ فروردین ۱۳۹۳باشه اخر صفحه مینویسم.یه سری پیشنهاد دارم که میتونه سایت رو متحول کنه.البته همه چی به مدیریت سایت بستگی داره.
چاپلو
۲۶ فروردین ۱۳۹۳سلام به همه.
از اینکه اینجا کامنت میزارم جدا شرمنده ام
میخواستم بگم ایجاد حساب کاربری و اعمالی از این دست کار خوبه ولی خیلی از مواقع مشاهده میکنیم دوستانی رو که برای اولین باره کامنت میزارن.
جدا از بحث هایی که بین اعضای فعال میشه امار بازدید کنندگانی که نظر نمیدن هم از مطالب بالاست من فکر میکنم همین راحتی در گذاشتن نظراته که باعث جذب مخاطبین شده اینکه احساس میکنن هر وقت بخوان میتونن نظرشون رو بگن بدون اینکه اطلاعات کاربری خاصی بدن. بدون اینکه پروفایلی داشته باشن. راحت میتونن با دوستان با سابقه به بحث بپردازن این خیلی خوبه امیدوارم این موارد هرگز فراموش نشه
به هر حال خیلی از مصرف کنندگان محصولات خودرو افراد عامه ای هستند که اطلاعات چندانی ندارن و شرکت های تولیدکننده باید سلایق اونا رو مورد نظر قرار بده
پس خواهشا اجازه بدید افراد با اطلاعات کم هم نظرات خودشون رو بدون هیچ مانع و مشکلی بیان کنند. با تشکر
شاهین
۲۶ فروردین ۱۳۹۳چاپلو جان ممنون از توجهت.حرفی که شما میگی درسته.البته ایجاد پنل اختصاصی تناقضی با حفظ حریم خصوصی نداره.فکر نکنم که ایجاد اون اطلاعات زیادی از کاربر بخواد.فقط راجع به مدیریت نظرات توسط خود فرد و مشاهده ی امتیاز خودش این پیشنهاد رو دادم.با تشکر.
meysam
۲۵ فروردین ۱۳۹۳خیلی ماشین خوبیه. اما تو این قیمت، سواری، طراحی، هندلینگ و راحتی فولکس جتا رو به بقیه ترجیح میدم.
امیر
۲۵ فروردین ۱۳۹۳با توجه به حجم موتور و اسب بخار و وزن ماشین شتابش در حد نرماله میشه گفت چیز خارق العاده ای نیست
رضا 66
۲۷ فروردین ۱۳۹۳اصولا ماشین های هوندا از تویوتا با کیفیت ترن. اینو من نمی گم تست های بین المللی می گن.
ناصر
۲۵ فروردین ۱۳۹۳خودرو های ژاپنی مرگ ندارن ،ازروز خرید تا روز اسقاط پا به پای آدم میان اونم با کمترین هزینه نگهداری
غمگین
۲۵ فروردین ۱۳۹۳تو طراحی داخلی بی نظیر واقعا خیلی از داخل این ماشین خوشم میاد
کاش قیمتش تو ایران این قدر زیاد نبود بالای 110میلیونه آخه چه خبره!!!
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۲۵ فروردین ۱۳۹۳واقعا عالیه
mory
۲۵ فروردین ۱۳۹۳هوندا حرف نداره
ببینید این cdi های اصل رو با اینکه واسه 20 25 سال پیشه هنوز دست دوش قیمتش بالاس
خدا خیرتون بده ژاپنیا
ROLSE ROISE
۲۵ فروردین ۱۳۹۳ژاپن ماشین هاش: امکاناتش خوب با کیفیت مرغوب با قیمت مناسب!!!!!!!
ولی آکورد یک سرگردن بالا تره!!!!!!!!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ فروردین ۱۳۹۳درود . قبلا هم گفتم ، الان هم میگم :
هوندا سیویک از تویوتا کرولا هم بهتره . هم طراحی و هم فنی . البته در
فروش نه .
هوندا اکورد هم از تویوتا کمری بهتره . هم طراحی و هم فنی . البته در
فروش نه .
در یکسری مسائل تویوتا جلوتره . ولی در کل من هوندارو به تویوتا ترجیح
میدم . حداقل در این جور کلاس ها .
HILUX
۲۸ آبان ۱۳۹۳شاید سیویک از کرولا و آکورد از کمری بهترباشه(البته بنظر منم همین طوره)ولی اگه من نظر بدم اینجوری میگم:
اگه قرار باشه ماشین ژاپنی بگیرم سدان رو از هوندا-پیکاپ و شاسی بلند رواز تویوتا-واسپورت رواز نیسان میگیرم.
