شاید فولکسواگن با معرفی نسل جدید گلف اکثر خبرهای مربوط به خودروهای خانوادگی را به خود اختصاص داده باشد اما نمیتوان گفت که دیگر خودروسازان دست روی دست گذاشته و نظارهگر بازار هستند. اگرچه فولکس بازیگری بسیار مهم در کلاس هاچبک هاست اما خودروسازان دیگر نیز برای افزایش فروش محصولات خود بهبودهایی را برای آنها در نظر گرفتهاند.
هوندا هم از این قضیه مستثنا نیست و بیسروصدا بهروزرسانی سیویک را در دستور کار قرار داده است. این خودرو هماکنون عضو جدیدی با نام اسپورت لاین را پذیرا شده که هدف آن جلب نظر خریداران خودروهای محبوبی همچون فورد فوکوس ST لاین و سئات لئون FR میباشد.
بجای ایفای نقش به عنوان خودرویی مجزا، بهروزرسانیهای اسپورت و ظاهری هوندا روی خودروی سیویک EX صورت گرفته و بعداً همین وضعیت درباره مدلهای ارزانتر SR هم صدق خواهند کرد. شما هماکنون با پرداخت هزار پوند میتوانید سیویک اسپورت لاین را بخرید که نمونهای سطح پایینتر از تایپ R محسوب میشود.
سواری خودرو توازن خوبی بین کنترل بالا و راحتی ایجاد کرده است. مدلهای EX که در تست ما نیز حضور دارد بصورت استاندارد از دامپرهای تطبیقی استفاده کرده اما ما آنها را در همان حالت پیشفرض نگه داشتیم. درحالت نرمال رانندگی همان پایداری موردنیاز وجود داشته و خودرو سفتی آزار دهندهای ندارد. البته کمی صدای جاده در کابین به گوش میرسد ولی غیر از آن تجربه رانندگی بسیار خوبی داشتیم.
هوندا به انتقادات اولیه درباره کابین سیویک گوش داده و کنترلهای فیزیکی را برای سیستم اطلاعات سرگرمی در نظر گرفته است. هماکنون یک دسته دکمه میانبر وجود دارد که در زمان رانندگی کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی را راحتتر کردهاند. همچنین استفاده از سیستم تهویه مطبوع نیز راحتتر از قبل صورت میگیرد.
همچون گذشته کیفیت خودرو عالی بوده و اگرچه کابین سیویک همچون کابین نسل جدید گلف پیشرفته و مدرن به نظر نمیرسد اما پشت آمپرهای نیمه دیجیتال آن خوانش آسانی دارند. همچنین از روی فرمان نیز میتوان به برخی از عملکردهای خودرو دسترسی داشت.
وقتی صندوقعقب را باز کنید با یکی از بزرگترین محفظههای بار این کلاس روبرو خواهید شد. همین موضوع درباره صندلیهای عقب نیز صادق است. در کل سیویک خودروی جاداری بوده و از نظر کاربردی بودن و فضای بار و کابین اکثر رقبای خود را شکست میدهد.
همچون همیشه هوندا سیویک یک جایگزین ارزشمند برای خودروهایی همچون فولکسواگن گلف و فورد فوکوس است. این خودرو همچنان جادار بوده و سواری هیجانانگیز و کیفیت بالای خود را حفظ کرده اما تغییرات بیشتری برای سیستم اطلاعات سرگرمی موردنیاز است. همچنین اگرچه تغییرات ظاهری در نظر گرفته شده برای مدل اسپورت لاین آن را تا حدی به سیویک تایپ R نزدیک کرده اما خب این تغییرات با قیمت بیشتر همراه شدهاند. در حقیقت خرید مدل ارزانتر سیویک SR منطقیتر به نظر میرسد.
مشخصات هوندا سیویک ۱.0T EX اسپورت لاین MT
- قیمت: 25510 پوند
- پیشرانه: 3 سیلندر ۱ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 124 اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 203 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Khan
۲۷ آذر ۱۳۹۸یه لیتر آخه ؟ عی خداااا اون روزو نیار همچین موتوری رو گاز بدم
MAHDI
۲۷ آذر ۱۳۹۸آره واقعا. تازه مطمعن باش شتاب 11.2 ثانیه ای که بالا زده در تست ها بالای 12 خواهد بود. واین واقعا بده خیلی بده که خودرویی مثل هوندا سویک داشته باشی با سواری خیلی نرم و کابین خیلی باکیفیت اما در شتاب گیری تفاوتی با خودروی پژو 405 نداشته باشه!!!
واسه همچین ماشینی حداقل باید 170 تا 180 اسب بخار در اختیار داشته باشی و شتابی در حدود 8 ثانیه. درسته که سویک معمولی هستش اما شتاب 12 ثانیه ای به هیچ وجه دلنشین نیست.
تازه اگه این ماشین تو ایران باشه بخاطر کیفیت پایین سوخت حداقل 1.5 ثانیه کندترهم خواهد بود.
((اینکه نوشتم سواری خیلی نرم مثل اینکه واقعا سویک معمولی سواری خیلی نرم و راحتی داره. چون یک نسخه ازش توسط مجلات خودرویی داخلی تست شده بود واز سواری نرمش متعجب شده بودن و همینطورکیفیت خیلی خوب کابینش. من خودم قبل مطالعه اون تست همیشه حس میکردم هوندا سویک بخاطر ذات اسپرتش سواری خشکی باید داشته باشه. اما انگار عکس تصور من بوده))
MAHDI
۲۷ آذر ۱۳۹۸(((ببخشید هوندا سیویک)))
Farzad
۲۷ آذر ۱۳۹۸هوندا سیویک خیلی دوست داشتنیه ولی نه با این قلب .
۲۷ آذر ۱۳۹۸حیف همچین ماشینی با این موتور مسخره
احمدرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۸از پشت فاجعس
ولی جلوش خیلی زیباست
مدل سدانش پشتش قابل تحمل تره تا این و تایپ R ش
من به شخصه آکورد رو بیشتر میپسندم
Car lover
۲۷ آذر ۱۳۹۸ی جوری بحث میکنین انگار انتظار دارین با بیست پنج تا چی بهتون بدن؟
تهش ی اشکودای ۱۵۰ اسبی
یا مزدا۳
اختلاف فاحشی ندارن دارید جامه میدرید ک این قلب مزخرف و….
datsun
۲۷ آذر ۱۳۹۸دوستان خیلی از موتور ایراد گرفتن بقیه رقبا هم از موتورهای کم حجم سه سیلندر این شکلی استفاده میکنن و سیویک غیر از این موتور با شش نوع موتور دیگه در دسترسه .
مودریچ
۲۸ آذر ۱۳۹۸این چ موتوریه دیگه