البته همشون کمپانیهای بزرگی هستند ولی بعنوان مثال لندکروزر رو به پاترول ترجیح میدم اگرچه اونم غولیه واسه خودش………
فرزین
۲۵ فروردین ۱۳۹۳من یک سیویک 2013 دارم واقعا عالیه
مجید انصاری
۲۹ آبان ۱۳۹۴در مورد هوندا سیویک چند تیپ موجود داریم ؟ با تشکر
خودم
۲۵ فروردین ۱۳۹۳هوندا بچه خوبیه.منتهی باهاش آروم باشید شوخی نکنید.میلاد کلن میگی هوندا بهتره.میلاد تو که تویوتا کرولا سوار نشدی چرا الکی میگی هوندا بهتره.همگی بزنید لایک رو.
رضا
۲۵ فروردین ۱۳۹۳مطمئن باش آکورد و سیویک از کمری و کرولا بهترن. هم ظاهرا هم باطنا
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۵ فروردین ۱۳۹۳من داییم نمایشگاه داره و پشت جفتشون نشستم ، آکورد راحتی کمری رو نداره و کمری زیبایی آکورد رو ، منتظر فیس لیفت کمری هستیم
زیگما
۲۵ فروردین ۱۳۹۳من در کلیپ هایی که در کانال tflcar در یوتیوب دیدم، متوجه شدم که در تست های شتاب و سرعت و درگ آکورد نه تنها از کمری بلکه از تمامی رقیبان جلوتر هست.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ فروردین ۱۳۹۳درود .
بذار تو عالمه خودش باشه .
من امشب رضاجان منبعش رو میگم .
زیگما
۲۵ فروردین ۱۳۹۳بچه ها یه چیزی
در سال 2013
هوندا سیویک پر فروش ترین خودروی ایالت کالیفرنیا شد!!!
اکثر ایالت ها پرفروشت ترین، وانت های فورد هست ولی چند تا ایالت هست که اینطور نیست.
مصطفی
۲۵ فروردین ۱۳۹۳زنده باد ژاپن!
ساسان.م
۲۵ فروردین ۱۳۹۳مزدا3 > سیویک = کرولا > النترا
ساسان.م
۲۵ فروردین ۱۳۹۳پدال درباره سیستم Crawl Control که توی FJ Cruiser 2014 و لندکروزر هست یه مطلب توووووپ بزار چون خیلی جالبه سیستمش
بچه ها اگه کسی میتونه یه مقاله دربارش بنویسه دریغ نکنه
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۶ فروردین ۱۳۹۳سیستم کراول کنترل تو پرادو و 4Runner و LX570 هم هست
شاهین
۲۵ فروردین ۱۳۹۳مدیریت محترم سایت پدال و دوستان عزیز سلام
دوستان این چند روزه،چندتا پیشنهاد رو برای هرچه بهتر شدن سایت اماده کردم که امیدوارم مورد توجهتون قرار بگیره.خواهش میکنم هرگونه نظری رو که درباره ی این موارد دارین بگین.پیشنهادات 2 بخشه که یک بخش به مدیریت سایت ارتباط داره و بخش دیگه در مورد خودمون هست.
بخش اول
جناب سردبیر و نویسندگان محترم سایت پدال،خسته نباشید.چندتا پیشنهاد دارم که امیدوارم اگه امکانات فنی اون وجود داشته باشه،میتونیم با عمل به این پیشنهادها به هرچه بهتر شدن سایت کمک کنیم(البته کاملا به این مساله واقفم که شاید در برخی موارد عملا ایجاد برخی امکانات ممکن نباشه).
1.اگه امکانش باشه برای هر کاربر،پنل کاربری اختصاصی طراحی بشه که کاربر بتونه کامنت ها و نظرات خودش رو مدیریت بکنه.
2.از طرف سایت و یا از طرف دوستانی که نظر میدن،امتیاز منفی و مثبت واقعی برای نظرات وجود داشته باشه و امتیاز هر کاربر نشون دهنده ی میزان اثرگذاری و میزان مفید بودن فعالیت اون کاربر باشه(البته میدونم که این سایت،یک سایت خودرویی هست و نه سایت مسابقه ای و امثالهم،ولی خب این مورد به حذف بسیاری از نظرات بی مورد کمک میکنه).
3.امکان مکالمه ی خصوصی و چت از طریق سایت،برای دوستان مهیا بشه و اگر کاربری در پاسخ به کاربر دیگر کامنتی گذاشت به اطلاع اون کاربر برسه(چیزی شبیه ریپلای ف.ب).البته من پیشنهاد میکنم که راه های نظارتی برای کنترل مکالمه و چت کاربران توسط سایت وجود داشته باشه تا اثرات سوء به بار نیاد.
4.نظرات قبل از ارسال،چک بشه و بلافاصله تایید نشه(در برخی موارد شاهد برخی تعبیرات زشت و توهین به دوستان بوده ایم که پس از چندین ساعت از سایت پاک شدن).
5.به کاربرانی که نظرات توهین امیز و تحریک امیز درج میکنن،تذکر جدی داده بشه و در صورت تکرار آی پی اون شخص مسدود بشه.
مدیریت محترم سایت پدال و دوستان عزیز،شاید که این پیشنهادات رو خیلی بلندپروازانه و تخیلی قلمداد بکنین ولی باور کنین هدف همه ی ما فقط هرچه بهتر شدن سایت پدال هست.باز هم میگم که شاید انجام این کارها از توان سایت پدال خارج باشه و هزینه ی زیادی رو بهشون تحمیل کنه،بنابراین من و سایر دوستان انتظار انجام قطعی این کارهارو نداریم.مدیریت محترم ما این پیشنهادات رو ارائه دادیم تا فکر نکنین که هدفمون از اومدن به این سایت فقط وقا گذرونی و چیزهای دیگه اس.بلکه می خوایم نشون بدیم که چقدر به این سایت علاقه مند هستیم.
بخش دوم
این بخش مربوط به خودمون هست پس مطمئنا لحن حرف زدنم کمی تغییر میکنه!
1.عزیزان و دوستان،عاجزانه ازتون خواهش میکنم،التماس میکنم،تمنا میکنم بحث مقایسه ی خودروهای خارجی با خودروهای داخلی رو کاملا ول کنین!(به جون خودم دیگه بحث اگزوز نیسان و باربند سایپا 151 و درگ پیکان وانت و این جور چیزا تکراری و لوس شده!به جون خودم).
2.تا جایی که امکان داره از بحث های 29+1or29+1 خودداری کنین.سایت،سایت خودرویی هست و نظرات معلوم.نیازی به گفتن جملات تند و گزنده نیست.
3.دوستان اکثرمون از جمله خودم خیلی کم سوال میکنیم.بذارین بدون رودروایستی بگم هممون دوست داریم چیزی رو به دیگران یاد بدیم تا اینکه چیزی یاد بگیریم.باور بفرمایین اینکه یه نفر سوال بپرسه نه تنها خودش بلکه n نفر دیگه هم به جواب میرسن.یه مثال: چند پست قبل تر توی متن به مسابقات رالی گومبال 3000 اشاره شده بود،راستش من خیلی سرسری از این موضوع رد شدم و نمیدونستم که این مسابقات از چه نوعیه.تا اینکه یکی از دوستان عزیز این سوال رو پرسید و منم دیدم حیفه سوال دوستمون بی جواب بمونه،گشتم و جواب رو پیدا کردم.هم خودم اطلاعاتم زیاد شد و هم دوستمون به جوابش رسید و هم دوستان بازدید کننده اطلاعاتشون زیاد شد.”ندانستن عیب نیست،نپرسیدن عیب است.”
3.وقتی یه خودرو معرفی میشه سعی کنیم نقاط ضعف و قوت اونو از دید خودمون با منطق و دلیل ارائه بدیم و بگیم مثلا اقا من از یه مورد این خودرو خوشم نیومد به فلان دلیل.به کار بردن کلمات احساسی و غیر منطقی و گنگ و نامفهوم خیلی نمیتونه به قضاوت در مورد اون خودرو کمک کنه.(میدونم که این نوشته ها خیلی رسمی هستن و به عبارت دیگه ایین نامه ای هستن و اکثرمون موقع نظر دادن این موارد از یادمون میره ولی خب اگه این کار رو تکرار کنیم به نوشته هامون مسلط تر میشیم)
5.پیشنهاد ویژه! اونم اینه:کتاب های اخلاقی زیادی وجود دارن(مثل احوالات و زندگی شیخ ابوسعید ابوالخیر و خیلیای دیگه) که حکایات و روایات جذاب و جالبی دارن.میخوام بگم اگه موافق باشین در هر پست فقط یه حکایت کوتاه گذاشته بشه تا هم خستگی بچه ها در بره و هم از نکته های اخلاقیشون استفاده بشه.(البته این بحث حساس هست چون ممکن هست از موضوع اصلی که خودرو هست دور بشیم.راه حل اینه که زیر این پست ها ریپلای ندیم و فقط لایک کنیم.این مورد رو از کامنت های میلاد جان یاد گرفتم که اخر هر کامنتش یه جمله ی زیبا مینوشت.)
پیشنهاد زیاد هست ولی خب همینا هم کافیه.خیلی خیلی معذرت میخوام که اینقدر طولانی شد و وقت گرانبهاتونو گرفتم.مطمئنا هدف همه ی ما،چه مدیریت محترم سایت پدال و چه شما دوستان عزیز،بالا بردن فرهنگ و اطلاعات خودرویی هست.خواهش دارم هر چی که به فکرتون میرسه رو(انتقاد و پیشنهاد) همینجا بگین.دست تک تک شما رو میفشارم(چیه فکر کردین دستتونو میبوسم؟!!! این جمله فی البداهه اومد تو ذهنم بنابراین تغییرش ندادم! شوخی کردم مخلص همه هستم!)
“جناب سردبیر و نویسندگان محترم سایت پدال،خوشحال میشیم که نظر شما رو هم در این رابطه بدونیم.” موفق و سربلند و پیروز باشید ان شاالله.
پ.ن 1.به خاطر غلط های املایی احتمالی پوزش میخوام.
پ.ن 2.خدا شاهده همه ی اینارو صبح ساعت 4/30 و فقط به عشق بچه های پدال نوشتم.ارادتمند شما هستم.
امیدوارم حتی اگر این پیشنهادها عملی نشد،چیزی شبیه این به نام ایین نامه یا مرام نامه ی بچه های پدال درست بشه که توی سایت قرار بگیره.
کوچیک همه ی شما:شاهین
سجاد
۲۶ فروردین ۱۳۹۳عالی بود شاهین جان من که لذت بردم خسته نباشی دوست عزیز
شاهین
۲۶ فروردین ۱۳۹۳مخلصم سجاد جان.نظر لطفته.
سعید
۲۶ فروردین ۱۳۹۳عالی بود … ممنون از آقا شاهین … پیشنهادات خوبی بود که اگر عملی بشه واقعا نقطه عطفی در موفقت پدال در غرصه اینترنت خواهد بود
من دیگه حرفی ندارم ..
شاهین
۲۶ فروردین ۱۳۹۳خواهش میکنم سعید جان.انشاالله که همیشه موفق و پیروز باشی.
سردبیر
۲۶ فروردین ۱۳۹۳سلام. شاهین عزیز
پیشنهادهای ارزنده شما حتما در برنامه ما قرار خواهد گرفت. توسعه سایت نیازی هست که قابل چشم پوشی نیست. چه از لحاظ خدمات و امکانات جدید و به روز و چه از لحاظ طراحی و رابط کاربری. تنها مشکل ما در زمانبندی این برنامه هاست که مستلزم تامین منابع مالی اون هست. متاسفانه کم لطفی بزرگی از سوی شرکتهای این حوزه در زمینه تبلیغات رو شاهد هستیم.
در مورد پیشنهادهای ردیف 1 تا 5 که بیشتر مربوط به ماست، پنل کاربری و عضویت ویژه و امکانات اون در برنامه قرار دارند. دادن رتبه یا امتیاز به کاربرها، صفحه ویژه پروفایل و نمایش دیدگاهها هم در این برنامه لحاظ خواهند شد. در مورد کنترل دیدگاهها پیش از انتشار، سیاست ما احترام و اعتماد به کاربرها هست. البته در این روش گاهی یک کاربر عصبانی از جملاتی خارج از عرف استفاده می کنه که در اولین مشاهده و رصد، ویرایش یا حذف می شه. تکرار این روند هم باعث بلوکه شدن اون کاربر خواهد شد که خوشبختانه تاکنون در طول این چند سال سه یا چهار مورد بیشتر این اتفاق نیافتاده و کاربرهای فهیم سایت، خودشون موارد رو رعایت می فرمایند.
انشاالله که با حمایت و کمک های شما دوستان گرامی، که سرمایه واقعی سایت پدال هستید، بتونیم در روند رشد و تعالی و پیشرفت در جهت کسب رضایت شما قدم برداریم.
ممنون از همراهی و پیشنهادهای شما
شاهین
۲۶ فروردین ۱۳۹۳جناب سردبیر ممنون از شما که نظرات کاربران رو با دقت دنبال می کنید.انشاالله که شاهد موفقیت و سربلندی بیش از پیش پدال باشیم.با تشکر از شما و همه ی دوستان.
آرمان
۲۶ فروردین ۱۳۹۳یه خورده شبیه فیس بوک میشه اگه این تغییرات انجام بشه ، شما می تونی بری تو فیس یه صفحه بازکنی مخصوص ماشین بازا، بعد لینک بده به سلیت پدال ;)
ali
۲۶ فروردین ۱۳۹۳شاهین اینو اگه کتاب میکردی خوب میفروخت
شاهین
۲۶ فروردین ۱۳۹۳داداش شرمنده میکنی منو.دیگه در اون حد نیستم.مخلص شما.
چاپلو
۲۶ فروردین ۱۳۹۳شاهین این همون چیزی که من بهش میگم افراط اگه صرفا بخوایم روی جنبه های فنی کار کنیم و بحث دیگه ای نباشه که نمیشه. نیمی از دوستان به عشق این میان اینجا تا به مسئولین خودرو سازی داخلی بد و بیراه بگن تا دلشون خنک شه
شما خودت اطلاعاتت بالاست و علاقه مند به مسائل خودرو بیشتر دوستان به همین شکل. یه سری از دوستان مثل بنده حقیر که چیزی از ماشین حالیشون نیس میایم اینجا یه کامنت میبینیم هوس میکنیم خودی نشون بدیم بعضا باعث ناراحتی عزیزان میشیم شما باید گذشت داشته باشی صبر و شکیبایی به خرج بدی با تشکر فراوان
شاهین
۲۶ فروردین ۱۳۹۳خواهش میکنم داداش.شما سرور مایی.واقعیتش هدف من این بود که از بحث اصلی که مربوط به خودرو هست دور نشیم.پیشنهاد “یک پست،یک حکایت” هم به خاطر انبساط خاطر شما و دوستان بود.در هر حال ممنون از توجهت به حرف های من.ارادتمندم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ فروردین ۱۳۹۳درود .
شاهین جان کاملا حرف شما درسته .
از خودم تعریف نمیکنم ولی 50 درصد این پیشنهادات شمارو حدود یک سال
پیش به پدال گفتم والان هم نتیجشو میبینیم .
حتی من یک سایت مثال زدم که پدال حذفش کرد . اسم اون سایت تی تی بود .
من مخفف اون سایت و نوشتم .
ولی در کل با نوشتن یک حکایت مخالفم . نوشتن جمله خیلی بهتره .
اون مورد شماره 1 را هم خبدجور موافقم . تمام کامنتهای ما شده مقایسه
ی ایران با دنیا .
پدال خیلی باید ممنون باشه که همچین کاربران دلسوز و به فکری داره .
امیدوارم که فردا از پدال جواب بگیریم .
شاهین
۲۵ فروردین ۱۳۹۳ارادت دارم داداش میلاد.ببینیم بقیه چه نظری دارن.
شاهین
۲۵ فروردین ۱۳۹۳میلاد جان حکایت هایی هست در حد چند جمله.خیلی خوبن.واقعا ادمو به فکر میبرن.الان فکر کنم همه خوابن.ببینیم چی میشه.امیدوارم جناب سردبیر هم نظر خودشو بگه.با تشکر.
احسان(احسان سابق)
۲۵ فروردین ۱۳۹۳داخلش اصلا خوب طراحی نشده اما از لحاظ فنی توی کلاس خودش پادشاهه
خودم
۲۵ فروردین ۱۳۹۳دیگه مطمعن شدم واقعا همتون مشکل دارید.اسم نمیبرم.[…].من مگه چی گفتم اینجوری بهم رفتار کردید.کشور دیگه ماشین میسازه اینا با من دعوا دارن.برید خودتون رو اصلاح کنید.برای من اینجا نظر میدن آخه یکی نیست به شما بگه شما مثلا نظر بدهید یا ندهید اون شرکت خارجی میاد به حرف های شما گوش میکنه.برای من کارشناس شدن.
زیگما
۲۵ فروردین ۱۳۹۳عزیزم کاری به بقیه حرفات ندارم ولی این قسمت که گفتی:” آخه یکی نیست به شما بگه شما مثلا نظر بدهید یا ندهید اون شرکت خارجی میاد به حرف های شما گوش میکنه.برای من کارشناس شدن.”
باید بهت بگم که ما ها که نظر میدیم چه قدرت خرید ماشین هارو داشته باشیم چه نداشته باشیم، در هر حال بخشی از زنجیره مصرف هستیم .ما به عنوان مصرف کننده مهم ترین گروه برای تولید کننده ها هستیم
نظر مصرف کننده برای تولید کننده از هر منتقد و کارشناسی مهم تره.
تاریخ شرکت ها نشون داده که فقط کمپانی هایی که به نظر همین من و تو (مصرف کننده) گوش دادن در نهایت موفق شدن!
پس ما اینجا هستیم تا نظرمون رو بگیم و همیشه خواهیم بود.
لازم نیست کارشناس باشی تا اجازه نظر دادن داشته باشی! نظر خود تو هست که مهمه…..
خاوری مزراتی
۲۶ فروردین ۱۳۹۳خودم جان جناب زیگما درست میگن..هریک از افراد جامعه در زنجیره بازار یک عامل تولید و یک مصرف کننده هستن و نظراتشون مهمه…
ما نباید به حسب اختلافاتی که باهم داریم بزنیم زیر میز و بازی خراب کنیم.. اگه علاقه داری تو سایت باشی هیچکس منعت نمیکنه حتی اگه خدای نکرده به همه فحش هم بدی (که البته از شخصیت خوب و والای شما به دوره) هیچکس کاری به شما نداره و حقت هست که درباره همه چیز نظر بدی اما بقول شاعر
کو ناقد تند وتیز وچالاک
تا عیب مرا به من نماید
رندی کن و بیا وسط و انچه میدونی و مطمئنی درسته بگو
درضمن
نظر دادن عیب نداره اما اصرار بر یک امر که اطلاعاتی بالا ازش نداریم چندان صحیح نیست گرچه اصرار بر خواستن یک مورد بخصوص مثل داشتن زندگی بهتر و رفاه بالاتر حق هر فرده و باید براش تلاش کنه.. بدون تلاش هیچ چیزی بدست نیاد
در مورد صحبتهای شاهین هم باید بگم من با کلیت بحثش موافقم اما توان پدال رو فراتر از این حرفها میبینم..اینکه امکانات سایت رو ببره بالا یه چیزه اینکه وضعیت تولیدومصرف خودرو در کشور رو ببره بالا یه چیز دیگه
ببینید ما در ایران زندگی میکنیم کشوری که هیچ توجهی به حقوق مصرف کننده نداره..دراین سایت خوب و مفید اخباری از صنعت خودروی داخل و بویژه خارج تولید و ارئه میشه که انصافا هم به روز هست تقریبا… بااینحال پدال بعنوان یک رسانه گامهای بسیار بالاتری در راه احقاق حقوق مصرف کنندگان میتونه برداره ..بعنوان کسی که چندسالی در حوزه رسانه کارکرده میگم که این کار شدنیه اما باید خود سایت پدال بخاد..پدال میتوونه بره و بعنوان یک رسانه برخط پرطرفدار و پویا از مسئولان وزارت صنعت و معدن وتجارت و یا روسای شرکتهای داخلی خودروساز بخاد که ساعتی رو برای پرسش در اختیار کاربران سایت پدال بعنوان مهمترین سایت خودرویی کشور قرار بده اینگونه مدیران صدای منتقدان رو میشنون و به خاسته هاشون اگاه میشن..مطالبه محوری یه اصل اساسی در رسانه س که اگه پدال اون عملی کنه آخرین قطعه پازل رسانه رو عملیاتی کرده… پدال باید یادت باشه که هر رسانه باید صدای مردم باشه نه صدای خودش
دوم اینکه
ما داریم درباره بازارهای جهانی بابالاترین استانداردها و برندهایی با پیشرفته ترین تکنولوژی ها بحث میکنیم .بنظرم با اطلاعاتی مث یه خبر از سایت فارس یا فلان وبلاگ یا سایت خودرویی خارجی یا داخلی نمیشه مبنای درستی برای قضاوت و نظر باشه .اطلاعات مجموعه ای از تجربیات و دانسته هاست که بتونه تو یه بستر واقعی امکان انتخاب بهترو بالاتر ببره..البته این بحث نظریه اطلاعات در علم اقتصاده و جای بحث زیاد داره..در کل نظر دادن خوبه و بحث کردن عالیه اما با نگه داشتن حدوحدود دانش و به این شرط که بدونیم تعصب خوب نیس
موفق و پیروز باشید
چاپلو
۲۶ فروردین ۱۳۹۳ای قربونت دهنت زیگما
چاپلو
۲۶ فروردین ۱۳۹۳خودم جان به شخصه بنده با نظرات شما هیچ مشکلی ندارم امیدوارم شما هم از جوابهایی که میگیری ناراحت نشی. بالاخره هرکسی یه نظری داره و هرکس حق داره حرفشو رو بزنه ولی نباید از انتقادهایی که بهت میشه چه درست و منصفانه و چه غلط ناراحت بشی.
امیدوارم بازم شاهد حضورت باشم از اینکه میبینم اطلاعاتت راجع به ماشین زیاد نیس اما مرتب تو سایت پدال هستی خوش حالم این نظرات شخص بنده هست و کاری به کار بقیه ندارم.
اگه هم در اینجا حرفی میزنم که موجب ناراحتی دوستان شده جدا عذر خواهی میکنم من قصدم اینکه فقط نیایم اینجا بگیم این خوبه این جالب نیس این فلان این بمان بلکه شاهد یه بحث داغ و جالب باشیم. مطمئنم اگه دوستان جنبه ی بحث ها و شوخی ها رو داشته باشن و ناراحت نشن خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
رضا
۲۵ فروردین ۱۳۹۳خود تو هم داری نظر میدی و از دیگران ایراد میگیری؟؟؟؟
اگه به نظرت کار بیخودیه نظر دادن پس لطف کن دیگه نظر نده و مارو بسیار خوشحال کن
شاهین
۲۵ فروردین ۱۳۹۳خودم جان اتیشت واقعا تنده ها! داداش، من از طرف بقیه از شما عذر میخوام ولی انصافا شما هم یه نگاهی به کامنت هایی که میذاری بنداز،ببین لحن حرف زدنت با بقیه مناسبه واقعا؟به نظر میرسه که از همه طلب کاری.بازم از شما معذرت میخوام.ارادت.
Zonda R
۲۶ فروردین ۱۳۹۳@.F
خودم عزیز
شما ازادی اینجا کامنت بزاری و نظر بدی
حالا خودت میدونی
نظرات تو این فضای مجازی تعیین کننده ی شخصیت تو هستش
همین
امیدوارم در ادامه بودنت
بهترین باشی
اميد
۲۵ فروردین ۱۳۹۳انها روز به روز بهتر و اینها روز به روز بدتر
Zonda R
۲۶ فروردین ۱۳۹۳@.F
شاهین دوست عزیزم
من با نظراتت موافقم و ممنون از دلسوزی و وقتی که گذاشتی
پاینده باشی
شاهین
۲۶ فروردین ۱۳۹۳ممنون زوندا جان.این سایت ظرفیت های زیادی داره و مطمئنم هر روزش بهتر از قبل خواهد بود.مخلصتم داداش.
AUDI R8
۲۶ فروردین ۱۳۹۳داشبوردش خیلی جالب نیس هر کدوم از دریچه های هوا یه شکل شده
شاید بعدا اینم مد بشه
MOHSEN
۲۶ فروردین ۱۳۹۳با عرض سلام خدمت مدیریت سایت پدال
کاش سایت خودشو بیشتر به مردم کشورمون معرفی میکرد.
میشه از تبلیغات ساده و کم هزینه استفاده کرد و شاید هم دوستان کاربر سایت هم بتونن در این زمینه کمک کنند.
اگه تعداد کاربرای سایت در حد قابل توجهی باشه میتونه تاثیر گذار باشه.
شاهین
۲۶ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز شما هم میتونی این کار رو بکنی! از همین الان به بغل دستیت بگو سایتی بنام پدال هست و از خوبیاش بگو.مطمئنا اگه به دوستامون معرفی کنین این سایت رو بهترین تبلیغات به حساب میاد.با تشکر.
سعید
۲۶ فروردین ۱۳۹۳“در نتیجه میزان مصرف سوخت سیویک در شهر، بنابر تخمینهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا از ۸/۴ لیتر به ۷/۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است… ”
خوشم میاد که مصرف خودرو تا دو رقم اعشار محاسبه و اندازه گیری شده …
NASSY
۲۶ فروردین ۱۳۹۳درود دوستان
اول از همه بگم که من با اقا شاهین موافقم(شدید)
این مورد خیلی مهم و مأثره
3.وقتی یه خودرو معرفی میشه سعی کنیم نقاط ضعف و قوت اونو از دید خودمون با منطـــــــق و دلیـــــــــل ارائه بدیم و بگیم مثلا اقا من از یه مورد این خودرو خوشم نیومد به فلان دلیل.به کار بردن کلمات احساسی و غیر منطقی و گنگ و نامفهوم خیلی نمیتونه به قضاوت در مورد اون خودرو کمک کنه.
خیلی ساده نوشته شاهین , اما حرف دل منو زده !!!!(چند وقت میشه که میخاستم نکته بالا رو بگم اما بیخیال شدم(ترسیدم دوستان جبهه گیری کنن و … !!!!
اما الان خوشحالم که اقا شاهین این حرفا رو زدن تا بعضیا به خودشون بیان و به هم دیگه احترام بزارن
شاهین
۲۶ فروردین ۱۳۹۳مخلصم nassy جان.انشالله که سایت پدال از این هم بهتر تر بشه!(البته الان هم عالی هست.)
NASSY
۲۶ فروردین ۱۳۹۳ماشین های هوندااااااااااا حرف نداره
با کیفیت + با دوام + اقتصادی + قیمت مناسب + طراحی نسبتا خوب + گارانتی 5 ساله :)
در کل ماشین های خوبی میزنه
خاوری مزراتی
۲۶ فروردین ۱۳۹۳هوندا گرچه در طراحی خوب عمل نمیکنه(ازنظر من) اما 1 ماشین عالیه… ماشین محکم و توانمند که میشه بهش اعتماد کرد…البته از بین ماشینهای هوندا من آکوردو بیشتر می پسندم
GTR-50
۲۶ فروردین ۱۳۹۳قیافش خیلی قشنگه
خودم
۲۶ فروردین ۱۳۹۳چاپلو اولا ذهن آدم ها رو نخون.دوما من احتیاجی به دلسوزی ندارم.سوما من کاملا از خودرو اطلاعات دارم.وقتی همه شما که 18 سالتون بود تازه داشتین گواهینامه میگرفتین.من از 16 سالگی وانت مزدا دستم بوده تا به سنی رسیدم که گواهینامه گرفتم.پس به اطلاعاتی که دارم شکی ندارم.هر کی یک سلیقه ای داره. چرا باید سلیقه شما با همه یکی باشه.
hussain
۱۴ خرداد ۱۳۹۴ما یه مدل 2004رو داشتیم واقعا ماشین خوبی بود حرف نداشت اون موقه کروز کنترل و سانروف رو داشت الان یه تویوتا رافور غیر فول رو بخری این چی زارو نداره یا تویوتا کرولا اتاق قدیمش هوندا ماشین خیلی خوبه اپ شن زیاد نداره ولی برات کار میکنه
آیدین
۱۶ تیر ۱۳۹۴سلام دوستان ، من مدتی سراتوی کوپه 2010 داشتم ، پس از تصادفی ناخواسته و به همت هموطن نیسان وانت سوار از عقب به سراتوی هاچ بک تبدیل شد و پس از فروش جیلی اتومات هاچ بک گرفتم .
حالا بعد از گذشت یک سال و ایالوار شدنم ، تصمیم به فروش کوچ به سمت سدان کامپکت خانوادگی کردم .
انتخاب های پیش روی من :
1 تویوتا کرولا ایکس ال آی 2014 با 112 م
2 هوندا سیویک فول 2013 در حد با هد یونیت 7 اینچی و صندلی چرم فابریک 105م
3 هیوندای النترا 2015 فول 115 م
4 کیا سراتو 2000 نیم فول 115 م
5مزدا 3 نیو 2013 در حد 110 م
البته نسل قبلی کیا سراتو را داشته ام و به نظرم خودروهای کره ایی فقط با آپشن های زیاد و نمای فریبنده خودنمایی می کنند و در واقع از لحاظ عملکرد فنی و هندلینگ اصلا رضایت بخش نمی باشند ! البته در مقایسه با خودروهای ژاپنی و آلمانی عرض میکنم …
هدفم از آوردن هیوندا النترا و کیا سراتو در لیست گزینه ها ، نمای زیبا ، طراحی خوب خارجی و داخلی و … لیست بلندبالای آپشن هایشان بود .
من در نهایت توان پرداخت 115 تا 120 میلیون هستم … البته نظر شخصی بنده با سیویک هستش چون هیچ آپشن و تریمی جای هندلینگ خوب را پر نمی کنه …. ولی در یکی از سایت های همکار نظرم به ویدیوی بررسی تخصصی و فنی هوندا سیویک جلب شد ولی در عین ناباوری شتاب اولیه صفر تا صد این خودرو بر خلاف بررسی های دیگر و اعلام مشخصات کمپانی به جای عدد 10 و 6 صدم ثانیه ، بیشتر از 13.5 ثانیه بود … اینجا بود که به غیر از سیویک به گزینه های دیگر هم فکر کردم ، حال دوستانی که مالک این خودرو هستند آیا این نتیجه رو تایید می کنند ؟
پیشاپیش از حسن توجه و راهنمایی های شما دوستان عزیز متشکرم .
مجید انصاری
۲۹ آبان ۱۳۹۴سایت بسیار خوبی است فقط اگر کمی پاسخ دهی به سوالات سریعتر انجام شود
ممنون
مصطفي
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷با سلام
با توجه به اینکه سیویک امکان تعویض دنده دستی نداره در سربالایی ها و سبقت کم نمیاره؟!